Skocz do zawartości
News
Artur7

Sprzegi, wózki do naczep ciezarowych

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wózki
Artur7    0

Chcialbym poruszyc temat owych sprzegów i wózków do naczep, ktorych coraz wiecej producentów pojawia sie na rynku MEGA, WIELTON

MOje pytanie czy ktos wie jak to jest z tym sprzegiem czy wozkiem zalezy jaki producent to jak nazywa, mozna tym poruszac sie po wszystkich drogach, sprzeg sie rejestruje?? Jezeli bym posiadał sama naczepe to od niej tez sie płaci podatek transportowy do gminy ?? Rozwiejmy wszelkie moje watpliowści i naprowadźmy wiecej infomracji dla innych ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    42

Jeśli chcesz poruszac sie sprzegiem to mozesz go rejestrowac albo nie , zalezy od ciebie ale jak masz miejsce na tablice to powinienes cos tam miec ;) .jesli chodzi o naczepe to zglaszasz w gminie ze masz taka naczepe i uzywasz ja do celow rolniczych


tgEgF.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikon71    6

"Jezeli bym posiadał sama naczepe to od niej tez sie płaci podatek transportowy do gminy ??"

nie chyba ze chcesz otworzyc transport <powodzenia> kupujesz naczepe i siodło od jakiegos ciagnika siodłowego zapinasz na sworzen królewski i dorabiasz wózek tzw. dolly tylko najlepiej tandem bo siodła przy samochodach sa ruchome a tu musi byc na stałem to owego wózka sasiad ma do słomy i wozi 34 szt. bel 1,5m srednicy ale zdjoł pierwsza os i dospawał do ramy z siodłem czyli do wózka najlepiej wcale nierejestrój naczepy bo OC jest gigantyczne podstawowa stawka za zestaw jest ok 9 tys zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Artur7    0
(edytowany)

dziedzio92 widzę po galerii ze taki wozek dolly posiadasz??to jak to jest u Ciebie ?? naczepa jako rolnicza zarejestrowana czy jak rozjasnij mi to prosze a wozek jako dodatek...

mikon71 piszesz ze nierejestrowac czyli co tylko taka naczepą po polu bo po drogach zapomnij... bezsensu chyba ze sie wszytsko wyjasni

Edytowano przez Artur7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek14    0

Odkopie troche temat

 

To ile kosztuje to oc naczepy zarejestrowanej jako rolnicza?

Czy taki wózek można wykonać samemu? Jakaś homologacja potrzebna?

 

Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: Kupić naczepę 3 osiową krótką odpiąć od niej oś i zrobić z niej wózek :) Przeszła by rejestracje taka naczepa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    16

OC samej naczepy chyba nie jest takie drogie rok temu to było ok 100zł a ciągnika 5000zl ale ostatni zestaw sprzedałem prawie rok temu to może coś wymyśliły mądre głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek14    0

100zł rocznie, to super

Mam podwozie 3 osiowej przyczepy, szukałem nadwozia kipper do niej... ale taniej wychodzi kupić naczepe za 17tyś i cyknąć sobie taki wózek.

Gdzieś na YTube widzialem taki wózek gdzie pod obciążeniem siłowniki hydrauliczne przesuwały siodło na wózku około 30cm by dociążyć koła ciągnika w trudnych warunkach, a na szosie odsuwały siodło na oś wózka. Tylko teraz nie moge znaleść :/ Obecnie mam metaltech tandem 18t ale po szosie cięzko idzie.

Widział ktoś taki wózek z przesuwanym siodłem pod obciążeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

To są opcje u niektórych producentów. Fliegl chyba ma, Krampe, Siga Uno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9
<br />100zł rocznie, to super<br />Mam podwozie 3 osiowej przyczepy, szukałem nadwozia kipper do niej... ale taniej wychodzi kupić naczepe za 17tyś i cyknąć sobie taki wózek. <br />Gdzieś na YTube widzialem taki wózek gdzie pod obciążeniem siłowniki hydrauliczne przesuwały siodło na wózku około 30cm by dociążyć koła ciągnika w trudnych warunkach, a na szosie odsuwały siodło na oś wózka. Tylko teraz nie moge znaleść :/  Obecnie mam metaltech tandem 18t ale po szosie cięzko idzie. <br />Widział ktoś taki wózek z przesuwanym  siodłem pod obciążeniem?<br />
<br /><br /><br />

 

 

Wózek 2 osiowy z Wieltonu ma opcję "wspomaganie przy ruszaniu" - przy małej prędkości w poduszkach przedniej osi jest obniżane ciśnienie powietrza.


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek14    0

o kurde, dobry pomysł ma wielton! Ale ja jednoosiowy i tak che, bo ciężarów dużych nie będę woził, a naczepę krótka ma być :)

 

Skopiuje chyba od fliegl przesuwanie siodła, tylko jakieś 2 potężne siłowniki zamontuje by przesuwać również pod obciążeniem.

I mam taki pomysł, aby kupić cały most tira z ramą i zawieszeniem. Bo i tak muszę mieć pompę od wom ( Fendt 716 ma tylko 50l oleju) więc skombinuję sobie silnik hydrauliczny i podłączę go pod ten most. Obroty chcę regulować z ciągnika za pomocą elektrozaworu proporcjonalnego. Nie będą się obroty zgrywać w 100% ale małe różnice nie przeszkadzają w grząskim gruncie. Oczywiście jakiś sposób na załączanie silnika pod most (pewnie też jakiś siłowniczek) i rozdzielacz wielosekcyjny

 

Myślicie że taki elektrozawór z regulowanym przepływem wystarczy żeby regulować obroty na silniku?

Co się stanie jak ciągnik pojedzie szybciej od wózka i wał pędny zacznie napędzać silnik? :)

Wie ktoś ile obrotów wału pędnego przypada na jeden obrót koła tira?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Podejrzewam że się pompa albo silnik rozleci przy różnicy wydajności pompy a chłonnością silnika. i w oleju będzie się kawitacja robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek14    0

No to dam pompę i silnik takiej samej wydajności.

Rozumiem że kawitacja zajdzie gdy most zacznie napędzać silnik i wtedy powstanie podciśnienie. To żeby się od tego uchronić muszę zrobić łączenie mostu z silnikiem tak by się zazębiały tylko gdy silnik napędza most a w drugą stronę np ślizgały. Oj chyba to nie będzie takie proste.

Mam jeden pomysł chciałbym go poddać pod dyskusje, niestety nei wiem jak się nazywa takie połączenie, więc opisuje :)

Łączenie wału i silnika za pomocą 2 tarcz. Jedna tarcza na moście a druga na wałku rozsuwanym. Na tarczy przyspawane są płaskowniki tak żeby dzieliły tarcze na ćwiartke (ale lepiej na 8) i Płaskowniki są tak zeszlifowane żeby jeden bok był skasowany do zera a drugi nie ruszony. Dzięki temu w jedną stronę się będą zazębiać a w drugą ślizgać :)

Tylko pomysł mode from Rosja duże pierdyknięcie będzie przy załączaniu napędu. Pewnie odbije się to na żywotności silnika i mostu :/

 

Ktoś ma jakiś pomysł jak przekazać napęd z silnika na most? By w przypadku szybciej obracającego się mostu silnik nie robił podciśnienia w układzie? A te silniki nie mają jakiegoś zabezpieczenia przed tym?

 

Musi być jakieś rozwiązanie bo np. w przyczepach leśnych z napędem też mają taki sam problem! link do foty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Jak chcesz napędzać most hydrauliczne lub mechanicznie od WOM, to załóż na wale najprostsze sprzęgło jednokierunkowe, takie jak np. na wałku przekaźnika mocy od sieczkarni, kosiarki itp.

Ale z drugiej strony taki most napędowy w wózku generuje znacznie większe opory podczas eksploatacji, co się odbije na zwiększonym zużyciu paliwa, więc wspomaganie silnikiem hydraulicznym kół z foty którą podałeś jest lepszym rozwiązaniem http://www.faofar.pl/UserFiles/20%281%29.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9
(edytowany)

Po co Ci napęd skoro piszesz, że nie będziesz woził ciężarów?  Ja bym to rozwiązał mechanicznie: napęd z WOM przez wałek ze sprzęgłem jednokierunkowym /cała masa typów i wielkości/  tak aby prędkość napędzanego mostu wynosiła ok. 5 km/h. Prędkości WOM masz zapewne 3: 540, 750 i 1000 i do tego przekładnia Vario więc pewnie coś by dopasował ale nie ma napędu podczas cofania. Ilość dostępnego oleju na poziomie 50 l jest dosyć duża...

Edit: widzę, że @LowRider mnie uprzedził ;)

PS. użytkujemy wózek z Wieltonu 2 osiowy i napęd do tej pory nie był potrzebny ale warunki w tym sezonie były b. dobre.

Edytowano przez Axial

Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawek14    0
(edytowany)

Dzięki za odpowiedź, kurde wczoraj chyba cienko kojarzyłem ;) przecież nie mogę dać sprzęgła jednokierunkowego bo muszę mieć wsteczny.

 

LowRider - ja też na początku myslałem, że te opory będą duże w stosunku do czystej osi bez mostu, ale ponoć różnicy aż takiej nie ma. A te 300kg więcej to aż takiej różnicy nie robi. (sam nie sprawdzałem, opinia znajomych)

 

Axial - nie chcę mechanicznie dawać, jakbym miał obroty zależne to jeszcze bym się zastanowił. Teraz hydraulika rządzi :)

 

Nie będę ciężarów woził ale te 30t pewnie tak. No ale dlaczego chcę regulować obroty np. przy zbiorze kiszonki to musisz jechać tyle co sieczkarnia, ciężaru nie ma, a warunki często katastrofa. jakbym miał 300km to bym nie kombinował a tu 170.

 

No ale do rzeczy co wymysliłem żeby nie było podciśnienia pomiędzy silnikiem a pompą!

elektrozawór proporcjonalny ciśnieniowy ma za zadanie utrzymać stałe ciśnienie. Czyli jak most bedzie chciał napędzać silnik to zawór dołoży ciśnienia i sprawa załatwiona. Ustawie tak by koła wózka wyprzedzały trochę ciągnik i powinno zagrać.

Co o tym sądzicie?

 

Wiem już na pewno że zawór proporcjonalny ciśnieniowy nie dostosowuje ciśnienia do warunków za zaworem, tylko ma za zadanie puszczać z takim samym ciśnieniem. Więc w moim układzie się nie sprawdzi.

Podciśnienie wyeliminuje (albo raczej zredukuje) za pomocą węża z zaworem jednokierunkowym wpiętym za elektrozaworem proporcjonalnym a przed silnikiem. Jeżeli napęd bedzie napędzał silnik to ten jednokierunkowy puszcza olej ze zbiornika i silnik sobie go sam wsysa. Proste i prawie zadowalające :)

 

teraz muszę obliczyć z jaką prędkością musi obracać się silnik, by nie używać już redukcji. Wie ktos może ile obrotów koła na jeden obrót wału pędnego w tirze?

Edytowano przez Slawek14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Trzeba by chyba jakieś testy przeprowadzić.

 

@Axial a ma Wielton może w ofercie podnoszoną jedną oś w tym 2 osiowym wózku? Bo na Bednarach firma NOVA miała wózek i pytałem to mowili niema problemu założyć ale ich wózek ważył 4 tony jak mówili :blink: co do Wieltona daje ponad tonę różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9
(edytowany)

Z tego co wiem, w wózku z Wieltonu nie ma opcji podnoszonej osi. A czemu to ma służyć?

Edytowano przez Axial

Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30
(edytowany)

Jak jedziesz pusto żeby opony się nie zdzierały i mniejsze opory toczenia. Więc wszystko ma na celu jakieś oszczędności.

 

Możliwe żeby ciągnik spalał 8-9 L/h wożąc buraki naczepą na wózku?

Edytowano przez dawidg2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

Jaki ciągnik? Z jaką prędkością? Z jakim ładunkiem?

Podnoszona oś to wiem do czego służy ale w samochodzie ciężarowym lub naczepie ale w wózku do ciągnika rolniczego? Zamierzasz robić nim setki tysięcy kilometrów? Ciągnik z naczepą jest alternatywą dla ciężarówki tylko na krótkie trasy z opcją poruszania się po nieutwardzonym terenie ale pozostaje problem ogumienia szosowego.


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

McCormick 190 i 200KM, 40km/h, wózki 2 osiowe naczepa 3 osiowa, wożą buraki. Podejrzewam 30 ton ładunku wożą. http://www.toral.com.pl/?uslugi,28

 

Do wspomnianych buraków to masz krótkie trasy ale dużo kręcenia a przy zakrętach dużo się opony zdzierają przy 2 osiach. Więc teoretycznie powinny dłużej wytrzymać opony. Mam przykład 2 ciężarówki u siebie z napędem 6x4 to opony bardzo szybko idą bo też dużo zakrętów a kilometrów mało robimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Jaki ciągnik? Z jaką prędkością? Z jakim ładunkiem?

Podnoszona oś to wiem do czego służy ale w samochodzie ciężarowym lub naczepie ale w wózku do ciągnika rolniczego? Zamierzasz robić nim setki tysięcy kilometrów? Ciągnik z naczepą jest alternatywą dla ciężarówki tylko na krótkie trasy z opcją poruszania się po nieutwardzonym terenie ale pozostaje problem ogumienia szosowego.

Unoszona oś służy dociążeniu tyłu ciągnika przy ruszaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Jak masz 2 osiowy wózek i z 1 upuścisz powietrze z poduszek to chyba automatycznie większy nacisk idzie na ciągnik i drugą oś wózka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
(edytowany)

Jaką przyczepą? To naczepa z wózkiem i działa to na ciągnik jak przesunięcie nacisku do przodu w przyczepie jednoosiowej.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    16

Przecież wózek ten ma łamany dyszel jak w normalnej p-pie np.D47 i ma zadanie przerobić naczepę na przyczepę, więc nie rozumiem jak można dociążyć traktor i jakim sposobem.Jedynym rozwiązaniem jest oprzeć o dyszel belkę podnośnika, ale to działało w c-360.Przy dużym ciągniku belka i dyszel nie mają szans na utrzymanie swego kształtu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez Papina
      Czy te przyczepy dobrze zdają wam egzamin ? Jak sprawa wygląda z ramą ? siłownikami ? Nie ciekną ? Blacha czy jest dobrze zabezpieczona przed eksploatacją ? Czy ceny są dość przystępne ?
    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez sinyou135
      Witam, czy ma ktoś foty takich przyczep, zachowały się jakieś egzemplarze? Na stronie autosana, jest zdjecie pewnie do folderu, z burtami tłoczonymi w koperty, ostrosłupy? Daję linka bo nie wiem jak to nazwać fachowo, widział ktoś z forumowiczów  takie poszycie? Trzeba na sam dół zjechać, 1957 rok produkować zaczeli. Następna strona to foty jej, w wersji wywrotki i też są takie burty dziwne.
      http://autosan.cba.pl/historia/historia05.html
      http://autosan.cba.pl/historia/historia06.html
    • Przez stiwi6
      Witam
       
      Zakupiłem przyczepe marki Pronar postawiłem w garażu i spuściłem hamulec zasadniczy. Teraz gdy chciałem ruszyć przyczepa ma zaciągnięte hamulce. Podłączyłem ciągnik nabiłem powietrze do przyczepy i hamulce niechcą puścić. Może ktoś z użytkowników miał taki problem i może mi podpowiedzieć co zrobić
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.