Zaloguj się, aby obserwować  
crashi4

Zwiększenie wydajności Bizona

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
crashi4    0

Witam jestem ciekaw czy jest jakiś rozsądny sposób na zwiększenie przepustowości Bizona....Mam dobry kombajn, obroty na młocarni ok.1100/min, ale nie mogę dać rady w mocnej pszenicy i pszenżycie..jade na 3/4 kosy, łozysko na odrzutniku robi się gorące, a smar się wytapia. Wtedy muszę dać mu odpocząć.


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

niestety muszę cię zmartwić przy prawidłowo działającym sprzęcie nie może być przypadku że łożysko się tak nagrzewa przecież to grozi pożarem przy optymalnych warunkach zbioru wystarczy dla młocarni 900-950 obrotów wtedy mniej się trzepie słoma klawisze nie są tak obciążone a w konsekwencji sita. Jeżeli jedziesz na 3\4 kosy to i tak to nic nie daje bo masz bardziej obciążoną prawą stronę młocarni tak samo i sita gdy na jednej stronie nie może wyczyścić to na drugiej już wydmuchuje bo właśnie sita są elementem najbardziej ograniczającym bizona, młocarnia jest w stanie dużo przerobić. Żeby podnieść przepustowość można podnieść obroty na silniku do 2400 obrotów wysunąć kieszenie z klawiszy i zamontować orginalne sito od Rekorda, te mają troszkę dłuższe piórka w żaluzjach u nas w domu przy plonie do 3 ton z ha kosimy drugim biegiem szczególnie jak się robi po ludziach, a jeżeli plony przekraczają 4 tony i więcej to wtedy jedynką więcej jak 7 ton z ha nigdy nie kosiłem więc nie wiem jak to jest.:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadza się jak kol. @pamo84 napisał, a łożysko radzę zmienić, no chyba że ten kombajn już Ci się znudził :lol: ono co najwyżej może być letnie a nie żeby smar wyciekał, to jest nie dopuszczalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kravter    36

jak zrobisz ze przez mlocarnie pojdzie szybko to sita niewyrobie a i w klosach zostanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

Jakiś czas chodzi mi po głowie pomysł aby skrócić(odciąć) końcową część podłogi podsiewacza(tej pod młocarnią i przednią częścią wytrząsaczy), a przedłużeniu górnego sita myślę nad ok 30-35cm, lub najlepiej wstawienie sita górnego z dłuższymi skrzydełkami np. z bizona BS110. Problem jaki wg. mnie by to lekko rozwiązało to oczyszczanie ziarna i mniejsze straty z tyłu kombajnu, bizony Z056 były konstruowane na plony 3-4t/ha, a nie jak dziś mamy 6-8t/ha, i bizon zamiast młócić sieje za sobą...

Oczywiście profesjonalnie dorobiłbym krótki zsypik z początku górnego sita na dolne, przerobił kierownicę wiatru bardziej pionowo, lub nawet przesunął wentylator też 30cm do przodu, jest luka między wentylatorem, a skrzynią, i coś by mi jeszcze przyszło do głowy przy przeróbce. Macie jakieś inne koncepcje takiej przeróbki, wiem że jest w galerii rekord usera AF przerobiony ale raczej nie w ten sposób. Piszcie co zaobserwowaliście w zachodnich kombajnach różnych marek chodzi mi o położenie sit, osłon i przysłon czy kierownic wiatru przy budowie podsiewacza, czy innych przeróbek na + w bizonie.

Jakieś posty typu "tego się nie opłaci" "sprzedaj bizona to złom" itp. mi latają wiecie gdzie... nie wywale kilkudziesięciu tysięcy aby omłócić 40parę hektarów w roku.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Witam. Posiadam Bizona z050 i też mysle nad ulepszeniem jego sprawności. W poprzednim roku zamontowałem kabine, klime, zrobiłem hydraulicznie wyciskane sprzęgło (polecam) i hamulce też hydrauliczne ale nie zdały egzaminu fabryczne hamulce, w tym sezonie planuje przerobic je na tarczowe z zaciskiem tłoczkowym. Jeśli chodzi o sita planuje przedłużyc o 1/2 gorne sito ale nie wiem jak bedzie radził sobie fabryczny nadmuch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Mam problem. A dokładniej chodzi mi o tylny wózek.
      Kiedz kieruje, to w prawo skręca sie bez problemów, ale w lewo tylko do pewnego momentu. jaka może być tego przyczyna???
    • Przez Junkers
      Witam, mój problem polega na tym, że nagarniacz za szybko się obraca. Przy tęgim życie nie mogę sobie dać rady, bo nagarniacz narzuca masę przed podajnik ślimakowo-palcowy (sznekę) i robi się ściana ze słomy przed nim, a następnie pójdzie wszystko na bęben aż silnik kucnie, albo owinie się na nagarniaczu albo całkowicie stanie nagarniacz. Sprawdzałem średnice kół pasowych nagarniacza gdyż pomyślałem że może zmienione i są wedle katalogu takie same tzn. średnice te same jakie mają w Agromie, zębatki też te same. Przekładnia bezstopniowa prędkości nag. chodzi dobrze tzn. od skrajnego położenia do skrajnego tylko pasek wpada na te śruby na dolnym kole jak chcę ustawić jak najwolniej i nie wiem za co? ale to nie jest przyczyną
      Bizon rok 88 (napęd hederu na pasek podwójny, napinacz jednorolkowy) Dodam że dopiero zacząłem przygodę z bizonem, ok 10 godzin dopiero ale już mam wszystko opanowane tylko ten nagarniacz. Na żyto wymyśliłem sposób że nagarniacz do dołu prawie samego, wsunięty do końca a powinno być wysunięty, podniesiony i pchać żyto do przodu delikatnie. Jak wiecie to pomóżcie, co mam zrobić żeby nagarniacz wolniej się obracał niż prędkość jazdy??, bez tego nie ma mowy o normalnym młóceniu
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić łożyska na wytrząsaczach,jest na to jakiś sprawdzony sposób czy wymienić je wymienić profilaktycznie dla pewności?
    • Przez marcin14-90
      Witam, jestem po wymianie silnika i szukam wałka napędu pompy olejowej "na pletwie" z wyjściem na obrotomierz silnika, w poprzednim silniku było na kwadrat. Może ktoś ma namiary na taką część, albo jest może inne miejsce skąd wziąć obroty silnika.
    • Przez divio
      jaki oryginalnie numer ral farby żółtej miał bizon?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.