Skocz do zawartości
pancer527

Wymiana obudowy sprzęgła C-328 na C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-330
pancer527    7

Witam tak jak w tytule posiadam ciapka składaka czyli tylny most, skrzynia biegów i obudowa sprzęgła  od 328 sam silnik to już typowa 330 tylko miska jeszcze aluminiowa.  I tu moje pytanie czy można założyć do niego obudowę sprzęgła od 330 wiadomo komplet wraz z zamachem? pytam się najpierw gdyż zaobserwowałem ze typowa 330 przy skrzyni posiada dłuższy rant na sprzęgło a 328 tego nie ma. A dokładnie jednym słowem chodzi mi o to czy sprzegło wraz z obudowom od 330 da się połączyć z skrzynia od 328. 

 

 

 

 

z góry dzięki za odp.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Korpus skrzyni c328 i c330 jest taki sam, wałek sprzęgłowy różni się tylko zazębieniem do 6 biegu ,do sprzęgła jest taki sam,II stopnia też pasuje, sprzęgło o ile masz z 328 to jest takie samo jak c330, w325 bylo inne i 330m i niektórzy zakladali dociski od 330m do 330, ale to nieważne, i miskę musowo do wymiany na staliwną z c330, i rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

wiesz tam jest na 9 spreżyn ale można zamontować 12 sprężyn wtedy lepiej ciagnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SipmaZ224    59

Podłącze się do tematu.

Mam c328 i jest w niej problem ślizgającego się sprzęgła. Np. grabie siano na piątce i po pewnym czasie zaczyna się ślizgać i muszę zejść do 4, wtedy jest ok. Jak tak porobię na 4 jakiś czas to potem znowu mogę wbić 5 i chwilę na niej popracować po czym znowu sprzęgło zaczyna się ślizgać. To samo mam przy bronowaniu, więc nie ma mowy o jakimś przeciążaniu, bo są to prace lekkie. Dodam, że ciągnik już był raz rozpoławiany w celu zlikwidowania usterki i został wymieniony uszczelniacz na wale a, tarczę zostały umyte rozpuszczalnikiem. Problem nie został zlikwidowany ponieważ dalej pozostał. Proszę o jakieś rady, bo problem jest dość irytujący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

popuść sprzęgło czyli odkręć nakrętki na łapkach i po problemie,tak by pedał sprzęgła obniżył Ci się jak naciskasz i wyczuwasz stopień o 2 cm . Jeśli to nie pomoże rozpołów ciągnik i popatrz na tarczę i spręzyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

SipmaZ224 jeśli miałeś tarcze sprzęgła zaolejone to je wymię na nowe bo mycie nic nie da wiem z doświadczenia bo dalej będzie się ślizgało, bo tarcze naciągnęły tłuszcz do środka jak nie wierzysz to je wyjmij i połóż  na słońcu lub  spróbuj je podgrzać palnikem i zobaczy jak  się smaży tłuszcz na niej.  Ja tak samo robiłem zeszłym roku ale mi znow uszczelniacz siadł i po sprzęgle ale ja swoje zdarzyłem spalić przy kosiarce na 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    59

popuść sprzęgło czyli odkręć nakrętki na łapkach i po problemie,tak by pedał sprzęgła obniżył Ci się jak naciskasz i wyczuwasz stopień o 2 cm . Jeśli to nie pomoże rozpołów ciągnik i popatrz na tarczę i spręzyny.

 

 

Dziś mając chwile czasu zajrzałem pod dekielek od sprzęgła i patrząc na odległość pomiędzy łożyskiem, a łapkami na oko wydawała się większa niż zalecane przez instrukcje 8mm. Jutro zmierzę dokładnie i popuszczę łapki do 8mm a jeśli jest 8mm to zmniejszę to do 4-5mm, zobaczymy czy pomoże. Jak nie to trzeba będzie wymienić tarcze. W c330 są takie same jak 28? Jeśli nie to czy dostane takie do 28 od ręki w sklepie bez większych problemów? Dodam, że moje sprzęgło jest na 3 łapkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Tarcze to nie wszystko, przede wszystkim wszystkie sprężyny do wymiany, weź jedną ze sobą do sklepu i zobaczysz że nowe są wyższe czyli stare wybite, i jeszcze jeden problem o którym każdy zapomina, podczas wieloletniej pracy, na kole zamachowym i tarczy dociskowej porobiły się koliste rowy od sił tarcia między tarczą sprzęgłową a kołem zamachowym i tarczą docisku, trzeba przyłożyć liniał i sprawdzić jak duże jest to zużycie , jeżeli widać pod liniałem światło , nie ma rady trzeba przetoczyć koło zamachowe i tarcze docisku choć tarcze można kupić nową. Bez tego nigdy nie będzie dobrego sprzęgła, nawet niekiedy jak rozbieracie sprzęgło to widać że tarcza nie pracowała na całej swojej szerokości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    59

A wiec tak: luz miedzy łożyskiem, a łapkami okazał się większy wiec ustawiłem go na 8mm, ustawiłem również drugi stopień. Sprzęgło stawia wyczuwalnie większy opór niż przed regulacją i biegi wskakują z takim niedużym zgrzytem co wcześniej nie miało miejsca. Na piątce i wciśniętym hamulcu po puszczeniu sprzęgła traktor dość mocno się przydusza, trochę ruszą i następuje uślizg sprzęgła i stoi. Czyli bez rozpoławiania i wymiany tarcz, sprężyn się nie obejdzie, ech...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    0

No to rozpoławiaj ciągnik bez rozbiórki się nie obejdzie.Obejrzyj dokładnie sprzęgło zrób pomiary i bedziesz wiedział co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elegost2468    0

Witam mam c328 i chciałbym zmienić rozrusznik na rozrusznik z c330 ale muszę zmienić obudowę sprzęgła i pytanie tyczy tego czy to wystarczy tylko zmienić obudowę czy jeszcze coś muszę pozmieniać.Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam


P.S Kto ma jugosłowianke prp sip 3 to mam pytanie ile kosztują do niej noże (komplet) bo dłuższy czas pracowałem na starych ale nadszedł czas na nowe. bo sezon nie długo się zacznie 004.gif .


;)Dzięki i pozdrowionka ;)


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Chcesz zmieniać tą obudowa tylko po to żeby rozrusznik założyć od 330 ? Jeśli tak to bez sensu lepiej kupić do 328. No chyba że ze starą coś nie tak i musisz ją wymienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elegost2468    0

Rozrusznik z 30 lepiej pali w zimie niż z 28

 

i nowy też by się przydał bo ten już do d*py jest i chciałbym wymienić obudowę aby wstawić rozrusznik z 30 od razu tylko nie wiem czy to wystarczy czy trzeba coś jeszcze wymieniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PK007    14

Mam takie pytanie czy pomoedzy tymi walkami co są jeden w drugim na sprzegle jest jakiś uszczelniacz ? Czy tylko ten jeden jest uszczelniacz w tej obudowie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×