Zaloguj się, aby obserwować  
niutekTM140

przednie koła w belarusie 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
niutekTM140    0

kupiłem ciągnik nowy w tym roku w lutym. jest on z ładowaczem. moje pytanie jest tego typu. zauważyłem ze dość szybko ścierają się opony. czy pomoże coś jeśli przełożę je tak ze, ze bieżnik będzie w 2 stronę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Sprawdź zbieżność najpierw. Ile h już masz i jakie zużycie zauważyłeś? Przełożenie na drugą stronę pomaga wydłużyć eksploatacje opon w takich przypadkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kameleont25    75

To sie dzieje od użytkowania ładowacza, przeciesz jak sie pracuje ładowaczem np. sianokiszonka to dużo sie jeździ z belką i jest wtedy większy nacisk na opony i jak sie skręca to sie tak ścierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

Jeśli przełożysz je to zachowają się dłużej bo będą się ścierały w innym miejscu. :) Tylko nie obracaj protektora, bo uciąg stracisz... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

jak przełożysz je nie odwracając bieżnika czyli tak jak powinny byc tylko lewa na prawo i prawa na lewo to moment szlak je trafi. Tak miał sąsiad w C-360 z tyłu krzywo klocki się ścierały. wewnętrzny był łysy a zewnętrzne jak nowe przełożył i po poł roku opony szmelc a ja nie przełożyłem i C-360 sprzedałem i jeszcze jeździ tak. Odwróć koła całkowicie żeby bieżnik bvył otwrotnie nie będą sie zuzywać tak szybko. Tak jak teraz nie ma prac w polu to odwróć jak pójdzie wp oole to założysz jak powinny być


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

widocznie nie ma synchronizacji w prędkości między tyłem a przodem i dlatego w belarusach się ścierają z przodu opony... a to na moście stożkowym czy krzyżakowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Raczej taką mają chorobe. Faktem jest że koła przednie napędzane jeszcze z takim bieżnikiem powinny stać bardziej pionowo. Zadem most napędzany w innych ciągnikach nie ma takiego mocnego pochyleniakoła. W 80-ce np. wynosi ledwo 4 stopnie koło nienapędzane 8. Do tego mozna jeszcze dołozyć lekką gumowatość na gałkach układu kierowniczego i już prawa sypie się jak złoto. Trzeba tego po prostu pilnować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

u mniej na starych oponach ustawiałem zbieżność kilka razy a opony i tak się cięły z jednej strony, jak założyłem nówki to problem sam zginął, teraz oponki się nie tną a ciągnik chodzi z ładowaczem


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

widocznie nie ma synchronizacji w prędkości między tyłem a przodem i dlatego w belarusach się ścierają z przodu opony... a to na moście stożkowym czy krzyżakowym

 

W żadnym nie masz synchronizacji zawsze ileś % przód idzie szybciej. I o to chodzi żeby po twardym terenie nie jeździć z 4x4.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotrab    0

...panowie a jak jedna opona się szybciej zużywa a druga wolniej oczywiście z przodu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj