Skocz do zawartości
szewek

zmiania "bąka" na filtr pp

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr
szewek    8

Witam,

zamaniło mi się wkońcu wywalić bąka w zetorku. Dziś byłem w sklepie żeby kupić kompletną podstawe i filtr. No, ale sprzedawca zbił mnie z tropu, bo mowi że w tym silniku trzeba po zmianie filtra dostwić zawór upustowy pomiedzy pompe a podstawę. Ponieważ w wersjach z bąkiem upust jest w postawie bąka. <_< Przez to w zasadzie nie kupiłem nic, ale patrzac na schemat :

 

filtra.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

co cos mi sprzedawca naściemiał chyba, bo pod pozycja 12 jest własnie zawor upustowy <_< . Z koleji moze ktoś wie do czego służy zawor w bąku pod pozycja nazwijmy to 56. Nic jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wszystko wyglada w rzeczywistości. Może ktoś juz przerabiał ten temat i jest chętny do podzielenia sie doświadczeniem :D .

Z góry tnx :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SW1    0

Też interesował mnie ten filtr(pp), z tego co wyczytałem na forum osoby które zmieniły "bąka" na "pp" nie pisały nic o zaworach upustowych. Wynikiem zamiany "bąka" na "pp" było podniesienie ciśnienia oleju, pewnie wiązało się to z brakiem w/w zaworu. W moim wypadku zapalała sie na bardzo wolnych obrotach(600) obr/min kontrolka ciśnienia oleju - wystarczyła wymiana czujnika ciśnienia oleju. Polecam zmierzyć wartość ciśnienia manometrem, u mnie wyglądało to następująco: temperatura cieczy chłodzącej 85-90 stopni C: 600 obr/min - 2 atm, 1500 obr/min - 4,5 atm. Dlaczego chcesz wymienić ten filtr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam,

zamaniło mi się wkońcu wywalić bąka w zetorku. Dziś byłem w sklepie żeby kupić kompletną podstawe i filtr. No, ale sprzedawca zbił mnie z tropu, bo mowi że w tym silniku trzeba po zmianie filtra dostwić zawór upustowy pomiedzy pompe a podstawę. Ponieważ w wersjach z bąkiem upust jest w postawie bąka. <_< Przez to w zasadzie nie kupiłem nic, ale patrzac na schemat :

 

filtra.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

co cos mi sprzedawca naściemiał chyba, bo pod pozycja 12 jest własnie zawor upustowy <_< . Z koleji moze ktoś wie do czego służy zawor w bąku pod pozycja nazwijmy to 56. Nic jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wszystko wyglada w rzeczywistości. Może ktoś juz przerabiał ten temat i jest chętny do podzielenia sie doświadczeniem :D .

Z góry tnx :) .

 

Poz.12 to jest zawór przelewowy wkręcany w pompę i po wymianie bąka na pp jedynie może być konieczne zmniejszenie ciśnienia na tym zaworze o jeden otwór i nic po za tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szewek    8

Już jest po operacji. Sprzedawca miał poniekąd rację z tym zaworem, ale to jeszcze w starszych silnikach trzeba dostawiać zawory. Naprzykałd w 40-stkach nie było upustu w pompie. U siebie sprawdziłem organoleptycznie, że wystepuje :lol:. Po odkreceniu podstawy bąka widać go jak na dłoni.

 

Przy zmianie oleju jak czysciłem bąka to mi "żyłka" na czole pękła tyle z nim zabawy <_< .

Dwa że wydawało mi sie że jest niskie ciśnienie oleju (manometr mam zaistalowany na stałe). Na zimnym 3,5- 4, a ciepłym w zależności od rozgrzania silnika średnio 1 - 1,5 bara na jałowo. Przebieg 6400 mth.

Po zmianie na zimnym jest około 5,5 bara na tyle widac jest upust przy pompie ustawiony wiec nie ma co zmniejszać myśle. Na rozgrzanym jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, ale w miare rozgrzewania stopniowo malało wiec powinno być ok :D .

Fotka z montażu:

filtrr.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

pozdr.

Edytowano przez szewek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Zgadza się. PP potrzebuje mniej oleju z racji konstrukcji od bąka który jakąś część oleju zużywa na wprawienie go w ruch. Olej ten trafia do miski a nie do magistrali. To własnie ta strata. Niczym sie nie przejmuj jeśli czyjesz potrzebę założenia PP to zakładaj. Do niego wystarczy tylko ten zawór prezelewowy który jest przy pompie. Przy temp. oleju 80 stopni i obrotach znamionowych ciśnienie ma być w granicach 2-5 bara a na wolnych minimum 0,5. Czyli OK.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Kiedyś w c360 z silnikiem zetor 7011 przerabialiśmy też ten filtr :) ale to było daawno.

Plus to raczej,że wymienia się go nie czyści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

U mnie przy temp ok 70-80*C na bąku było 1,5 bara a teraz na PP jest 3,5 więc różnica znaczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Miałem w końcu okazje nieco potestować.

Pług kvernelanda 3x40, a do tego dziś upał niesamowity. Temperatura w silniku dochodziła do 100 C

i na obrotach stałe 4,5 a na najwolnieszych ~500 obr nie spadło ponizej 1,5 bara.

 

Po spokojnym przyjrzeniu sie mojemu "bąkowi" doszedłem do wiosku, że sie poprostu zużył.

Luz pomiedzy bąkiem a ośka jest bardzo duzy i po nagrzaniu najpradopodobniej tamtędy uciekało z niego ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinzetor    1

Witam.Jestem posiadaczem zetora 7211 i zrobilem podobniee co kolega szewek i ciśnienie odrazu się podniosło także polecam zmiane Bąka na PP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Mylicie dwa zawory: przelewowy (upustowy) który ustala ciśnienie w układzie i obejściowy, który się otwiera np. przy zimnym oleju lub zapchanym filtrze puszczając niefiltrowany olej do układu. W filtrze PP zawór obejściowy jest wbudowany, gdyby go nie było wkład filtrujący zostałby bardzo szybko rozerwany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Jednak jeśli chodzi o jakośc filtrowania oleju i koszty eksploatacji to bąk jest zdecydowanie lepszy jeśli go prawidłowo eksploatujemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szewek    8

Mylicie dwa zawory: przelewowy (upustowy) który ustala ciśnienie w układzie i obejściowy, który się otwiera np. przy zimnym oleju lub zapchanym filtrze puszczając niefiltrowany olej do układu. W filtrze PP zawór obejściowy jest wbudowany, gdyby go nie było wkład filtrujący zostałby bardzo szybko rozerwany.

 

Wszytko sie zgadza kolego i nikt nic tu nie myli ;) .

Rozprawa dotyczyła tylko zaworu upustowego bo bez niego rozerwałoby wkłąd jak i obudowe tegoż wkładu filtrującego :lol: .

 

Co do bąka u mnie tak była zużyta oś obrotu, że po rozgrzaniu znikało ciśnienie ;[ .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

Siemka mam pytanie czy po wymianie bąka na te pp trzeba zmiejszać ciśnienie oleju ? Dzisiaj zmieniłem ten filtr na pp i chciał bym wiedzieć czy jeszcze coś trzeba zrobić.Teraz kontrolka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika zaświeca się po ok 2 min.;p.Nie sprawdzałem czy coś złego dzieje się na większych obrotach ani przy rozgrzanym silniku bo nie miałem już czasu tylko odpaliłem i zgasiłem.Pytam bo czytałem wczesniejsze posty o jakimś zaworze przelewowym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Najdokładniejsza opcja było by zaopatrzyć się w manometr i zmierzyć jakie faktycznie jest ciśnienie. Tak jak koledzy wyżej napisali ciśnienie na pewno się zwiększyło o około 2 bar.

Po prostu zawór pod "bąka jest ustawiony na wyższe ciśnienie,ponieważ część oleju idzie na smarowanie silnika a reszta ucieka przez dysze z powrotem do miski olejowej. A przez filtr papierowy wymienny pełnoprzepływowy idzie cały olej do smarowania silnika. Jak by było mocno duże ciśnienie to może rozerwać filtr szczególnie zimą gdy olej jest bardzo gęsty. Ciśnienie najlepiej gdy jest w normie tak jak podaje instrukcja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyzyk    0

witam mam pytanie do was mam zetora 7245 i chce wymienic w skrzyni olej nie wiecie moze ile tam wchodzi go????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Oleju w skrzyni biegów w zetorach tej serii z napędem wchodzi wg instrukcji 28 L (środkowa kreska na miarce) . Maksymalnie można wlać 34 L (górna kreska) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

Czyli jeżeli wymieniłem na pp nic się złego nie dzieje tzn nie wywala uszczelki od filtra itp.To nie zmniejszać ciśnienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zmierz ciśnienie bo nie wiadomo jakie jest. To że nie widzisz z zewnątrz nic nie świadczy.

Uszczelki filtra raczej nie wydmucha, tylko przy zimnym i gęstym oleju gdy ciśnienie jest dość wysokie filtr może go nie ogarnąć o otworzy się zaworek w filtrze zabezpieczający przed jego popsuciem. Olej w tedy jest nie filtrowany. Może trwać to dość długo, dopóki ciśnienie nie spadnie. I tak przy każdym rozruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

A jeżeli chodzi o pomiar to jak go wykonać na jakich obrotach ? na rozgrzanym silniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

witam czytając cały temat zastanawiam się czy dało by radę założyć filtr pp do mojego zetorka ponieważ siatka w nim jest uszkodzona i ma dość duży luz na wałku a zetorek jest stary ale morze byście coś mi doradzili zetor 6711 z góry dziękuje za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

Kolego @sebastian84 napisz dokładnie jaki masz filtr przy nim. Jak masz bąka trzeba kupić przystawkę króciec i filtr. Rurka i reszta zostają te same. W tych zetorach były montowane stare typy bąków lub dwa filtry siateczkowe. Dobrze by było abyś zrobił zdjęcie jak to u Ciebie wygląda. Zmierz rozstaw śrub mocujących filtr i się wszystko wyjaśni.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

u mnie jest filtr bąk a te dwa filtry co pisałeś siateczkowe to takie jak przy zetorze 3011 o ile się nie mylę .Rozstaw śrub to 60 na 140 a fotki teraz nie mam czym zrobić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A jeżeli chodzi o pomiar to jak go wykonać na jakich obrotach ? na rozgrzanym silniku ?

 

Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju z bloku silnika i zamiast niego wkręcasz manometr.

Pomiaru dokonujesz na całym zakresie obrotów silnika. Tak samo przy zimnym jak i gorącym silniku.

W sumie najważniejsze jest przy zimnym silniku-oleju bo w tedy olej jest gęsty i pompa na nim wytworzy najwyższe ciśnienie, a filtr właśnie z takim olejem ma największy problem.

Ale pomiar na ciepłym da ci relacje jak z ciśnieniem po rozgrzaniu które z reguły jest niższe.

Możesz taki manometr wstawić sobie na stałe i mieć stały obraz ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×