Skocz do zawartości
kpiotr

brak wspomagania renault 106.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kpiotr    16

witam. wystapił problem w ciągniku odnośnie wspomagania kierownicy. Dokładnie to nie moge skrecić kół stojąc w miejscu.....przyjezdzał mechanik obstawialismy zze to orbitrol kupiłen nowy i bez zmian( mam go do sprzedania za 300zl Firmy D&G 100), potem rozebralismy siłownik i uszczelnilismy go i rowniez bez zmian. ostatni podejrzany to pompa ale jak skrecam to przewody widac ze sie napinaja wiec olej idzie i dodam ze zarowno na wolnych obrotach i na wysokich problem jest ten sam wiec to troche mowi o tym ze to nie pompa. przynajmniej tak mi sie zdaje. prosze o pomoc. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

może gdzieś jest zapchane i olej nie idzie albo stanu oleju nie masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kpiotr    16

filtr przeplywowy nowka tylko glowny stary bo zly kupilem, nowy olej i stan jest napewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0277    2

To stało się nagle czy stopniowo?Kierownica obraca się a koła nic, czy stawia opór,podnieś przód i skręcaj bez obciażenia moze faktycznie cos przytkało, pompa raczej nie powinna wysiasć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

jak zimny to skreca sie jakos, kierownica sie kreci ale ciezko..jak sie rozgrzeje i np kola stoja na miekkiej roli to pol obrotu tylko moge krecici w kazda strone potem kierownica stoi jak zamurowana i ani drgnie, dzis podnioslem wlasnie przod i skreca sie idealnie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

to sprawdz poziom oleju i stan filtra oraz jak ten olej wygląda bo może trzeba wymienić albo dolać a twojego opisu wynika jakby ten olej był zanieczyszczony i po rozgrzaniu blokują zanieczyszczenia swobodny przepływ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

olej nowy. agrol firmy lotos co prawda powinno byc 60l a jest 40l zalane ale nie mysle zeby to byla przyczyna. filtr przeplywowy nowy , głowny jest stary ale tylko do jutra...dzis wyjalemmgo i probowalem bez filtra i to samo takze to tez nie jego wina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renatakw    3

Jak długo masz zalany ten olej i czy hydraulika główna działa poprawnie ?Wg. mnie ten olej zniszczył pompę wspomagania i nie tylko to nie jest olej do RENI.Przerabiałem to-obym się mylił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

Obawiam się że olej jest do bani,mam nadzieje że prócz pompy do wymiany nic innego nie będzie,sądząc po tym że rozebrałeś cały układ wspomagania i sprawdziłeś i nic nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Spróbuj podpiąć jakąś ciężką maszyne i podnieść ją Zwróć uwagę na szybkość podnoszenia i obroty silnika, na których zaczyna podnosić jeśli szybkość jest mała przy wysokich obrotach to pewnie wina pompy oleju Co do oleju to ja mam w swojej zalany agrol utto i nic niepokojącego sie przez 2 lata nie stało więc może spróbuj wymienić

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

olej jest od niedawna zalany ..kupywałem w serwisie claasa i zetora mowili ze taki sam zalewaja w nowe zetory w fabryce. dodam ze problem wystepowal przed wymiana oleju rowniez takze to chyba nie jest jego wina , a podnośnik działa poprawnie i zmian nie zauwazylem. ale czy gdyby pompa byla zla to przy dodawaniu gazu kieorwnica nie powinna lzej chodzic??? a u mnie nie ma roznicy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas17d    0

witam, może ktos mi pomoże bo w mojej reni wspomaganie działa jak chce raz chodzi lekko jak w samochodzie a raz cięzko że za kierownice trzeba tarpać :blink: Może ktos spotkał sie z czymś takim? proszę o pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz18    0

Olej do tej renówki musi być agrol UTTO o paramentach 10W/30.bo agrol U jest

15W/80 i zniszczy pompę bo jest za gęśty. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

witam. był mnie serwisant z classa i pomierzył cisnienia na pompie hdraulicznej, i tak: na wyjściu z tyłu ciągnika daje 180bar a wspomagająca 120bar. Podobno te 120 bar powinno wstarczyć żeby skręcic kołami. I owszem skrecam na równym płaskim terenie ale w roli nie skręce. orbitrol jest dobry bo drugi zakładalismy który jest napewno dobry. Jak dodam gazu to troszke lżej się skręca.... Co o tym myslicie panowie??pompa do wymiany???pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kermit154    0

witam. był mnie serwisant z classa i pomierzył cisnienia na pompie hdraulicznej, i tak: na wyjściu z tyłu ciągnika daje 180bar a wspomagająca 120bar. Podobno te 120 bar powinno wstarczyć żeby skręcic kołami. I owszem skrecam na równym płaskim terenie ale w roli nie skręce. orbitrol jest dobry bo drugi zakładalismy który jest napewno dobry. Jak dodam gazu to troszke lżej się skręca.... Co o tym myslicie panowie??pompa do wymiany???pozdrawiam

 

Witam.

 

Ciśnienie ciśnieniem ale duże znaczenie przy prawidłowym badaniu pompy ma badanie polegające na pomiarze wydajności pompy względem zmian ciśnienia.

 

A zawór redukcyjny (przelewowy) ktoś sprawdzał bo taki na pewno się gdzieś w układzie znajduje.

 

Sprawdzał ktoś czy pomimo wymiany uszczelniaczy w siłownika skrętu siłownik nie przelewa na tłoku? Bo zapewne jest to siłownik dwustronnego działania.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi75    0

witam. był mnie serwisant z classa i pomierzył cisnienia na pompie hdraulicznej, i tak: na wyjściu z tyłu ciągnika daje 180bar a wspomagająca 120bar. Podobno te 120 bar powinno wstarczyć żeby skręcic kołami. I owszem skrecam na równym płaskim terenie ale w roli nie skręce. orbitrol jest dobry bo drugi zakładalismy który jest napewno dobry. Jak dodam gazu to troszke lżej się skręca.... Co o tym myslicie panowie??pompa do wymiany???pozdrawiam

Ja mierzylem cisnienie w 106.14 na wyjsciu wywrotu bylo 175 atm w Same laser 150km mial 180 atm wiec pewnie tak maja ustawione zawory. Tez walczylem z hydraulika, zajechalem 2 nowe pompy i 1 uzywke od modelu 133.14 zanim doszedlem do przyczyny. Ciagnik pracowal z plugiem kverneland 4 skib obracany na kolkach waga 980kg, zaoral 45ha i cisnienie w hydraulice bez zmian, zaczepilem agregat grudziadzki 3m na walkach strunowych waga 750kg zczepiony z siewnikiem poznaniak on jakies 350kg plus 200 kg pszenicy w zbiorniku. Po zasianiu 1.5ha cisnienie spadlo do 110 atm a po nastepnym hektarze juz nie moglem oderwac agregatu do ziemi bo siadla pompa... :( Wspomaganie kierownicy wtedy na zwyklej pompie bylo do kitu, w miejscu nie dalo sie wykrecic a na tej wydajniejszej od 133.14 dzialalo bez problemu, jednym palcem w miejscu przy 60 atm na wyjsciu hydrauliki. Problemy z pompami skonczyly sie gdy zalozylem drugi silownik wspomagajacy podnosnika.. :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Michal673
      Cześć.
      Mam problem z ciągnikiem polegający na tym,że:
      Gdy ciągnik jest zgaszony bezproblemowo mogę wbić każdy bieg i tak samo działa przełączanie żółw/zając.
      Natomiast gdy ciągnik jest odpalony dźwignią zmiany biegów mogę tylko wrzucić 3 i 4 bieg. Chodzi o to, że dźwignią mogę poruszać tylko do przodu i do tyłu, a nie mogę przesunąć dźwigni w lewo w celu wbicia 1 i 2 biegu i równocześnie nie mogę przesunąć dźwigni w prawo żeby zmienić zakres żółw/zając. Rewers jak i półbiegi działa.
      Jeśli mieliście podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
    • Przez ROTODISEL
      Witam wszystkich,potrzebuje pomocy odnośnie silnika MWM D227-4 Potrzebuje  informacji z jakim momentem dokręcać śruby głowic i korbowodów.Śilnik na etapie demontażu głowic czyszczenia i docierania zaworów pastą (gniazda w głowicach i zawory wydechowe w idealnym stanie problem z wydechowymi wżery ale pasta daje) Po zrobieniu porządku z głowicami zabiorę się za zdjęcie misy olejowej i odkręcanie korbowodów w celu wymiany pierścieni(okropne przedmuchy na odmie i po odkręceniu korka wlewu oleju)
×