Zaloguj się, aby obserwować  
mrcase85

problem z orbitrolem mtz

Polecane posty

mrcase85    1

Witam. Mam problem ze wspomaganiem w mioim. kupiłem niedawno wspomaganie na orbitrol 100 zapomtowałem bez wiekszych problemów. od czasu zamontowania wspomagania odczuwam takie dziwne szarpanie gdy jade drogą i żeby skręcić muszę szarpnąć kierownicą nie ma takiej płynnej jazdy tylko jedna wielka szarpanina kiedyś bym wyje... w płot mało brakowało morze ktoś wie co z tym fantem zrobić dodam ze wymieniłem popme na 16 i nic nie pomogło prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

Masz zapowietrzony uklad kierowniczy musisz okdkrecisz krociec od silownika od wspomagania i krecic kierownica az powietrze z olejem nie przestanie leciec i zakrecasz podczasz skrecania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

u mnie dzieje sie to samo tylko w pewnym monencie a dokładniej na krańcowych położeniach to trzeba się ostro zaprzeć i nie chce nawet wtedy kierownica puscić i takie chrupanie w kierownicy czuć. i jak koła są np. max skręcone w lewo i szarpne mocno w prawo to na maxa w prawo ida... i czy to też jest wina zapowietrzonego układu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

A olej masz w odpowiednim poziomie? Może masz za mało i temu tak to działa? I próbowałeś odpowietrzyć jak koledzy pisali wcześniej?


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

tak juz jest wszystko ok okazało się że krzyżak był wywalony ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Panowie mam taki problem że nie idzie uprowadzić mojego MTZ-ta po drodze nosi go jak nie wiem co. Wszystko niby jest ok ale gdy chcę jechać prosto to tak ciężko chodzi kierownica i zaraz jak się pociągnie w lewo lub w prawo to tak nagle koła skręcają. I wątpię żeby był układ zapowietrzony bo odkręcałem krućce3 od siłownika ze 3 razy i szedł sam olej. I jeszcze ma coś takiego że jak się ustawi kierownicę w środkowym położeniu to gdy dodam gazu to koła same skręcają. I nie wiem czy to wina orbitrola i czy mogę to jakoś naprawić. Orbitrol 100 nowy tak więc nie wiem czy ma jakąś regulację czy coś. Proszę o szybką pomoc bo ludzie przychodzą o prasowanie a ja stoję i klienci uciekają ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Zrób próbę. Weź przód do góry tak żeby 2 koła były w powietrzu i wtedy sprawdź na wolnych obrotach i jak dodasz gazu. Może akurat coś gdzieś w nim przepuszcza i koła skręcają same. Nie znam budowy orbitola wiec tylko tka przypuszczam.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

z wyjątku braku odpowiedzi pisze kolejny temat.

Głównym problemem jest orbitrol, tej wiosny założyłem orbitrol do mtz 82 i ogólnie było coś od początku nie tak a mianowicie skręcanie gdy np. jade drogą i żeby skręcić musze szarpnąć kierownicą aby skręcił tak jakby się kierownica zacinała. mijanie się z samochodem graniczy z cudem aby go nie skasować. w polu się tego nie odczuwa i nie ma rużnicy czy małe obroty czy duze prosze o odp bo siewy za pasem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    93

kolego jak masz mozliwosc załóż wiekszy orbitrol albo przypatrz sie czy ciec ci sie drążek kierowniczy gdzies nie zacina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

ja mam to samo też takie szarpanie ale tylko w położeniu kół prosto. Ja teraz zrobiłem taki mały myk a mianowicie podniosłem ciśnienie na orbitrolu śrubą pod tą przystawką co dochodzi do tej kolumny. Jest tam taki korek na imbus 6 lub 5 odkręciłem do i tam jest śruba też na taki sam jaki jest w korku imbus i wkręciłem do końca i jest lepiej ale i tak czuć to zacinanie ;/ I jest do niezbyt komfortowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

pod kierownicą dokładniej pod deską rozdzielczą tam jest krzyżak i on był uszkodzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

koledzy ja swój problem rozwiązałem. okazało się ze niepotrzebnie włożyłem łozyska między orbitrolem a slimakiem na tym wałku 20 min roboty i się kręci jak samochodem 1600zł ale się opłaca jakbym wiedział to bym dawno założył polecam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj