Zaloguj się, aby obserwować  
mareqkrk

Temperatura płynu chłodzącego

Polecane posty

mareqkrk    0

Zetor 52-11

Na wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej na zielono został zaznaczony zakres pomiedzy 100-110.

Czy wiadomo jakiego typu cieczy to dotyczy: Czy wody czy moze plynu chłodzącego . ?

 

(Woda niby wrze w temp 100 'C, ale przy normalnym ćiśnieniu)

 

Zastanawia mnie, jaką temperaturę powinna mieć woda w zetorze 5211 podczas cieższej pracy. (np orka)

Podczas kultywatorowania ( maly kultywator) wskazywała mi 80, otwarłem korek od chłodnicy nic sie nie działo.

ALe jak zaczeła wskazywać powyzej 80 to po otwarciu korka i zgaszeniu traktora zaczeło mi wywalać wode do góry.

Coprawda niewiele ..ale i tak troszke :/

(Chłodnica jest w miare równomiernie rozgrzana )

Woda jest czysta, tzn nie widac niej oleju itp.

Pompa wodna byla wymieniana kilka dni temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

dzięki za ten link,

ale pozostaje kwestia, dlaczego wywala wode spod korka :|

Sprawdzajać wode w bloku nie byla jakas bardzo gorąca.

W chłodnicy tez nie była jakas strasznie gorąca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nimar1999    0

może powinieneś przedmuchać chłodnice powietrzem, sprawdź jeszcze czy pasek nie jest zbyt luźny od wentylatora. I takie ostrzeżenie dla ciebie uważaj przy otwieraniu korka chłodnicy jak woda się gotuje to może cię poparzyć i to bardzo mocno!

 

Może powinieneś jeszcze wymienić termostat. Najlepiej jakbyś go wymontował i sprawdził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

:) Spoczko, juz sie przekonałem, ze moze wytrysnąć nieżle. (Zawsze mam rekawie i stoje bokiem) Ale woda nie jest jakoś bardzo gorąca.

Chłodnice płukalem plynem K1 bodajze. Pasek jest dosyc sztywno. Chlodnica chłodzi. Tylko sie jakieś "podciśnienie" wytwarza

( to moje gdybanie )

 

Edit: TErmostat jest wywalony

 

Ale nie wydaje mi zeby to byla wina braku termostatu ( chyba ze sie myle )

Bo termostat w blokuje tylko doplyw na chlodnice, a na kolektor nie blokuje

Czesc numer 16 to trojnik w ktorym jest termostat. Wyjscie na kolektor jest bok (takie cos na czarno w trójniku , do tego wyjscia na bok wpinana jest częśc numer 13

(termostat nie ma jak blokować wyjscia na kolektor ..tzn tak mniemam )

http://ma.ciasny.net/~anonimek/termostat.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nimar1999    0

czyli nie masz wcale termostatu tak? Ja na twoim miejscu bym go jednak założył i wiedział byś czy to coś pomogło czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

Nie mam termostatu, bo wywalilem go gdy mi sie nie otworzyl .

( Mógl przyrdzewieć po spuszczeniu plynu lub sie 'przykleić' )

 

No cóz, zalalem go plynem chłodzacym.

I Chyba jednak trzeba bedzie sprawic termostat ( w sumie to niewiel kosztuje, ale do sklepu rolniczego w tej malopolsce to okolo 50 km ; / )

 

A jeszcze apropos termostatów :

1 Jak sprawdzic czy termostat dziala ? ( nie zakladajac go do ciagnika)

2. Czy to prawda ze w termostacie nalezy przewiertac dodatkowy maly otworek ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Wlewasz do garnka wode, wkladasz tam termostat i podgrzewasz wode na kuchence.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Z tym otworkiem pewnie chodzi o to ze jak sie termostat nie otworzy to ciagnik sie nie przegrzeje.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Otworek w termostacie niektórzy przewiercają jak leją wodę bo termostat jest zamknięty to ciężko nalać wody nie przepuszcza

 

mareqkrk to że woda po otwarciu korka wylatuje to normalne bo gdy się rozgrzeje to zwiększa swoja objętość dlatego nie leje się pod korek wody i korek musi być szczelny i posiadać zaworki.

 

termostat na zimno kieruje płyn z bloku do bloku (do chłodnicy nie) a po rozgrzaniu dopuszcza obieg chłodnicy tzn płyn idzie z bloku do chłodnicy brak termostatu może (chodź nie musi) powodować odwrotnie zimna woda się chłodzi a gorąca nie bo pójdzie małym obiegiem (blok-blok)

 

Umnie w zetorze mak temp to 100 niewiem jak Ty patrzysz, a w pracy ciężkiej orka, kultywator itp powinna najwyżej dochodzić do 100 ale nie więcej, najlepiej 90 ale zalerzy jakie masz warunki polowe, stan chłodnicy, operatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

Dzięki wielkie za odpowiedzi . ( szczególnie Dewro za sposób sprawdzania termostatu).

 

Termostat działa ( sprawdzilem w w garnku według przepisu Dewro)

Uklad chłodzenia był na wodzie i nie miał otworka. Pewnie dlatego blokował.

Teraz zalalem go plynem.

 

Jesli bym jeszcze mogl prosić to ten otworek nalezy wywiertac w części zewnętrznej ( nieruchomej) czy wewnetrzej (ruchomej)

 

 

Jutro zrobie zdjecie tego licznika temperatury, bo byc moze zle czytam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Dziurke wiercisz w blaszce nie w puszcze ale jak masz płyn to nie masz po co, ten otworek dorabia sie jak leje się wodę bo termostat jest zamknięty i aby napełnic układ trzeba czekać z godzinę więc jak wlejesz płyn to tylko raz a nie codziennie (w mrozy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

@Dewro

No taki licznik mam . No ja bym nigdy nie wpadl na to ze na zielono to przedzial 80-100

Jakim qrde cudem. Przeciez czytamy od lewej do prawej

Chyba ze przyjac ze kazda kreska to +10 stopni.

Ja byłem przekonany, ze jak sie zbliza do zielonego to ma 100 stopni :/

 

No nic .. czyli przynajmniej wiem ze go nie przegrzałem.

Dziekuje Wam za odpowiedzi.

Jesli zauwaze ze mi bedzie wylewać to ewentaulnie odświerze wątek.

Dziekuje wszystkim za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

Musialem kawalek zaorac tym zetorkiem. Postanowilem, ze bede orac bez korka z otwartą klapą,

zeby zauważyc czy ewentualnie nie wywala wody. Nie wywalilo , ale okazalo sie

ze na powierzchni plynu w chłodnicy pojawiają sie spore bąbelki powietrza .

Czyli uszkodzona uszczelka pod głowicą czy cos innego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Były bąble czy bulgotało?? Nie jeździ się bez korka wytwarza sie ciśnienie i podnosi przez to temp wrzenia a bez korka nie. Mogłeś sobie patrzyć na rurkę odprowadzającą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mareqkrk    0

Bąble sie pojawiały, nawet jak sobie spokojnie chodzil. Bulgotania nia bylo.

Zamiast gladkich strumieni byly bąble z powietrzem, male,..ale jednak byly/

Jak jechalem wczoraj kawalek z zakreconym korkiem, to mi troszke wywalilo.

Jedna mala jazda dzis i wolam fachowca.Tylko do konca nie jestem pewien awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan23    1

Witam, mam problem a mianowicie zetor 7211 nie pokazuje mi temperatury płynu chłodzącego silnik wymieniłem już czujnik i wskaźnik na nowe i nadal nie pokazuje, sprawdziłem przewody i są ok. Może ktoś z was miał do czynienia z takim czymś lub wie co może być przyczyną to proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki za każdą podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
noris2000    0

u mnie w 5211 problem byl taki sam to nie bylo masy he he radze sprawdzic biorac mase z innego miejsca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwewwe    0

jedyna rada to wziąść mase z innego mijesjsca

Edytowano przez wwewwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a moze bezpiecznik się przepalił lub zaśniedział ja miałem tak w 3512 ale po wyczyszczeniu bezpieczników problem ustąpił ;)

Edytowano przez krzysiekfarmer5

red power

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Do obudowy termostatu masz podłączoną masę?


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan23    1

Masa podłączona do termostatu, prąd dochodzi do wskaźnika i żadnej reakcji nadal nie pokazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj