grzes78

łożysko na mlocarni mercator 60

Polecane posty

grzes78    0

mam problem jak wymienic lozysko na mlocarni od strony elewatora klosoweo? na osi mlocarni znajduje sie kolo pasowe do napedu spulchiacza slomy i trzeba go sciagnac ale przeszkadza w tym elewator klosowy jak sobie z tym poradzic. zeby zdiac elewator to trzeba sciagnac zebatki napedzajace lancuch a one sa w srodku w dodatku pordzewiale. moze ktos zna jakis prosty sposob na poradzenie sobie z tym.

a przy okazji jak ostawic rafy zeby kombajn nie gubil zboza a w zbiorniku nie bylo klosow, tymi galkami z boku na jakiej pozycji w jakim zbożu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zębatek w środku nie wyjmuj tylko sam łańcuch z łopatkami i łańcuch napędu ślimaka i łożyska na podajniku i zejdzie ci wtedy podajnik.

A rafe to dolna do pszenicy, pszenżyta, trawy, zakładam 6 okrągła do jęczmienia, grochu, fasoli, kukurydzy 10 okrągła i do rzepaku, gorczycy, prosa, maku 4 okrągła. A żaluzjowe to od 6mm w rzepaku itp., około 12 w pszenicy itp. i około 15 w grochu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes78    0

dzieki. moze sobie jakos poradze. niektore rozwiazania w tym kombajnie to mnie zastanawiaja :)

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzys924    0

Witaj, ja właśnie robie to samo <_< elewator odkręciłem u góry z tych małych śrubek a nadole zdjęłem z łożyska , które przy demontażu sie rozleciało :blink: , teraz tylko mam problem jak zdiąć te koło pasowe, mam ściągacze ale boje się aby nie pękły, jak jest z tymi klanami? trzeba je wybić przed zdjęciem kół czy będą schodziły razem? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spsikaj jakimś penetratorem lekko w koło uderz przy wałku żeby je cofnąć i zrób sobie trójkątny klin do wybijania klinów jak nie masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

udało się, jak to mówią bez młota to nie robota :rolleyes: teraz tylko złożyć , i brać się za następne czyli łożysko na tym wale co siedzą na nim wszystkie główne koła pasowe :( cięzko to widze bo też nie wiem jak sie za to zabrać... <_< jakieś rady? :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

No to kilka kółek jest. Odkręcasz dekielek, masz 2kliny, jeden przechodzi na wylot drugi poziomo w wał, jeden wybijasz jakaś śrubką, a drugi to najlepiej takim czymś płaskim w kształcie trójkata, wbijając wtedy klin wychodzi, żeby 1koło zdjac to musisz mieć dobry ściągacz na 3łapy(bardzo dobry, ja jeden zepsułem na tym kole jak pierwszy raz zdejmowałem) a robiłem to tak, kręciłem ściągaczem i co jakis czas w tą śrube ściągacza młotkiem uderzałem(uważaj żeby koło nie pękło), po ściągnięciu(nie mam tego przed oczmi i nie pamiętam za bardzo) musisz odkręcić taki przewodzik z olejem i zdjąć z wału to mocowanie(mi zeszło jak po maśle) a później podajże jest 3śruby włożone w takie tulejki które trzeba odkrecic żeby koło na pół się rozeszło(z drugiej strony trzeba kluczem trzymać bo nie da rady odkręcić) no i żeby dalej ściągnąć musisz wyciągnąć wał bo tych kół nie ma jak podejść żeby wybić a żaden ściągacz nie dostanie, łożyska są dwa, jedno przy samej obudowie kombajnu a drugie w kole tym ostatnim. Więc od strony wariatora, odkręcasz przewód, zdejmujesz ten trójkąt, ściągasz pas, wariator to wału trzyma śruba z lewym gwintem, wariator ściągasz przy pomocy ściagacza na 2łapy i kręcąć też pobijałem młotkiem(uważaj żeby nie pękł) i powinien schodzić, patrz też bo klin wyleci jak zdejmiesz wariator z wału, za wariatorem jest łożysko(przy wybijaniu wału bij od strony wariatora po to aby wał wyszedł na tą stronę co jest napęd od silnika a to łożysko przy wariatorze sobie zostanie w obudowie tam gdzie było. I to by było na tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maran1
      Mam classa mercatora 50 i regularnie co półtora sezonu pęka wał jezdny, ten 2.05 Φ 50. Czy ktoś może wie co może być przyczyną ?
    • Przez mariusz1511
      Witamy kupiłem Mercatora i widzę że jest wystrzępione pas jezdny od strony wewnętrznej jak mlocarnia
    • Przez BKK
      Dzień dobry.
      Pacjent - Claas Dominator 86, ponoć rocznik 81. Na tabliczce znamionowej napisane Typ: 087. Jeśli konieczne, mogę podać numer seryjny. Niesprawna elektryka. I to niesprawna tak całkiem fest. Przez wszystkie lata łatano ją na plaster i taśmę do papieru. Krócej napisać, co działa. No tragedia jest. Muszę wymienić na nową. W związku z czym, szukam jak najdokładniejszego schematu z opisem i wszelkich informacji na temat elektryki. Może być po angielsku, rosyjsku, ostatecznie po niemiecku (słabo mi idzie drutem kolczastym).
      Pozdrawiam.
       
    • Przez witch
      Witam, kombajn nie domłaca podczas koszenia  na pokos słomy, jak wleci do hederu tak wyleci z tyłu, wiecha ze słomą nie ruszona, przyciski na panelu od zwiększania zmniejszania  obrotów nie działają jedynie awaryjnie wajchą, obroty na młocarni zwiększają się tylko do 590 więcej nie pokazuje, wiatr 1200 nie da się regulować, klepisko podciągnięte na maxa i takie cuda się dzieją klepisko założone do zboża. podczas regulacji młocarni to znajomy z boku stał jak zmniejszałem to pas się luzował , zwiękaszając naciągał  Proszę o pomoc ,bo nawał robót a tu takie cuda. 
    • Przez sylwek23111
      Witam jestem posiadaczem Claasa Dominatora 98 już 3 lata, i jako że nie miałem wcześniej styczności z kombajnem zbożowym to proszę o pomoc. Na dzień dzisiejszy utrzymanie oraz naprawa tego kombajnnu u mnie wygląda tak, że naprawiam zużyte części podczas awarii, co podczas krótkiego sezonu żniwnego powoduje przestoje, i po ostatnich żniwach z przerażeniem oczekuje następych. Ma ktoś jakąś serwisówkę, albo informacje, które elementy/łożyska trzeba wymieniać i co ile godzin/lat? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj