zbyszek402

Kombajn NH 1540S

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbyszek402    0

Niedawno kupiony kombajn NH 1540S. Mam takie zapytanie od strony wchodzenia do kombajnu, na wale głównym młocarni nie ma żadnej kalamitki do smarowania. Czy łożysko na tym wale smaruje się i w jaki sposób? Bo szukałem punktów smarowniczych na tym kole, ale nie znalazłem. Proszę o pilną poradę na ten temat.

Edytowano przez zbyszek402

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek402    0

No i teraz nie wiem czy się smaruje to koło w młocarni z tej strony czy nie. Prosiłbym o odpowiedź.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

Posiadam taki kombajn od 4 lat. W tym roku wymieniłem łożyska na mocarni i tam występują łożyska kryte. Nie ma tam żadnego smarowania. Z prawej strony mocarni jest kalamitka do smarowania ale ona jest do smarowania dźwigni do włączania napędu chederu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub67    0

Przy wyborze kombajnu padło na NH 1540S. Nie wiem czym się różni typ kombajnu NH 1540S od NH 1540. Czy ta litera "S" oznacza coś ważnego? Czy NH 1530 dużo różni się od modelu NH 1540? Bo takowego także znalazłem w dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    3

Litera S oznacza że kombajn ma separator.Jest to druga młocarnia.Ma on większą wydajność i lepiej wymłaca.Różnica między 1540 a 1530 jest taka że 1530 ma mniejszą powierzchnie sit, wytrząsaczy i troche słabszy silnik.Ja mam 1540s i jestem z niego bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pipi    0

Koledzy drutowałem tydzień temu 1540 tzn,klepisko jak by miał ktos problem mogę podpowiedziec latwo iprzyjemnie . Bo koledzy też mi podpowiedzieli we dwuch 4 godz i po bulu. drut 4 do spawania tlenem

 

Koledzy drutowałem tydzień temu 1540 tzn,klepisko jak by miał ktos problem mogę podpowiedziec latwo iprzyjemnie . Bo koledzy też mi podpowiedzieli we dwuch 4 godz i po bulu. drut 4 do spawania tlenem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Też chcieliśmy swoje drutować, ale niestety stan już nie pozwalał. Wymienione na bizonowskie, po przycięciu i dospawaniu nowych zawiesi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek402    0

jak zdjąć koło pasowe napędu ślimaka i kosy w hedze zepsute łożysko jak na razie mamy taki postęp ze nam to koło przy zdejmowaniu natżasło i nie zdjęlismy nie widać miejsca na klina może jest z gwintem czy ktoś to zdejmował proszę o podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek402    0

Dziękuję za odpowiedzi, ale mam teraz następny problem. w 1540S rozsypał się podajnik ziarnowy. Wylatuje z niego dużo złomu (pogiętych blaszek). Wymieniał go może ktoś z Was? gdzie można go kupić? Pasuje może od bizona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Globus    7

@zbyszek402

Ja mam 1550 w tamtym sezonie miałem tą samą awarie co ty, kupiłem podajnik od bizona i pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Globus    7

ja napisałem o łańcuchu z łapkami, a jeśli ci chodzi o samą (blache) to napewno nie pasujebo mierzyłem w agromie.

Więc musisz szukać po szrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Hehe, a ja do zbyszka402.

Same blachy przetarte w środku też można wymienić. Trzeba rozciąć zgrzewy (te od dołu wzdłuż podajnika), przetartą wewnętrzną "półkę" wyciąć kątówką (zostawiając ok 1 do2 cm po bokach) wstawić od dolnej strony pasy blachy np 2mm na całą szerokość podajnika oczywiście . Pofastrygować migomatem, założyć odcięty dół podajnika, jw. fastryga migomatem i gotowe. Do śmierci Claysona będzie to najmocniejsza część. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    8980

Witam,Sorki że podpinam się pod ten temat, od niedawna posiadam new hollanda 1540 i mam do wymiany łożysko na tylnym wytrząsaczu pierwsze z brzegu w NH1540, i chciałym wiedzieć czy dam radę sam je wymienić czy jest to jakos skomplikowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Jak pamiętam, wszystkie wytrząsacze trzeba odkręcić, podwiesić jakoś i wał przesunąć w jedną ze stron. Bo inaczej łożyska nie "nadziejesz" na wał.

 

 

Przy okazji: Może ma ktoś na zbyciu sieczkarnię do 1540s? Najlepiej sama sieczkarnia bez kół pasowych, sprzęgieł, pasów.

Podlaskie centrum i północ oraz wschodnie warmińsko-maz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    8980

Dzieki Janosik, co do sieczkarni to koło Siedlec jeżdżę na taką składnice po części i mają tam dużo tego typu maszyn, będę tam jechał bo mam koło pasowe napinające z łożyskiem od sieczkarni do wymiany to zapytam o sięczkarnię i dam Ci znać,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0
Napisano (edytowany)

Hehe, dziś właśnie zakupiona została sieczkarnia od 1520. Wiesz, daleko bym nie jechał, a tu pod bokiem znalazłem na olx. dzięki.

 

A przy okazji. Możesz podać w przybliżeniu jakie obroty sieczkarni masz u siebie? Mam na niej (sieczkarni) małą szajbkę, bo ona miała napęd w 1520 z koła pośredniego napędu młocarni, a w 1540 jest napęd z wału silnika. Obawiam się, że na tej małej szajbce mi sieczkarnia odleci w kosmos...

Edytowano przez janosik32

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    8980

nie mam pojęcia jakie mogą być tam obroty, szajba na sieczkarni u mnie ma około 20cm srednicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub67    0

Proszę o pomoc. Przy wymianie cepów w NH1550 zacząłem zakładać je parami po przekątnej i w ostateczności wyszło, że obok siebie są dwa prawe a naprzeciwległej stronie są dwa lewe, zaś wymieniając je prawy lewy obok siebie wychodzi wszystko ok. Jak należy je prawidłowo założyć?

Edytowano przez Jakub67

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek998    6

Panowie i Panie mam do was pytanie jaki powinno być ciśnienie na tłokach w 1540S( silnik deutz-a bo żniwa się zbliżają a tu trzeba sprawdzić bo coś kombajn nie mam mocy a takich specjalistów od silnika deutz-a w okolicy niema albo może znacie jakiegoś dobrego magistra z okolic Sieradza lub Zduńskiej Woli co naprawi Claysona S-1540.

Edytowano przez piotrek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil_NH    12

Ciśnienie powinno być takie jak w silnikach diesla czyli ok 30atm.

 

A jakie jest u Ciebie?

Robiłeś już próbę olejową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez morwsin
      Cześć, szukam pomocy bo od paru dni wyskakuja mi te błędy 3293 i 3176. Wymieniałem filtry paliwa. Jutro zajrzę jeszcze do zbiornika czy czasem smok się nie zatkał, dodatkowo wyczyszczę odstojnik ale jak widzę jest czysty. Ciagnik ma 760 mtg. Co jeszcze mogę sprawdzić?. Dodam że serwis był podłączał go pod komputer było parę błędów ale potem zrobił test, disgnostyke i było wszystko ok. Błędy wyskakują ja ciągnik np jedzie pod górkę i chce szybko dodać mu gazu tak jak by nie dostawał paliwa. Proszę o porady dzięki. 
    • Przez Farmerinio00
      Witam mam problem z kombajnem zbożowym new holland tx30 kombajn kupiony z Francji był przezbrojony całkowicie na kukurydzę został przezbrojony do cięcia zboża . Ale po całkowitym przezbrojeniu i próbie cięcia zboża kombajn nie pobiera zboża i wszystko wałkuje się na motowidle a jak już pobieże to się odrazu za podajnikiem pochyłym zapycha proszę o jakieś rozwiązania problemu 
    • Przez morwsin
      Cześć, szukam pomocy bo od paru dni wyskakuja mi te błędy 3293 i 3176. Wymieniałem filtry paliwa. Jutro zajrzę jeszcze do zbiornika czy czasem smok się nie zatkał, dodatkowo wyczyszczę odstojnik ale jak widzę jest czysty. Ciagnik ma 760 mtg. Co jeszcze mogę sprawdzić?. Dodam że serwis był podłączał go pod komputer było parę błędów ale potem zrobił test, disgnostyke i było wszystko ok. Błędy wyskakują ja ciągnik np jedzie pod górkę i chce szybko dodać mu gazu tak jak by nie dostawał paliwa. Proszę o porady dzięki. 
    • Przez Windziu
      Cześć!
      Mam problem z NH TX68. Kombajn na wbitym biegu a na joysticku ustawionym na N pełznie powoli do przodu. Potencjometr wymieniony, wyregulowany że na N swiecą trzy diody (żółta, zielona i czerwona) czyli elektrycznie powinno być OK. Czy dobrze myślę, że trzeba byłoby wyregulować zerową pozycję na hydrostacie (pompie, silniku czy skrzyni-nie moge dojść gdzie może być regulacja)? Ktoś przerabiał temat?
      Czy ktoś poratowałby instrukcją serwisową do w/w TX'a? 
    • Przez ENDURAK91
      Czym się różni wersja Elevation od zwykłego CX6080?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj