szewek

zmiania "bąka" na filtr pp

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szewek    8

Witam,

zamaniło mi się wkońcu wywalić bąka w zetorku. Dziś byłem w sklepie żeby kupić kompletną podstawe i filtr. No, ale sprzedawca zbił mnie z tropu, bo mowi że w tym silniku trzeba po zmianie filtra dostwić zawór upustowy pomiedzy pompe a podstawę. Ponieważ w wersjach z bąkiem upust jest w postawie bąka. <_< Przez to w zasadzie nie kupiłem nic, ale patrzac na schemat :

 

filtra.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

co cos mi sprzedawca naściemiał chyba, bo pod pozycja 12 jest własnie zawor upustowy <_< . Z koleji moze ktoś wie do czego służy zawor w bąku pod pozycja nazwijmy to 56. Nic jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wszystko wyglada w rzeczywistości. Może ktoś juz przerabiał ten temat i jest chętny do podzielenia sie doświadczeniem :D .

Z góry tnx :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SW1    13

Też interesował mnie ten filtr(pp), z tego co wyczytałem na forum osoby które zmieniły "bąka" na "pp" nie pisały nic o zaworach upustowych. Wynikiem zamiany "bąka" na "pp" było podniesienie ciśnienia oleju, pewnie wiązało się to z brakiem w/w zaworu. W moim wypadku zapalała sie na bardzo wolnych obrotach(600) obr/min kontrolka ciśnienia oleju - wystarczyła wymiana czujnika ciśnienia oleju. Polecam zmierzyć wartość ciśnienia manometrem, u mnie wyglądało to następująco: temperatura cieczy chłodzącej 85-90 stopni C: 600 obr/min - 2 atm, 1500 obr/min - 4,5 atm. Dlaczego chcesz wymienić ten filtr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam,

zamaniło mi się wkońcu wywalić bąka w zetorku. Dziś byłem w sklepie żeby kupić kompletną podstawe i filtr. No, ale sprzedawca zbił mnie z tropu, bo mowi że w tym silniku trzeba po zmianie filtra dostwić zawór upustowy pomiedzy pompe a podstawę. Ponieważ w wersjach z bąkiem upust jest w postawie bąka. <_< Przez to w zasadzie nie kupiłem nic, ale patrzac na schemat :

 

filtra.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

co cos mi sprzedawca naściemiał chyba, bo pod pozycja 12 jest własnie zawor upustowy <_< . Z koleji moze ktoś wie do czego służy zawor w bąku pod pozycja nazwijmy to 56. Nic jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wszystko wyglada w rzeczywistości. Może ktoś juz przerabiał ten temat i jest chętny do podzielenia sie doświadczeniem :D .

Z góry tnx :) .

 

Poz.12 to jest zawór przelewowy wkręcany w pompę i po wymianie bąka na pp jedynie może być konieczne zmniejszenie ciśnienia na tym zaworze o jeden otwór i nic po za tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Już jest po operacji. Sprzedawca miał poniekąd rację z tym zaworem, ale to jeszcze w starszych silnikach trzeba dostawiać zawory. Naprzykałd w 40-stkach nie było upustu w pompie. U siebie sprawdziłem organoleptycznie, że wystepuje :lol:. Po odkreceniu podstawy bąka widać go jak na dłoni.

 

Przy zmianie oleju jak czysciłem bąka to mi "żyłka" na czole pękła tyle z nim zabawy <_< .

Dwa że wydawało mi sie że jest niskie ciśnienie oleju (manometr mam zaistalowany na stałe). Na zimnym 3,5- 4, a ciepłym w zależności od rozgrzania silnika średnio 1 - 1,5 bara na jałowo. Przebieg 6400 mth.

Po zmianie na zimnym jest około 5,5 bara na tyle widac jest upust przy pompie ustawiony wiec nie ma co zmniejszać myśle. Na rozgrzanym jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, ale w miare rozgrzewania stopniowo malało wiec powinno być ok :D .

Fotka z montażu:

filtrr.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

pozdr.

Edytowano przez szewek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zgadza się. PP potrzebuje mniej oleju z racji konstrukcji od bąka który jakąś część oleju zużywa na wprawienie go w ruch. Olej ten trafia do miski a nie do magistrali. To własnie ta strata. Niczym sie nie przejmuj jeśli czyjesz potrzebę założenia PP to zakładaj. Do niego wystarczy tylko ten zawór prezelewowy który jest przy pompie. Przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych ciśnienie ma być w granicach 2-5 bara a na wolnych minimum 0,5. Czyli OK.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Kiedyś w c360 z silnikiem zetor 7011 przerabialiśmy też ten filtr :) ale to było daawno.

Plus to raczej,że wymienia się go nie czyści


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

U mnie przy temp ok 70-80*C na bąku było 1,5 bara a teraz na PP jest 3,5 więc różnica znaczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Miałem w końcu okazje nieco potestować.

Pług kvernelanda 3x40, a do tego dziś upał niesamowity. Temperatura w silniku dochodziła do 100 C

i na obrotach stałe 4,5 a na najwolnieszych ~500 obr nie spadło ponizej 1,5 bara.

 

Po spokojnym przyjrzeniu sie mojemu "bąkowi" doszedłem do wiosku, że sie poprostu zużył.

Luz pomiedzy bąkiem a ośka jest bardzo duzy i po nagrzaniu najpradopodobniej tamtędy uciekało z niego ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej612b    227

Zgadza się różnica u mnie była podobna z 1,5 na 3, 5 .

Edytowano przez andrzej612b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinzetor    1

Witam.Jestem posiadaczem zetora 7211 i zrobilem podobniee co kolega szewek i ciśnienie odrazu się podniosło także polecam zmiane Bąka na PP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Mylicie dwa zawory: przelewowy (upustowy) który ustala ciśnienie w układzie i obejściowy, który się otwiera np. przy zimnym oleju lub zapchanym filtrze puszczając niefiltrowany olej do układu. W filtrze PP zawór obejściowy jest wbudowany, gdyby go nie było wkład filtrujący zostałby bardzo szybko rozerwany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Jednak jeśli chodzi o jakośc filtrowania oleju i koszty eksploatacji to bąk jest zdecydowanie lepszy jeśli go prawidłowo eksploatujemy.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Mylicie dwa zawory: przelewowy (upustowy) który ustala ciśnienie w układzie i obejściowy, który się otwiera np. przy zimnym oleju lub zapchanym filtrze puszczając niefiltrowany olej do układu. W filtrze PP zawór obejściowy jest wbudowany, gdyby go nie było wkład filtrujący zostałby bardzo szybko rozerwany.

 

Wszytko sie zgadza kolego i nikt nic tu nie myli ;) .

Rozprawa dotyczyła tylko zaworu upustowego bo bez niego rozerwałoby wkłąd jak i obudowe tegoż wkładu filtrującego :lol: .

 

Co do bąka u mnie tak była zużyta oś obrotu, że po rozgrzaniu znikało ciśnienie ;[ .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

Siemka mam pytanie czy po wymianie bąka na te pp trzeba zmiejszać ciśnienie oleju ? Dzisiaj zmieniłem ten filtr na pp i chciał bym wiedzieć czy jeszcze coś trzeba zrobić.Teraz kontrolka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika zaświeca się po ok 2 min.;p.Nie sprawdzałem czy coś złego dzieje się na większych obrotach ani przy rozgrzanym silniku bo nie miałem już czasu tylko odpaliłem i zgasiłem.Pytam bo czytałem wczesniejsze posty o jakimś zaworze przelewowym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Najdokładniejsza opcja było by zaopatrzyć się w manometr i zmierzyć jakie faktycznie jest ciśnienie. Tak jak koledzy wyżej napisali ciśnienie na pewno się zwiększyło o około 2 bar.

Po prostu zawór pod "bąka jest ustawiony na wyższe ciśnienie,ponieważ część oleju idzie na smarowanie silnika a reszta ucieka przez dysze z powrotem do miski olejowej. A przez filtr papierowy wymienny pełnoprzepływowy idzie cały olej do smarowania silnika. Jak by było mocno duże ciśnienie to może rozerwać filtr szczególnie zimą gdy olej jest bardzo gęsty. Ciśnienie najlepiej gdy jest w normie tak jak podaje instrukcja.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyzyk    0

witam mam pytanie do was mam zetora 7245 i chce wymienic w skrzyni olej nie wiecie moze ile tam wchodzi go????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Oleju w skrzyni biegów w zetorach tej serii z napędem wchodzi wg instrukcji 28 L (środkowa kreska na miarce) . Maksymalnie można wlać 34 L (górna kreska) .


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

Czyli jeżeli wymieniłem na pp nic się złego nie dzieje tzn nie wywala uszczelki od filtra itp.To nie zmniejszać ciśnienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zmierz ciśnienie bo nie wiadomo jakie jest. To że nie widzisz z zewnątrz nic nie świadczy.

Uszczelki filtra raczej nie wydmucha, tylko przy zimnym i gęstym oleju gdy ciśnienie jest dość wysokie filtr może go nie ogarnąć o otworzy się zaworek w filtrze zabezpieczający przed jego popsuciem. Olej w tedy jest nie filtrowany. Może trwać to dość długo, dopóki ciśnienie nie spadnie. I tak przy każdym rozruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

A jeżeli chodzi o pomiar to jak go wykonać na jakich obrotach ? na rozgrzanym silniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam czytając cały temat zastanawiam się czy dało by radę założyć filtr pp do mojego zetorka ponieważ siatka w nim jest uszkodzona i ma dość duży luz na wałku a zetorek jest stary ale morze byście coś mi doradzili zetor 6711 z góry dziękuje za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

Kolego @sebastian84 napisz dokładnie jaki masz filtr przy nim. Jak masz bąka trzeba kupić przystawkę króciec i filtr. Rurka i reszta zostają te same. W tych zetorach były montowane stare typy bąków lub dwa filtry siateczkowe. Dobrze by było abyś zrobił zdjęcie jak to u Ciebie wygląda. Zmierz rozstaw śrub mocujących filtr i się wszystko wyjaśni.

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

u mnie jest filtr bąk a te dwa filtry co pisałeś siateczkowe to takie jak przy zetorze 3011 o ile się nie mylę .Rozstaw śrub to 60 na 140 a fotki teraz nie mam czym zrobić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A jeżeli chodzi o pomiar to jak go wykonać na jakich obrotach ? na rozgrzanym silniku ?

 

Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju z bloku silnika i zamiast niego wkręcasz manometr.

Pomiaru dokonujesz na całym zakresie obrotów silnika. Tak samo przy zimnym jak i gorącym silniku.

W sumie najważniejsze jest przy zimnym silniku-oleju bo w tedy olej jest gęsty i pompa na nim wytworzy najwyższe ciśnienie, a filtr właśnie z takim olejem ma największy problem.

Ale pomiar na ciepłym da ci relacje jak z ciśnieniem po rozgrzaniu które z reguły jest niższe.

Możesz taki manometr wstawić sobie na stałe i mieć stały obraz ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj