Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
crashi4

Zwiększenie wydajności Bizona

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

crashi4    0

Witam jestem ciekaw czy jest jakiś rozsądny sposób na zwiększenie przepustowości Bizona....Mam dobry kombajn, obroty na młocarni ok.1100/min, ale nie mogę dać rady w mocnej pszenicy i pszenżycie..jade na 3/4 kosy, łozysko na odrzutniku robi się gorące, a smar się wytapia. Wtedy muszę dać mu odpocząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pamo84    9

niestety muszę cię zmartwić przy prawidłowo działającym sprzęcie nie może być przypadku że łożysko się tak nagrzewa przecież to grozi pożarem przy optymalnych warunkach zbioru wystarczy dla młocarni 900-950 obrotów wtedy mniej się trzepie słoma klawisze nie są tak obciążone a w konsekwencji sita. Jeżeli jedziesz na 3\4 kosy to i tak to nic nie daje bo masz bardziej obciążoną prawą stronę młocarni tak samo i sita gdy na jednej stronie nie może wyczyścić to na drugiej już wydmuchuje bo właśnie sita są elementem najbardziej ograniczającym bizona, młocarnia jest w stanie dużo przerobić. Żeby podnieść przepustowość można podnieść obroty na silniku do 2400 obrotów wysunąć kieszenie z klawiszy i zamontować orginalne sito od Rekorda, te mają troszkę dłuższe piórka w żaluzjach u nas w domu przy plonie do 3 ton z ha kosimy drugim biegiem szczególnie jak się robi po ludziach, a jeżeli plony przekraczają 4 tony i więcej to wtedy jedynką więcej jak 7 ton z ha nigdy nie kosiłem więc nie wiem jak to jest.:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadza się jak kol. @pamo84 napisał, a łożysko radzę zmienić, no chyba że ten kombajn już Ci się znudził :lol: ono co najwyżej może być letnie a nie żeby smar wyciekał, to jest nie dopuszczalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl




kravter    36

jak zrobisz ze przez mlocarnie pojdzie szybko to sita niewyrobie a i w klosach zostanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


bobytempelton    158

Jakiś czas chodzi mi po głowie pomysł aby skrócić(odciąć) końcową część podłogi podsiewacza(tej pod młocarnią i przednią częścią wytrząsaczy), a przedłużeniu górnego sita myślę nad ok 30-35cm, lub najlepiej wstawienie sita górnego z dłuższymi skrzydełkami np. z bizona BS110. Problem jaki wg. mnie by to lekko rozwiązało to oczyszczanie ziarna i mniejsze straty z tyłu kombajnu, bizony Z056 były konstruowane na plony 3-4t/ha, a nie jak dziś mamy 6-8t/ha, i bizon zamiast młócić sieje za sobą...

Oczywiście profesjonalnie dorobiłbym krótki zsypik z początku górnego sita na dolne, przerobił kierownicę wiatru bardziej pionowo, lub nawet przesunął wentylator też 30cm do przodu, jest luka między wentylatorem, a skrzynią, i coś by mi jeszcze przyszło do głowy przy przeróbce. Macie jakieś inne koncepcje takiej przeróbki, wiem że jest w galerii rekord usera AF przerobiony ale raczej nie w ten sposób. Piszcie co zaobserwowaliście w zachodnich kombajnach różnych marek chodzi mi o położenie sit, osłon i przysłon czy kierownic wiatru przy budowie podsiewacza, czy innych przeróbek na + w bizonie.

Jakieś posty typu "tego się nie opłaci" "sprzedaj bizona to złom" itp. mi latają wiecie gdzie... nie wywale kilkudziesięciu tysięcy aby omłócić 40parę hektarów w roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

Witam. Posiadam Bizona z050 i też mysle nad ulepszeniem jego sprawności. W poprzednim roku zamontowałem kabine, klime, zrobiłem hydraulicznie wyciskane sprzęgło (polecam) i hamulce też hydrauliczne ale nie zdały egzaminu fabryczne hamulce, w tym sezonie planuje przerobic je na tarczowe z zaciskiem tłoczkowym. Jeśli chodzi o sita planuje przedłużyc o 1/2 gorne sito ale nie wiem jak bedzie radził sobie fabryczny nadmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×