Zaloguj się, aby obserwować  
robert812

Uniwersalny olej hydrauliki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robert812    101

Nadszedł czas na wymiane olejów i filtrów w moich ciągnikach, a mianowicie: John deere 3350, MTZ 820, c-360, c-330, Wózek widłowy Bułgar z silnikiem 3P

Z olejami do silników jakoś sobie poradzę, prawdopodobnie wszystkie zaleję Turdusem, filtry tez kupię bez problemu.

Problem mam z olejem do skrzyni biegów i układu hydraulicznego. Chciałbym wszystkie 4 ciągniki zalać takim samym olejem dlatego, żeby móc bez obaw kiprować przyczepy wszystkimi ciagnikami oraz podłączać bez ograniczeń maszyny wymagające wyjść hydrauliki. Nie zdarza mi się pożyczać przyczep od nikogo ponieważ posiadam ich wystarczająca ilość więc nie złapię jakiegoś obcego oleju do układu. Z drugiej strony gdy ja pożyczam komuś przyczepy to oni nie używają jej do kiprowania ze względu na to, że ja mam zamontowane wszędzie szybkozłącza hydrauliczne a inni mają stare kulkowe połączenia.

JAKI OLEJ POLECACIE? MA ON ZADOWOLIĆ ZARÓWNO AMERYKAŃSKI UKŁAD HYDRAULICZNY JAK I BIAŁORUSKI. O POLSKIE UKŁADY SIĘ ZBYT NIE MARTWIĘ BO WIEM ŻE PRZETRWAJĄ WSZYSTKO. PROSZĘ O POMOC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6401

Kolego! O układy chydrauliczne to Ty się raczej nie martw. Pomyś lepiej o skrzyniach biegów i mechanizmach różnicowych. Wypisz to co zaleca producent do każdej z maszyn i rozstrzygnij gdzie możesz pójść na unifikację a gdzie lepiej pozostać przy instrukcyjnych zaleceniach. I nie myśl że c330 polubi w skrzyni coś poniżej GL5. Niedostatki obróbki i technologi czasem ratuje dobry olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Najlepszy będzie Agrol. Jeśli nie możesz się zdecydować to kup olej taki jaki John Deere zaleca (niekoniecznie chodzi o jego markę, ale o klasyfikację) i wlej go do wszystkich ciągników. Zajrzyj też na strony internetowe producentów olejów i zapoznaj się z ich ofertą, i wybierz ten, który najlepiej będzie odpowiadał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    101

No i muszę odświeżyć ten temat jako jego założyciel. W Belarusie olej w silniku wymieniony, wybór padł na Turdusa, w John deere to samo. Zdziwiło mnie to że obydwa ciągniki mimo znacznej różnicy w wielkości silnika przyjęły podobna ilość oleju. Mianowicie około 12 litrów każdy... ale może musi tak być. Filtr do JD to typowy polski produkt, podobny jak do c-360 czy c-330. W Belarusie zaś filtr jest odśrodkowy więc tylko go wyczyściłem, było w nim sporo "smoły", nie wiem czy to normalne ale oczyściłem i jest git. Pozostała mi sprawa olejów w hydraulice. W belarusie zdecydowałem się zrobić dolewkę ponieważ już troche ubyło, dolałem Hydromil L-HM-46. Pozostaje mi kwestia oleju hydraulicznego w John deere. Mam już oba oryginalne filtry hydrauliki do niego, nie mam zas oleju. Dziś bylem w Rol-brat i zaproponowano mi hy-guard po 17zł/litr. Zastanawiam się czy go kupić. Mam w domu sporą ilośc tego hydromilu o którym pisałem wczesniej ale nie mam pojęcia czy ona będzie właściwy? MOże wy coś wiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nie patrzcie nigdy na nazwy handlowe, tylko na specyfikacje jakości lepkości itp. oleje typu agro, i inne tego typu niby przekładniowo-przekładniowo -hydrauliczne zazwyczaj niczym nie różnią się poza gęstością od zwykłego dziadoskiegp luxu.... niektóre firmy barwią swe oleje na zielono,czerwono abyście myśleli że jest jakiś wyjątkowy, poza tym szukajcie w swej okolicy hurtowni olei , zmówcie się z sąsiadami kupując hurtowo są duże upusty np. ja ostatnio kupiłem beczke luxu, beczke superolu i beczkę dobrego oleju silnikowego, i facet na dobrym oleju silnikowym w hurtowni zszedł z 15zł na 9zł/l, na superolu i luxie zszedł do 6zł/l, czyli ok 1-1.2zł/l, i dotego z vatem czyli jeszcze odleci 23%


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj