Zaloguj się, aby obserwować  
wenicjusz

Massey Ferguson 178

Polecane posty

wenicjusz    4

Witam

Czy ma ktoś jakiekolwiek informacje na temat tego modelu?

MF 178 z początku lat 70.

Silnik - nie ma problemu jest to typowa jednostka A4 248

Ale jak z częściami do skrzyni, mostu, podnośnika, ewentualnie od jakich modeli pasują te części?

 

Będę Wdzięczny za wszelkie info na temat tego ciągnika.

Planuję jego zakup zamiast C-360.

 

Pozdrawiam wszystkich.

post-19563-0-19509400-1311765452_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałęm przyjemność jeździć MF 165 to praktycznie to samo co w tym temacie tylko silnik miejszy i że nawet to śmiga, części spokojnie dostaniesz, silnik perkinsa.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wenicjusz    4

Widzę że za wiele się nie dowiem.

Do silnika to wiem że części dostanę.

Do Ferdka może i części droższe, ale nauczony 914 którego zamieniłem na MF 698 myślę że ten 178 będzie się też tak mało psuł, bo C-360 mam już dość - nie można dostać części z dobrego materiału i ciągnik zamiast pracować to ciągle stoi na klockach.

Dlatego myślę o takim tanim ferdku.

No cóż jeśli się komuś coś przypomni na temat skrzyni mostu i podnośnika to będę wdzięczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    427

Mam takiego i powiem ze nie ma problemu z częściami:

1. Silnik Perkins A4 248 bardzo podobny do naszych z 4512 po za małymi różnicami:

- Większe tuleje, tłoki i pierścionki

- inne końcówki wtryskiwaczy (dostępne za ok 70zł)

poza tym to bez problemu w każdym sklepie do ursusa 4512 a tak naprawdę to młodszym bratem jest Ursus 5312

2. Skrzynie są różne ale można kupić z 8+2 taką jak w MF255 i tyle w temacie bo reszta chyba jasna.

3. Tylni most (nigdy nie rozbierany więc na 100% nie wiem) wydaje się identyczny jak w MF 255 a na pewno taki jak 4512 jeśli jest jakaś różnica wiec problemu nie powinno być.

4. Przednia oś zależy jaka jest ale częsci dostaniesz bez problemu nawet takie dziwne dekielki przedniego koła i to nie tak drogo zamówisz z hurtowni AGRO RAMI z Kościelna Wieś koło Kalisza.

Najlepiej zadzwonić i zapytać się o partnera handlowego z twojej okolicy. W Lublinie np. Agro Mirex (tez sklep internetowy) to nie reklama jak cos tylko pomoc

Pozostałe części dostaniesz. Co do maski innych blach no to może już być problem ale to chyba nie aż takie ważne. Ja mam błotniki z MF255 i może innaczej troszkę wyglądają ale zakrywają i mocują się identycznie. Pochwa zwolnicy jest identyczna co w MF255 jak i hydraulika.

Śmiało kupuj. Nie ma co porównywać do C360 którą sam zamieniłem na MF178 :). Spalanie takie samo a 75KM robi wielką różnicę. I silnik bardzo energiczny nie trzeba go prosić. Może trochę głupi jak jest mokro ale z takich ciągników to zetor jedynie daje radę ale i spalanie inne:)

Polecam

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    427

Tylny most jest taki jak np. MF 255. Prędkości wałka są dwie 540 i 1000, zmiana poprzez wymiane końcówki tak samo jak w 255.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialas0369
      Witajcie. Posiadam mf3625 I mam problem z napędem.  Ciężko u nas z mechanikiem innym niż do c330/360. Może ktoś z was pomoże choć nakierowac gdzie szukać.  Mianowicie przy załączonym napędzie i jeździe przy skrecaniu w prawym kole coś harczy (jakby coś gdzieś tarlo). Na jeździe prosto jest cicho. Bez włączonego napędu jest cicho.  Dodatkowo ostatnio nie mogę wyłączyć napędu, mimo że kontrolka gaśnie to przód ciągnie. 
    • Przez Stiv
      Czy moglby ktos mi powiedziec jaka jest moze byc przyczyna niedziałajacego recznego i jak go naprawic model ciagnika to 3060
    • Przez MasseyFerguson6170
      Witam podczas pracy w  polu przy nawracaniu straciłem możliwość skręcenia kierownicą co może być przyczyną?  Jest możliwość jazdy i podnosnik działa ale nie ma możliwości skrętu ani w prawo ani w lewo
    • Przez crypto
      Witam.
      Nigdzie nie mogę znaleźć informacji dlatego proszę o pomoc i wyrozumiałość. W jaki sposób w tych przekładniach realizowane jest rozłączenie napędu przy użyciu pedału sprzęgła. Jeżeli wciskamy pedał sprzęga to rozłączmy jedno z dwóch sprzęgieł przekładni nawrotnej? Rozumiem że w takim razie musimy mieć oddzielne zasilanie olejowe tych sprzęgieł, które będziemy obsługiwać przy użyciu pedału sprzęgła (a raczej jego potencjometru). Czyli gdzieś musi być elektrozawór, który za to zasilanie odpowiada. Pytanie zasadnicze gdzie on jest?? Mam MFa 6490 z DYNA 6 i próbuję to zlokalizować. Problem jest taki, że ciężko ruszyć ciągnikiem przy użyciu pedału sprzęgła tzn. sprzęgło niby bierze w połowie skoku ale trzeba je pod koniec bardzo powoli puszczać, bo inaczej ciągnik mocno szarpie. Jest tam zapewne elektozawór sterowany PWM, może się zacina i przez brak płynności jego działania są te szaprnięcia.
      Robiłem wielokrotnie kalibrację potencjometru sprzęgła i nic nie pomaga. Ta sama procedura zastosowana w 5430 zadziałała, po tym zabiegu sprzęgło zaczęło brać trochę niżej a zakres pomiędzy początkiem łapania sprzęgła a pełnym zasprzęgleniem sie wydłużył. Dzięki temu ruszanie stało się łatwiejsze i właśnie nie trzeba już mocno uważać jak szybko puszcza sie pod koniec sprzęgło.
      Ktoś wie gdzie jest ten elektorzawór od pedału sprzęgła?
    • Przez Mlody98
      Cześć. Problem z podnośnikiem ehr - dotychczas wszystko było sprawne, zdjąłem błotniki tylne, złożyłem spowrotem i od tego czasu podnośnik na przycisk wewnątrz reaguje następująco: pozycja w dół, dioda świeci że podnosi w górę i ewidentnie takie nadaje zadanie bo ciągnik aż obniża trochę obroty i słychać że Clay czas próbuje podnosić mimo że pozycja jest max, na pozycji zerowej dokładnie to samo, natomiast na pozycji podnoszenia swieci się dioda że opuszcza w dół, pompa nie pompuje, ciągnik wraca do swoich obrotów bez obciążenia ale nic więcej się nie dzieje. Nie wyświetla żadnego kodu błędu, odpiąłem przyciski w błotnikach bo myślałem że któryś zwiera ale nadal to samo, nawet na odpietych. W czym problem? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj