arekdroszc

Co myslicie o MF 3060 nadaje sie na 20ha

Polecane posty

MarcinPykuS    68

Właśnie...jedna seria miała jakieś felerne skrzynie biegów czy coś w tym stylu....a ile chcesz przeznaczyć kasy na ciągnik...?? <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamyk514    2

Tak są tam słabe skrzynie a naprawa ich w granicach 6tyś nie polecam tego ciągnika

Jak w tych pieniądzach to kupisz używanego Mtz-a i będzie na pewno lepszy <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

No to masz duży wybór...

 

Wejdź na allegro i się popatrz...

 

Za tą cenę na taki areał jak masz to dobry byłby 5314...

 

A jakiej mocy ma być ( około )....?? <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    472

na temat tego ciągnika coś wiem. w starszych modelach rzeczywiście są wadliwe skrzynie biegów a ich naprawa jest dość kosztowna, ale np. mój kuzyn posiada model 3080 z 90roku i przez 5 lat jakie go użytkuj żadnej awarii skrzyni nie miał. za te pieniądze jakie chcesz przeznaczyć napewno znajdziesz model powyżej 90 roku. ogólnie ciągnik godny polecenia. bardzo dobry i dość oszczędny silnik. pod względem funkcjonalności świetna skrzynia biegów z power shiftem.

cicha wygodna i przestronna kabina która zapewnia bardzo dobrą widoczność. bardzo zwrotny co jest wielką zaletą przy ładowaczu czołowym.

Edytowano przez Balzak
Ortografia!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniomax    1
<_< ;):)

popieram...wielki :) dla tej wypowiedzi.....MTZ lepszy od MF :)...to powodzenia człowieku....pfff

zgadzam sie z tym że MF 3060 to dobry ciągnik pod względem funkcjonalności i bardzo dobra zwrotność...cóż więcej trzeba jeśli chodzi o ciągnik? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol12    0

przepraszam ale taki traktor na 20ha ;)

Może i tak jeśli będą to same grunty orne to tak :)

Co zamierzasz hodować???

 

 

Pozdrawiam Karol12!!!


U-R-S-U-S ------> moc i potęga :)

ZAPRASZAM NA MOJE FORUM!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    472
przepraszam ale taki traktor na 20ha

a czemu nie. traktor ma umiarkowany apetyt na paliwo a i komfort pracy stoi na dość wysokim poziomie.

a co do obszaru to znam rolników którzy na niewiele większym areale pracuja o wiele mocniejszymi maszynami

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Coś nie chce mi sie wierzyc że to lakier orginał i do tego te felgi chyba był malowany, znajomi kupili za 50 tyś 120 km mf-a z 95 r i bardzo sobie chwalą, a co sądzicie o 690? bo w zasadzie powershiftu nie potrzebuje ani ehr a czym jeszcze różni się 3060 od 690 czy to ta sama seria silników, bo do 690 dużo części pasowało by z 4514 lub podobnych a do 30xx chyba nic z ursusów licencyjnych nie pasuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
a co sądzicie o 690? bo w zasadzie powershiftu nie potrzebuje ani ehr a czym jeszcze różni się 3060 od 690 czy to ta sama seria silników

Silniki są z tej samej serii (A4.248), inna jest skrzynia (duuużo prostsza jak w 3060), kabina jest starszego typu, w zasadzie chyba tylko silnik jest ten sam.

do 690 dużo części pasowało by z 4514 lub podobnych a do 30xx chyba nic z ursusów licencyjnych nie pasuje?

Filtry pasują ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr301976    1

jak myślicie ile wytrzyma maszyna o przebiegu ponad 5000 mth bez remontu silnika czy skrzyni a to już nie mały wydatek ,dlatego warto się zastanowić nad tym kupując fergusona


Dziękuje wszystkim za życzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    472

myśle że jak by miał naprawde te 5 tys przebiegu to można się zastanawiać nad zakupem. gorzej sprawa wygląda jak ciągnik ma 15 - 19 tys mth a i takie modele się zdżają. wtedy bym sobie darował

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

To fakt często jest tak że podany jest przebieg 4-6 tys w ciągniku co ma 12-15 lat a zajrzysz do kabiny a tam jak by granat wrzucił siedzenie to tylko strzępy przyciski powyrywane połowa rzeczy nie działa a co do opon to mają np. 3-4 lata a łyse jak kolano. Więc wybaczcie mi ale takie rzeczy to tylko w erze. Ja w w swoim fendzie rzekomo miałem nieco ponad 5 tys mth ale opony tylne z tego samego roku co produkcja ciągnika (chyba że ktoś przełożył) przednie 2001 i w bardzo dobrym stanie siedzenie tylko lekko przetarte na środku wszystko działa zaczep górny wcale nie używany dolny prawie wcale bo tylko lekko farba wytarta jedynie widać że ciągał maszyny na podnośniku. Podobno często chodził z prasą co by się zgadzało bo pod spodem jak go czyściłem to miał dużo trawy-siana naczepiane. Owszem ciągnik kupiony od handlarza ale we francji od rolnika indywidualnego wiem bo faktura wystawiona była na mnie. Więc ja na 99% wierzę w ten przebieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    30

Witam. Mój znajomy ma 3065 92r. raz mu wysiadły biegi. Przyjechał serwis naprawił-1000zl coś z komputerem nie tak. Pózniej wałek nie chodził to poprosił serwisantów żeby odłączyli komputer i od tamtej pory wszystko jest ok. to wszystko ta elektronika. sąsiad kupił nowego agrotrona 105 i po 2 latach poszedł regulator obrotów silnika-kosztowało 4 tys......... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr301976    1

według mnie problem polega na tym, że traktory które przyjeżdżają z zagranicy są wyeksploatowane.tam traktor który ma 100 km na pewno nie pracuje na 20 ha tylko przynajmniej na 50 do nas te traktory przyjeżdżają na odpoczynek,czy ktoś z was sprzedałby traktor o małym przebiegu i który sprawuje się bardzo dobrze sądzę , że nie


Dziękuje wszystkim za życzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
według mnie problem polega na tym, że traktory które przyjeżdżają z zagranicy są wyeksploatowane.tam traktor który ma 100 km na pewno nie pracuje na 20 ha tylko przynajmniej na 50 do nas te traktory przyjeżdżają na odpoczynek,czy ktoś z was sprzedałby traktor o małym przebiegu i który sprawuje się bardzo dobrze sądzę , że nie

Jeśli gospodarstwo stoi dobrze ekonomicznie, a jest dofinansowanie to dlaczego nie, zawsze to nowa maszyna i lepsza jak sąsiada, :D;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elmichalkw    0

Według mnie możesz szukać tego MF 3060. I proponuje tak. Ciągnika podczas oględzin nie będziesz rozkrecał i sprawdzał jak żyje sksrzynia, tak więc ja bym proponował na zakup przeznaczyć 40 tys ( napewno znajdziesz ) i odłożyć te 5 tys na przypuszczalny remont skrzyni ktory moze kiedys nastapi ale co nei jest pewne... ;] Takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniek    1

Dla mnie mf 3060 to dobry ciągnik, a jak jeszcze z serii panorama..... Nie ma porównania do MTZ. Kto tam w ogóle wymyślił taki przedni napęd??? :)


Forza JUVE!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ja poszukiwałem ciągnika trafiłem na model MF 3065 92r panorama był wystawiony za 42tyś,do tura nadawałby się świetnie nawet mam gdzieś jego zdjęcie ;).


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek22kret    0

ja też posiadam mf 3060 dopiero od roku i cały sezon było ładnie a na koniec coś siadło i niestety czeka na mechanika także nie wiem co tu napisać ps. a co znaczy wersja panorama bo nie orientuje się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5211    0

witam oglądalismy mf 3060 rocznik 91/92 przebieg 9tys mtg troche sporo ale moze nie cofany no i nei wiem bo nie załącza sie w nim przedni napęd i półbieg ;) gosciu mówi ze to naprawi ale dziwi mnie to czego do tej pory tego nie zrobił i ile taka naprawa by kosztowała??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ile taka naprawa by kosztowała?? Zależy co jest uszkodzone może to być jakaś błahostka np:Coś z elektryką trudno powiedzieć .


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj