Polecane posty

piterq1991    30

Witam!

 

Panowie mam problem z traktorem. Założyliśmy nową pompę hydrauliki(Boscha padła po dwóch latach), skasowaliśmy luz na ramionach podnośnika oraz ustawiłem czujnikiem wysokość podnoszenia ramion tak aby było prawie max do góry. EHR podniesie do końca i guzikiem na błotniku minimalnie dociągnie go jeszcze troszkę do góry. Czyli tu wszystko powinno być ok. A teraz odnośnie problemu.

Jest taka sytuacja, że EHR nie rozłącza mi pompy. Po podniesieniu ramion do góry powinno ją rozłączyć, a ona dalej pompuje. I robiłem również w ten sposób, że ustawiłem czujnik aby ramiona podnosił do połowy i w tym przypadku również jej nie rozłącza. Muszę przełącznikiem brać w pozycję neutralną aby się wyłączyła. Jest to bardzo uciążliwe. Nie chcę w szybki sposób wykończyć nowej pompy. Ktoś wie czemu może tak się dziać? Niby EHR powinien szybko podnieść do góry i przy końcu zwolnić i powoli dociągnąć ramiona do żądanej pozycji. A tu wygląda na to jakby nie mógł właśnie sobie powoli dociągnąć. Przez co nie rozłącza mi pompy. Gdy podniosę ramiona do góry i staną już(przy gazowaniu również) to pompa dalej pracuje. W tym momencie ustawię przełącznik w pozycji neutralnej i guzikiem na błotniku bez problemu wyżej jeszcze podniesie. Już nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny tego. Ma ktoś jakiś pomysł? Mam nadzieję, że dość jasno opisałem sprawę.

Czekam na rady.

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

mialem ten sam problem w fendt 312. tam jest identyczny EHR. u mnie problem leżał w elektrozaworach. zużywa się tam jakis bolczyk malutki i tak sie dzieje. zrobil mi to taki facet z siedlec chyba. wieczorem jak znajde numer to ci podesle go na priv i pogadasz sobie z nim. a jako ciekawostke dodam ze komplet nowych elektro zaworow powiedzieli mi ok. 35 tysiecy. a ten koles wzial ode mnie 1 tys.

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

jeśli manipulowałeś w jakikolwiek sposób czujnikiem wysokości, to musisz skalibrować podnośnik. To właśnie dlatego że nie jest skalibrowany pompa daje ciśnienie pomimo że ramiona są juz na maksymalnej wysokości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

35tyś:blink: gdzieś ty człowieku trafił :lol: jeżeli problem lerzał by w elektrozaworach to by nie działał albo by wolno podnosił, ja raczej myślę ze cos się dzieje już z samym czujnikiem położenia nie ma dobrego sygnału i nie rozłacza go. A jak pracuje podnośnik z dużego pokrętła? da sie precyzyjnie ustawiać i czy jak ograniczysz go pokrętłem ograniczającym max podnoszenie to też nie wyłączy bo powinien. sam elektrozawór jest tylko narzędziem wykonawczym i albo ma prąd albo go niema. A skoro u ciebie po wyłączeniu w pozycję neutralną pompa cichnie to ja się bym ich nie czepiał


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

b0gdan ale nawet jeśli ustawie czujnik aby odczytywał max wysokość gdy ramiona są w połowie to i tak nie rozłącza. Na czym polega ta kalibracja?

Zapomniałem jeszcze dodać, że jeśli nie mam zapiętej żadnej maszyny to pompę rozłączy, ale przy założonym ciężkim pługu to jej nie rozłączy.

 

jeśli chodzi o pokrętło to idzie nim bez problemu regulować. Lecz też jest taka sytuacja, że muszę pokrętłem wziąć na max i jak podniesie to muszę pokrętłem delikatnie na niższe położenie ustawić aby rozłączyło pompę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

w moim ciągniku rozregulował się EHR, polegało to właśnie na tym, że pompa dawała ciśnienie na tłoki podnośnika, to ja na chłopski rozum obniżyłem na czujniku... niby ok, ale tylko na jeden raz, za drugim razem znów pakuje ciśnienie do końca. Czujnik położenia po jakiejkolwiek ingerencji musi być skalibrowany poprzez odpowiednią kombinację ustawień EHR i jej wywołanie. Poza tym powiązane jest to z czujnikiem siły uciągu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

He he fajna bajka :lol: ciekawe jak ty to robisz chciałbym to zobaczyć , ustawia się tylko czujnik położenia a podnośnik nawet z uszkodzonymi czujnikiami siły będzie działał tylko nie utrzyma odpowiedniej pozycji przy regulacji siłowej np przy orce bez kółka podporowegoa po drógie czujniki są dwa a nie jeden jak mozna z wypowiedzi wyżej wywnioskować, ale jak wejdziesz w 3000 serii w kalibrację EHRu to daj znać chętnie popatrzę


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

nie wiem czy w serii 3*** jest możliwa kalibracja, ale w modelach 62**, 54**, 82** jest ( w moim MF przy objawach jakie podał kolega takowa operacja pomogła). Czujniki są tam dwa: jeden pozycji podnośnika, a drugi siły uciągu i są ze sobą powiązane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

62 i inne podobne mają samo diagnostykę i tyle a co do czujników jest jeden wysokości i dwa siły a nie jeden kolego seria 3000 jest inna jest to starsza wersja i tu nic ie zrobisz napisz mi jak robisz kalibrację tego EHRu?


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

u mnie jest jeden sensor siły uciągu. Co do kalibracji, to ta wiedza mnie sporo kosztowała i nie widzę powodu aby ktoś posiadł ja za darmo, a następnie brał za to kasę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

dziś sprawdziłem wszystko jeszcze raz i problem jest tylko wtedy gdy na ramionach jest zawieszony ciężar. Jak jest pług to nie rozłączy pompy, a już bez żadnego obciążenia rozłącza bez problemu... co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

A pewnie wzioł do ręki miernik i pomierzył oponość czujnika ( bo to pewnie potencjometr liniowy) i porównał z danymi które otrzymał w wielkiej tajemnicy. A potem wkręcał czujnik aż pozycja wyjściowa pokryła się z danymi producenta. Ja bym sklaniał się ku zdaniu Mariusza . Jeśli podnośnik osiągnie maks a dioda podnoszenia nadal pali się i pompa wyje to zawory są raczej dobre. Stawiałbym wlaśnie na walnięty czujnik wysokości albo uszkodzenie potencjometru ograniczającego wysokość podnoszenia.

Na stronie http://mf.gustlik.2ap.pl/ jest dział Electronic linkage control.pdf są tam dane do sprawdzenia tych elementów i całego EHR.

Wogóle cała instrukcja warsztatowa i to za darmo. Nie ważne ile mnie kosztowała a ile GUSTLIKA utrzymanie strony na serwerze.

Wiem ale nie powiem ot pomocna dłoń.

A wogóle to tych zaworów najlepiej szukać u żródła czyli producenta a jest nim BOSCH-REXROTH, polski odział w Jankach chyba ULICA KRAKOWSKA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Nie jest mi potrzebna twoja wiedza bo wiem jak się to robi robiłem to już nie raz i jakoś zawsze działa i potrafię to zdiagnozować. Nie wiedziałem jaki masz ciągnik sądziłem że serię 6000 ale w 5435 jest faktycznie jeden czujnik na cięgle górnym a raczej na jego zawieszeniu. Nie jest to często spotykane rozwiazanie bo czujniki siły umieszczone na dolnych cięgłach są o wiele bardziej precyzyjne. Osobiście znam tylo kilka ciagników mających jeden czujnik EHRu na górnym cięgle

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

elementów i całego EHR.

Wogóle cała instrukcja warsztatowa i to za darmo. Nie ważne ile mnie kosztowała a ile GUSTLIKA utrzymanie strony na serwerze.

Wiem ale nie powiem ot pomocna dłoń.

A dlaczego miałbym odpowiadać komuś kto za takie coś bierze kasę? Czy kolega mariusz(ZDUN) komuś tu altruistycznie pomaga??? Sypie tylko ogólnikami, a jak chcesz się coś dowiedzieć konkretnie to nr telefonu i wizyta... za darmo???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Masz z tym jakiś problem ? to że jestem mechanikiem i pomagam ludziom naprawiać ich ciągniki to chyba nie jest grzech?to jest moja praca i pomoc nie polega tylko na tym aby sobie popisać nie jeden już sam próbował i trzeba było jechać i poprawiać że nie było wiadomo od czego tu zacząć później. Ty jesteś rolnikiem a ja mechanikiem i tyt zarabiasz uprawiając ziemię a ja naprawiając ciągniki. I nie jest mi potrzebna twoja wiedza bo mam swoją i to mi wystarcza pukico.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Problem ma kolega @mirro, a Ciebie podałem tylko jako przykład osoby, która zarabia na swojej wiedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

No to nie zrozumiałem ale to chyba nie jest źle jak się robi to na czym człowiejk się dobrze zna i jeszcze pozwala to godnie żyć. A pozatym ktoś robić to musi choć nie jest to łatwy i prosty kawałek chleba, najpierw trzeba bardzo dużo zainwestować zeby coś zarobić poźniej.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Kolego Bogdan to miejsce daje możliwośc podzielenia się wiedzą. Zaręczam że nikt majątku na tym nie zbije. Widac po liczbie wejść na stronę iż wielu ludzi szuka tu informacji. Czasami a może przede wszystkim, może to uchronić ich przed dodatkowymi kosztami związanymi z niepotrzebną wymianą czy uszkodzeniem podzespołów. Nikt z nas tej wiedzy ze sobą nie zabierze. Bądź ponad to i napisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

odświeżam temat, może ktoś podzieli się wiedzą kalibracji EHR, w szczególności czujnika położenia ramion

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Pisz na PW :) Też przerabiałem to :) Myślałem że to większa filozofia a okazało się że nie jest to jakiś kaskaderski wyczyn :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Też racja :)To juz tu napiszę bo żadna wielka tajemnica :) Po prostu wkręcasz lub wykręcasz czujnik tylko nie pare obrotów a lekkie drgniecia ( 1/2 obrotu klucza może wiecej może mniej, zależy). Najlepiej jak by był ktos do pomocy kto by wsiadł i pilnował EHR - włączył podnoszenie ale pokrętło od wysokości podnoszenia nie od razu na max tylko do tej pozycji , do której pompa się rozłącza no i potem robisz to co wyżej a druga osoba mówi Ci czy zaczyna ciągnąć. Jeśli nie ciągnie to niech delikatnie podkręci wysokośc podnoszenia i jeśli dojdzie do max pozycji pokrętłem a nie będzie ciągnęła to powinno być ok. Ja tak zrobiłem u siebie przeszło rok temu i działa wszystko jak należy. Z początku nie wiedziałem zbytnio co i jak ale poradziłem się jednego mechanika, który nie dokładnie mi wytłumaczył ale podpowiedział. Pytałem znajomego mechanika czy oby to dobrze zrobiłem i potwierdził że tak się to robi :) Myślę że przyda sie to nie tylko Tobie ale i innym bo już parę razy ktoś pisał o to :)

 

EDIT: Jeśli czujnik jest luźno a efekt już jest to nie dokręcać, nie cudować nic bo czujnik kosztuje chyba koło 1200 zł ;) Uważać też na kable zeby zaraz czegoś nie urwać, nie omknąć , obchodzić się delikatnie :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

dzięki Lukash za ... "otwartość", której pewnym użytkownikom brakuje,

napisze tylko dla potomnych co mówi instrukcja napraw,

1. wykręcić czujnik

2. podnieść ramiona do góry ma maxa

3. zaznaczyć pozycję ramion względem obudowy podnośnika

4. wkręcić czujnik do oporu i wykręcić o 1,5 obrotu

5. opuścić ramiona na maxa w dół

6. podnieść podnośnik na maxa i sprawdzić w którym momencie się zatrzyma, powinien około 3 mm niżej niż ustawiono znaki

7. wykręcać lub wkręcać czujnik tak by uzyskać stan z pkt 6

jest też procedura ustawiania pokrętła głębkowści ale może nie jest w tym przypadku potrzebna,

 

uwaga, powyższy sposób jest jeszcze przeze mnie nie sprawdzony, tak jak pisał Lukash wszystko delikatnie i po max pół obrotu

pewnie obie metody sprowadzają się do tego samego

 

warto przy ustawianiu czujnika odkręcić dekiel, ten do którego wkręcony jest korek wlewu oleju, ładnie wtedy wszystko widać,

Edytowano przez armo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj