palczak

Pęknięcie bloku

Polecane posty

palczak    0

Mam Zetora 7211. Przyszedł czas na remont silnika. Przy rozbiórce okazało się, że są pęknięcia bloku pomiędzy cylindrami. Pęknięcia są w górnej części od poprzecznych otworów w tych cienkich ściankach (gdzie przepływa ciecz) do samej góry pod głowicę. Naprawa przez spawanie jest wątpliwa. Nowy blok to ponad 5000PLN. Najprawdopodobniej silnik pracuje z tą usterką minimum 2 lata (tyle czasu jest płyn wcześniej woda). Czy można to skręcić tak jak jest? Czy ew. blok z 6211 by pasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

nowy blok tyle kosztuje - mi za blok do 10145 krzyknęli 4600-5400 PLN brutto.

Znalazlem 3 letni za 1500 + honowanie 250 (pierwsza stopa była zła).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
palczak    0

Nawet parę groszy taniej.

 

Pytam o 6211 bo taki blok udało mi się znaleźć. Ponoć ma mniejsze średnice tulei = wymiana tłoków -> mniejsza moc.

Ew. jeśli ktoś wie gdzie taki blok dostac prosze o info.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

widziałem raz blok do 7211 za 1000zł a od 7711 za 1500zł co do spawania wujkowi rozwaliło w ciapku koło pompy paliwa znalazł gościa co pospawał i jeździ tak już 7lat jest ok, co do bloku od 6211 to wątpie że zewnętrzne wymiary się różnią pewnie jego blok ma takie same wymiary zewnętrzne jak u 7211 tylko cylindry są mniejsze, to może poszukaj kogoś kto rozwierci go i może sie uda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

jeździ na wodzie czy płynie?

Na wodzie u mnie po spawaniu nawet trzymał, na płynie niestety ciekł.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
palczak    0

Na razie będzie próba połatania tych pęknięć. Jak pisałem są pomiędzy tulejami więc nie ma mowy żeby miały być wycieki na zewnątrz, najwyżej z jednej komody wodnej do drugiej :). Bardziej martwi mnie osłabienie konstrukcji silnika - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jeździ na płynie po prosu gość umie super spawać, facetowi jak pospawał to ten żeby sprawdzić szczelność zaślepił otwory i podpiął pompę z wodą dowalił takie ciśnienie że pękł mu z drugiej strony, w zetorze na duży plus że wywali zaślepke a w ciapku to lipa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

w takim razie dobrej bez awaryjnej pracy życze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

Panowie jakie są objawy pękniecia bloku we wspomnianym miejscu? (tzn między tulejami)


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Woda i olej to wychodzi że albo olej bedzie sie sączył do płynu chłodniczego (objaw oczka tłuszczu w wodzie i osad na ścianie górnej chłodnicy )lub odwrotnie płyn w olej ale objawów nie znam ,pewnie olej zmieni kolor  ,po wyciagnięciu miarki  będzie kremowy (tak miałem w aucie jak poszedł płyn do oleju ,przez uszczelke pod głowicą )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

objawy to są różna ale może być uszczelka pod głowicą mogło ją wydmuchać lub przepalić warto planować głowicę woda w oleju wysoki poziom oleju tak zwany 2 stan  jak odkręcisz korek wlewu oleju masz śmietanę na nim ciężko pali bo woda stoi na cylindrze albo wogólę nie chce zapalić bo nie może przełamać może wodę dmuchać w tłumik odkręć korek wlewu płynu i zobacz czy nie wywala płynu korkiem czy nadmiarem to jest ostateczność pęknięty blok może być głowica lub uszczelka zazwyczaj jest uszczelka blok to ok 2 tys do zetora kosztuje a nie jakieś 5 tys cena za cały silnik po remącie chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

U mnie początkowo wywalał troche wody wlewem, ale palił normalnie. Po wymianie wtryskiwaczy nie miał siły nawet zakręcić (wcześniej wszystko było ok). Po sprawdzeniu bardziej banalnych rzeczy ściagamy głowice, i co sie okazuje, jedna z głowic jest pęknieta, woda na tłoku. Głowice się wymieni, ale martwi mnie pęknięcie bloku między drugą a trzecią tuleją, tzn, zastanawiam się czy wymiana głowicy coś da. 


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj