mrmtz82

problem z hamulcami Mtz 82

Polecane posty

mrmtz82    0

witam. Mam problem z hamulcami w Mtz 82 z roku 82. Mianowicie problem polega na tym iż mimo tego że hamulce są dobrze podciągnięte i pedał hamulca roboczego do końca całej siły wcisnę to koło i tak nie zostanie zblokowane by kolo stanęło np. w polu w miejscu. Sami wiecie co to za jazda bez hamulcy. Proszę o pomoc..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

Wymień tarcze hamulcowe chociaż po jednej stronie ciągnika i na jedno kolo będzie hamował :) Jeśli ci sie chce, wymien obydwie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

poł godziny roboty i masz zrobione wszystkie hamulce jedna tarcz 20 zł


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Tak jak koledzy mówią: wymień tarcze i będzie ok. ;) A jazda z jednym hamulcem to jest męka bo szarpie całym ciągnikiem, a z przyczepą to może cie bokiem postawić. :(


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mt3820    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

Witam jak podciagnac hamulce nozne w mtz bo slabo hamuje a jak pociagnie sie reczny to staje w miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

na pokrywach tarcz są takie śruby trzeba je wkręcic tylko nie za mocno bo zablokuje


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

ja mam taki problem że gdy popada deszcz lub jest wilgotne powietrze to aby dotknę na pedał i już blokuje... to jest dopiero męka <_<

 

a jak jest sucho lub pojeżdzę ciągnikiem z 30 min i się nagrzeje to jest ok

 

wiecie co można z tym zrobić? B)

 

Nie wiem czy tam są jakieś sprężynki które odbijają. Nie rozbierałem tego, ojciec już kilka razy wymieniał to wie co i jak :P może zapytam jak nie zapomne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Są trzy sprężynki które sciskają do kupy tarcze rozpieraka. Jak są naciągnięte to takie jaja dzieją się z hamulcami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Koledzy, dzisiaj rozebrałem swoje rozpieraki, a tam miejsc na kulki jest 6, kulek było trzy. Gniazda w których były kulki są dużo głębsze. I teraz pytanie: czy to jest jakąś regulacja, czy porostu te gniazda się wyrobiły i by wypadało kuli w te drugie gniazda przełożyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Jeżeli masz tarcze hamulcowe zdarte i nie masz regulacji na śrubie możesz przełożyć kulki w gniazda nieużywane, a jak zakładasz nowe tarcze to może lepiej w starych gniazdach, ja założyłem nowe tarcze i kulki w nowych gniazdach to nie mogłem swojej bestii 30-stką pociągnąć

B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3pee    2

ja mam jeszcze inny problem w tym miejscu co wchodzi z lewej strony wąż od wspomagania leci mi olej. Mam pytanie jak to naprawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Bo to jest hydroblokada bardzo awaryjne ustrojstwo.

 

Polecam przerobić na powietrze, a przewód olejowy zaślepić i będzie spokój z wyciekami.

Wuj tak ma zrobione

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jaka hydroblokada, czemu to służy?? Na powietrze to trzeba by jeździć z non stop włączoną sprężarką. Kumuruna mam od niedawna i dlatego pytam, bo dziwnie wygląda ten przewód wpięty w hamulec z lewej strony, a z prawej go nie ma.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kolega skrócił poważnie nazwę hydraulicznej blokady i napisał hydroblokada. Rozbierz i kup to co się rozleciało:

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-blokady-mtz-belarus-i2593461120.html

 

http://allegro.pl/mtz-82-membrana-blokady-nowa-kisiel-i2580048173.html

 

i wymień.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A56QmGA9yMU&feature=rellist&playnext=1&list=PL9D42EF5F6A1FFEC0

 

Tak to wygląda.

Z racji że to świeży ciągnik zakładam że wytarło oring. Ale będziesz widział jak rozbierzesz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

panowie jAK PODCIĄGNĄĆ HAMULEC w mtz 82 z małą kabiną praktycznie nie ma hamulca ino ino łapie a nie mam pojęcia co można z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Regulacja prawego hamulca jest zaraz przy dźwigni pedału z tyłu za osią na którą jest nałożona, kontra pod spodem i śrubę wkręcaj. Lewy hamulec reguluje się z drugiej strony, krótka dźwignia, pod nią kontra jak z prawej. Pedały maja mieć jałowy skok 70-90mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Witam.

mam wyciek w prawym hamulcu w okolicach hamulca ręczznego. między wielolinem od blokady tylnego napędu. jak długo trwa wymiana tego uszczelniacze i czy jest potrzeba grzebania w skrzyni biegów.

post-53164-0-95493100-1390413559_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Wyciągasz półoś ręcznego wkładasz dwa Oringi i wkładasz półoś ot cała robota, tak samo od strony blokady . Wymień od razu simeringi na półosi też po dwa przychodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution93    8

Nie idzie tego wyciagnac z drugiej strony wyszlo reka a tu dzwignia nie chce pojsc

 

dlaczego nie chciało pójść a no dlatego.

 

w środku zamiast być oringi były pierścienie zabezpieczające podobne do oringów tylko przecięte i dlatego przeciekało ale czy one też spowodwały ukręcenie się takiego wałka to nie wiem.

post-53164-0-95229200-1390497503_thumb.jpg

post-53164-0-71318000-1390497514_thumb.jpg

Edytowano przez evolution93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie nie miały na to wpływu. Ciężko wywnioskować trzeba by zrobić porządne oględziny. Przyczyn może być kilka zaczynając od zwykłego zmęczenia materiału poprzez zablokowanie się wałka


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj