Skocz do zawartości
News
ArekDzej

Wymiana palca (skrajnego) nagarniającego

Polecane posty

ArekDzej    0

Witam!

Chciałem, wymienić kilka palcy (prętów) nagarniających na motowidłach(skrajnych), i ku mojemu zdziwieniu, o ile te na środku wymienia się błyskawicznie, to przy tych skrajnych nie widzę innego sposobu jak odcinać część mocowania, i po założeniu zaspawać. Nie byłoby tak uciążliwe, gdyby była to wymiana jednorazowa, ale niestety jest tak,że jeszcze kiedyś będę je wymieniał, i co, i znów kolejne cięcie i spawanie, a wszystko dla głupiego palca(chociaż zasadności powierzonych mu funkcji pracy, nie kwestionuje). Być, może ma ktoś jakiś pomysł, jak je mocować,aby oszczędzić, tej uciążliwej obróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ja nie widziałem innego rozwiązania jak oderwanie tego kluczem 'żabą', zeszlifowaniu pozostałości, założeniu druta i przyspawaniu podkładki płaskiej dokupionej na wymiar(chyba fi 22 powiększana) delikatnie po obu stronach żeby później bez problemu oderwać ją w razie wymiany druta, w ten sposób wymieniłem 5 drutów. Można też spróbować po uprzednim oderwaniu starej blaszki założyć podkładkę bez spawania na opaskę zaciskową ale nie wiem czy się zmieści i trzeba by dużej podkładki ale cienkiej.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustang261    0

panowie musicie koniec zwoju delikanie nabic mlotkiem na ta blaszke a potem obkrecamy i delikatnie stukamy mlotkiem i tak pomalutku i sie samo nakreci , zadnego obcinania , mi sie udalo to i wam sie powinno udac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
panowie musicie koniec zwoju delikanie nabic mlotkiem na ta blaszke a potem obkrecamy i delikatnie stukamy mlotkiem i tak pomalutku i sie samo nakreci , zadnego obcinania , mi sie udalo to i wam sie powinno udac
Dokładnie tak jak kolega napisał, jak ma się wprawę to jest chwila moment, ta blaszka ma takie ścięcie i od tego miejsca trzeba zaczynać. Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    513

Jeżeli o tym samym myślę to w Rekordzie ta podkładka jest przykręcana śrubą M10.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Szkoda, że wcześniej o tym nie pomyślałem :blink: , spytam się w Agromie czy mają te podkładki oryginalne.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1824

Prosta sprawa , nawet Mi się udało sposobem bez cięcia :)

 

A panowie powiedzcie czy w skrajnie niskim i jak najbliższym przysunięciu nagarniacza do podajnika ślimakowo-palcowego (chyba dobrze to nazwałem panie @Mat912 ? :P ) druty zahaczają wam o blachę tego potocznie mówiąc ślimaka ? U mnie w starym typie hedera "lubelskim" tak jest <_< a jak jest w tych nowszych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

zahaczaja u mnie jak bym nie wysunol to by mi druty pewnie pourywalo^^

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekDzej    0

Można faktycznie beż ucinania, najłatwiej w dwie osoby jedna trzyma i obraca a druga popukuję młotkiem, dobrze koledzy radziliście.

A co do ślimaka,to też trochę pukają jeśli się motowideł nie odsunie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

Witam

 

ja u siebie muszę wymienić Piasty palca podajnika ślimakowo-palcowego jak się je wymienia bo jeszcze nigdy tego nie rozbierałem sporo przy tym jest roboty ?

 

pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Roboty przy tym jest tak średnio, ja z tego powodu musiałem zjeżdżać z pola gdyż urwała się lewa śruba mocująca wałek po której chodzą te piastki, efekt był taki że dosłownie wszystkie piastki się pokruszyły, koszt jednej to 11,50 a jest ich 14 sztuk, wymieniałem jeszcze wszystkie kulki i połowę trzymaków kulek co razem dało sumkę.

 

Odkręcasz pokrywę ze ślimaka, wyjmujesz wszystkie zawleczki palcy i wysuwasz palce, potem odkręcasz śruby po bokach wałka, później wysuwasz wałek w lewo stojąc na przeciw kombajnu), potem w prawo i masz wałek z piastkami na wierzchu. Moja rada, kup te śruby fi10 wałka o twardości wyższej niż 8.8 i żeby było bezgwincie na całej długości gdzie jest schowana śruba w wałku i trzymakach, bo u mnie pękła na gwincie (zaraz jak się zaczynało bezgwincie śruby) w połowie wałka, bo pewnie ktoś założył śrubę jaką miał. Zwróć uwagę na łożyska w środku, u mnie były lekkie luzy ale nie było czasu na wymianę. Jak będziesz rozbierał ale pewnie już to zrobiłeś, to podnieś nagarniacz do samej góry, a heder to jak ci wygodnie.

 

Z ciekawostek dodam, że cena wkładu (ślizgacza) do środka piastki jest taka sama jak całej piastki.

 

Pozdrawiam imiennika.

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Zamiast śruby fi10 wbija się specjalną tulejkę z nacięciem i nie ma problemu z obcinaniem.U mnie są takie od początku i raz jedna się uszkodziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

http://www.google.pl/imgres?q=ko%C5%82ek+rozporowy&um=1&hl=pl&sa=N&tbm=isch&tbnid=8rdESA2-jjQ0dM:&imgrefurl=http://strefaokazji.com/produkt/306/148/ARTYKULY_METALOWE/KOLKI_ROZPOROWE/KOLEK_ROZPOROWY_Z_HAKIEM_10_5x60mm_100szt_.html&docid=JXyQf-tgLopx6M&w=465&h=456&ei=SvdfTu3cG9T14QStmr1H&zoom=1&biw=1024&bih=650

 

...to są kołki rozporowe, a ta tulejka z nacięciem to może być kołek rozprężny. Wszak nie polecam ciężko jest to wbić a wybić jeszcze ciężej, śruba będzie bez pustego miejsca w środku i na pewno twardsza np. 10.9 będzie dobra. Tylko na grubości wałka nie może być gwintu bo na nim śruba pęknie na bank.

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez oFsik
      Witam, jaką i za ile można kupić, nową sieczkarnie do bizona z056?
    • Przez artursobczak8
      Witam, jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość, chciałbym dopytać jaką blachę wstawić na klepisko żeby nie zatykało młocarni, i ewentualnie ustawienie kierunku wiatru , Pozdrawiam
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez prezes893
      witam
       
       
       
      czy ktoś może udzielić wskazówek na temat poprawnej regulacji sprzęgła?? żeby nie było takiego lekkiego szarpnięcia przy wkładaniu biegu. czy może to oznaki zużycia tarcz??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.