Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
niutekTM140

przednie koła w belarusie 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koła
niutekTM140    0

kupiłem ciągnik nowy w tym roku w lutym. jest on z ładowaczem. moje pytanie jest tego typu. zauważyłem ze dość szybko ścierają się opony. czy pomoże coś jeśli przełożę je tak ze, ze bieżnik będzie w 2 stronę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Sprawdź zbieżność najpierw. Ile h już masz i jakie zużycie zauważyłeś? Przełożenie na drugą stronę pomaga wydłużyć eksploatacje opon w takich przypadkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kameleont25    75

To sie dzieje od użytkowania ładowacza, przeciesz jak sie pracuje ładowaczem np. sianokiszonka to dużo sie jeździ z belką i jest wtedy większy nacisk na opony i jak sie skręca to sie tak ścierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jonek132    0

Jeśli przełożysz je to zachowają się dłużej bo będą się ścierały w innym miejscu. :) Tylko nie obracaj protektora, bo uciąg stracisz... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

jak przełożysz je nie odwracając bieżnika czyli tak jak powinny byc tylko lewa na prawo i prawa na lewo to moment szlak je trafi. Tak miał sąsiad w C-360 z tyłu krzywo klocki się ścierały. wewnętrzny był łysy a zewnętrzne jak nowe przełożył i po poł roku opony szmelc a ja nie przełożyłem i C-360 sprzedałem i jeszcze jeździ tak. Odwróć koła całkowicie żeby bieżnik bvył otwrotnie nie będą sie zuzywać tak szybko. Tak jak teraz nie ma prac w polu to odwróć jak pójdzie wp oole to założysz jak powinny być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

widocznie nie ma synchronizacji w prędkości między tyłem a przodem i dlatego w belarusach się ścierają z przodu opony... a to na moście stożkowym czy krzyżakowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    585

Raczej taką mają chorobe. Faktem jest że koła przednie napędzane jeszcze z takim bieżnikiem powinny stać bardziej pionowo. Zadem most napędzany w innych ciągnikach nie ma takiego mocnego pochyleniakoła. W 80-ce np. wynosi ledwo 4 stopnie koło nienapędzane 8. Do tego mozna jeszcze dołozyć lekką gumowatość na gałkach układu kierowniczego i już prawa sypie się jak złoto. Trzeba tego po prostu pilnować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

u mniej na starych oponach ustawiałem zbieżność kilka razy a opony i tak się cięły z jednej strony, jak założyłem nówki to problem sam zginął, teraz oponki się nie tną a ciągnik chodzi z ładowaczem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

widocznie nie ma synchronizacji w prędkości między tyłem a przodem i dlatego w belarusach się ścierają z przodu opony... a to na moście stożkowym czy krzyżakowym

 

W żadnym nie masz synchronizacji zawsze ileś % przód idzie szybciej. I o to chodzi żeby po twardym terenie nie jeździć z 4x4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotrab    0

...panowie a jak jedna opona się szybciej zużywa a druga wolniej oczywiście z przodu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×