Skocz do zawartości
kris14

Jaki beton na posadzkę?

Polecane posty

tomas1    0

Witam po takim podłożu to morzesz czołgiem jezdzic ,myśle że 15 cm betonu B20 spokojnie wystarczy,zaoszczędzisz przynajmniej na farbe lub barwnik ktury morzna dodac do betonu przed wylaniem,przynajmniej będziesz miał pewnosc że się nie wymiecie,jeżeli chodzi o deski możesz ustawic przed zalaniem,a zacieranie to zależy od pogody jak będzie około +10 sytopni to po 1 godz morzesz zaczynać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

na folie gruz? Daj spokój poprzebija Ci filie. Odpuść ten gruz i daj sam beton i siatce . 15cm starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Nawet 10 starczy. Ja pod kombajn dałem 8 cm betonu na posadzkę zageszczoną, ale beton B-25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ChiquitaB    48

My pod sprzęt dajemy 10cm b-25 a na podwórku b-35, ważniejsze jest dobre ubicie pod beton. My chcieliśmy dodać wody szklanej do gruchy przed wylaniem ale już nie pozwolił jakiś służbista heh bo przeważnie idzie się dogadać bo w betoniarni to sobie nieźle liczą za dodatki:/ W czterech ledwo rozgarniać nadążaliśmy tak szybko wiązał beton. 25cm jak bym miał dać to bym się niewypłacił heh. Teraz na wiosnę będę robił garaż to mniej więcej 30zł /m2 wychodzi betonu przy 10cm a 100m2 do wylania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tylko u mnie doszłaby kwestia tego gruzu, dzięki niemu wyszłoby mniej betonu, a i grubość wylewki byłaby znaczna. Nie wiem za to jak uwzględnić go przy obliczeniu ilości betonu. Dziękuję za już udzielone odpowiedzi, proszę o kolejne rady.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

na gruzie to CI popęka posadzka, bo w jednym miejscu będzie więcej betonu a w drugim mniej. Nasyp więcej piasku, jest dość tani w porównaniu do betonu. Tylko porządnie musisz zagęścić, najlepiej warstwami i zlać dobrze wodą i niech obeschnie, kilka razy tak można i wtedy lać dopiero betony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Na taką powierzchnię nie trzeba stosować delatacji w betonowej płycie. Stusuje sie je jeżeli powierzchnia przekracza 50m2

Edytowano przez lemysz1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heidi88    48

Nie czytałam tematu bo kompletnie się na tym nie znam ale mam taki problem. Otóż po środku obory mam taką posadzkę z której jedzą krowy i w niej z biegiem czasu porobiły się takie dziury - wnęki i cieżko mi ją wymiatać np z paszy albo z resztek sianka bo jak krowy napuszczą wody to wszystko wchodzi w te skamieniałe szczeliny. Interesuje mnie to czy jest taki materiał którym można wyszpachlować te dziury żeby było równo ale bardzo szybko schnący, Nie ma takiej opcji żeby wyprowadzić krowy więc to coś musi błyskawicznie wyschnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

Heidi to trzeba zapytac na forum budowlanym.

 

Zalezy jakie te dziury sa. Najszybciej schnie beton zwirowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    151

Witam

Rozważam temat wylania betonu w stodole (6x7m). Mam taki pomysł: wybranie tego co tam jest (stare klepisko, kawałki gruzu i starego chudziaka) na 45 cm. Potem 20 cm piasku ubitego. Na to czarna folia i na nią gruz. Na ten gruz siatka zbrojeniowa i zalanie wszystkiego betonem B20 na łączną grubość (od folii do wierzchu wylewki) 25 cm. Beton z betoniarni. Pytanie: czy to jest dobry pomysł? Nie za grubo betonu? Będzie tam jeździł traktor (c-360) z przyczepą, będą stały maszyny, podczas żniw może być wysypywane zboże. Czy dylatacje można zrobić przed zalewaniem? Mianowice ustawić deski w miejscu przyszłych przerw, zalać i po związaniu oklepać deski i wyjąć? Kiedy zacierać? Jak policzyć ilość potrzebnego betonu względem kamieni? Chciałbym potem całość pomalować specjalną farbą do betonu; czy możecie polecić w miarę dobrą, która się nie "wymiecie"? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

 

Na taką powierzchnię nie trzeba stosować delatacji w betonowej płycie. Stusuje sie je jeżeli powierzchnia przekracza 50m2

Nie do końca tak jest. Posadzki dylatuje się m.in. po to aby ograniczyć wymienione wyżej rysy skurczowe. Najlepiej jest dylatować w kwadraty 5x5, 6x5. Projektując różne rzeczy nigdy nie spotkałem się z brakiem dylatacji w powierzchniach ok 40-45 m2. Beton ma to do siebie, że w czasie wiązania zmniejsza o kilka do kilkunastu % swoja objętość.

 

Witam

Rozważam temat wylania betonu w stodole (6x7m). Mam taki pomysł: wybranie tego co tam jest (stare klepisko, kawałki gruzu i starego chudziaka) na 45 cm. Potem 20 cm piasku ubitego. Na to czarna folia i na nią gruz. Na ten gruz siatka zbrojeniowa i zalanie wszystkiego betonem B20 na łączną grubość (od folii do wierzchu wylewki) 25 cm. Beton z betoniarni. Pytanie: czy to jest dobry pomysł? Nie za grubo betonu? Będzie tam jeździł traktor (c-360) z przyczepą, będą stały maszyny, podczas żniw może być wysypywane zboże. Czy dylatacje można zrobić przed zalewaniem? Mianowice ustawić deski w miejscu przyszłych przerw, zalać i po związaniu oklepać deski i wyjąć? Kiedy zacierać? Jak policzyć ilość potrzebnego betonu względem kamieni? Chciałbym potem całość pomalować specjalną farbą do betonu; czy możecie polecić w miarę dobrą, która się nie "wymiecie"? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

 

Przy tej grubości mogą Ci się pojawić rysy skurczowe, dlatego jak będziesz zbroił to zrób to dołem i górą ( podczas jazdy po posadzce zmienia się wykres naprężeń ściskających i rozciągających-stal działa na rozciąganie). Ja zrobiłbym tak: sypnąć piasek i ubić (polej wodą łatwiej się zagęści), ułożyć gruz i go dobrze wgnieć w ten piasek, dalej wylej warstwę ok 7-10 centymetrów mieszanki betonowej (możesz zastosować II klasę cementu bo lepiej wiąże w dłuższym okresie i przy dostępie wilgoci) dalej po ok 2 dniach jak już dasz rade wejść na to bez pozostawiania śladów, ułóż folię przynajmniej będziesz wiedział, że się nie porozrywa. Ułóż zbrojenie, ja jak robiłem to kupowałem siatkę tynkarską o oczkach 10 cm, odpowiednio pozaginaj końce tak żebyś mógł je połączyć ze sobą drutem węzełkowym ( ja wiązałem w sześciu miejscach na wewnątrz). W ten oto prosty sposób dostaniesz zbrojenie przestrzenne "górą i dołem". Połączysz to jakimiś wstawkami z drutu tak, żeby każda z nich nie mogła pracować niezależnie bo inaczej popęka. Przy układaniu zbrojenia rozstawiaj je na jakiś kawałkach gruzu o średnicy ok 3 cm, aby zapewnić odpowiednie otulenie. Zalewasz, szty**ujac to na taką wysokość aby górne druty były otulone min 3-5 cm warstwą betonu. Np jak zrobisz do do południa to wieczorem można próbować zacierać. Posypujesz cementem z garści, kropisz wodą jakimś pędzlem do bielenia i zacierasz kolistymi ruchami. Beton ma lekko się układać, ale nie ciągnąć zbyt głęboko. Jak zatrzesz całość to przychodzi kolej na tzw. pielęgnację. Trzeba osłonić młody beton przed wiatrem, słońcem i zapewniać wilgotność. Możesz go polewać co kilka godzin wodą. Aha, na górną warstwę zastosuj cement I klasy. Dobrze zatarta i pielęgnowana posadzka się nie będzie wymiatać. A stosując farby do mieszanki betonowej tylko się ją osłabia. W razie czego pisz na priv to podeślę jakieś zdjęcia, albo postaram się lepiej wyjaśnić.

 

Nie czytałam tematu bo kompletnie się na tym nie znam ale mam taki problem. Otóż po środku obory mam taką posadzkę z której jedzą krowy i w niej z biegiem czasu porobiły się takie dziury - wnęki i cieżko mi ją wymiatać np z paszy albo z resztek sianka bo jak krowy napuszczą wody to wszystko wchodzi w te skamieniałe szczeliny. Interesuje mnie to czy jest taki materiał którym można wyszpachlować te dziury żeby było równo ale bardzo szybko schnący, Nie ma takiej opcji żeby wyprowadzić krowy więc to coś musi błyskawicznie wyschnąć.

 

http://www.technologie-budowlane.com/Wypelnianie_pekniec_i_szczelin-6-117-107_117.html

 

Szukaj tutaj. Ja zatarłbym to mleczkiem cementowym z odrobiną piasku. Dość szybko zaschnie.

Edytowano przez master20002

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za obszerną odpowiedź. Mam jeszcze pytanie ws. tych dylatacji: czy można je zrobić przed zalewaniem, tak jak pisałem? Czyli mówisz, że górna warstwa ma mieć ok. 8 cm? Jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    151

Dylatacje zrób tylko w tej górnej warstwie. Załóżmy siatki maja ok. 1 m szerokości. Po zagięciu drutów wyjdzie ok 85 cm długości efektywnej. I tak, dylatacje zrobić można bardzo prosto. Utnij sobie listewkę o takiej wysokości jaką będzie miała II warstwa, wtedy możesz równo ściągać łata nadmiar mieszanki. W miarę postępu robót przesuwasz się dokładając zbrojenie, wiążąc je do siebie lub po prostu zakładasz druty tak aby przechodził przez jedną i drugą siatkę bez wiązania. Też przeniesie obciążenie, a będzie szybciej. A tak naprawdę z praktycznego punku widzenia to przesuwasz się o tyle ile jesteś w stanie dosięgnąć łatą. Grubość to 8 cm plus 3 z dołu i 3-5 z góry. Czyli masz 14-16 cm. Inaczej dobrego i mocnego betonu nie dasz rady zrobić. Zbrojenie zardzewieje po roku dwóch bo się wykruszy. A w tedy to poleci wszystko lawinowo. Jedno z drugiego.

Edytowano przez master20002

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARAKAM    8

Mam klepiskow stodole na którym trzymama zboże, do tej pory kładłem folię i zboże się przechowywało, teraz postanowiłem zrobić remont i ściany obłożyłem styropianem, siatka i klejem. Mam pytanie odnośnie podłogi, czy kłaść tam styropian i na niego beton B-25, czy też położyć folię ewenttualnie papę i folie i to zalać. Chodzi mi o to czy wjeżdzając z przyczepą nie będziepękała beto położony na styropianie, dodam, że planowana grubość betonu to około 9 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    151

Jak grubo planujesz tego stryropianu? Przy samym wieździe odradzałbym kłądzenie jakiegokolwiek styropianu bo zaraz połamie. Sam styropian nie jest izolacją przeciwwilgociową, ponieważ przepuszcza parę wodną. Musisz dać jakąś folie, najlepiej kilka warstw lub papę termozgrzewalną. Powiedz jaki gruby będzie ten styropian to powiem Ci czy trzeba to zbroić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARAKAM    8

Planowałem dać styropian 3-5 cm ale teraz po rozmowie z różnymi fachowcami sam nie wiem.

W stodole jest stare klepisko betonowe w połowie jest ono suche i tam nic sie nie będzie dziać, ale ta druga połowa przejazdowa między jednymi wrotami a drugimi jest w dość w złym stanie jest popękana i wilgotna po zdjeciu folii. Do tej pory była tam położona papa a następnie folia czarna 2 warstwy i problem psucia zboż nie występował, ale z tą folią trzebyło obchodzić sie bardzo delikatnie a i tak sie rozywała, dlatego chcę położyć nową warstwę betonu.

Część fachowców mi mówi że tam gdzie będzie jeździł ciągnik i położony będzie styropian to beton może się pokruszyć, dlatego zastanawiam się nad 2 wersjami

1 papa folia beton

2 styropian folia beton ale w tym przypaku musiałoby pojść jakieś zbrojenie, nie wiem czy z tych gotowych kratek po wylewki by było dobre

ciężar maksymalny na chwile obecną to przyczepa 6 t z cziągnikiem to maksymalnie z duzym naddatkiem 15 t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    151

Więc tak. Styropian bym sobie odpuscil bo faktycznie może popękć, a żadnej roli nie będzie odgrywał. Możesz wylac cienką warstwę wyrównującą ok.5 cm. poczekać z 7-10 dmi i na tym ułożyć 2 razy folię i wylać mieszankę betonową. W miejscach przejazdu zazbroiłbym to chociaż powierzchniowo (od góry) włąśnie taką siatką tynkarską tylko z oczkami 10 cm a nie 15. Chyba, że masz zamiar jeździć po całym to wtedy zbrój całość a nie tylko przejazdy. Jeżeli nacisk będzie ok 6 ton to nie trzeba zbroić dołem i górą. Wystarczy tylko górą. Tymbardziej, że wspominasz o tym, że klepisko kiedyś tam było zabetonowane. Chyba że źle zrozumiałem. Na tą wcześniej opisaną wylewkę wyrównującą wylej jakieś 7-8 cm betonu zatapiając siatkę na jakieś 3-3,5 cm. Jakieś 8 lat temu przerabiałem temat u siebie i zdało to egzamin. Tylko tą folią obłóż też ściany do wysokości o 0,5-1 cm niżej niż wysokość wylewki. Będzie wyglądać ładnie, a nie puści wilgoci bokami (na łączeniu posadzki ze ścianą). Z tego styropianu zrezygnuj bo naprawdę nie warto. Połąmie się. Nawet ten twardy styropian nie wytrzyma takiego nacisku. Pamiętaj, że beton ma słabą wytrzymałość na zginanie. Zwłaszcza w tak małym przekroju. Jak coś to pytaj. Gdy będe umiał to pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    85

styropian to beznadziejny pomysł. nie wiem co chcessz osiągnąć nim. w chłodni czy przechowalni to jeszcze jest zrozumiałe ale w magazynie ze zbożem nie ma sensu.

ja ze swojego doświadczenia polecam posadzke mixokretem na 10cm. w 2006 robilismy posadzke w stodole wlasnie tym spoosobem, na powierzchni 300m kw. zbrojenie w postaci mikrowłókien, 1 warstwa folii budowlanej, dylatacja i porządna podstawa - tu było 15cm zagęszczonego piachu. do dziś wszystko jest ok. a cenowo myślę że atrakcyjnie w stosunku do tradycyjnej posadzki. co do obciążenia - wjeżdżała wanna ze zbożem ok 25t. i wszystko gra. tym sposobem jest idealnie gładka i równa posadzka, można ją później pomalować po uprzednim zagruntowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Chcesz ocieplać czy izolować od wilgoci?

Po co styropian dawać?

Daj folię czarną grubą i z 50 cm zakładu i nic więcej nie ma sensu dawać. Ja tak robiłem, przecież przez folię woda nie przejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    151

Na tym miksokrecie można się przejechać. Po pierwsze, musi być ekipa która się na tym zna, po drugie trzeba tam użyć piasku frakcji 0-4 mm, uwzględnić wilgotność kruszywa dokłądniej niż w wylewce tradycyjnej.W zwykłęj wylewce stosuje się kruszywo fi 0-2 mm. Jak gdzieś się pokaże kamyczek 4mm to przy zacieraniu będzie robił rowek. Pytanie do kolegi zainteresowanego. Ile metrów tego masz do zalania? Bo jak jest to niewiele to szkoda zachodu i szukać firmy, która się tym zajmie i weźmie drugie tyle za ile sam mógłbyś zrobić. Kolega Pawelec słusznie zauważył, że podłoże jest najważniejsze. Nie pisałem o tym bo myślałem, że to oczywiste. Zresztą gdzieś wcześniej o tym pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARAKAM    8

Położyłem 2 warstwy folii na to papa 5mm, następnie 2 warstwy folii i beton B-25. Myśle że taka kombinacja będzie odpowiednia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    151

Kombinacja jak najbardziej trafna. A jak z podłożem? Wytzyma? Krety nie podebrały piasku z pod starej posadzki (bo zrozumiałem, że taka tam wcześniej była a nie klepisko)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

zagląda jeszcze tu ktoś? Planuje wylać posadzke w stodole 12x5m. Podłoże najprawdopodobniej klepisko na glinie bardzo utwardzone. 2 lata temu jedną taką płyte wylałem w następujący sposób: na ubity piach 2x folia, podzieliłem to dylatacją na płyty 2,5x4m i zalałem betonem B25 z gruszki bez zbrojenia i służy to za garaż dla ciągnika ~6t i nic się z tym nie dzieje. Tylko po tym co teraz robie będę wjeżdżał przyczepami ze zbożem bo mam silos w tej stodole. Czy robić tak samo czy dać jakieś zbrojenie jeśli tak to jakie (chodzi mi o min grubość drutu i czy trzeba dać na dole i na górze? Jeśli bym się zdecydował na zbrojenie (które chyba jest sporo droższe od betonu z tego co liczyłem), to jakie dylatacje zrobić. Czy nie kombinować i zrobić tak jak wcześniej, nie ukrywam że chodzi o kase bo mam do wylania jeszcze 3 takie posadzki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    85

dla swietego spokoju zrób siatke z drutu 'szóstki' i umiesc ją w połowie wysokości posadzki. taniej juz chyba sie nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

ok, a czy dzielić to na takie płyta jak wcześniej czyli 2,5x4 czy wystarczy jak podziele to na płyty 5x4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×