Tomek34

Miał ktoś do czynienia z MF 3095 i podobne

Polecane posty

Tomek34    1

nie nic mi się nie popsuło bo go nie posiadam tylko chciałem się coś o nim dowiedzieć bo zamieżam go sobie kupić, aha i jeszcze jedno na co zwracać najbardziej uwage przy kupnie takiego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

aha. najbardziej trzeba zwracać uwage na stan techniczny a w szczególności na skrzynię biegów. jak będziesz kupował to sprawdż czy wszystkie przełożenia działają i czy ehr i reszta elektroniki działa bo są dość kosztowne w naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Katator. A tobie jak sie sprawuje ten MF

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=24856

Poczytaj komentarze ;)

 

jak będziesz kupował to sprawdż czy wszystkie przełożenia działają i czy ehr i reszta elektroniki działa bo są dość kosztowne w naprawie

I to jest podstawa, wiem to na przykładzie znajomego który ma 3060, kupił go dość zniszczonego z uszkodzoną skrzynią po taniości, za chyba 4000 zrobił skrzynie ale dalej boryka sie z elektroniką EHR, choć jak mówił TUZ mu niepotrzebny w tym ciągniku więc nie naprawia tego EHR. Kolega ze studiów kupił niedawno 3080 i jest bardzo zadowolony bo ciągnik jest w dobrym stanie, wszystko działa. Dlatego uważam że lepiej dać więcej, bo oszczędność przy kupnie odbije sie przy późniejszym doprowadzaniu ciągnika do stanu używalności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gimo    0

Teraz co powiem może być wogóle nieprawdą ale o ile sie orientuje masseye od modelu 3085 mają już skrzynie od większych modeli i sie nie psują sam mam takiego i po zrobieniu 9000mth ciągnik bardzo dobrze się sprawuje jedynie do czego bym sie doczepił to do tej elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomai    0

witam mam mf 3090 i powiem tylko tyle naprawa skrzyni(wymiana lożysk na wzmacniaczu momentu łozysko w skrzyni gluwnej 2 synchronizatory tarcza sprzegla i kolo zamachowe)koszt ok 13 tyś dalej usuniecie skopanej elektroniki sterujacej biegami iinnymi gajgami i zastapienie jej przełacznikami 1500 zł a na wiosnę czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej mam go 2 lata zaorał gdzieś 40 ha po remoncie .teraz hodzi jak pszczółka silnik zloto ale ta nieszczesna pompa jeszcze.tak to jest z tymi gajgami.jak sie rozpadaja to na całość czekac kiedy silnik odmowi posluszenstwa.ale z drugiej strony mam pewność co mam w ciągniku.tzn w skrzyni jak zapewnił mechanik juz wiecej nic nie powinno nawalic B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Niezle cię naciągnoł ten mechanior za 13 tyś to całą skrzynie można kupić tylklo nie nową oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

No nie wiem czy tak naciągnoł bo jest dużo nowych części a kupójąc używaną skrzynę jest ryzyko że po kilku mtg będzie wyglądała ja ta i wtedy trzeba do tych 13 dołożyć kolejne 13 na remąt nowej skrzyni


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Ja posiadam taki ciągnik i narazie nie moge o nim nic powiedzieć do tej pory zasiałem tylko 15 ha agregatem i jestem zadowolony Jak kupiłem ciągnik to o dziwo wszystko w nim chodziło skrzynia w porządku i EHR równierz ale po 2 ha sianie zaczeły się problemy z WOMem kontrolka mi mruga i wom nie działa ale po wyłączeniu silnika i załączeniu znowu działa ale podejżewam że to ma związek z ciśnieniem oleju bo wom działa dobrze tylko zaczyna szwankować jak podnosze agregat

ogulnie ciągnik igła nawet dymku nie puście silnik perkins z tego co wiem to bardzo doby ciągnik jedyną jego wadą jest to że jak się zapowietrzy to ciężko go uruchomić troszke to trwa na szkrzynię nie narzekam po za wom jak ktoś wie co może być przyczyną usterki womu że kontrolka mruga niech napisze będe bardzo wdzięczny :P) :):)


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Perkinsa najtrudniej odpowietrzyć miałem problem w tym sezonie okazało się że siatka przy pompce zasilającej była zasyfiona,posiadam już go drugi rok i jestem zadowolony,kupując taki ciągnik trzeba go dobrze obejrzeć po pierwsze sprawdzić stan oleju a głownie jego wygląd bo jak jest stary i brudny to raczej bym już takiego nie kupował jak się dba to się ma :P.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

MF 3095 jaki pług ciągniecie ?? ja ciągnę rabe 4 skibowy i ciągnik choć jest w stanie Idealnym dymku nie puści to ma spory kłopot z tym pługiem pług bierze równo z kołami ciągnika, jaki macie zabiór ?? no i na jakim biegu jeździcie ?? coś mi się zdaje że będe musiał wymienić MF na coś mocniejszego


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz skrzynię Dynashift czy może 32/32 ale z zakresem A i B oraz power shiftem? Przy jakiej prędkości jedziesz i jakim biegiem? Jeślim myślisz że jest slaby to proponuje wyczyścić układ paliwowy. Najpierw sprawdź czy na końcu rurki (tej która pobiera paliwo z baku) nie ma sitka, jęli jest to musisz je przeczyścić. Następnie w pompce zasilającej jest siteczka tam też na pewno jest dużo brudu. Odkręć dekielek z góry i będziesz dalej wiedział o co chodzi. Przedmuchaj także powietrzem rurkę od baku do tej pompki. Odkręć filtry paliwa i je wymień. Następnie przedmuchaj rurkę która idzie od pompki zasilającej do filtrów. Potem wykręć rurkę która prowadzi paliwo bezpośrednio na pompę i także ją przedmuchaj. Następnie tam gdzie była wkręcona ta rurka w pompę paliwową jest tam wkręcona redukcją na klucz 22 mm a gdy ją wykręcisz jest tam takie sitko pod nią. Tylko uważaj jak je wyjmujesz bo tam jest taka sprężyna i rurka, zapamiętaj jaka jest kolejność by dobrze to złożyć. Oczywiście wyczyść to sitko. Myślę że poprawa będzie i to spora. Jeśli to nie pomoże to trzeba pompę i wtryski zregenerować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Ja mam skrzynie 32/32 oram na zakresie A 1 bieg na żółwiu bo na zającu nie da rady torche lepiej idzie na 2 BIEGU NA ZÓŁWIU ale i tak stęka no chyba coś w końcu jest z tym układem paliwowym :D ale mam jeszcze pytanko czy zapchany układ paliwowy może mieć wpływ na to że jak ciągnik jest zagrzany np. w orce to jeżeli wyłączę silnik to dopiero mogę go uruchomić jak ostygnie inaczej nie da rady


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką masz szerokość roboczą pługu, ale jeśli robisz na 1 zakresie A na żółwiu to masz prędkość około 2 km/h coś rzeczywiście jest nie tak z twoim ciągnikiem. On powinien jechać z prędkością około 7 km/h na 1 zającu i to na zakresie B i to bez najmniejszych problemów, gdyby miał ciężko to powinien się co najmniej kopać na biegu 1 zakres A bez przyśpieszacza na zającu. Coś mi się wydaje że ten ciągnik ledwie ma siłę sam jechać. Układ paliwowy chyba nic nie ma wspólnego z tym że nie możesz go na rozgrzanym silniku odpalić. Zrób te czynności co napisałem wcześniej, a potem daj znać czy coś to dało. Jaką masz temperaturę w czasie orki na rozgrzanym silniku, na które pole Ci wchodzi wskaźnik? Może silnik jest przegrzany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sparta    1

wg mnie jesli masz takie objawy to mozesz miec coś nie tak z zapłonem. miałem tak ale w innm traktorze, zmieniłem zapłon i odrazu było widac efekt wiekszej mocy, tak nie dymil itp, i lepiej palił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

wymieniłem filtry paliwa i się poprawiło :D teraz jadę ok 7.50 Km/h według tabeli pług bierze równo z kołami :D tylko dalej jak jest rozgrzany to nie można go zapalić :D


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Ja swoim MF 3080 z pługiem zagonowym 180cm jadę z prędkością około 8-9km/h bieg to 3A na zającu i obroty około 1800-2000 obr/min


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

Szymek123 te ciężki palenie ciepłeg silnika to oznaka kończącej się pompy paliwa wystarczy ją dać do regeracji i po problemie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

A powiedzcie mi co to jest za chłodnica w dachu w MF 3095 wiem tylko że związane jest to z nawiewem :)

niema to czasami powiązania z ogrzewaniem ??


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest nagrzewnica powietrza. W niej znajduje się płyn chłodniczy który jest ciepły z racji tego że przepływa przez blok silnika. Gdy ciepły płyn przelatuje przez nagrzewnicę to ona staje się ciepła, a przelatujące powietrze z wentylatora ogrzewa się w ten sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer120ha    2

Ostatnio poszukując "nowego" ciągnika do swojego gospodarstwa oglądałem mi. 3080,3630 itp.Zainteresowany jestem kupnem takiego ciągnika.Chciałbym dowiedzieć się od urzytkowników tych ciągników jak się one sprwują podczas eksplatacji,jak z awaryjnością,dostępem do części zamienych,ceną tych części i co się najbardziej psuje.Jaki komfort pracy..??.Jak kabina...??Widziałem,że jest tam sporo elektroniki.Jak się sprwóją te bajery i co one tam "robią"...??

Z góry Dziękuje!!!!


Każdy sprzęt jest dobry jeśli wykonuje swoją prace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek433    0

Ja mam skrzynie 32/32 oram na zakresie A 1 bieg na żółwiu bo na zającu nie da rady torche lepiej idzie na 2 BIEGU NA ZÓŁWIU ale i tak stęka no chyba coś w końcu jest z tym układem paliwowym biggrin.gif ale mam jeszcze pytanko czy zapchany układ paliwowy może mieć wpływ na to że jak ciągnik jest zagrzany np. w orce to jeżeli wyłączę silnik to dopiero mogę go uruchomić jak ostygnie inaczej nie da rady

 

Ja w swoim mam skrzynie 32/32 Power Shift o mocy prawie 120km (podkrecony) i ciągam nim pługi 5x40 i bez problemu idzie mi na A1 na zającu jeszcze sobie pół bieg załączam i dobrze idzie :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj