jarekkkk

claas arion 410 CIS czy MF 5445

Polecane posty

jarekkkk    0

Witam wszystkich. Rozgladam sie za nowym ciągnikiem (cos koło 100KM) i najbardziej do gustu przypadły mi te dwa co w temacie arion i MF. Z doswiadczenia który byscie wybrali i polecili???

Edytowano przez jarekkkk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Skrzynie biegów mają tej samej firmy tylko w Claasie w wersji CIS jest automatyka zmiany biegów, no i w Claasie siedzi silnik JD. Jak one wyglądają cenowo. Mi osobiście lepiej się "podoba" Claas. Ma przede wszystkim wygodniejszą obsługę EHR. Tylko że ten MF ma chyba więcej KM.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Claas ma dużo przyjemniejszą kabinę i pare rzeczy niedostępnych w mf. Obsługa ehr też jest lepiej rozwiązana. Dużo lepsze wykończenie wnętrza, Do tego jest cięższy i ma większy udźwig. Ja bym postawił na claasa.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Libero    16

Swojego przy zakupie również porównywałem z MF z tym, że w Claasie czuję się dużo lepiej, ma większą masę, udzwig, posiada Cis i jest oczywiście droższy...

Sprawia wrażenie dużo potężniej zbudowanego, takiego ciągnika potrzebowałem. Jestem właścicielem 420 Cis

 

pozdrawiam

 

PS. Chętnie odpowiem na pytania.... ale konkretne


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

No to ja mam pytanie: na jakiej zasadzie działa automatyka zmiany biegów? (tylko obroty silnika?) Czy da się ustawić moment zamiany biegów?


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Jak obsługa przekładni? Chodzi mi o tą dżwignię gazu z przyciskami. Wygodna? Jest to dość nietypowo rozwiązane.

Edytowano przez MichalR

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

No to ja mam pytanie: na jakiej zasadzie działa automatyka zmiany biegów? (tylko obroty silnika?) Czy da się ustawić moment zamiany biegów?

 

Niestety nie pomogę - nie brałem tej automatyki

 

 

Jak obsługa przekładni? Chodzi mi o tą dżwignię gazu z przyciskami. Wygodna? Jest to dość nietypowo rozwiązane.

 

Przekładnia jest bardzo wygodna, w jednej ręce masz wszystko czego potrzebujesz, czy dziwne? - cenie sobie skuteczne rozwiązania.

 

 

pozdrawiam


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ile masz w nim mth? Co byś w nim zmienił?


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ejczbio    58

w Claasie siedzi silnik JD.

JD to chyba tylko blok... tylko czyj jest osprzęt? Claasa?

jarekkkk jak cenowo te ciągniki wypadają?

Libero ile mth zrobiłeś? Ciągnik pracuje u Ciebie jako główny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek94    11

Ja posiadam mf 5435 i jest to maszyna godna polecenia. Mam ursusa 1224 i myśle że massey 92km zrobi tyle samo co 12. Z 4 obrotowym lemkenem na sprężynach nie ma problemu

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Ile masz w nim mth? Co byś w nim zmienił?

 

410mth, boli mnie brak możliwości amortyzacji kabiny czy też osi. Sytuacje ratuje Grammer

 

 

JD to chyba tylko blok... tylko czyj jest osprzęt? Claasa?

jarekkkk jak cenowo te ciągniki wypadają?

Libero ile mth zrobiłeś? Ciągnik pracuje u Ciebie jako główny?

 

410mth, jako główny pracuje u mnie drugi Claas

 

 

Ja posiadam mf 5435 i jest to maszyna godna polecenia. Mam ursusa 1224 i myśle że massey 92km zrobi tyle samo co 12. Z 4 obrotowym lemkenem na sprężynach nie ma problemu

pozdrawiam

 

Ursus 1224

Typ: Z 8701.12,

Moc wg DIN 70020 - 86 kW (117 KM),

Maksymalny moment obrotowy: 412,5 Nm przy 1600 obr/min.,

Liczba cylindrów: 6,

Średnica cyl./skok tłoka: 110/120 mm

Pojemność skokowa: 6842 cm³,

 

Te dane mówią wszystko

Ja nie wiem kto Ci dał prawo porównywać te 2 ciągniki...

 

z poważaniem, Libero


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

w zasadzie Ursus pewnie ma już kilka lat, czyli jak to z wiekiem mocy ubywa, a nie przybywa... a moment obrotowy praktycznie taki sam bo MF ma 406 Nm i nawet niżej, bo przy 1400 obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek94    11

Kolego Libero

ursus ma już 33 lata więc wiek robi swoje,ursus ma km na silniku 117 a massey 92 ale na wom.A na tablicy od silnika ma 114km więc można je śmiało porównywać. Może i przy ursusie 6 cylindrów robi swoje ale ferdek śmiało by go zastąpił,

Pozdrowienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

Czyli to URSUS 1204 i miał kiedyś 120 KM :) A ten MF na 96KM maksymalnie, na tabliczce jest 102 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek94    11

Zgadza sie orginalny symbol to 1204. Te 102 km na silniku to moc minimalna natomiast maksymalna jst nieco większa

Edytowano przez szymek94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

Na pewno MF nie ma 92 KM na WOM, jeżeli już to na wale, z załączonym osprzętem, a to jest różnica. Na tablicy to też coś innego. Moc jest ustawiona pompą. Nominalnie ma 92 KM przy obrotach 2200, a moc maksymalną 96 KM przy 2000 obrotów.

Moc podawana według ISO w MF-ie (chyba, musiałbym sprawdzić) porównywalna jest z mocą podawaną według DIN, więc faktycznie ursus ma 21 KM więcej, pod warunkiem, że nie jest już zjeżdżony. Wrażenie większej mocy MF-a według mnie załatwił wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Dotego dochodzi również lepiej zestopniowana skrzynia w MF i strata mocy na skrzyni, bo każdy wie ile ciężkie Ursusy gubią tam kucyków ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Nikt, ale to nikt nie wmówi mi, że Masseyowe KM w ISO, jak już ktoś wyżej wspomniał 92 na 4 garach o pojemności 4.coś są porównywalne do 6 cyl o pojemności prawie 7cm3 ursusowych 117KM

Jeśli ktoś chce ze mną na ten temat dyskutować to zapraszam na PW, ten temat nie jest od tego

 

pozdrawiam

 

@topic

Tak w ogóle, od kiedy Korbanek wprowadza nową serię 5400 pod sprzedaż?


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalR    34

W ciągu 2-3 miesięcy powinien zacząć sprzedaż.


Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

Nikt, ale to nikt nie wmówi mi, że Masseyowe KM w ISO, jak już ktoś wyżej wspomniał 92 na 4 garach o pojemności 4.coś są porównywalne do 6 cyl o pojemności prawie 7cm3 ursusowych 117KM

Jeśli ktoś chce ze mną na ten temat dyskutować to zapraszam na PW, ten temat nie jest od tego

 

pozdrawiam

 

@topic

Tak w ogóle, od kiedy Korbanek wprowadza nową serię 5400 pod sprzedaż?

ależ ten temat jest od tego :) udowadnia że silnik MF jest porównywalny do starej 6 cylindrowej jednostki.

Testy DLG udowodniły, że 4 cylindrowy silnik potrafi być bardziej elastyczny, oszczędniejszy i jeśli się chce mocniejszy ( może mniej trwały) :)

I kolega wbije sobie do głowy , że piszemy tu o 33 letnim ciągniku, a nie nowym, więc mona koledze jednak wmówić że są to ciągniki porównywalne pod względem mocy uciągu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Mocy uciągu to na pewno nie, gdyż Ferguson waży 3900kg, a Ursus około 5000

 

nadal z poważaniem, Libero

Edytowano przez Libero

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

5425 z obciążnikami waży około 5t, mocą i uciągiem może troszkę ustępować U-1134 :)

 

Nadrabia przekładnią i charakterystyką silnika ;)

Edytowano przez LowRider

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

właśnie zastanawiałem się skąd oni w prospekcie wzięli te 3900kg... chyba bez żadnych płynów i kół im tak wyszło :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Z prospektu wynika trochę inaczej masa 5425 to prawie 3900kg + 650kg obciążenia to nieco ponad 4,5 tony.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Ten balast to sobie podaruj... równie dobrze można dociążyć Ursusa

 

pozdrawiam


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MichaWjcik
      Witam 
      Mam rozebranego celtisa, niestety nie odnalazłem problemu ( problemem jest szarpiący rewers elektrohydrauliczny i zapalająca się kontrolka ciśnienia w skrzyni) na pierwszy rzut oka wydawał się wyciek niestety po rozebraniu nie ma do czego się przyczepić i tu moje pytanie w jaki sposób najlepiej zdjagnoziwać tą przekładnię "na stole"myślałem nad podłączeniem sprężonego powietrza bo być może jednak któreś uszczelnienia nie trzymają lecz nie wiem czy to aby dobry i miarodajny pomysł i był bym też wdzięczny gdyby ktoś mógł wytłumaczyć pokolei przebieg oleju w tym obiegu 
      Pozdrawiam
    • Przez zyzek
      Mam pytanie do posiadaczy Celtisa:
      czy u Was także po włączeniu półbiegu skrzynia pracuje zauważalnie głośniej?
      Chciałbym się dowiedzieć, czy to normalne, czy coś niedobrego dzieje się ze skrzynią.
       
    • Przez Wojteg
      Witam serdecznie chce zakupić claasa celtis 456 wszytko chodzi bardzo fajnie poza 5tym biegiem, w porównaniu do pozostałych ciężko jest go wbić i wybic. Może ktoś się spotkał z czyms takim? Trochę boję się go kupić żeby nie wyszły od razu wielkie koszty naprawy. Pozdrawiam
    • Przez Tomek2907
      Witam
      mam problem z Celtisem 446. Jet to model z rewersem elektrohydraulicznym . W ciągniku po  mocnym rozgrzaniu oleju w skrzyni biegów zaczyna pojawiać się odgłos wycia z bloku zaworowego po lewej stronie skrzyni biegów. Ciągnik ma wymienioną pompę hydrauliczną , wszystkie filtry i olej. Odgłos ustaje na sekundę  przy zmianie np. kierunku jazdy lub biegu.  Domyślam się , że powodem tego wycia może być jeden  z zaworów znajdujących się na tym bloku zaworowym  - albo regulator ciśnienia albo regulator przepływu . Czy ktoś może miał podobny problem i ma jakieś doświadczenia w tym temacie ? 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez zyzek
      Czy to normalne, że po przejechaniu około 8km z dużą szybkością, olej w skrzyni jest już mocno rozgrzany? Da się trzymać przewód ręką, ale jest już gorący.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj