Zaloguj się, aby obserwować  
robert812

Uniwersalny olej hydrauliki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robert812    90

Nadszedł czas na wymiane olejów i filtrów w moich ciągnikach, a mianowicie: John deere 3350, MTZ 820, c-360, c-330, Wózek widłowy Bułgar z silnikiem 3P

Z olejami do silników jakoś sobie poradzę, prawdopodobnie wszystkie zaleję Turdusem, filtry tez kupię bez problemu.

Problem mam z olejem do skrzyni biegów i układu hydraulicznego. Chciałbym wszystkie 4 ciągniki zalać takim samym olejem dlatego, żeby móc bez obaw kiprować przyczepy wszystkimi ciagnikami oraz podłączać bez ograniczeń maszyny wymagające wyjść hydrauliki. Nie zdarza mi się pożyczać przyczep od nikogo ponieważ posiadam ich wystarczająca ilość więc nie złapię jakiegoś obcego oleju do układu. Z drugiej strony gdy ja pożyczam komuś przyczepy to oni nie używają jej do kiprowania ze względu na to, że ja mam zamontowane wszędzie szybkozłącza hydrauliczne a inni mają stare kulkowe połączenia.

JAKI OLEJ POLECACIE? MA ON ZADOWOLIĆ ZARÓWNO AMERYKAŃSKI UKŁAD HYDRAULICZNY JAK I BIAŁORUSKI. O POLSKIE UKŁADY SIĘ ZBYT NIE MARTWIĘ BO WIEM ŻE PRZETRWAJĄ WSZYSTKO. PROSZĘ O POMOC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2698

Kolego! O układy chydrauliczne to Ty się raczej nie martw. Pomyś lepiej o skrzyniach biegów i mechanizmach różnicowych. Wypisz to co zaleca producent do każdej z maszyn i rozstrzygnij gdzie możesz pójść na unifikację a gdzie lepiej pozostać przy instrukcyjnych zaleceniach. I nie myśl że c330 polubi w skrzyni coś poniżej GL5. Niedostatki obróbki i technologi czasem ratuje dobry olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

saherb    36

Najlepszy będzie Agrol. Jeśli nie możesz się zdecydować to kup olej taki jaki John Deere zaleca (niekoniecznie chodzi o jego markę, ale o klasyfikację) i wlej go do wszystkich ciągników. Zajrzyj też na strony internetowe producentów olejów i zapoznaj się z ich ofertą, i wybierz ten, który najlepiej będzie odpowiadał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    90

No i muszę odświeżyć ten temat jako jego założyciel. W Belarusie olej w silniku wymieniony, wybór padł na Turdusa, w John deere to samo. Zdziwiło mnie to że obydwa ciągniki mimo znacznej różnicy w wielkości silnika przyjęły podobna ilość oleju. Mianowicie około 12 litrów każdy... ale może musi tak być. Filtr do JD to typowy polski produkt, podobny jak do c-360 czy c-330. W Belarusie zaś filtr jest odśrodkowy więc tylko go wyczyściłem, było w nim sporo "smoły", nie wiem czy to normalne ale oczyściłem i jest git. Pozostała mi sprawa olejów w hydraulice. W belarusie zdecydowałem się zrobić dolewkę ponieważ już troche ubyło, dolałem Hydromil L-HM-46. Pozostaje mi kwestia oleju hydraulicznego w John deere. Mam już oba oryginalne filtry hydrauliki do niego, nie mam zas oleju. Dziś bylem w Rol-brat i zaproponowano mi hy-guard po 17zł/litr. Zastanawiam się czy go kupić. Mam w domu sporą ilośc tego hydromilu o którym pisałem wczesniej ale nie mam pojęcia czy ona będzie właściwy? MOże wy coś wiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nie patrzcie nigdy na nazwy handlowe, tylko na specyfikacje jakości lepkości itp. oleje typu agro, i inne tego typu niby przekładniowo-przekładniowo -hydrauliczne zazwyczaj niczym nie różnią się poza gęstością od zwykłego dziadoskiegp luxu.... niektóre firmy barwią swe oleje na zielono,czerwono abyście myśleli że jest jakiś wyjątkowy, poza tym szukajcie w swej okolicy hurtowni olei , zmówcie się z sąsiadami kupując hurtowo są duże upusty np. ja ostatnio kupiłem beczke luxu, beczke superolu i beczkę dobrego oleju silnikowego, i facet na dobrym oleju silnikowym w hurtowni zszedł z 15zł na 9zł/l, na superolu i luxie zszedł do 6zł/l, czyli ok 1-1.2zł/l, i dotego z vatem czyli jeszcze odleci 23%


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez grabaz
      Witam,                                                  Do tej pory używałem do smarowania maszyn smaru ŁT 43 Silesia Klasa NLGI: 3.Temperatura kroplenia min. °C: 190.Zagęszczacz: Li.Temperatura pracy °C: -30/130.
      Teraz chcę zmienić na coś lepszego i proszę o pomoc w wyborze.                Zastanawiam się nad: Shell Gadus S2 V220 2 Klasa wg NLGI: 2 Temp. kroplenia °C średnia: 180 Rodzaj zagęszczacza: Li  Temp. pracy smaru °C: -20/130. Praca w zakresie temperatur -20 - 100 [0C] dla łożysk pracujących z 75% prędkości maksymalnej, a okresowo do 120 Orlen Liten Premium ŁT 4EP2 Klasa NGLI:2                            Temp. pracy smaru °C: -30/+140.        Rodzaj zagęszczacza: Li Temp. kroplenia °C  >260; średnia chyba koło 190.
      Różnica w cenie około 30 zł Shell droższy  przy 5kg opakowaniach.     
      Smar będzie używany głównie do ciągników rolniczych oraz maszyn uprawowych ( agregaty, siewnik,talerzówka)
    • Przez roni9411
      Panowie posiadam od nowości ciagnik landini z silnikiem perkins z turbina organalnie zalany jest wloskim AgroLube KRONOS LD15W40 ale musze go zamawiać bezpośrednio z Włoch bo w Polsce ciezko dostać. I chciałbym wymienić na cos dobrego. Szwagier poleca turdusa . Cos koedys słyszałem że dobry jest Fischer. Co Wy poradzicie? 
    • Przez kumon
      witam
      posiadam ciągnik rolniczy New Holland TM 165 z 2001r. i TM z 2004r. i zawsze wymieniałem olej silnikowy na 15W40 (TEDEX), a teraz przez przypadek zamówiłem 10W40 czy to będzie jakiś problem czy bez problemu mogę wymienić dotychczasowy 15W40 na 10W40. Nie są to najnowsze ciągniki i czy nie zaszkodzi to silnikom???
      Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez ferguson235
      BORYGO (petrygo) - Zawierają domieszki zapobiegające powstawaniu w chłodnicy kamienia kotłowego, korozji, uszkodzeniom gumowych elementów układu chłodniczego itp. Gęstość płynu wynosi około 1,070-1,080 g/cm³, temperatura zamarzania około –35°C, temperatura wrzenia nie mniej niż 105°C
       
      Co jest lepsze woda czy borygo ( petrygo) co stosujecie do swoich ciągników ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj