Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
crashi4

Zwiększenie wydajności Bizona

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
crashi4    0

Witam jestem ciekaw czy jest jakiś rozsądny sposób na zwiększenie przepustowości Bizona....Mam dobry kombajn, obroty na młocarni ok.1100/min, ale nie mogę dać rady w mocnej pszenicy i pszenżycie..jade na 3/4 kosy, łozysko na odrzutniku robi się gorące, a smar się wytapia. Wtedy muszę dać mu odpocząć.


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

niestety muszę cię zmartwić przy prawidłowo działającym sprzęcie nie może być przypadku że łożysko się tak nagrzewa przecież to grozi pożarem przy optymalnych warunkach zbioru wystarczy dla młocarni 900-950 obrotów wtedy mniej się trzepie słoma klawisze nie są tak obciążone a w konsekwencji sita. Jeżeli jedziesz na 3\4 kosy to i tak to nic nie daje bo masz bardziej obciążoną prawą stronę młocarni tak samo i sita gdy na jednej stronie nie może wyczyścić to na drugiej już wydmuchuje bo właśnie sita są elementem najbardziej ograniczającym bizona, młocarnia jest w stanie dużo przerobić. Żeby podnieść przepustowość można podnieść obroty na silniku do 2400 obrotów wysunąć kieszenie z klawiszy i zamontować orginalne sito od Rekorda, te mają troszkę dłuższe piórka w żaluzjach u nas w domu przy plonie do 3 ton z ha kosimy drugim biegiem szczególnie jak się robi po ludziach, a jeżeli plony przekraczają 4 tony i więcej to wtedy jedynką więcej jak 7 ton z ha nigdy nie kosiłem więc nie wiem jak to jest.:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadza się jak kol. @pamo84 napisał, a łożysko radzę zmienić, no chyba że ten kombajn już Ci się znudził :lol: ono co najwyżej może być letnie a nie żeby smar wyciekał, to jest nie dopuszczalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kravter    36

jak zrobisz ze przez mlocarnie pojdzie szybko to sita niewyrobie a i w klosach zostanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Jakiś czas chodzi mi po głowie pomysł aby skrócić(odciąć) końcową część podłogi podsiewacza(tej pod młocarnią i przednią częścią wytrząsaczy), a przedłużeniu górnego sita myślę nad ok 30-35cm, lub najlepiej wstawienie sita górnego z dłuższymi skrzydełkami np. z bizona BS110. Problem jaki wg. mnie by to lekko rozwiązało to oczyszczanie ziarna i mniejsze straty z tyłu kombajnu, bizony Z056 były konstruowane na plony 3-4t/ha, a nie jak dziś mamy 6-8t/ha, i bizon zamiast młócić sieje za sobą...

Oczywiście profesjonalnie dorobiłbym krótki zsypik z początku górnego sita na dolne, przerobił kierownicę wiatru bardziej pionowo, lub nawet przesunął wentylator też 30cm do przodu, jest luka między wentylatorem, a skrzynią, i coś by mi jeszcze przyszło do głowy przy przeróbce. Macie jakieś inne koncepcje takiej przeróbki, wiem że jest w galerii rekord usera AF przerobiony ale raczej nie w ten sposób. Piszcie co zaobserwowaliście w zachodnich kombajnach różnych marek chodzi mi o położenie sit, osłon i przysłon czy kierownic wiatru przy budowie podsiewacza, czy innych przeróbek na + w bizonie.

Jakieś posty typu "tego się nie opłaci" "sprzedaj bizona to złom" itp. mi latają wiecie gdzie... nie wywale kilkudziesięciu tysięcy aby omłócić 40parę hektarów w roku.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Witam. Posiadam Bizona z050 i też mysle nad ulepszeniem jego sprawności. W poprzednim roku zamontowałem kabine, klime, zrobiłem hydraulicznie wyciskane sprzęgło (polecam) i hamulce też hydrauliczne ale nie zdały egzaminu fabryczne hamulce, w tym sezonie planuje przerobic je na tarczowe z zaciskiem tłoczkowym. Jeśli chodzi o sita planuje przedłużyc o 1/2 gorne sito ale nie wiem jak bedzie radził sobie fabryczny nadmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez crashi4
      Po rozsypaniu się łożyska oporowego na przekładni odrzutnika okolice przekładni mam obrzucone wytopionym smarem z tego łożyska.. Obroty młocarni są ok. 950-1000. Pas na kole odrzutnika wychodzi 2 mm, ale podczas koszenia strasznie grzeje się łożysko oporowe i ta obudowa na kole odrzutnika...łapę jak się przyłoży to z palców się frytki robią;-)).. robiło to już dwóch fachowców najlepszych i najdokładniejszych z okolicy.. Przy koszeniu pszenżyta takiego konkretnego po jednym przejeździe muszę chwilę odstać, bo się kiedyś zjaram z tym bizonem..rok prod.1989, 1200 mth...więc o co chodzi...powinien gryźć jak ta lala, a nie czekać aż ostygnie przekładnia odrzutnika. Majstry twierdzą że tam ma być taka temperatura, sprawdzaliśmy przy innych kombajnach i jest tam gorąco ale nie aż tak..
       
      jeśli ktoś miał podobne problemy to proszę o porady.
    • Przez lakiki
      Witam mam problem  z naciągiem pasa młocarni  praktycznie  przy maksymalnym naciagu pas jest dalej luzny a kola wariatora są rozszerzone  pas schowany   do tego luźny dalej. Owszem obroty ma ponad 10000 ale przy wjechaniu w gęste zboże bęben staje pas zaczyna sie ślizgac  co jest nie tak z tym naciagiem wydaje mi sie ze dobrze wszystko robie co do naciagniecia pasa dodam ze pas jest dobry  Proszę o odp. 
    • Przez DyzioTracor
      Witam. Chcemy kupić bizona z056, silnik po remoncie góry pali od strzała, ciśnienie trzyma i dowiedzieliśmy sie ze mógł ten silnik być przegrzany jakie mogą być teraz objawy z tym związane. 
    • Przez ursusikc330m
      Witam,zregenerowałem wtryskiwacze w moim Bizonie a on dalej przykapca na niebiesko co jeszcze trzeba zrobić?
×