jarekkkk

claas arion 410 CIS czy MF 5445

Polecane posty

jarekkkk    0

Witam wszystkich. Rozgladam sie za nowym ciągnikiem (cos koło 100KM) i najbardziej do gustu przypadły mi te dwa co w temacie arion i MF. Z doswiadczenia który byscie wybrali i polecili???

Edytowano przez jarekkkk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Skrzynie biegów mają tej samej firmy tylko w Claasie w wersji CIS jest automatyka zmiany biegów, no i w Claasie siedzi silnik JD. Jak one wyglądają cenowo. Mi osobiście lepiej się "podoba" Claas. Ma przede wszystkim wygodniejszą obsługę EHR. Tylko że ten MF ma chyba więcej KM.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Claas ma dużo przyjemniejszą kabinę i pare rzeczy niedostępnych w mf. Obsługa ehr też jest lepiej rozwiązana. Dużo lepsze wykończenie wnętrza, Do tego jest cięższy i ma większy udźwig. Ja bym postawił na claasa.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Swojego przy zakupie również porównywałem z MF z tym, że w Claasie czuję się dużo lepiej, ma większą masę, udzwig, posiada Cis i jest oczywiście droższy...

Sprawia wrażenie dużo potężniej zbudowanego, takiego ciągnika potrzebowałem. Jestem właścicielem 420 Cis

 

pozdrawiam

 

PS. Chętnie odpowiem na pytania.... ale konkretne


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

No to ja mam pytanie: na jakiej zasadzie działa automatyka zmiany biegów? (tylko obroty silnika?) Czy da się ustawić moment zamiany biegów?


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Jak obsługa przekładni? Chodzi mi o tą dżwignię gazu z przyciskami. Wygodna? Jest to dość nietypowo rozwiązane.

Edytowano przez MichalR

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

No to ja mam pytanie: na jakiej zasadzie działa automatyka zmiany biegów? (tylko obroty silnika?) Czy da się ustawić moment zamiany biegów?

 

Niestety nie pomogę - nie brałem tej automatyki

 

 

Jak obsługa przekładni? Chodzi mi o tą dżwignię gazu z przyciskami. Wygodna? Jest to dość nietypowo rozwiązane.

 

Przekładnia jest bardzo wygodna, w jednej ręce masz wszystko czego potrzebujesz, czy dziwne? - cenie sobie skuteczne rozwiązania.

 

 

pozdrawiam


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ile masz w nim mth? Co byś w nim zmienił?


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    82

w Claasie siedzi silnik JD.

JD to chyba tylko blok... tylko czyj jest osprzęt? Claasa?

jarekkkk jak cenowo te ciągniki wypadają?

Libero ile mth zrobiłeś? Ciągnik pracuje u Ciebie jako główny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek94    11

Ja posiadam mf 5435 i jest to maszyna godna polecenia. Mam ursusa 1224 i myśle że massey 92km zrobi tyle samo co 12. Z 4 obrotowym lemkenem na sprężynach nie ma problemu

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Ile masz w nim mth? Co byś w nim zmienił?

 

410mth, boli mnie brak możliwości amortyzacji kabiny czy też osi. Sytuacje ratuje Grammer

 

 

JD to chyba tylko blok... tylko czyj jest osprzęt? Claasa?

jarekkkk jak cenowo te ciągniki wypadają?

Libero ile mth zrobiłeś? Ciągnik pracuje u Ciebie jako główny?

 

410mth, jako główny pracuje u mnie drugi Claas

 

 

Ja posiadam mf 5435 i jest to maszyna godna polecenia. Mam ursusa 1224 i myśle że massey 92km zrobi tyle samo co 12. Z 4 obrotowym lemkenem na sprężynach nie ma problemu

pozdrawiam

 

Ursus 1224

Typ: Z 8701.12,

Moc wg DIN 70020 - 86 kW (117 KM),

Maksymalny moment obrotowy: 412,5 Nm przy 1600 obr/min.,

Liczba cylindrów: 6,

Średnica cyl./skok tłoka: 110/120 mm

Pojemność skokowa: 6842 cm³,

 

Te dane mówią wszystko

Ja nie wiem kto Ci dał prawo porównywać te 2 ciągniki...

 

z poważaniem, Libero


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

w zasadzie Ursus pewnie ma już kilka lat, czyli jak to z wiekiem mocy ubywa, a nie przybywa... a moment obrotowy praktycznie taki sam bo MF ma 406 Nm i nawet niżej, bo przy 1400 obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek94    11

Kolego Libero

ursus ma już 33 lata więc wiek robi swoje,ursus ma km na silniku 117 a massey 92 ale na wom.A na tablicy od silnika ma 114km więc można je śmiało porównywać. Może i przy ursusie 6 cylindrów robi swoje ale ferdek śmiało by go zastąpił,

Pozdrowienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Czyli to URSUS 1204 i miał kiedyś 120 KM :) A ten MF na 96KM maksymalnie, na tabliczce jest 102 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek94    11

Zgadza sie orginalny symbol to 1204. Te 102 km na silniku to moc minimalna natomiast maksymalna jst nieco większa

Edytowano przez szymek94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Na pewno MF nie ma 92 KM na WOM, jeżeli już to na wale, z załączonym osprzętem, a to jest różnica. Na tablicy to też coś innego. Moc jest ustawiona pompą. Nominalnie ma 92 KM przy obrotach 2200, a moc maksymalną 96 KM przy 2000 obrotów.

Moc podawana według ISO w MF-ie (chyba, musiałbym sprawdzić) porównywalna jest z mocą podawaną według DIN, więc faktycznie ursus ma 21 KM więcej, pod warunkiem, że nie jest już zjeżdżony. Wrażenie większej mocy MF-a według mnie załatwił wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Dotego dochodzi również lepiej zestopniowana skrzynia w MF i strata mocy na skrzyni, bo każdy wie ile ciężkie Ursusy gubią tam kucyków ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Nikt, ale to nikt nie wmówi mi, że Masseyowe KM w ISO, jak już ktoś wyżej wspomniał 92 na 4 garach o pojemności 4.coś są porównywalne do 6 cyl o pojemności prawie 7cm3 ursusowych 117KM

Jeśli ktoś chce ze mną na ten temat dyskutować to zapraszam na PW, ten temat nie jest od tego

 

pozdrawiam

 

@topic

Tak w ogóle, od kiedy Korbanek wprowadza nową serię 5400 pod sprzedaż?


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

W ciągu 2-3 miesięcy powinien zacząć sprzedaż.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Nikt, ale to nikt nie wmówi mi, że Masseyowe KM w ISO, jak już ktoś wyżej wspomniał 92 na 4 garach o pojemności 4.coś są porównywalne do 6 cyl o pojemności prawie 7cm3 ursusowych 117KM

Jeśli ktoś chce ze mną na ten temat dyskutować to zapraszam na PW, ten temat nie jest od tego

 

pozdrawiam

 

@topic

Tak w ogóle, od kiedy Korbanek wprowadza nową serię 5400 pod sprzedaż?

ależ ten temat jest od tego :) udowadnia że silnik MF jest porównywalny do starej 6 cylindrowej jednostki.

Testy DLG udowodniły, że 4 cylindrowy silnik potrafi być bardziej elastyczny, oszczędniejszy i jeśli się chce mocniejszy ( może mniej trwały) :)

I kolega wbije sobie do głowy , że piszemy tu o 33 letnim ciągniku, a nie nowym, więc mona koledze jednak wmówić że są to ciągniki porównywalne pod względem mocy uciągu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Mocy uciągu to na pewno nie, gdyż Ferguson waży 3900kg, a Ursus około 5000

 

nadal z poważaniem, Libero

Edytowano przez Libero

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

5425 z obciążnikami waży około 5t, mocą i uciągiem może troszkę ustępować U-1134 :)

 

Nadrabia przekładnią i charakterystyką silnika ;)

Edytowano przez LowRider

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

właśnie zastanawiałem się skąd oni w prospekcie wzięli te 3900kg... chyba bez żadnych płynów i kół im tak wyszło :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Z prospektu wynika trochę inaczej masa 5425 to prawie 3900kg + 650kg obciążenia to nieco ponad 4,5 tony.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Ten balast to sobie podaruj... równie dobrze można dociążyć Ursusa

 

pozdrawiam


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj