Skocz do zawartości

Polecane posty

norek49    0

Mam problem... Podczas śrutowania zboża czasem samoczynnie wyłącza się silnik... Posiadam zabezpieczenie w razie przeciążenia ale z wyłączaniem jest rożnie, czasem wyłączy się po 20 min, a czasem potrafi chodzić godzinę i się nie wyłączy... Jakie mogą być przyczyny takiej 'usterki'?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martini89    3

Posiadasz amperomierz aby sprawdzić obciążenie silnika? Z Twojej wypowiedzi wynika ,że nie i trudno jest wtedy wyregulować ilość zassanego zboża(oczywiście każdy rodzaj zboża stawia inny opór podczas śrutowania) . Wychodzi z tego że czasami dajesz za dużo zboża ,które podnosi obciązenie i termik szybciej wywala, a za innym razem śrutujesz zboże ,które stawia mały opór..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Jak rozłączy silnik to wtedy ten jest ciepły czy gorący, może termik źle wyregulowany


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norek49    0

może tak ale znajomy ma śrutownik ssąco-tłoczący i mówi, że na godz 1t ześrutuje. Ja na godz max 400-500 kg czasem nawet nie. A czy jeśli bym skrócił rurę która łączy śrutownik i mieszalnik czy to coś mi da ? Czy będzie miał lżej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martini89    3

Wydajność zależy z ilu metrów ciągniesz materiał, jak daleko podaje do mieszalnika , a nawet jaki producent tego rozdrabniacza..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

może tak ale znajomy ma śrutownik ssąco-tłoczący i mówi, że na godz 1t ześrutuje. ...

Wydajność śrutownika zależy też od tego który znajomy mówi :P

Ale pomijając to. Zabezpieczenie termiczne powinno wyłączyć silnik w awaryjnej sytuacji a nie po 20 minutach czy godzinie pracy. Albo źle dobrane zabezpieczenie, albo źle dobrany silnki do obciążenia śrutownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Jak wyżej, na samym początku powinieneś napisać jaki masz silnik, jaka instalacja a tak to każdy strzela w ciemno


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norek49    0

silnik mam 12,5 kw. Materiał ciągnę jakiś metr może troszkę więcej. Instalacja jest z kabli miedzianych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikon71    6

Kup nowy termik duzo zalezy tez od wilgotnosci zborza jesli jest z silosu to niezabardzo o o tej porze roku.

 

 

Po pierwsze: zdanie zaczynamy z wielkiej litery a kończymy kropką. Po drugie: po co autor ma kupować nowy wyłącznik termiczny? Na 100% wiesz, że jest on uszkodzny? Czy tylko nabijasz posty?

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do autora: sprawdź jaki jest prąd znamionowy silnika (z tabliczki znamionowej) i nastaw wyzwalacz termiczny na 1,1 x In. Ale najpierw sprawdź czy wirnik silnika lekko się obraca, jaka jest jego temperatura podczas pracy, stan bijaków oraz sit w śrutowniku. Dopiero później bierz się za instalację elektryczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Chcę podłączyć amperomierz do swojego śrutownika ssąco-tłoczącego 11kW. Nie wiem tylko jaki to ma być amperomierz?

1. https://www.tim.pl/amperomierz-analogowy-tablicowy-2550a-72x72mm-ip50-c3-k-90-st-ea17n-f21000000000 lub

2. https://www.tim.pl/amperomierz-analogowy-tablicowy-405a-72x72mm-ip50-c3-k-90-st-ea17n-e21100000000

 

czy np. musi być inny z tzw. przekładnikiem czy może trzeba zastosować bocznik?

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

Hm.. dwa razy bym się zastanowił nad amperomierzem otóż:

1. W pobliżu śrutownika występuję zakurzenie i szybko ustrój amperomierza się uszkodzi musiałby być szczelnie zamknięty.

2. Dodatkowy element który może ulec uszkodzeniu i brak jednej z faz może być nie przyjemną niespodzianką

3. Do amperomierza nie podepniesz zbyt grubych przewodów więc wskazany byłby przekładnik, bocznik stosuje się do prądu stałego

4. Jeśli zdecydujesz się na zakup weź pod uwagę prądu podczas rozruchu co by wskazówkę w drugą stronę nie obruciło :)

4. Sam miałem przy śrutowniku chwili obecnej jest odpięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Czekam na konkrety - teraz śrutowniki mają już amperomierze i chce wiedzieć jak to zrobić czy silnikowi 11kw wystarczy sam amperomierz czy trzeba przekładnik wraz z odpowiednim amperomierzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

Widzę że chcesz koniecznie amperomierz więc do silników o mocy max 15kW można zastosować pomiar bezpośredni czyli sam amperomierz powyżej na pewno przekładnik. Osobiście dałbym przekładnik i dopiero amperomierz ze względu na pewniejsze połączenie głównego toru zasilania silnika. 

Moja propozycja to pomiar pośredni pewność zasilania silnika czyli np:

amperomierz

http://www.lumel.com.pl/pl/oferta/aparatura_pomiarowo_regulacyjna/mierniki_analogowe/go:wersje/art96.html      Nr katalogowy: EA17N F41100000000 lub wielkość EA16 EA16N F41100000A0  i do tego przekładnik http://www.lumel.com.pl/pl/oferta/aparatura_pomiarowo_regulacyjna/przekladniki_pradowe/go:wersje/art73.html    Nr katalogowy: LCTR 4514400030A51    

albo pomiar bezpośredni połowa ceny: Miernik analogowy Zakres pomiarowy 25/50 A Nr katalogowy: EA16N F21000000A0 lub wielkość EA17

Powiedz jeszcze w jakim celu chcesz mieć amperomierz jako pomiar orientacyjny czy silnik nie jest przeciążony czy jakiś konkretny powód.

 

Edytowano przez Grzesiek84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Sprawdzać czy zasysa nie za mało (wydajność) i czy nie jest przeciążony (awaria)- jedno zboże jest takie a drugie takie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

Śrutownik bardzo stary jest ? Sprawdź prąd silnika ale według mnie amperomierz z przekładnikiem który podałem powinien być ok. Jakiej grubości - przekrój kabla zasilającego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antek807    0

sorki ze się wcinam ale mam ten sam problem ze srutownikiem założyłem amperomierz 60/120A na pomiar bezpośredni i niestety zadymił się czyli jaki musi być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Żaden. Wezwij fachowca, który powie jaki musi być i odpowiednio go podłączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Bolsick
      Witam mam pytanie odnosnie silnika elektrycznego 3 fazowego od bąka . Na rozruchu tylko buczy jak przełącze na "2 bieg" czyli prace to sie kreci wolno i po jakis 20 sekundach gasnie. I teraz pytanie co z nim jest czyżby spalony? Ale spalony chyba wogle by nie krecil;/ Proszę o jakieś sugestie;)
       
       
      Ostrzeżenie pkt. 1.5. Temat poprawiłem.
    • Przez Adrian3210
      Witam. Mam problem z chłodnią do mleka. Problem wygląda następująco. Agregat nie załącza się za pierwszym razem. Słychać pykanie, aż za 4 czy za 5 pyknięciem załączy się. Chłodnia to Alima Bis 400l
    • Przez rolnikus21
      Witam.
      Chce założyć nową instalcję w paszarni. Problem polega na tym że nie wiem jakim wykonac to kablem. Paszarnia jest oddalona o jakieś 70m więc ze względu na koszty mam zamiar zrobić to przewodem aluminiowym 35mm2. Ale teraz nie wiem czy ma być to przewód cztero czy pięciożyłowy ? 
       
    • Przez rosiu_xd
      Witam serdecznie, ostatnio dorwałem stary odkurzacz do prac w garażu, i po podłączeniu, silnik zionął ogniem, i od razu wyciągnąłem wtyczke z kontaktu, po rozebraniu, okazało się że spuchł ten element, wnioskuje że to kondensator, szukałem takiego czegoś w interecie żeby po prostu go przelutować, ale nie mogłem znaleźć, wiec może ktoś z was zna się na tym i pomoże, co z tym zrobić Pozdrawiam

    • Przez AdamCzarnecki
      Potrzebuje informacji jak uszczelnić silnik RTO przy wyjściu wału korbowego na sprzęgło. Czy powinna tam znaleść się uszczelka? ( zdjęcie : https://zapodaj.net/f1e2db7daf1d3.jpg.html ) . Jeśli ktoś będzie mi w stanie pomóc będe wdzięczny.
       
×