Skocz do zawartości
grzes78

łożysko na mlocarni mercator 60

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grzes78    0

mam problem jak wymienic lozysko na mlocarni od strony elewatora klosoweo? na osi mlocarni znajduje sie kolo pasowe do napedu spulchiacza slomy i trzeba go sciagnac ale przeszkadza w tym elewator klosowy jak sobie z tym poradzic. zeby zdiac elewator to trzeba sciagnac zebatki napedzajace lancuch a one sa w srodku w dodatku pordzewiale. moze ktos zna jakis prosty sposob na poradzenie sobie z tym.

a przy okazji jak ostawic rafy zeby kombajn nie gubil zboza a w zbiorniku nie bylo klosow, tymi galkami z boku na jakiej pozycji w jakim zbożu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zębatek w środku nie wyjmuj tylko sam łańcuch z łopatkami i łańcuch napędu ślimaka i łożyska na podajniku i zejdzie ci wtedy podajnik.

A rafe to dolna do pszenicy, pszenżyta, trawy, zakładam 6 okrągła do jęczmienia, grochu, fasoli, kukurydzy 10 okrągła i do rzepaku, gorczycy, prosa, maku 4 okrągła. A żaluzjowe to od 6mm w rzepaku itp., około 12 w pszenicy itp. i około 15 w grochu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes78    0

dzieki. moze sobie jakos poradze. niektore rozwiazania w tym kombajnie to mnie zastanawiaja :)

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzys924    0

Witaj, ja właśnie robie to samo <_< elewator odkręciłem u góry z tych małych śrubek a nadole zdjęłem z łożyska , które przy demontażu sie rozleciało :blink: , teraz tylko mam problem jak zdiąć te koło pasowe, mam ściągacze ale boje się aby nie pękły, jak jest z tymi klanami? trzeba je wybić przed zdjęciem kół czy będą schodziły razem? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spsikaj jakimś penetratorem lekko w koło uderz przy wałku żeby je cofnąć i zrób sobie trójkątny klin do wybijania klinów jak nie masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

udało się, jak to mówią bez młota to nie robota :rolleyes: teraz tylko złożyć , i brać się za następne czyli łożysko na tym wale co siedzą na nim wszystkie główne koła pasowe :( cięzko to widze bo też nie wiem jak sie za to zabrać... <_< jakieś rady? :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

No to kilka kółek jest. Odkręcasz dekielek, masz 2kliny, jeden przechodzi na wylot drugi poziomo w wał, jeden wybijasz jakaś śrubką, a drugi to najlepiej takim czymś płaskim w kształcie trójkata, wbijając wtedy klin wychodzi, żeby 1koło zdjac to musisz mieć dobry ściągacz na 3łapy(bardzo dobry, ja jeden zepsułem na tym kole jak pierwszy raz zdejmowałem) a robiłem to tak, kręciłem ściągaczem i co jakis czas w tą śrube ściągacza młotkiem uderzałem(uważaj żeby koło nie pękło), po ściągnięciu(nie mam tego przed oczmi i nie pamiętam za bardzo) musisz odkręcić taki przewodzik z olejem i zdjąć z wału to mocowanie(mi zeszło jak po maśle) a później podajże jest 3śruby włożone w takie tulejki które trzeba odkrecic żeby koło na pół się rozeszło(z drugiej strony trzeba kluczem trzymać bo nie da rady odkręcić) no i żeby dalej ściągnąć musisz wyciągnąć wał bo tych kół nie ma jak podejść żeby wybić a żaden ściągacz nie dostanie, łożyska są dwa, jedno przy samej obudowie kombajnu a drugie w kole tym ostatnim. Więc od strony wariatora, odkręcasz przewód, zdejmujesz ten trójkąt, ściągasz pas, wariator to wału trzyma śruba z lewym gwintem, wariator ściągasz przy pomocy ściagacza na 2łapy i kręcąć też pobijałem młotkiem(uważaj żeby nie pękł) i powinien schodzić, patrz też bo klin wyleci jak zdejmiesz wariator z wału, za wariatorem jest łożysko(przy wybijaniu wału bij od strony wariatora po to aby wał wyszedł na tą stronę co jest napęd od silnika a to łożysko przy wariatorze sobie zostanie w obudowie tam gdzie było. I to by było na tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w kombajnie Claas Dominator 96 z silnikiem Mercedesa OM352A (6- cylindrów + turbina). Dzis w miejsce czujnika cisnienia wkręciłem zegar i na wolnych obrotach pokazało mi około 5 Bar. Moje pytanie - czy to poprawna wartość? Nie za wysoka? Zegar sprawdzałem porownujac wskazania ze sprezarka i było podobnie. Na sucho nie rozgrzeje silnika tak jak jest to w polu zeby sprawdzic jak zachowuje sie cisnienie. Zostawie zegar na pierwsze koszenie i sprawdze co bedzie sie działo ale zastanawiam sie czy tak wysokie cisnienie jest poprawne? Po zwiekszeniu obrotow silnika praktycznie nic sie nie zmieniło.
    • Przez PronarekP5
      Witam kolegów, mam do was pytania dotyczące kilku czujników, styczników  itd. Otóż :
      -jak sprawdzić na '' sucho'' działanie czujników strat ziarna,
      -gdzie znajduje się czujnik który odpowiada za kontrolke otwarcia rury wysypu ziarna,
      -gdzie znajduje się czujnik włączonej rury wysypu ziarna,
      -czy można zamontować i jak podłączyć czujnik wysokości hederu,
      -czy dużo roboty było by żeby zrobić hydraulicznie wysuwane motowidla,
      -co może może być przyczyną nie pokazywania (braku prądu na czujniku) obrotow silnika,
      -dlaczego nawet mimo zdjęcia wsówki z czujnika poziomu paliwa ciągle pokazuje pełen bak. 
      -jak ustawić czujnik nacisku hederu na podłoże,
      -czy ten kombajn posiada światła drogowe 
      Zastanawia mnie jeszcze kilka wolnych kostek kabli których zdjęcia postaram się zrobić w najbliższym czasie i przesłać. Powiedzcie mi po czym można stwierdzić czy kombajn kosil qq. Również mam kilka poprawek na kombajnie lakierniczych i jaka  farba jest najbliższą wypolerowanego oryginału, kupiłem z granitu ale za ciemna i to mocno widać a chciałbym poprawić tak gdzie farba przy krawędziach odeszła ale żeby nie był łaciaty  i nie rzucalo się to w oczy, ewentualnie pozostaje mieszalnia lakierów. 
    • Przez letack
      Witam posiada ktoś instrukcje montażu stołu do rzepaku firmy rolmako? Chodzi mi o dokładnie ukazanie schematu mocowania dolnych klamer oraz połączenia paskiem napędu przekładni schumachera stołu z hederem,  zakupiłem używkę i brakuje mi jednego bocznego mocowania widocznego na zdjeciu 




    • Przez krzysiek130287
      Mam problem z mercatorem. Posiadam w nim silnik perkins 6.354 sprawa dotyczy takiego tyrkotania na pelnych obrotach czy ktos mial taki problem. Do tej pory regenerowalem pompe wtryski ,kupilem droga pompe, skasowalem loz na przekladni katowej. I nic to nie dalo. Mam w planie wyslac jeszcze pompe i wtryski so hoffmana do rzeszowa co  sadzicie o tym serwisie. A morze  ma ktos pomysl co to morze byc. Prosze o pomoc
       
×