Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
robert983

wibracje kombajnu na róznyh obrotach

Polecane posty

robert983    22

witam mam takie pytanie jak zalącze maszyne i dam na duze obroty to na calej obudowie kombajnu czuc wibracje jak wylącze maszyne to da sie wyczuc wibracje od silnika. nie wiem od czego morze sie tak dziac moze ktos mial taki problem lub wie jak sprwdzic jakiego podzespolu to jest wina z góry dziekuje pozdrawiam

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Któraś z szajb może być zwichrowana, na wale możesz mieć bicie i stąd tego typu wibracje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amfipterus    1

Owszem,drgania mogą pochodzić od nie wyważenia dynamicznego. Sprawdź jakie łożyska są na wale - jeśli igiełkowe lub stożkowe( tego typu łożyska są odporne na obciążenia tak zwane ,,tętniące") i wibracje są nie duże to nie przejmowałbym się. Jeśli kulkowe, to w niedługim czasie się rozlecą i może z tego powodu wyniknąć sporo nieprzyjemności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

benio1967    22

sprawdż czy silnik jest osadzony na sztywno,bo powinien mieć gumowe krążki jato miałem kiedyś w fergusonie 487

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    7

Sprawdziłbym przede wszystkim bęben młócący. Przy ok. 1000 obr/min jakie może osiągać wystarczy stary zaklejony brud zbierający się na wewn. stronie cepów. Sam z tym problemem niedawno walczyłem i zdziwiłem się jaką kupkę śmiecia stamtąd wydrapałem, poprawa była wyraźnie odczuwalna.

Jeśli czysty bęben dalej powoduje drgania (uszkodzenie, wygięcie, nierówne zużycie cepa) trzeba przeprowadzić wyważanie statyczne, efekty daje bardzo dobre. Rozpina się całkowicie napędy (także odrzutnik jeśli ma napęd od bębna głównego), smaruje łożyska i jak już bęben pracuje z minimalnym oporem (dosłownie małym paluszkiem można go dotknąć aby obrócić) obracając o pewien kąt szuka się miejsc z którego sam z siebie będzie wracał do pewnej pozycji. Oczywiście sprawdzając uprzednio jakość ułożyskowania bo każdy luz będzie potęgował wibracje od nawet drobnego niewyważenia. Gdy tę pozycję się ustali trzeba dociążyć miejsce znajdujące się na samej górze bębna w tym położeniu. U mnie akurat robi się to poprzez założenie odpowiednio dobranych śrub z podkładkami w otwory znajdujące się na obwodzie skrajnych "gwiazd" trzymających cepy. Oczywiście jednakowe zestawy po obu stronach. Jeśli już są jakieś śruby wyważające najlepiej je usunąć przed rozpoczęciem. Dąży się do sytuacji w której z żadnego położenia (najlepiej obracać o kąt zawarty między sąsiednimi cepami) bęben samoistnie nie zacznie się obracać. Przy minimalnych oporach tocznych da się to bardzo dobrze wyczuć.

U mnie to dało bardzo dobre efekty, procedura wzięta zresztą z manuala, jeśli ktoś ma wątpliwości co do skuteczności wyważania statycznego dodam tylko, że np. w podobny sposób wyważa się koła w wyścigach motocyklowych. Z prostego powodu - grawitacja nie oszukuje natomiast wyważarka i owszem - może. Właściciele serwisów oponiarskich mogą mieć trochę odmienne zdanie ale tam chodzi głównie o czas :)

Jeśli to nie bęben w drugiej kolejności sprawdziłbym łożyska wytrząsaczy, jakość tulei w podwieszaczach sit. Generalnie najlepsza droga to zdjąć wszystkie napędy (pasy, łańcuchy) i po kolei je montować sprawdzając po dołączeniu którego elementu pojawią się opisywane drgania.

Edytowano przez kristofus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    22

witam kolegow jesli chodzi o silnik to jest osadzony na 4 poduszkach gumowych wiec to hyba nie od niego te drgania...................... jesli o lozyska nie mam pojecia jakie sa nie rozbieralem wiec nie wiem bede sprawdzal jesli nie znajde innej przyczyny. co do wialni wymienilem juz tylne podwieszenie mam zamiar rozebrac przednie i sprawdzic stan tych symerblokuw gumowyh ale za tydzien jak bede mial wolne z roboty. jesli hodzi o szajby to szajba od przyspieszacza ma troche luzu to droga rzecz wiec wolal bym zeby to nie bylo to ale jak sprawdzic czy to powoduje drgania. co do wywazenia walu mlocarni to dobry pomysl u mnie maszyna nie ma plynnej regulacji obrotow jest na tryby i ma 1260 obr/min to duze obroty.co do wywarzania tak sie robi w motocyklach sam pracuje w warsztacie oponiarskim wiec trohe cos o tym wiem no cuz sprawdze wszyst6kie mozliwosci kture mi podaliscie dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×