Zaloguj się, aby obserwować  
niutekTM140

przednie koła w belarusie 820

Polecane posty

niutekTM140    0

kupiłem ciągnik nowy w tym roku w lutym. jest on z ładowaczem. moje pytanie jest tego typu. zauważyłem ze dość szybko ścierają się opony. czy pomoże coś jeśli przełożę je tak ze, ze bieżnik będzie w 2 stronę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Sprawdź zbieżność najpierw. Ile h już masz i jakie zużycie zauważyłeś? Przełożenie na drugą stronę pomaga wydłużyć eksploatacje opon w takich przypadkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

To sie dzieje od użytkowania ładowacza, przeciesz jak sie pracuje ładowaczem np. sianokiszonka to dużo sie jeździ z belką i jest wtedy większy nacisk na opony i jak sie skręca to sie tak ścierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

Jeśli przełożysz je to zachowają się dłużej bo będą się ścierały w innym miejscu. :) Tylko nie obracaj protektora, bo uciąg stracisz... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

jak przełożysz je nie odwracając bieżnika czyli tak jak powinny byc tylko lewa na prawo i prawa na lewo to moment szlak je trafi. Tak miał sąsiad w C-360 z tyłu krzywo klocki się ścierały. wewnętrzny był łysy a zewnętrzne jak nowe przełożył i po poł roku opony szmelc a ja nie przełożyłem i C-360 sprzedałem i jeszcze jeździ tak. Odwróć koła całkowicie żeby bieżnik bvył otwrotnie nie będą sie zuzywać tak szybko. Tak jak teraz nie ma prac w polu to odwróć jak pójdzie wp oole to założysz jak powinny być


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

widocznie nie ma synchronizacji w prędkości między tyłem a przodem i dlatego w belarusach się ścierają z przodu opony... a to na moście stożkowym czy krzyżakowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej taką mają chorobe. Faktem jest że koła przednie napędzane jeszcze z takim bieżnikiem powinny stać bardziej pionowo. Zadem most napędzany w innych ciągnikach nie ma takiego mocnego pochyleniakoła. W 80-ce np. wynosi ledwo 4 stopnie koło nienapędzane 8. Do tego mozna jeszcze dołozyć lekką gumowatość na gałkach układu kierowniczego i już prawa sypie się jak złoto. Trzeba tego po prostu pilnować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

u mniej na starych oponach ustawiałem zbieżność kilka razy a opony i tak się cięły z jednej strony, jak założyłem nówki to problem sam zginął, teraz oponki się nie tną a ciągnik chodzi z ładowaczem


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

widocznie nie ma synchronizacji w prędkości między tyłem a przodem i dlatego w belarusach się ścierają z przodu opony... a to na moście stożkowym czy krzyżakowym

 

W żadnym nie masz synchronizacji zawsze ileś % przód idzie szybciej. I o to chodzi żeby po twardym terenie nie jeździć z 4x4.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotrab    0

...panowie a jak jedna opona się szybciej zużywa a druga wolniej oczywiście z przodu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj