Skocz do zawartości
DEVID

PGR-na ilu ha pracują?

Polecane posty

endzit    26

Tak to jeszcze własność skarbu państwa. Trudno dojść jak jest z formą prawną ale wygląda na to , ż e jest to spółka zoo posiadająca budynki drogi, podwórza po kilkanaście ha i dzierżawiąca 2800 ha od ANR. Zostały w Pl podobno 4 takie gospodarstwa które mają być centrami biologicznymi pod nadzorem państwa. Drugi to napewno HR Strzelce...

Problem jest tylko jeden jak się zmienią rządy przepisy i ustawy to za parę lat stopniowo te 8 majątków zostanie sprzedanych notablom, z tego co można było usłyszeć to za rządów Pis była próba wyrzucenia tutaj całego zarządu i reorganizacji.. Ale właśnie wtedy wygrała PO i ucichło.. narazie Co życie przyniesie?

Jedno jest pewne na Kujawach szczególnie w tej części nie ma kawałka Agencyjnej ziemi, więc i ceny u nas wysokie ( rekord 78/ha* 16ha) a jak to kiedyś rozwalą to i tak chłopi tu nie zobaczą ara, bo układ jest jak bajka siedziba- pałacyk + budynki + ziemia wkoło (pola o areale 30- 90 hektarów każde)a gospodarstwa te mają średnio po 500 ha. Ziemia 2- 3 klasa ciężka w uprawie ale urodzajna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kujawsko pomorskie mamy jedno z wiekszuch pgr w polsce prawie 500ha lexion 580 z 2 new halandy i kilka rekordów

ocztwiście to są państwowe pgr !

 

 

A skąd dokładnie jesteś?

 

Jak ktoś z kuj-pom to może wie co się dzieje w spółce po starym pgr'e w Mileszewach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikursus    21

@Sebastian jak by sprzedawali ziemię to bym napewno kupił tylko 40-50ha bo całość to za dużo i jeszcze u mnie jest kilku innych rolników co by napewno kupili także po 50 ha, tam pracuje tylko 5-6 ludzi i to tylko wiosna-jesień

Edytowano przez rolnikursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rolnikix    4

Kołacin ma 1000ha? Czy razem z Rogowem 1000? Chyba nawet oby dwa tyle łącznie nie mają, ale mogę się mylić.

Ropień ma ok 400ha bodajże, ale ich areał mocno się zmniejszył swego czasu na rzecz prywatnych rolników. Nie wiem jak w Kołacinie, ale w Popniu maszyn nowych jest niewiele, jeden kombajn NH nowy i to by było na tyle,reszta bizony. Ciągników również wielkich nie mają, głównie ursusy stare, pronary, widziałem też jakiegoś mf i jd. Z tego co wiem to chyba jeszcze ok 20lat maja dzierżawę wiec może nie chcą się mocno w koszty pchać.. Najbardziej bolą budynki które niszczeją opustoszałe po PGR-ach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian    0

Widzę że trzeba pewne rzeczy sprostować, otóż nawet razem wzięte kołacin i rogów mają ok 60% tej powierzchni o której mowa (1tys ha) poprawiam aby nie wprowadzać w błąd ;) rogów ~340ha, kołacin dokłądnie nie wiem, popień jako tako to spory nie był tylko ten dzierżawca (a właściwie spółka) ma sporo w dzierżawie i wykupione od drobnych rolników+ to co dzierżawi od gminy jeżów, @Rolnikix widzę że też trochę wiesz nt popnia, skąd jesteś (jak coś to pisz na PW)?

EDIT

a gdzie że tak spytam się im skurczyło? bo jakoś nic mi nie wiadomo aby im odebrano a dano jakimś małym czy nawet średnim gospodarstwom? ;)

Odnośnie tych maszyn jeszcze to prawda stare ursusy, masey i jd jeszcze ten w okrągłej kabinie, teraz jakoś kupili jeszcze mf 8250 bodaj, budy też liche, ostatnio tylko na jednej stodole zmienili dach bo tam zboże trzymają i kombajn

Edytowano przez Sebastian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    33

jak juz prostujesz to staraj sie miec sprawdzone informacje - PGR Rogow mial ~340ha , obecnie sa to dwa gospodarstwa ~200ha i ~180ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJBOMBA12    10

U nas na wsi jest SHR, wszystko jak najbardziej Funkcjonuje posiadają 4 pola o Powierzchni łącznej 200 ha, Przejęło/Wydzierżawiło to 2 gości z Małopolski który posiada już dużo takich SHR teraz w Lubelskim mamy SHR o nazwie ,,Małopolska Hodowla Roślin" :lol: najgorsze jest to że nie podlega to pod ANR w Lublinie tylko w Krakowie :blink: A w okolicach? Przeją 3 okoliczne PGR'y taki gość który kiedyś miał układy w ANR i do tej pory to dzierżawi. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

A Stadnina Koni w Janowie Podlaskim jest jeszcze ANR i Kombinat Kietrz ? :huh: Ciekawe kiedy tym Sawicki dziurę budżetowa załata :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

Popień miał ponoć kiedyś sporo ziem które teraz obrabiają głownie rolnicy ze wsi Kosiska.

A jestem z okolic Jeżowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian    0

tak to prawda, ale to było jeszcze za czasów dziedzica Sulikowskiego ;) z jak dalekich okolic jeżowa? możesz napisać na priv ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

A w Popniu widziałem siali ostatnio rzepak w ściernisko - wreszcie poszli z duchem czasu bo do tej pory siali chyba tylko po orce. Ten stary JD chodził w jakiejś bodajże nowej bronie kompaktowej 3m, daleko jakiegoś Belaruska widziałem, chyba również z talerzówką(chociaż tego nie jestem pewien), oraz co mnie zaskoczyło najbardziej, MF raczej nowy z zestawem uprawowo siewnym Unii ze 3-4m ciąganym lub pół zawieszanym talerzowym. Dokładnie nie jestem w stanie określić jakie maszyn tam chodziły(idealna szerokość, typ, moc ciągnika), ale inwestycje wreszcie jakieś poczynili poprawiając stan swojego parku maszynowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszpa1    0

ja poki co 76 ha mam , moze uda mi sie dojsc do wiekszego areału i zblizyc sie do magicznej liczby 100 ha;) u nas najwieksze majątki ziemskie liczyły 180 ha i dawno dzierżawcy je wykupili tzn około 10 lat temu sa prywatne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    50

w kuj-pom państwowy jest jeszcze Zakład Doświadczalny IZ Mełno mają ponad 700h ale na jakiej zasadzie to działa nie mam pojęcia. W mojej okolicy to jedynie spółki jeszcze są ale to prywatne i nie małe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lesiuskc    2

Mam pytanie bo interesuje mnie dzierżawa w popniu podobno jest wystawiona na sprzedaż przez ANR , chciałbym się dowiedzieć ile za nią chcą czy banka(milion pln) styknie na kupno tych ok 420 ha ziemi łacznie z lasem??? prosze o pomoc pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszpa1    0

to by te 420 ha musialo byc sprzedane za 2,4 tys /ha , nie sadze ze za tak smieszne pieniadze jest to do kupienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

i to pewnie w drodze przetargu a nie że przyjdzie ktoś z ulicy i powie:" ja chce w dzierżawę" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian    0

Mam pytanie bo interesuje mnie dzierżawa w popniu podobno jest wystawiona na sprzedaż przez ANR , chciałbym się dowiedzieć ile za nią chcą czy banka(milion pln) styknie na kupno tych ok 420 ha ziemi łacznie z lasem??? prosze o pomoc pozdrawiam:)

a skąd kolega ma te informacje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te PGR by istniały wszytkie gdy nie polski rząd.

Chciał być jeszcze bardziej bogatszy rząd więc doszli do wniosku że PGR sprywatyzują i powykupują bo kto inny wtedy miał kasę jak nie oni?

90 % PGR wykupi politycy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lesiuskc    2

oj sorki chłopaki pomyliłem się o jedno zero... hm wiele osób mi to mówiło zresztą pąństwowe są teraz masowo sprzedawane tylko nie ma kto kupić nikt nie zaryzykuje trzeba by naprzykład co rok położyć rate 400tys to zbyt duże ryzyko. Giełda bezpieczniejsza! No a chyba nie chcemy żeby Niemiec z fikcyjnym ślubem kupował najlepsze kawałki ziemi a ty lataj i szukaj scalaj i pros się sąsiada ciężko mi to wyobrazić... zresztą kto zna historie i wie co to szlachta i feudalizm to przyzna mi racje że to ziemia naszych pradziadów!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

oj sorki chłopaki pomyliłem się o jedno zero... hm wiele osób mi to mówiło zresztą pąństwowe są teraz masowo sprzedawane tylko nie ma kto kupić nikt nie zaryzykuje trzeba by naprzykład co rok położyć rate 400tys to zbyt duże ryzyko. Giełda bezpieczniejsza! No a chyba nie chcemy żeby Niemiec z fikcyjnym ślubem kupował najlepsze kawałki ziemi a ty lataj i szukaj scalaj i pros się sąsiada ciężko mi to wyobrazić... zresztą kto zna historie i wie co to szlachta i feudalizm to przyzna mi racje że to ziemia naszych pradziadów!!!

 

U nas w Pomorskim ziemia jest na Żuławach głównie i przetargi ograniczone i idą jak ciepłe bułeczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzetor9540    1268

U mnie woj.Łódzkie w wiosce o nazwie Bogómiłowice(chyba dobrze napisałem)znajduje się SKR ale teraz jest to chyba prywatne.Chodują trzode a przed świniakami mieli krowy mleczne ale chyba niedużo bo jak byliśmy oglądać sieczkarnie to mieli zbiornik 800l na sprzedarz więc krów to pewnie mieli malo.A ile ha to się z tatą niepytaliśmy ;)

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    5

W mojej okolicy sa dwa PGR 720 hektarow produkcja tylko roslinna i drugi 250h jest na sprzedaż hodowla bydla, duzo lak prawie polowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    33

Mam pytanie bo interesuje mnie dzierżawa w popniu podobno jest wystawiona na sprzedaż przez ANR , chciałbym się dowiedzieć ile za nią chcą czy banka(milion pln) styknie na kupno tych ok 420 ha ziemi łacznie z lasem??? prosze o pomoc pozdrawiam:)

 

Nawet jak wystawia na sprzedaz <a wystawia bo wyprzedaja cala ziemie z ANR> to prawo pierwokupu ma obecny dzierzawca , wiec bym sie nie ludzil ze te grunty sa do kupienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sambao
      Jeżeli ktoś ma doświadczenia jakiekolwiek na temat uprawy uproszczonej zapraszam do podzielenia się uwagami i spostrzeżeniami.
    • Przez tomek2201
      Witam. Chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat mierników pH gleby. Czy posiadacie takie urządzenia? Jeśli tak to jakie? Zakupiłem niedawno za niewielkie pieniądze takie urządzenie.  Jeszcze go nie testowałem ale jestem ciekaw czy ktoś ma taki miernik i czy według niego jest on wiarygodny?
      http://allegro.pl/miernik-ogrodniczy-kwasomierz-ph-gleby4-funkcyjne-i5013208473.html

    • Przez mtz_820
      jakie zboze radzicie posiac na baaaardzo slabej ziemi normalnie piasek mialem tam juz jeczmien i owies i nakosilem tyle co na swoim z 3ha (tamto ma powierzchnie 5ha) z jednej strony jest ok ale na srodku i pod lasem niema nic normalnie jakby ktos powyrywal na wiosne bylo ok ladnie sie zapowiadalo przyszlo lato zniwa niema nic
       
      wujek chce tam posiac żyto jak myslicie dobry wybor na takie zimie? tam jarego nie bedzie za chiny
    • Przez zielu781
      Witam wraz z tatą posiadamy gospodarstwo o powierzchni 20 ha plus okołu 4 ha nieużytków jest to pole na którym tata kiedyś próbował uprawiać zboże ale niestety z marnym skutkiem bo pole to jest podmokłe i nie posiada melioracji  i nie ma możliwości  jej zrobienia. Jako ze w niedługim czasie przejmę to gospodarstwo chciałbym coś zrobić aby ta ziemia przynosiła dochody. Wpadłem na pomysł wykopania dość dużego rowu o głębokości 2 metrów jednak problem w tym ze woda z tego rowu nie miała by żadnego ujścia bo po prostu  nie ma gdzie dodam ze pole jest dość krótkie ale za to bardzo szerokie i raczej równe rów miałby długość około 200 metrów czy myślicie ze ten rów zdałby egzamin  i umożliwił mi normalną uprawę woda stoi tam tylko na wiosnę po roztopach i posiane rośliny nie dają sobie rady jest to ziemia IVa i  IVb klasy czyli przepuszczalne.
      Rów miałby znajdować się na środku długości pola. Proszę o jak najwięcej odpowiedzi może ktoś ma coś podobnego napiszcie czy takie rozwiązanie przynosi jakieś efekty z góry dzięki
    • Przez Sqowron
      Witam, co posiać wiosną na hektarze pola? Nie chce siać kukurydzy klasa ziemi 4-5 teraz dwa lata z rzędu była posiana pszenica ozima co można posiać oprócz zboża? a jak już zborze to jakie ? Myślałem na pszenżytem jary? 
×