Skocz do zawartości
News
robert983

obrotomierz do diesla jak to zrobic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robert983    36

witam morze ktos wie jak podlaczyc obrotomierz do silnika deutz ktory nie ma w orginale obrotomierza myslalem nad czujnikiem polozenia walu z samochodu ale czy da sie zgrac z obrotomierzem z samochodu i czy nie bedzie oszukiwal i nie wiem czy czujnik polozenia .sie nadaje moze ma ktos pomysl na to jak to zrobic ps. nie jestem za dobry z eletkryki pozdrawiam wszystkich uzytkownikow forum dodam u mnie jest pradnica myslalem o tym zeby podloczyc alternator i od niego wziac sygnal na obrotomierz ale co z przeozeniami z kola zamachowego i alternatora jak to zgrac w kombajnie jest wieksze kolo zamachowe niz w samochodach i jak dobrac kola zeby nie oszukiwalo jak to wyliczyc

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Tak jak w starych autach z silnikiem diesla, wpiąć się w alternator


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojno33    8

Przepraszam, że się wtrącę, ale czy da radę w ten sposób podłączyć licznik motogodzin?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Witam! tez sie przyglądam temu tematowi, bo mam podobny problem. Ja myslałem nad czujnikiem magnesowym (dokładnie to nie wiem jak sie to nazywa) i magnesy na koło na wale korbowym, do tego obrotomierz od zwykłego benzyniaka.

 

I wtedy: 3 magnesy, to ustawienie licznika na 6 cylindrów (tak u mnie)

2 magnesy, to 4 cylindry "benzyniaka"

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

A co ma do tego liczba cylindrów. Obrót wału jest bez różnicy ile tłoków go obrca. Najprościej będzie mimo wszystko podpiąć się do alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojno33    8

a mógłby mi ktoś dać namiary na jakiś licznik, żeby można by go podpiąć w ten sposób??

:rolleyes:


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

A co ma do tego liczba cylindrów. Obrót wału jest bez różnicy ile tłoków go obrca. Najprościej będzie mimo wszystko podpiąć się do alternatora.

 

Chyba nie zrozumiałeś posta... chodziło mi o ustawienia licznika według ilości magnesów(mój ma przełącznik),a nie o liczbe cylindrów silnika, w którym ma być zamontowany!


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

witam kolege a ten obrotomierz z mozliaoscia ustawienia tych magnesuw to gdzie mozna kupic lub od czego zastosowac myslalem nad tymi magnesami ale gdzie to mozna dostac myslalem terz nad alternatorem ale trzeba by bylo dorobic kulko na alternator zeby bylo takie samo przelozenie w kombajnie jak i w samochodzie z kturego ten alternator byl wyjety tak mi sie wydaje mozwe sie myle. dzieki za odpowiedzi pozdrawiam `

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

odświeżam ten temat znalazłem na allegro obrotomierz do silnika wysokoprężnego za 150zł pisze tam że można podłączyć go do alternatora i czyta z niego lub istnieje możliwość podłączenia do zapalniczki i moje pytanie czy to jest możliwe żeby czytał z zapalniczki tzn prosto z instalacji elektrycznej to było by najlepsze rozwiązanie pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Mam uszkodzony mechaniczny wskaźnik poziomu łyżki i w wolnym czasie udało mi się zrobić coś takiego:
      https://drive.google.com/file/d/1DV-LpymOYt_LPVW88BWWoJsXOtWNr4kL/view?usp=sharing
       
      Wskaźnik wyświetla poziom łyżki względem ziemi. Oparty jest o żyroskop i mikrokontroler. Obudowa wyświetlacza to obudowa od uniwersalnego czujnika cofania.
      W środku znajduje się kawałek adresowalnej taśmy led RGB WS2812B. Wszystko odpowiednio połączone i zaprogramowane.
      Nie testowałem jeszcze w praktyce, ale jeśli kogoś to zainteresuje, mogę zdać relację i podać więcej szczegółów na temat jego budowy  
    • Przez jendrek
      Witam,
      Znalazłem na Allegro Klimatyzację uniwersalną za przystępną cenę 690 zł,czy ktoś może wie czy było by możliwe zamontowanie takiej klimatyzacji w kabinie Zetora 6341, czy było by z tym dużo przeróbek ?
    • Przez NABUCH
      Witajcie .
      Dokładamy z tatą silnik do naszej wialni . Mam pytanko ile macie obrotó na napędzię wentylatora? Tak sobie przeliczyłem że powinno być ok 130 obr / min Ktoś może potwierdzić. Mam silniczek 1400 obr /min 0.8 kW orginalnie z kołem 9 cm .Złożyliśmy to z kołem od roweru 24 cale ale obr są chyba zbyt duże bo wialnią dosyć mocno rzuca zwłaszcza górnymi sitami . Z czego można jeszcze wyciągnąć /ew zrobić koło pasowe o przyzwoitym rozmiarze. Pozdrawiam Wojtek
    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.