Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
crashi4

Zwiększenie wydajności Bizona

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
crashi4    0

Witam jestem ciekaw czy jest jakiś rozsądny sposób na zwiększenie przepustowości Bizona....Mam dobry kombajn, obroty na młocarni ok.1100/min, ale nie mogę dać rady w mocnej pszenicy i pszenżycie..jade na 3/4 kosy, łozysko na odrzutniku robi się gorące, a smar się wytapia. Wtedy muszę dać mu odpocząć.


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

niestety muszę cię zmartwić przy prawidłowo działającym sprzęcie nie może być przypadku że łożysko się tak nagrzewa przecież to grozi pożarem przy optymalnych warunkach zbioru wystarczy dla młocarni 900-950 obrotów wtedy mniej się trzepie słoma klawisze nie są tak obciążone a w konsekwencji sita. Jeżeli jedziesz na 3\4 kosy to i tak to nic nie daje bo masz bardziej obciążoną prawą stronę młocarni tak samo i sita gdy na jednej stronie nie może wyczyścić to na drugiej już wydmuchuje bo właśnie sita są elementem najbardziej ograniczającym bizona, młocarnia jest w stanie dużo przerobić. Żeby podnieść przepustowość można podnieść obroty na silniku do 2400 obrotów wysunąć kieszenie z klawiszy i zamontować orginalne sito od Rekorda, te mają troszkę dłuższe piórka w żaluzjach u nas w domu przy plonie do 3 ton z ha kosimy drugim biegiem szczególnie jak się robi po ludziach, a jeżeli plony przekraczają 4 tony i więcej to wtedy jedynką więcej jak 7 ton z ha nigdy nie kosiłem więc nie wiem jak to jest.:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadza się jak kol. @pamo84 napisał, a łożysko radzę zmienić, no chyba że ten kombajn już Ci się znudził :lol: ono co najwyżej może być letnie a nie żeby smar wyciekał, to jest nie dopuszczalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kombinator18    18

Moze nie widac ze łozysko rozwalone a w srodku moze byc kaszana <_<


DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

jak zrobisz ze przez mlocarnie pojdzie szybko to sita niewyrobie a i w klosach zostanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

Niestety jedyna szansa zwiekszenia wydajnosci to zmiana kombajnu <_<


DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Jakiś czas chodzi mi po głowie pomysł aby skrócić(odciąć) końcową część podłogi podsiewacza(tej pod młocarnią i przednią częścią wytrząsaczy), a przedłużeniu górnego sita myślę nad ok 30-35cm, lub najlepiej wstawienie sita górnego z dłuższymi skrzydełkami np. z bizona BS110. Problem jaki wg. mnie by to lekko rozwiązało to oczyszczanie ziarna i mniejsze straty z tyłu kombajnu, bizony Z056 były konstruowane na plony 3-4t/ha, a nie jak dziś mamy 6-8t/ha, i bizon zamiast młócić sieje za sobą...

Oczywiście profesjonalnie dorobiłbym krótki zsypik z początku górnego sita na dolne, przerobił kierownicę wiatru bardziej pionowo, lub nawet przesunął wentylator też 30cm do przodu, jest luka między wentylatorem, a skrzynią, i coś by mi jeszcze przyszło do głowy przy przeróbce. Macie jakieś inne koncepcje takiej przeróbki, wiem że jest w galerii rekord usera AF przerobiony ale raczej nie w ten sposób. Piszcie co zaobserwowaliście w zachodnich kombajnach różnych marek chodzi mi o położenie sit, osłon i przysłon czy kierownic wiatru przy budowie podsiewacza, czy innych przeróbek na + w bizonie.

Jakieś posty typu "tego się nie opłaci" "sprzedaj bizona to złom" itp. mi latają wiecie gdzie... nie wywale kilkudziesięciu tysięcy aby omłócić 40parę hektarów w roku.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Witam. Posiadam Bizona z050 i też mysle nad ulepszeniem jego sprawności. W poprzednim roku zamontowałem kabine, klime, zrobiłem hydraulicznie wyciskane sprzęgło (polecam) i hamulce też hydrauliczne ale nie zdały egzaminu fabryczne hamulce, w tym sezonie planuje przerobic je na tarczowe z zaciskiem tłoczkowym. Jeśli chodzi o sita planuje przedłużyc o 1/2 gorne sito ale nie wiem jak bedzie radził sobie fabryczny nadmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez Rafii
      Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.
    • Przez Elwis36
      Jaka może być przyczyna że jedno koło od osi przedniej stoi pod kątem? 
    • Przez mejtun
      Cześć.
      Mam dwa pytania
      1. Jakie bym akumulatory nie założył przy odpalaniu dosłownie w momencie wciśnięcia guzika upala mi jeden słupek w akumulatorze... Naprowadzi mnie ktoś gdzie zacząć szukanie?
      2. Przy koszeniu pszenżyta mam kawałki wymłuconych kłosów w zbiorniku....   zbyt otwarte sito czy co?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez KLIN12345
      witam jaką macie temperature oleju w silniku w bizonie w czasie koszenia??
      u mnie okolo 110 stopni a przy dobrym zbożu i upale lubi sie trzymac na 120 czy to normalne bo zielone pole kończy się na 90 stopniach
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.