Slawekkul1

Ropa w oleju C-330

Polecane posty

Slawekkul1    0

Zwiększył mi się stan oleju w silniku więc [wody nie ubyło]więc to ropa.Zrobiłem kapitalny remont pompy,nowe końcówki wtryskiwaczy wymieniłem olej w silniku i problem nadal został bo to nic nie dało nadal stan oleju się zwiększa ,nadal ropa idzie do oleju,przez sekcje raczej nie bo sprawdziłem stan i gęstość oleju w pompie jest OK -pompa odpada ,czy jest możliwość aby ropa dostała się przez DZIURAWY tłok ?

Edytowano przez Slawekkul1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    821

Jak w pompie olej nie zamienia się z ropą to jedyne miejsce jakie ci pozostało to między tłokiem a cylindrem. Z jakiegoś powodu nie jest spalana cała dawka paliwa a resztki walą w olej do skrzyni korbowej. Tylko żeby to przybywało faktycznie w szybkim tempie to musza wtryski lać. Ma silnik jakieś inne objawy: kopci, słaby, duży przebieg, przepał, trudny rozruch, ropa w kolektorze?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawekkul1    0

Ciągnik pali na dotyk,pompa odpada bo jakby to był uszczelniacz to w pompie zamiast oleju byłaby ropa a jest gęsty olej -taki jaki zalałem.Coś musi być zgórą silnika? Dzisiaj sprawdziłem jaszcze raz wtryskiwacze i wszystko OK tylko zauważyłem że miałem założone cieniutkie podkładki pod wtryskiwaczami[nie orginalne]więc założyłem takie jakie powinny być i po zmieżeniu suwmiarką wtryskiwacze podniosły się o jakieś 1,5 mm -czy to mogło wpływać na powiększanie się stanu oleju.Prosze o pomoc bo już niewiem czego się czepiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

Taka róznica w wysokosci wtryskiwacza maiła napewno duze znaczenie.

Ropa niebyła dobrze rozpylana, poprostu pozposrednio uderzała w wkręcany otwór od wytyskiwacza, i pororostu spłwyała na tłok.Teraz ropa będzie dokładnie rozpylana wewnątrz tłoka. A w koniecznosci znacznie poprawiane spalanie. Sprawdz, jeszcze zawory, i kąt zapłonu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Więc tak , paliwo bardzo często nie ucieka lejącą końcówką , a podkładką pomiędzy końcówką a wtryskiwaczem, ZA KAŻDYM RAZEM TRZEBA JĄ WYMIENIAć, następnie zawsze przy sprawdzaniu wtryskiwaczy trzeba wszystko rozebrać na części pierwsze, wyczyścić i umyć najlepiej 2-3 krotnie w czystej ropie, pozakładać nowe podkładki i złożyć, podpiąć pod próbnik, płukać cały wtryskiwacz na niskim ciśnieniu 20-40 bar, i dopiero później sprawdzać i ustawiać wtryskiwacz, ja zawsze dociągam na początku sprawdzania ciśnienie na wtryskiwaczu o 1/2 większe niż normalne ciśnienie pracy np. c330 ma 136bar to dociągam do 200bar, jak wytrzyma to będzie chodzić , jak nie to bierzemy inną końcówke, w ten sposób wychodzą tez nieszczelności tj. wyżej piszesz że dobra końcówka... to albo nie umiesz sprawdzać końcówek, albo odwalasz fuszere... i dopiero gdy wytrzyma testy ustawiam ciśnienie na wtryskiwaczu dokręcam kołpak i sprawdzam jeszcze raz , nie tylko ma pylić, dzwonić itp. ma być cały suchutki

post-33482-0-41521000-1312046335_thumb.jpg

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawekkul1    0

Kolego pompe i wtryskiwacze robił gościo z 40 letnim doświadczeniem ,wtryskiwacze były ustawione na 110 at. więc on niechciał ich ruszać ale ja dzisiaj wyjołem je i gościo założył nowe końcówki i ustawił ciśnienie na 135 at.i dodał że to nie będą wtryski-to będzie głowica albo dziurawy tłok i co wy na to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    960

Głowica lub tłok mówisz, ale powiedz co w głowicy zawory nieszczelne czy przedmuchy pod uszczelką mówisz pali na dotyk czyli tam powinno ok być. Dalej dziurawy tłok, aby tak było to by kompresji nie miał i byś nim kręcił i kręcił zanim by złapał i by nierówno pracował, chodziłby na jeden cylinder... A chcesz sie upewnic ze głowica i tłoki są ok to musisz zmierzyc kompresje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Pytanie za 100pkt: co ma uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica do ropy w oleju?? :blink: w mocno wysilonych ciężarówkach lub traktorach nieraz widziałem dziure w tłoku, z winy źle ustawionego początku wtrysku lejącej końcówki i silnik chodził... ale to były silniki 6-8cyl nie 2 cyl... gdybyś w jednym tłoku miał dziure na samym jednym by w życiu nie zapalił...a piszesz że pali na dotyk ...nieporozumienie, następnie jak nieraz ja czy inni pisali jedyną drogą ropy do silnika jest pompa wtryskowa(zużyta pompka wstępna,zużyte sekcje=wywalony uszczelniacz),lub lejące nieszczelne wtryskiwacze, piszesz że masz olej w pompie więc pompa odpada, pozostają wtryski, i tu już wybacz ale ja mam 24 lata mam kaca, i nie mam 40 letniego doświadczenia, twojego gościa zjadła rutyna wsadził na próbnik ruszył dwa razy pyli pyli, kij tam 110 czy 135 gotowe dziękuje, a widzisz w podobnym temacie pisałem już jeżeli ustawi się na niższe ciśnienie to otwierają się wcześniej, i więcej paliwa się wylewa, z resztą co mam tłumaczyć , bierz te wtryskiwacze i niech ci ich sprawdzi konkretny gość


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawekkul1    0

Kolego jeśli jest pęknięcie glowicy[mikropęknięcie]to może-nie musi ale podobno może paliwo przedostać się do kanałów olejowych.I jeszcze jedna kwestia tz.więcej oleju przybywa gdy dostanie bardziej w dupe .POMOCY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    960

Tylko na mój rozum jesli by ci uciekało do kanałów olejowych to byś miał juz mokro pod grzybkiem od wlewu oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    15

już spisałem sprawdź ustawienie zaworów ja tak miałem w c-360 a dokładnie rozkręciła mi się klawiatura i nie spalał innym razem rozkręcił mi się wtryskiwacz i też ropa w oleju innych przypadków nie miałem :) pozdrawiam i sprawdź te luzy zaworowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawekkul1    0

Panowie zaorałem 3 hektary i jest OK prace wykonane;regulacja zaworow[buło 0,45 jest 0,2],wymiana końcówek wtryskiwaczy-profilaktycznie,stare nie lały ale...,i założyłem orginalne podkładki pod wtryskiwacze.Dzięki wszystkim za pomoc myśle że będzie OK .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w mojej 30 jest duży nadmiar oleju w silniku najprawdopodobniej dostała sie tam ropa bo w chłodnicy tyle samo płynu dolewałem też olej do pompy paliwowej i dziś patrze a tam nic na miarce nie ma co jest przyczyna 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez max2505
      Witam. Niedawno kupiłem c 330 jako traktor pomocniczy w gospodarstwie (do lekkich prac). Do tej pory posiadałem u c 360. Traktor był słaby o czym wiedziałem ale reszta była ok. Gdy rozebrałem silnik okazało się że większość części jest nowa tzn. Tłoki, cylindry, pompa olejowa(poprzedni właściciel zrobił remont) wał też nowy, korbowody chyba też. Okazało sie że przyczyną może być kiepska głowica. Została oddana do regeneracji. Wtryski zostały sprawdzone i są ok. Po wymianie pompy wtryskowej na regenerowaną dalej nie było różnicy. Filtr powietrza i filtry paliwowe czyste. Rozrząd też sprawdzony, znaki są dobrze. zapłon był przestawiany i reakcja jest ale wielkich różnic nie ma. traktor ciężko pali w temperaturze ok 5 stopni C, i kopci przy dodawaniu gazu a "górke widzi z daleka", troche wolno wchodzi na obroty ale to chyba normalne. Jeździłem inną trzydzistka i nie była wcale taka słaba. Nigdy nie grzebałem w 30 , może miał już ktoś podobny problem?? będe wdzięczny za jakieś rady.
      P.S. Spotkał sie ktoś ze złymi znakami na kołach rozrządu??
    • Przez Konik165
      Witam mam problem dość spory. Zetor 5211 to znaczy silnik zetora pracuje w innej maszynie. Był zamrożony po rozmrożeniu i wymianie broków w głowicy było przez miesiąc wszystko ok. Po miesiącu woda w oleju. Do sprawdzenia pojechały głowice okazało sie ze jedna peknieta,wymieniłem i to samo. Rozebrałem oddałem blok to wciśniecia tulei od nowa bo myślałem że to uszczelki pod tulejami.Dla bezpieczeństwa kupiłem nowe tuleje. Po złożeniu całości na wolnych obrotach wydawało sue że bedzie ok na wiekszych olej biały. Rozebrałem po raz kolejny myślałem że blok pekniety pod tuleja ale tam wszystko wygląda ok. Blok pekniety miedzy tulejami od góry ale jak rok temu robiłem remont też tak było i do zamrożenia było ok.  Prosze o pomoc ma ktoś jakiś pomysł blok nie do dostania używany nowy majątek. Nie chciał bym tego wyrzucac rok temu wszystko nowe szlif wału. nowe panewki tuleje tłoki pierścienie. 
    • Przez bizonbs
      Hej Panowie. Mam 30stke która służy mi do nawozów i do opryskiwacza ale zaczęła się grzać. Problemem był rozwalony w drobny mak termostat. Wymieniłem - założyłem nowy. Okazało się że się nie otwiera i od strony grzybka uwalona jest blaszka(sprężyna) ... Założyłem drugi nowy termostat... Po 2 miesiącach zacięty. 
       
      Mam dosyć. Wiem, że ludzie jeżdżą bez termostatów. Co kładziecie zamiast termostatu i jak montujecie. Mam dosyć wymieniania termostatów co 2 miesiące i wkurzania się na mój najlepszy ciągnik. 
       
      Tak wiem że powinien być termostat ale mam już dosyć pałowania się z tym. 
    • Przez Adik_ziel
      przy najlżejszej pracy np: bronowaniu czy ciągnięciu pustej przyczepy 4,5t strasznie szybko sie nagrzewa jak myślicie przyczyna mogą być pierścienie?
    • Przez Lukas1995
      Witam jestem tu nowy jakie luzy zaworowe powinny być przy Zetor 16145 ssący i a jaki wydechowy ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj