Thorn

Paliwo w brudnych zbiornikach?

Polecane posty

majes    5

@darolee

Ja mam zbiornik dopiero pierwszy rok i moje doświadczenia odpowiadają w 100% tym co opisujesz. Przed zakupem zbiornika woziliśmy paliwo w 20-stkach samochodem w bagażniku. Domyslacie się co było z nowym samochodem po kilku latach wożenia paliwa w bagażniku. Drugi problem to wieszanie się z tymi kanistrami po ciągnikach. Chciałem z tym skończyć ale widzę że chyba się nie da. Druga osoba mi mówi żeby uniknąć tego brązowego "kleju" (sa to podobno biokomponenty) trzeba zabrać paliwo ze słońca wtedy nie będą się wytrącały z paliwa.

Spróbuję w tym roku tak jak radzisz wyczyścić zbiornik denaturatem, wstawić do garażu i zobaczymy.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Koledy pisałem w temacie (oszuści paliwa)że winę ponosi nie zbiornik lecz za długo przechowywane paliwo max. 3 miesiące bo inaczej wytrącają się estry roślinne z dodatków bio i tym zajedziecie każdy układ nawet zwykły sekcyjny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Dokładnie tak, paliwo teraz nie nadaje się do długiego przechowywania a dodatkowo w białych zbiornikach na słońcu ulega jeszcze szybciej degradacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja nic takiego nie zauważyłem. Kupuję często paliwo grudzień- styczeń przeważnie i starcza mi do września, zbiorniki po 3 tyś litrów. orginalne z oleju opałowego. Zbiorniki stoją w magazynku do tego zrobionego. Od paru lat tak robie i nic z paliwem się nie dzieję. Kiedyś miałem w zbiornikach 1000 litrów po 3-4 miesiace i nic się nie dzialo. Bio nigdy nie miałem.

Na dnie jest taki ciemny osad, może z 5 mm , po prostu syf się osadza.

Pompę do paliwa mam z filtrem, takim jak ma bizon w silniku do oleju, zmieniam go raz na 25 tyś litrów może, i od paru lat nie wiem co to znaczą filtry w ciągnikach, praktycznie wcale filtrów nie zmieniam.

Od czasu jak leję do zbiorników 1 tyś l a potem tych 3 tyś problemy z filtrami znikły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Jeżeli są pod jakimś dachem to całkiem inaczej to wygląda, no i paliwo a paliwo to duża różnica, rok temu mieliśmy paliwo z za wschodniej granicy i nic się nie działo, a z tym naszym ugotowanym z kwiatków i kory drzew dzieją się różne rzeczy:D

Edytowano przez 1012

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Kolego piszesz że paliwo kupujesz zimą a to jest różnica bo zawiera mniej dodatków BIO więc tych problemów nie masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

To się nie ma co zdawać bo od listopada dostarczane jest już paliwo zwane zimowym.I tam jest zmieniony nieco skład aby nie zamarzało.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Czyli podsumowując w tym sezonie zrobię tak: wyczyszczę zbiornik dynksem, kupię paliwo w zimę i ilość którą zużyję na wiosnę, wstawię zbiornik do garażu. Zobaczymy czy zbierze się mniej syfu w zbiorniku.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    12

@darolee

uniknąć tego brązowego "kleju" (sa to podobno biokomponenty) trzeba zabrać paliwo ze słońca wtedy nie będą się wytrącały z paliwa.

Spróbuję w tym roku tak jak radzisz wyczyścić zbiornik denaturatem, wstawić do garażu i zobaczymy.

No ja pierwsze słyszę że to bioestry.... znaczy nigdzie się nie spotkałem z taką wiedzą, a sam na to nie wpadłem. W takim wypadku można byłoby się przerzucić na paliwo bez biokomponentów, bo dostanie się je w zasadzie w każdej okolicznej stacji (oczywiście przy dostawie do domu, bo na stacjach to raczej rzadko się trafia, choć czasem się spotkałem).

Co do testów to jak masz jakiś wolny zbiornik 1000L wstaw go do garazu kup letnie paliwo ze 20L wlej do niego i zostaw do wiosny. Jak nic się nie wytrąci to znaczy że jest ok. Gwarantuję że po takim czasie na dworze masz 50/50 klej z czymś co nazwę pozostałością po ON :)

 

Też mi się zdaję że paliwo kupowane zimą ma trochę inny skład.

Skład ma na pewno inny, bo jak pisałem mam własne kilkuletnie doświadczenia w tym temacie i wiem z autopsji, że zimowe paliwo rozpuszcza ten badziew podobnie jak denaturat, znaczy jak miałem zasyfioną pompę tym klejem, ale nie na tyle, że jeszcze chodziła, po kilkudniowym jeżdżeniu na zimówce przeszło jej.

 

Ja się przesiądę na paliwo bez dodatków bio ...cena ta sama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

Ale w tej chwili chyba każde paliwo ma dodatki bio. I nie ma szans kupić takiego bez tych dodatków. Wymóg naszego ustawodawcy.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Każde paliwo ma dodatek BIO, tylko że to z oznaczeniem na dystrybutorze Bio ma procentowo jeszcze więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie jestem pewien na 100% ale ostatnio zmieniłem dostawcę i twierdzi że paliwo jest bez BIO.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    12

Tak jest nie chodzi mi o paliwo na stacjach paliw, ale powiedzmy jak zamawiam minimum 1000L z dostawą do domu, to mogę sobie zamówić paliwo bez biokomponentów, rafinerie dysponują takim paliwem i je sprzedają. Mogę się mylić ale zdaje mi się, że wymogiem jest sprzedaż paliw z bio na stacjach, ale przy sprzedaży bezpośredniej już tego nie ma.

Edytowano przez darolee

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj