Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
seremiak

Claas 98SL Awaria!! potrzebna szybka pomoc!!!!

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas

seremiak    1

Witam

Potrzebuję pomocy odnośnie mojego kombajnu a mianowicie wczoraj kosiłem rzepak na usługach u klienta, wjechałem na kawałek pola, niepryskanego zarośniętego zielskiem itp. koniec końców zabiło mi cały kombajn tym syfem totalnie, od sieczkarni aż do podnośnika pochyłego zabity był cały, aż pasy zaczęły się ślizgać i stanęła młocarnia i cała reszta. Po 5h wreszcie udało mi się odepchać wszystko, wyczyścić i ruszyć dalej w pole. Po całym tym zajściu pozostał problem w postaci skaczących obrotów na bębnie młocarni niezależnie od obrotów i od tego czy kosze czy nie, obroty nagle sobie podskakuja o 100-200obr/min, zauważyłem też że kombajnem zaczęło mocniej trząść. Sprawdzałem bęben i cepy wyglądają ok są wszystkie śruby na nich,pasek od napędu też ok! Co może być tego przyczyną??? proszę o możliwe odpowiedzi

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JanuszM6040    3

Prawdopodobnie skrzywił się wał na młocarni lub odrzutniku słomy. Włąćż kombajn i popatrz się na koła pasowe młocarni i odrzutnika czy nie mają bicia. Nawet małe odchyły mogą dać taki efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelzaza    5

Być może pas napędu młocarni się ''spalił'' lub najprawdopodobniej jest teraz zbyt luźny. Spróbuj go naciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


seremiak    1

Dziękuje za odpowiedzi :) dzis sprawdzę te koła dokładnie i jeszcze raz pasek!! Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? niech pisze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MariuszE38    19

Przygrzał Ci się pewnie mocno pasek młocarnia-odrzutnik. Nie będzie tego widać gołym okiem ale miałem to samo. Po kilku godzinach pracy Ci go rozerwie i wyrzuci. Po zmianie na nowy jak ręką odjął. Oczywiście zakładam, że nie wsuwki na czujniku sprawdziłeś i nie są luźne <_<

Edytowano przez MariuszE38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seremiak    1

Witam

wsuwki na czujniku sprawdzałem są OK, pasek też sprawdzilem wydaje sie być OK ale może być jak mówisz, lecz zauważyłem że koło od napędu młocarni ma luz osiowy i jak lekko szarpnę to się przesuwa wzdłuż wału w jedna i drugą stronę o jakieś 2cm!! Czy to ma tak Być?????? taki luz??? Może ktoś sprawdzi u siebie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jacek23    2

2 cm. luzu to zdecydowanie za dużo. Czy podczas wzdłużnego przesuwania cepy nie dochodzą do obudowy młocarni ?

Luz taki powstanie gdy puszczą stożkowe wewnętrzne pierścienie łożysk.

Jeśli łożyska są ok to wystarczy dokręcić nakrętki koronkowe o odpowiedni kąt.

Trochę z tym jest roboty, jeśli piasta koła dobrze siedzi to nawet trochę więcej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seremiak    1

Zmierzyłem ten luz i jest tak koło 5mm, cepy nie dochodzą do wału bo to koło pasowe slizga się tak jakby po wale a nie razem z nim.

Na zdjęciu zaznaczyłem gdzieluz11.th.jpg

i jak młocarnia wchodzi na wyższe obroty to to koło po tym chodzi na boki Może wie ktoś dlaczego i czy tak ma to być????

Edytowano przez seremiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelzaza    5

Radziłbym zacząć od wymiany pasa. Mogło się też zepsuć łożysko wzdłużne które dociska jeden z talerzy kola. miałem taki przypadek przy jelonku. Przy wymianie pasa wysypały się kulki z łożyska dociskającego koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seremiak    1

Dzięki za odpowiedź dzis ściągne pas i zobaczę na łożyska!! Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysłu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seremiak    1

Panowie jak ściągnąć to koło??? Bo nie mam pomysłu??? Jest śruba po środku ale niechce się odkrecic próbowałem z długą rurą i nic , może zznacie jakiś sposów na nią???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelzaza    5

Żeby sprawdzić to łożysko dociskające na kole młocarni nie trzeba tego koła odkręcać. Wystarczy odpiąć napinacz tzn te część która odpowiada za zmianę rozstawu talerzy koła. takie samo łożysko jest na kole odrzutnika od wewnętrznej strony. Aby sprawdzić to drugie łożysko należy zdjąć kolo na odrzutniku. A sprawdzałeś ten pas?? sprawdź jeszcze śrubę lub nakrętkę która trzyma koło odrzutnika tak samo z kołem od młocarni bo jeśli gwint tam puścił to będą takie objawy. tata miał taką awarię przy rekordzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seremiak    1

Witam

Pas sprawdzałem , dokładnie zmierzyłem i faktycznie jest różnica szerokości w miejscu na którym się slizgał jest węższy o 1,5mm i to też jest przyczyną moich problemów,ale z tym kołem też jest coś nie tak bo ma za duży luz osiowy byłem u znajomego co ma dominatora 108sl i tam ma luz rzędu 1mm a u mnie 5-7mm więc pewnie łożysko w tym kole od wewnętrznej jest zepsute, a może coś jeszcze???? Jak rozbiore to zobacze dokładnie co tam się znajduje z katalogu wynika że są jakieś tuleje ślizgowe a nie łożyska?? Może ma ktoś instrukcje napraw tego koła albo liste części Prośił bym o podesłanie skana tego elementu.

Dzięki za pomoc Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelzaza    5

Ale czy całe to koło ma luz czy tylko jeden z talerzy bo jeśli tak to wina leży po stronie zbyt wąskiego pasa który nie wciska się prawidłowo w koło i talerze mają luz. Jak długo masz ten kombajn? Czy kiedykolwiek spaliłeś juz pas od młocarni?? jeśli nie to wszystko przed tobą i wiele się jeszcze nauczysz w praktyce. Po porządnym zatknięciu pas jest do wymiany. Jak długo pas się ślizgał zanim wyłączyłeś młocarnię??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
×