tomi217

Chłodnica

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dawidg2    31

Ja założyłem nówkę od zetora jakiegoś (podobny wymiar) do 902 bo dość mieliśmy klejenia i spawania oryginalnych chłodnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

wybaczcie, ale nie mogłem sie powstrzymać :)

 

zawsze mnie bawiły te metody domowe uszczelniania chłodnic :)

 

 

albo chlodnice zespawać ,albo tymczasowo kleic i już :)

 

Nie wiem dlaczego kolegę to bawi. Jeśli dziury są małę to spokojnie takie uszczelnienie trzymało od wiosny do jesieni. Robiliśmy tak kilka lat i nie było żadnych problemów.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    2

Musztarda u mnie w bizonie juz jest od 6 lat i nie ma zadnego problemu z przeciekaniem, ani grzaniem sie silnika. Sam bylem w szoku jak zobaczylem jak mechanik w butelce wody rozrabia słoik musztardy i wlewa to pozniej do chlodnicy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

w każdym motoryzacyjnym sklepie można kupić preparat do uszczelnienia chłodnic, ja kilka lat temu miałem takowy w proszku,wsypałem do chłodnicy w samochodzie,bo ciekła mi nagrzewnica i zadziałało,preparat krąży wraz z płynem cały czas i zasklepia,zastyga tylko tam gdzie jest dostęp tlenu czyli tam gdzie cieknie,niedrogie,chyba ok 20zł.prosta robota,minuta,naprawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

jak w temacie, co lepiej kupić ? Ciągnik c385. Używana kosztuje mniej więcej połowę tego co nowa, ale podobno jest z ciągników z eksportu. Może ktoś miał podobny problem i coś podpowie. Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRTVP    0

Ja też polecam nową, bo to zawsze pewniej i możliwe, że na gwarancji to przy jakoś usterkach już nie płacisz, a z używaną to może różnie byc, możesz trafic dobrą która będzie ci służyła tyle co nowa, ale to nie jest pewne.

Pozdrawiam.


I love MTZ, I'm MTZ fan, bigest fan in the world.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

co racja to racja. Wahałem się ze względu na cenę, wiadomo ze 300 zł to już sporo. Najlepsze jest to ze w "80" jest zamontowana chłodnica od "100", tylko że zaklejona do połowy jakimś lepikiem i dlatego nie daje rady. dzięki za rade !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

w nowej masz pewność i gwarancję że gra wszystko... a w używce nie wiesz czy ktoś jeździł na płynie czy na wodzie.... różnie to bywa, ja brałbym nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Uzywka zawsze jeździ na wodzie hehe a jeśli nie zawsze to z pół zywota napewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Hmm tylko że teraz te nowe chłodnice są do d*py .Pieprzy to chinol czy inny wyznawca świętych krów .

Tak że zanim zapłacisz to dobrze się jej przyjrzyj , z czego zrobiona i jak zrobiona czy nie zaoszczędzili na radiatorze dokładnie porównaj ze starą .

Na dowód powiem tak gościu założył do 60tki nówkę niby mosiężną i wsio oki tylko że radiator w starej ma 5 rzędów rurek a w nowej TRZY tak wiec na razie chodzi ciekawe co będzie jak pójdzie w konkretną robotę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

Jeśli coś to już miedziana troche droższa ale wytrzymalsza na osadzanie się kamienia jeśli chodzi na wodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Z eksportu mogą być lepsze niż używane z kraju bo za granicą bardziej dbają o ciągniki i na płynie większość jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

Nawet nie wiem czy jest spust(kranik) czy coś w tym stylu żeby spuszczać wode i dlatego jeżdżą na płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

Najlepiej będzie przynajmniej obejrzeć tą z eksportu, jeśli będą ślady kamienia to trzeba będzie kupić nową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pojemność układu np. 1224 wynosi 24l. bez ogrzewania kabiny i 26l. z ogrzewaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

czy da się w miejsce chłodnicy starego typu (mocowanie dolne) wstawić chłodnicę nowego typu (mocowanie boczne), ciągnik ursus c-385 ? Nie dysponuje katalogiem, więc nie wiem jak to jest rozwiązane po nowemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fujitsu    16

Też mam ten problem czy ktoś mógłby porobić zdjęcia nowemu typowi i staremu mocowań bo odbudowuję c385 i zastanawiam się nad mocowaniem chłodnicy czy jest ona na jakiś poduszkach czy sztywno gdzieś przykręcona ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmexpert    54

Z przerobieniem mocowań podejrzewam, że jest trochę zachodu.

Ja zakładałbym taki typ jaki miałbym pierwotnie.


http://www.farmexpert.pl

Farmexpert - internetowy s k l e p rolniczy z częściami zamiennymi oraz akcesoriami.

501-612-029
501-260-817

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj