arturo82

C330/328 Rozrząd

Polecane posty

kielbasa    1

Dopuszczalny luz na kołach rozrządu to max. 0.5mm. Powyżej niego raczej silnik niezbyt nadaje się do użytku. Mniejszy luz raczej nie będzie w stanie sfałszować położenia koła zamachowego(wału korbowego) względem innych podzespołów w rozrządzie. :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Luz na kołach rozrządu ma wpływ jedynie na wałek rozrządu. Na nim nie ma regulacji. Dla tego pompa ma regulację żeby korygować zmianę punktu wtrysku paliwa wynikłą z zużycia części. Jak ustawisz na kołek w kole zamachowym to musi gadać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

tylko tak by w okienku koła napędu pompy było 0 nie rozumiem tego to znaczy ustawić te koła według znaków czyli koło od wału korbowego gdzie jest symbol S z symbolem na kole po środkowym gdzie jest S i rozrząd według znaków S z S a pompa O z O oto ci chodziło sorry za takie głupie pytania ale nie jestem mechanikiem albo przedstaw to graficznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

Znaki muszą być ja zakładałem oryginalne Ursusowskie to na wał i na wałek rozrządu były punkty a na pompę wtryskową było 0. Wszystko ustawiłem pięknie ładnie tylko, że jak jest zimny silnik to nie zapali od razu (prawdopodobnie za wczesny wtrysk) a pompa po regeneracji. Chodzi o ciągnik C-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

Witam mam pytanie do mechaników czy ktoś mógłby mi podać numer gg w tedy morze szybciej rozwiązałbym swój problem z góry za wszystko dziękuję a problem mój polega ze ustawiłem ten rozrząd według znaków i jak kręciłem korbom to wydzielało się powietrze dokładnie jak kręcę korbom to w pewnym miejscu przy obrocie jest ciężko obracać i w tym czasie słychać jakby powietrze schodziło z tłoków nie wiem co by mogło być nie tak wiec proszę o gg żeby można szybciej rozwiązać ten problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

Jak ręcznie ustawić rozrząd ponieważ są znaki na kole po środkowym S,S,O pompie wtryskowej O i rozrządu S wale korbowym S i według tych znaków połączyłem i nic rozrząd skręciłem według oznaczeń i gdy kręciłem korbą to tak jakby z tłoków uciekało powietrze to znaczy kręciłem korbą w pewnym momentcie ciężko szło i jednocześnie jakby ulatniało się powietrze i potem znowu szło lekko i potem znowu ciężko itd oczywiście z tym powietrzem nie wiem już co morze być nie tak przecież ustawiłem wszystko według oznaczeń ale rozrusznikiem nie próbowałem odpalać tylko kręciłem korbą co to morze być czy morze tak na początku musi być czy co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

jak ustawiłeś na znaki to powinno być ok, a te syczenie to poprostu powietrze nad tłokiem. Ustawiłeś wszystkie znaki zgrywają sie z sobą i ok, odpalisz to po pracy bedzie wiadomi co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arektom    0

te powietrze to sprezanie kolego jesli na znakach jest odpowiednio ustawione to smialo naciskaj na starter :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Przecież to logiczne, że otwarcie zaworu wypuszcza z komory spalania sprężone powietrze. :lol:


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0

Normalka tak ma być Właśnie przyszedłem z warsztatu po takiej operacji i traktorek szczeknął na dotyk .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greeduz123    0

no to ok tylko to powietrze jakby uciekało z tych tłoków przy sprężaniu ale mi się zdaje ze tłokiem ucieka a nie zaworami próbowałem rozrusznikiem odpalić ale chyba akumulatory słabe bo 2 razy obrócił i koniec a powietrze nadal było słychać jak schodzi a jeszcze jedno przy rozruszniku tam gdzie są kable połączone to strasznie się grzeje wręcz gorące jak podłączyć chwilowo rozrusznik tylko do akumulatorów gdzie plus a gdzie minus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

minus tam gdzie wychodzi ten gruby przewód na akumulator a plus na obudowe do silnika . Nie zawsze dobre ustawienie na znakach da odpowiedni efekt panowie to nie 3p czy c 360 , trzeba moze jeszcze pobawić się z ustawieniem koła pompy wtryskowej ???


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik86    0

Witam wszystkich na forum ,jestem tutaj nowy i mam takie pytanie mam ursusa c-330 w którym od pewnego czasu zaczeło coś klekotać w okolicy rozrządu ! wymieniłem już wszystkie koła rozrządu ale nic nie pomogło ! myślę o pompie oleju ale niewiem czy ją wymieniać bo ciśnienie oleju ma dobre ! a więc pytanie moje brzmi czy wie ktoś co to może być i czy pompa olejowa może sie tłuc ? zaznaczam że te odgłosy najbardziej słychać przy rozgrzanym silniku w czasie jazdy i powyżej 1400 obrotów a ten odgłos to jakby gdzieś łożysko wysiadło! jeśli ktoś się domyśla co to może byc to niech napisze ! z góry dziękuje za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

a jak wymieniałeś koło zębate od wałka rozrządu to miejsce na klinek nie było rozbite w wałku, miałem u siebie coś takiego kiedyś i tez mieliło...

jak masz pewnośc że rozrząd dobry to ściągnij mise i zobacz czy któraś ze stopek nie jest pęknięta i czy pompa olejowa się nie poluzowała i ma za duży luz na zębach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik86    0

a jak wymieniałeś koło zębate od wałka rozrządu to miejsce na klinek nie było rozbite w wałku, miałem u siebie coś takiego kiedyś i tez mieliło...

jak masz pewnośc że rozrząd dobry to ściągnij mise i zobacz czy któraś ze stopek nie jest pęknięta i czy pompa olejowa się nie poluzowała i ma za duży luz na zębach

ja też już miałem taki przypadek ! ale nie było luzu bo wałek też był niedawno wymieniany ! a co do tego klekotu to jest już od dawna ale wtedy to raz było słychać a raz nie a teraz stało się to do niewytrzymania ! zaznaczam ze klekocze gdy silnik się rozgrzeje i obroty powyzej 1400 w czasie jazdy !a czy pompa oleju może się tłuc z wypracowania bo z tego co wiem to ona jest od nowości w moim ciapku a ma on juz 31 latek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

podpinam sie pod temat , mam podobny problem , powyżej 1600 obrotów stuka coś , zaznaczam nie miedli i nie kwiczy tylko stuka , donosnie jakby młotkiem ktoś klepał po bloku , jest to rytmiczne z praca silnika , to napewno nie pompa, sam szukam na to odpowiedzi ..... sprawa jest dziwna bo nie stuka cały czas, tylko w czasie jazdy (nie ma znaczenia czy na pusto czy pod dużym obciążeniem , na wszystkich biegach) klekocze, zastanawiały mnie zawory czy to nie jeden z nich


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Davidastra mam identyczny odgłos, u mnie natomiast zaczyna pojawiac się przy 1800 obrotach i dałem se juz z tym siana :lol: bo szukałem juz wszędzie i sprawdziłem wszystko, ale te niby stukanie dalej występuje(obsłuchiwałem nawet stetoskopem i najgłośniejsze miejsca to pompa wtryskowa i pokrywa zaworów). Z racji tego że nie mam innych problemów z ciągnikiem (tylko te stukanie) to zostawiłem jak jest :D:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Może tu być zjawisko nakładania się częstotliwości dźwięków z różnych zespołów i w czasie jazdy wyłania się jakiś dźwięk. Kiedyś tak miałem w ciężarówce, takie "puch puch", poszukiwania nic nie dały , przestałem nasłuchiwać i z czasem samo przeszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik86    0

witam! mam jeszcze takie pytanie , czy za bardzo zpasowane koło pośrednie rozrządu może powodować nie odpalenie silnika ?to znaczy chodzi mi o zpasowanie na osi tego koła!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

mi sie wydaje ze nie ma to nic do tego, jak mocniej spasujesz to i tak sie dotrze tak jak powinno być w czasie prasy bo tam masz tulejke i cały czas ona jest smarowana...

jak rozrusznik obraca wałem normalnie to nic tam sie nie dzieje, ze nie pali to musi być inna przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik86    0

kiedy właśnie założyłem nowe koło z nową tulejką bardzo dobrze zpasowałem i silnik nie zapalił ! to znaczy złapał i zaczoł wchodzić na obroty po czym zaczoł bardzo ciężko pracować i po chwili zgasł ! i za każdym razem kiedy go prubowałem odpalić było to samo ! a gdy założyłem stare koło z rozbitą tulejką to zapalił bez problemu !i teraz niewiem czy to z tym zpasowaniem jest coś nie tak czy z kołem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

To sprawdz czy znaki które masz nabite na tym starym i nowym kole sie zgadzają czy poprostu 3 znaki ze starego pasują z 3 znakami nowego, bo juz nie raz robiłem takie 30-stki co rozrząd był źle ustawiony bo teraz wszystko zalezy od producenta koła mogą być znaki przesunięte (kilka razy spodkałem się z tym), bo tak normalnie to powinno wymieniać się wszystkie koła zebate i powinny być tego samego producenta wtedy nie ma problemów :lol: !! Dodatkowo jak stare było rozbite to teraz możesz mieć na nowym inny poczatek wtrysku radze też to sprawdzić :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik86    0

no ja właśnie założyłem wszystkie koła nowe firmy 'korurs'z tym ze wszystkie inne wcześniej to znaczy dwa dni temu a to pośrednie dzisiaj! a początek wtrysku też sprawdzałem ! a jeszcze mam takie pytanie bo u mnie w ciapku jak wkładam ten kołek do ustawiania początku wtrysku w otwór w obudowie sprzęgła i gdy wskoczy w otwór w kole zamachowym to gdy poruszam wałem w prawo i w lewo to on ma dość sporo luzu a więc pytanie moje brzmi w którym momęcie ustawić to koło zamachowe aby dobrze ustawić kąt wtrysku i jak duże ma być to drgnięcie paliwa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj