Zaloguj się, aby obserwować  
zbyszekbrzuze

Zwolnica MTZ 52 82 stary typ

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Witam! Ostatnio zacząłem myśleć o zamontowaniu przedniego napędu do MTZ.

Mamy do tego całą przednią część ciągnika. Jak się okazuje może to być przodek z lat '70.

1041580.jpg

1041582.jpg

 

Chciałbym skręcić luz w przednich kołach, ale tam jest jakoś inaczej, bo tam z piast wystaja śruby z nakrętkami,

1041579.jpg

czego nie ma w normalnych MTZ

1041581.jpg

 

Jak się reguluje ten luz?

Orientuje sie ktoś, jaka jest różnica w tych przodach?

(mam ograniczony dostęp do katalogów)

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Różnica jest pewnie tylko w tym że w twoim półośka piasty jest przykręcona do flanszy a w nowszym, jest jako jeden element. Luzy prawdopodobnie reguluje sie tak samo. Do ustawienia luzu na kole zębatym zwolnicy wystarczu przez otworu we flanszy odkręcić śruby i wyregulować podkładkami. W starym prawdopodobnie żeby się tam dostać trzeba odkręcić pierwsze flansze bo nie ma dziur. A przynajmniej ich nie widzę. Do łożysk trzeba rozebrać zwolnice. Na twoim miejscu i tak bym to rozkopał żeby sprawdzić stan zwolnic i łożysk, umyć środek z syfu zanim nalejesz świerzego oleju i wymienić uszczelnienia bo na pewno się rozleją po tylu latach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

tak jak mówi Seweryn :) parę dni temu robiłem to samo bo się most rozleciał ;p i nie patrz na to że uszczelniacz jeszcze jest dobry czy coś w tym stylu. Kup cały kpt. naprawczy uszczelniaczy i podkładek i zrób jak powinno być czyli dokładnie i pewnie :) A luzy nie wiem jak się kasuje na takim moście(tym ze śrubą) ale taki jak pokazałeś ten drugi czyli nowszy typ to tak jak mówił Seweryn czyli podkładki dystansowe 2 mają 0,5mm a 2 mają 0.25mm :) chyba że już są koła zębate wyrobione to juz nawet podkładki nie pomogą :)

Edytowano przez Mucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Witam ponownie ;)

Oto pojezdzilem troche na moim napedzie bez usterek, ale zaczal sie ciezko skrecac, postanowilem odkrecic prawa zwolnice i znalazlem uszkodzone lozysko oporowe. Przy okazji zabralem sie za uszczelnienie, luz w kole i przeglad pozostalych lozysk. Ale pojawil sie problem. Chcialem otworzyc pokrywe, lecz trzyma sie prawdopodobnie na lozysku, podwazenie powoduje brak mozliwosci obrotu piasty. Pokrywa odchodzi moze ze 2mm. Sprobowalem odkrecic ta nakretke na srodku, zaczela sie wykrecac razem z tym gwintem, ale tylko do pewnego momentu i zablokowala sie, oraz zablokowaly lozyska, po wkreceniu wrocilo do normy.

Bardzo utrudnia mi prace wszechobecna korozja, wszystko na sile, nawet gwintow do sciagania nie mozna uzyc.

Teraz chcialbym zapytac, Czy ktos z Was mial do czynienia z tym typem zwolnicy i jak sie do niej dobrac?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
zbyszekbrzuze    297

Małą zębatkę wyjąłem na początku, było na niej łożysko kulkowe skośne 7209 (firmy SKF Germany). Czy takie jest w zwykłym moście?

Drugie łożysko było ruskie, oba w kiepskim stanie.

Po obejrzeniu dochodzę do wniosku, że ta śruba na środku jest bardzo długa. Ośka jest drążona, a śruba może dochodzić aż do miejsca, gdzie w zwykłym moście są te 2 śruby i podkładka.

Dodatkowo te mosty różnią się długościami wałków od par stożkowych...

 

Fotka łożyska oporowego:

post-10681-0-46244900-1405868443_thumb.jpg

 

Katalog do 82 mam i dodatkowo posiłkuję się katalogiem internetowym.

Sewerynie, nie żebym się czepiał, ale zajmuję sie naprawą tych gratów i pojęcia trochę mam...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz ale wyjść nie chce.

U mnie to samo wyleciało. idąca przez oś raczej nie ma wpływu. Nie ma możliwości by łapała o obudowę zwolnicy. Nie wiem jak głęboko wchodzi łożysko łożysko wałeczkowe w gniazdo. Może jest warga i to ono stawia opór. technicznie nie ma tam nic innego.

Sam katalog wiele nie mówi. Przekroje są bardziej obrazowe.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Zauwazylem tez, ze piasta jest zdejmowana z polosi. Tam, gdzie w zwyklym sa otwory do wlozzenia klucza, ja mam gwinty M16 do sciagania. Tylko musze jeszcze powalcyc z ta nakretka, a ciezko idzie.

Ja nie chce tego rozwalic, bo za kilka dni wyjezdzam prasowac slome i nie chce sie meczyc Ursusem 3P (wydajnosc hydrauliki). Jak nie pojdzie to bede musial przelozyc zwolnice z drugiego ciagnika.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Zbyszek, czytam twoje posty odnośnie MTZ i nikt nie zarzuci ci braku profesjonalizmu w naprawach. Po prostu trafiłeś na nietypowy temat. Czy po odkręceniu tej szpilki , gdy się zablokuje, nie można odkręcić tej kontrującej nakrętki ??

Przypuszczam, że ten typ piasty ma odwrotny system mocowania, tzn, że bez ściągniecia kołnierza piasty z półosi nie da razy ściągnąc pokrywy, ale to moje gdybanie, bo jeszcze takiego mostu na oczy nie widziałem.

Byc może wewnętrzne łożysko zabezpieczone jest segerem i nie wyjdzie jako całość z pokrywą, czyli trzeba demontować w kolejności piasta > pokrywa > duża zębatka, a na końcu po odbezpieczeniu wyjdzie półoś wraz z łożyskiem.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

jahoo: Moze byc jak piszesz, ale dowiemy sie po rozebraniu ;)

Nakretka jest zapieczona na szpilce, az pekla podkladka zabezpieczajaca, dlatego szpilka sie obraca, wykreca sie d oporu i nakretka wtedy zaczyna isc.. Polewalem olejem i odrdzewiaczami i po kawalku idzie... Dzis nie mialem czasu na to.

Dzis doszly lozyska i uszczelki ze Sklepu Kisiel, oprocz tych w kolo, bo nie wiadomo, czy nie beda inne ...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

a moze ten przod ja mam od takiego: gepmax.hu/gepmax/wp-content/uploads/2011/04/0011.jpg


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tam za bardzo nie da się tak zrobić żeby śrubą w ośce skręcić to z obudową zwrotnicy. W otworze wewnętrznego łożyska nie ma możliwości. Ewentualnie wewnętrzne mogło by mieć seger tylko po co?

Rozwal po prostu sama nakrętkę. Najmniejsza strata a jest szansa na popchanie roboty do przodu. Możesz spróbować przyspawać łeb śruby imbusowej będzie za co przytrzymać.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nakretka po wielu trudach odkrecona. teraz dzialam dalej.

Na cale szczescie deszcz popadal, w koncu po ponad miesiacu suszy....

Czyli zrobilo mi sie kilka dni luzu.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wybaczcie przerwę, ale żniwa mnie dopadły...

Zwolnicę zrobiłem, a to link do albumu fotek:

https://plus.google....724010092170785

 

Co do głównego tytułu tematu, to może go zmienić??

 

Otóż ta śruba w środku reguluje luz międzyzębny i po części luz łożysk, te duże nakrętki regulują łożyska, a nakrętka na klucz 36 trzyma piastę. Piasta jest wsadzona na stożek. Ściąga ją się za pomocą śrub M16.

 

Niestety ta śruba mi się zablokowała, luz międzyzębny się skasował i musiałem nieco zakombinować i włożyć podkładki dystansowe pod wewnętrzny dekiel od łożyska.

W tej zwolnicy wszystko jest inne lub inaczej, nawet uszczelniacz jest mniejszy ;) i oleju wchodzi zamiast 2,3 tylko 2 litry.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj