arturo82

C330/328 Rozrząd

Polecane posty

TomaszE1994    0

Witam! Mam do was kolejną prośbę otóż mam straszny problem ponieważ nie mam pojęcia jak mają się pokrywać znaki na zębatce pompy z zębatką środkową która potem łączy się z tą od wałka rozrządu. Na jakim znaku powinny si pokrywać dodam, że na trybie od pompyprzy samej krawdzi jest "0" a na tej środkowej "S1" o ile dobrze odczytałem czy one mają sie pokrywać czy jaki inny znac ma się schodzić z którymś z podanych.

 

Z góry dzięki za pomoc!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRUS    0

Witam jak w temacie jakie są różnice pomiędzy wałkami?

Bo mam rozebranego ciapka i kupiłem tulejki wałka i są za małe o prawie milimetr.

 

 

 

 

Halo nikt nie wie?

Edytowano przez KRUS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Witam. Bo najpierw musisz je wcisnąć w blok a następnie rozwiercić lub roztoczyć do wymiaru wałka. Bynajmniej ja tak robiłem w swoim. I tu pojawia się problem bo samemu to będzie trudno zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRUS    0

Wiem że samemu tego nie zrobię ale chcąc rozwiercić je do wymiaru wałka to z tulejek nic nie zostanie.

Ale czy są jakieś różnice pomiędzy wałkiem z 328 a 330 ?

Bo tego ciapka co ja posiadam to całkowita hybryda tłoki z c 330 głowica z 330M skrzynia biegów też 330M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

spytaj jakiegoś mechanika albo w sklepie czy maja oddzielne tulejki do c 330 i 28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRUS    0

W sklepie nie ma innych jedynie w katalogu pisze że była jakaś zmiana.

Jak będę w sklepie sprawdzę wałek i tulejki.

 

A jeśli chodzi o głowice t mogę zmienić głowice z c 330M na orginalną głowice c 330?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba3048    3
Dnia 6.08.2011 o 19:25, Dodek napisał:

panowie mam pyt czy chcac wymienić wałek musowo musze odkrecic miske olejową ????

da rade jakoś podeprzed popychacze żeby nie wpadły - macie jakies sposoby , robił ktoś tak ?

jc pisac

Zakładasz na te szklanki inacxej popychacze oringi i one ci podtrzymaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dodek    0

Wracam do tematu po 9 latach ost mój post to 2011r- korzystając z urlopu rozkreciłem trzydzieche, bo mnie denerowała nierówna praca i mała moc. wyszło kilka kwesti na które kiedyś nie zwróciłem uwagi; Ogólnie ciagnik przepracował może z 600-700mtg

Minusy:

 - 2 z 7 szpilek trzymajacych głowicę są w bloku roztoczone i prze-gwintowane pod m18 , zaś reszta jest m16 (oryginał)  , na szczescie te 2 kombinowane sa skrajnie przy kanałach olejowych - wiec powinno to nie wpływać mocno na doleganie UPG.

- Układ chłodzenia dostawał ciśnienia - na jednej tulei widać ślady sączenia sie płynu - ukł jest zalany G12 wiec nie ma rdzy i wżerów - niewiem czy to pęknieta głowica czy krzywy blok.  Objaw jakby UPG ale nie do konca - bo płyn nie mieszał sie z olejem.

- w ksiazce napraw piszę ze tuleje powinny wystawać ponad blok o 0,01-0.16mm - u mnie są na minusie - tak jakby opadły - nie jest to duzo może 0.1mm - blok tak czy tak bedzie szlifowany/

- były lekkie luzy na konikach klawiatury tj. na boki - a generalnie nie powinno ich byc - efekt - czasami nie szło dobrze wyregulować luzu zaworów - raz było ok raz nie.

- mam duży problem z ośką koła pośredniego  - tą co powinna być nieruchomo w bloku - u mnie sie to kreci , nie ma luzu ale sie kreci, chyba winna jest wyrobiona obudowa rozrządu która powinna dociskać oś  ???

-  luzy na kołach rozrządu głównie przez luźne pośrednie - to robiło największe dziadostwo i luzy (rozrząd mógł sie przestawiac jak i kąt wtrysku)

 

Plusy:

- Ciśnienie oleju jest bdb - na zimnym 5 atm , na rozgrzanym oleju  3.5 - 4 atm (jałowe obroty) - mysle ze ukł korbowy i panewki jest super bo pompa oleju była załozona nowa w 11r. pilnowałem wymian i jakości oleju - ogólnie silnik od wew wyglada bardzo ok - jest czysty, zero nagaru.

- tuleje i tłoki są ok- widac jeszcze choinkę , silnik nie pobiera wcale oleju (tuleje i tłoki są MAHLE)

- kupiona nowa głowica, + prawie nowa klawiatura (wiekszośc czesci) + nowe szpilki

-nowe koła rozrządu , nowy czop koła pośredniego,

-nowy wałek rozrządu tyczyn, + popychacze + laski popychaczy 

- regulacja wtrysków - delikatna + pompa wtryskowa poleciała na diagnozę do serwisu i pewnie wymianę  sekcji ew regulatora - podejrzewam ze pompa tu robi krecią robotę.(objaw to nierówna praca na wolnych obr i brak mocy) samo odpalanie ok - nawet w zimie.  

Mam nadzieje ze uda się to wszytko, 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dodek    0

Zrobiłem nowy kpl remont silnika  bo wywalało UPG non stop. Przy okazji dodam że tłoki mahle były kiepskiej jakości - zatarły sie a cylinder wygladał jak mikropekniecia. Wpadły tuleje THM - bdb jakości - tłoki tak jak oryginał - jedno podciecie mniejsze pod zaworach - nikt tego nie ma z zamienników. Wpadło szlif bloku wstawienie nowych tuleji w POM Tyczyn oraz naprawili mi 3 gwinty w bloku pod szpilki głowicy i 1 gwint pod panewkę główną wału z UPG wreszcie spokój.

 

Panowie mam dalej  problem z głośną pracą - stuka niesamowicie z okolic rozrządu - nie mogę dojść gdzie stuka. wpadły nowe kpl kół zebatych skropol i ośka koła pośredniego i dalej stuka - niemam pojecia gdzie szukać.... Pomoże ktoś

Wygląda jakby koła zebate szły krzywo - ale to chyba niemożliwe........  ciagnik mam złożony a dalej stuka.  Tu znalazłem film pokazujący ten problem u kogoś innego- ale u mnie jest dokładnie to samo- niewiem gdzie szukać przyczyny.  -  

Proszę o wielką pomoc

 

 

UP>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Problem rozwiązany

 - znalałem przyczyne - wymieniłem małe kolo zebate - to co wchodzi na wał oraz jajowate było koło Posrednie (oba koła krzywe były ze Skropolu - przepracowane na tym było 20mth - kupiłem je w 2020r.) Po wymienie (koła posredniego i małego koła rozrządu) na te z firmy Waryński jest cisza - a co najśmieszniejsze dowiedziałem sie że dla Warynskiego te same tryby robi Skropol - ale w lepszej kontroli jakości - i tak jest - Warynski są lepsze - równe i ciche. Ps zjadłem na tym masę nerwów ale teraz silnik chodzi jak pszczółka - zero stuków.

Edytowano przez Dodek
usuniecie awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj