arekdroszc

Co myslicie o MF 3060 nadaje sie na 20ha

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
masseyf30    82

Tak się składa że trochę się zajmuję takimi naprawami, W okolicy jest trochę zachodniego sprzętu i nowego i używanego. Ale żeby na warsztat wziąć coś zachodniego to naprawdę bardzo rzadko, praktycznie się nie zdarza, a jak już to nic poważnego. A te "proste mechanicznie" ursusy i zetory to norma. Ciągle coś się tam sypie, a to skrzynia a to silnik, a to hamulce. Części do nich nie są jakoś szczególnie tanie. Taki przykład: Cały orbitrol do Ursusa C-385 regenerowany nie nowy kosztuje 1000zł. Do MF-a serii 30xx nowy kosztuje 700 zł (nowy). Wymiana w MF-ie o niebo lepsza niż w Ursusie w którym trzeba ściągać chłodnicę i potem "prosić" wszystko aby zechciało się odkręcić tudzież wybić. Weźmy wymianę pompy w MF-ie a np w C-360, w MF-ie wystarczy usiąść obok koła odkręcić pokrywę i pompę mamy na wierzchu a jak to wygląda w Ursusie nie będę nawet opisywał. 

 Niektóre części do zachodnich są droższe, niektóre tańsze. Ale są lepszej jakości i łatwiej jest je wymienić.

Edytowano przez masseyf30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fergaj6140    7

My posiadamy mf-a 3060 od 2009r i nakrecił u nas 2800mtg i skrzynia silnik nic nie ruszane.Pracuje z ładowaczem codziennie.Lepiej jest wybrac model ze skrzynia 16x16.MF ma nakrecone prawie 12tys mtg i ciekawe który z nowych tyle wytrzyma i ile remontów bedzie miał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafalMF    0

Nie są słabe skrzynie tylko trzeba wiedzieć jak wrzucać biegi bo wiele ludzi nie potrafi a potem mówią że są wadliwe skrzynie.. Najlepsza skrzynia to 16x16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryczek96    5

Panowie mam pytanie dotyczące mf 3060, a mianowicie, czy da os sb rade z pługiem obrotowym 4 skibowym lemken opal 110. Dodam, że jest to ciągnik 32/32 z 89 bez turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciness    15

A ile ok waży ten pług i czy masz obciążniki. MF 3065 bez obciążników podniósł pług unia ibis l 4 o wadze 1070kg, ale szedł z gazu na dęba. Jeśli pług nie waży więcej jak 1200kg i masz przednie obciążniki to da radę podnieść. 80km do 4 skib to trochę mało, zależy jeszcze jaka ziemia i szerokość skiby. Jak lekkie ziemie i szerokość 35 na skibę to niezbyt szybko powinien dać radę. Tu pisze,że 3070 radzi sobie świetnie, ale 10km więcej http://www.agrofoto.pl/forum/topic/22509-plug-lemken-opal-110/ Lepiej na 3 szersze skiby a nie męczyć ciągnika.

Edytowano przez Marciness

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

o udźwig bym się nie martwił, tylko trzeba dobrze dociążyć przód. Mój 3065 podnosi to samo co 3095, a dzięki temu że ma tura jest nawet nieco stabilniejszy. Bardziej bym się zastanawiał nad uciągiem. Zależy od ziemi i od rozstawu pługa, ale nie wiem czy jest sens go tak męczyć, czy nie lepiej zaczepić mu trzy skiby i wtedy trochę szybciej jechać, a i podnośnik nie będzie tak obciążony.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

z turem jest ciągnik mniej stabilny od ciągnika z obciążnikami z przodu.

Tur ma wysoko środek ciężkości i do tego mocowanie jest na środku ciągnika przez co nawet podrywa tył ciągnika a słabiej dociąza przód. Rozwiązanie nie jest super ale coś tam daje.

Lepiej dorobić do ciężkiego pługa jekiś obciązniki na sam przód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Z tym się nie zgodzę. Mam porównanie ten sam ciągnik bez tura z 180 kg na przodzie, potem z turem, bez obciążników, takie same maszyny. Z samym turem jest znacznie bardziej stabilny. zawsze można zapiąć np łyżkę. Ale oczywiście solidne obciążenie to najlepszy i najtańszy sposób :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja bym radził 3 po 16 cali niż 4 po 14 zwiększysz prędkość i jakość orki. Dla porównania zrobiłem se test liczyłem czas orki 3skiby na większym biegu i 4 na mniejszym i też mam 32x32 3 skiby na 2A a 4 na 1A i wyszło że czterema orka leci krócej  dlatego jak 3 skiby to albo 16 cali albo vario i nawet na 18 poleci i oszczędzamy na wadze pługa i obciążeniu maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryczek96    5

Doszedłem do wniosku, że do mojego Mf 3060 kupie Lemken Opal 110 3+1. w każdym momencie mogę odkręcić 4 skibę i powiększyć rozstaw na 3 pozostałych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek2997    1

 

Witam.Nie chcę zakładać nowego tematu więc pytam tu.

Kupiłem 3 mies. temu MF 3060 i jestw nim wszystko sprawne oprócz EHR.Właściciel mówił że poprzedni właściciel spawał na nim tłumik i prawdopodobnie spalił ten komputerek ehr czy cuś.Podnoszenie mam zrobione na 2 przyciski zdjęte z błotnika.

I teraz pytanie: Czy możliwe jest aby przez spawanie czegoś na ciągniku da się spalić EHR?

Czy wystarczy kupić tylko nowy ehr czy coś mogło jeszcze uledz awarii?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Tu raczej jakieś kombinowanie skoro już 2 właścicieli zbyło sprzęt z rzekomo spalonym ehr-em. Ja osobiście nie jedną maszynę spawałem podłączoną do ciągnika i nic się nie dzialo a dziś nawet tłumik bez wyjmowania bo zobaczyłem pęknięcie i nic się nie dzieje  tak więc wciskają jakiś kit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

sznajdlik spoko robisz ale raz coś się upali i będą koszta a wystarczy ściągnąć klemy z aku i bez stresowa robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

To sterownik nie jest całkowicie nie sprawny skoro działa podnoszenie. Miga jakimś kodem? Zacznij od srawdzenia w jakim stanie jest czujnik wzniosu ramion i jego nadajnik, czy nie jest pęknięty. Powinieneś go dojrzeć po odkręceniu korka wlewu oleju do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No niby jest jakieś ryzyko ale do odważnych świat należy. Pozatym mam brata speca od elektryki i elektroniki to trochę zmniejsza moje obawy o awarię i jej konsekwencje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    130

Witam

Mam pytanie do posiadaczy serii 36, jak u was szybko podnosi podnosnik? U mnie w 8-9 s bez gazu idzie na max w gore a kierownica w miejscu da rade krecic ale powoooli, nie ma znaczenia czy z gazem czy bez. Kreci w miejscu ale wolno. Jak jest u was? Szybko skreca? 

Pytam bo zmienilem pomoe i tak teraz robi. Wcześniej przed wymiana praktycznie nic nie dzialalo

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj