Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
robert983

wibracje kombajnu na róznyh obrotach

Polecane posty

robert983    31

witam mam takie pytanie jak zalącze maszyne i dam na duze obroty to na calej obudowie kombajnu czuc wibracje jak wylącze maszyne to da sie wyczuc wibracje od silnika. nie wiem od czego morze sie tak dziac moze ktos mial taki problem lub wie jak sprwdzic jakiego podzespolu to jest wina z góry dziekuje pozdrawiam

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    705

Któraś z szajb może być zwichrowana, na wale możesz mieć bicie i stąd tego typu wibracje


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amfipterus    1

Owszem,drgania mogą pochodzić od nie wyważenia dynamicznego. Sprawdź jakie łożyska są na wale - jeśli igiełkowe lub stożkowe( tego typu łożyska są odporne na obciążenia tak zwane ,,tętniące") i wibracje są nie duże to nie przejmowałbym się. Jeśli kulkowe, to w niedługim czasie się rozlecą i może z tego powodu wyniknąć sporo nieprzyjemności.


1)Take it ALL on your stride!!!
2) Liczby są cierpliwe, zawsze jakiś wynik dadzą....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

benio1967    126

sprawdż czy silnik jest osadzony na sztywno,bo powinien mieć gumowe krążki jato miałem kiedyś w fergusonie 487

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    7

Sprawdziłbym przede wszystkim bęben młócący. Przy ok. 1000 obr/min jakie może osiągać wystarczy stary zaklejony brud zbierający się na wewn. stronie cepów. Sam z tym problemem niedawno walczyłem i zdziwiłem się jaką kupkę śmiecia stamtąd wydrapałem, poprawa była wyraźnie odczuwalna.

Jeśli czysty bęben dalej powoduje drgania (uszkodzenie, wygięcie, nierówne zużycie cepa) trzeba przeprowadzić wyważanie statyczne, efekty daje bardzo dobre. Rozpina się całkowicie napędy (także odrzutnik jeśli ma napęd od bębna głównego), smaruje łożyska i jak już bęben pracuje z minimalnym oporem (dosłownie małym paluszkiem można go dotknąć aby obrócić) obracając o pewien kąt szuka się miejsc z którego sam z siebie będzie wracał do pewnej pozycji. Oczywiście sprawdzając uprzednio jakość ułożyskowania bo każdy luz będzie potęgował wibracje od nawet drobnego niewyważenia. Gdy tę pozycję się ustali trzeba dociążyć miejsce znajdujące się na samej górze bębna w tym położeniu. U mnie akurat robi się to poprzez założenie odpowiednio dobranych śrub z podkładkami w otwory znajdujące się na obwodzie skrajnych "gwiazd" trzymających cepy. Oczywiście jednakowe zestawy po obu stronach. Jeśli już są jakieś śruby wyważające najlepiej je usunąć przed rozpoczęciem. Dąży się do sytuacji w której z żadnego położenia (najlepiej obracać o kąt zawarty między sąsiednimi cepami) bęben samoistnie nie zacznie się obracać. Przy minimalnych oporach tocznych da się to bardzo dobrze wyczuć.

U mnie to dało bardzo dobre efekty, procedura wzięta zresztą z manuala, jeśli ktoś ma wątpliwości co do skuteczności wyważania statycznego dodam tylko, że np. w podobny sposób wyważa się koła w wyścigach motocyklowych. Z prostego powodu - grawitacja nie oszukuje natomiast wyważarka i owszem - może. Właściciele serwisów oponiarskich mogą mieć trochę odmienne zdanie ale tam chodzi głównie o czas :)

Jeśli to nie bęben w drugiej kolejności sprawdziłbym łożyska wytrząsaczy, jakość tulei w podwieszaczach sit. Generalnie najlepsza droga to zdjąć wszystkie napędy (pasy, łańcuchy) i po kolei je montować sprawdzając po dołączeniu którego elementu pojawią się opisywane drgania.

Edytowano przez kristofus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    31

witam kolegow jesli chodzi o silnik to jest osadzony na 4 poduszkach gumowych wiec to hyba nie od niego te drgania...................... jesli o lozyska nie mam pojecia jakie sa nie rozbieralem wiec nie wiem bede sprawdzal jesli nie znajde innej przyczyny. co do wialni wymienilem juz tylne podwieszenie mam zamiar rozebrac przednie i sprawdzic stan tych symerblokuw gumowyh ale za tydzien jak bede mial wolne z roboty. jesli hodzi o szajby to szajba od przyspieszacza ma troche luzu to droga rzecz wiec wolal bym zeby to nie bylo to ale jak sprawdzic czy to powoduje drgania. co do wywazenia walu mlocarni to dobry pomysl u mnie maszyna nie ma plynnej regulacji obrotow jest na tryby i ma 1260 obr/min to duze obroty.co do wywarzania tak sie robi w motocyklach sam pracuje w warsztacie oponiarskim wiec trohe cos o tym wiem no cuz sprawdze wszyst6kie mozliwosci kture mi podaliscie dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PrzemoO
      Przymierzam się do zakupu przystawki do kukurydzy 6 rzędowej. Ma pracować z Claasem Dominatorem 98 Maxi. Jaki system cięcia polecacie śmigłowy czy rotorowy? Jaką markę polecacie? Przystawka ma być w przedziale cenowym do ok 50-60 tyś.
    • Przez bel920
      przymierzam się do malowania i moje pytanie jakiej marki polecacie farbe aby dała efekt na lata i dobrze się trzymała i kryła jak pomalować to żeby zaraz nie wyblakło ale i malowanie szło do pomalowania deutz  far
    • Przez huard
      witam panowie mam takie pytanie moze ktoś pomoże otóż dostałem premie na młodego rolnika w 2015 składałem wniosek na wszystki działki na umowe dzierżawy w gminie i teraz moje pytanie czy po 3 latach od premii moge zamienić jedną działke tzn 1h za 1h?
       
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam chciałbym ostrzec wszystkich przed sprzedającym z okolic Wandowa woj. wielkopolskie, który specjalizuje się w sprzedaży kombajnów marki claas dominator, maszyny są wyszykowane tylko powierzchownie często gęsto ściągane w beznadziejnym stanie, niestety ja złapałem się na jego haczyk. Zakupiłem u szanownego pana kombajn marki claas, który był w stanie wręcz idealnym, z racji szybkiego ukończenia żniw zdecydowałem się na szybki zakup i to był mój błąd, według zapewnień sprzedającego maszyna gotowa do pracy, w rzeczywistości po zakupie rozleciała się w drobny mak sieczkarnia, po przeanalizowaniu przez autoryzowany serwis Claasa okazało się, że wał był złożony z dwóch elementów, w obudowach były łożyska zużyte, po głębszej analizie okazało się, że brakuje w znacznej części czujników a dużo elementów dorobione były na wzór. Przestrzegam wszystkich forumowiczów przed szybkim i pochopnym kupowaniem maszyn rolniczych, naprawdę warto wydać te 200-500zł na serwisanta, która przejrzy sprzęt prze zakupem. Próbowałem sprawę załatwić osobiście ale sprzedający śmiał się ironicznie i powtarzał cytuje NIE JEST PAN PIERWSZYM I OSTATNIM.... skorzystałem z pomocy adwokata i dzięki jego pismom i groźbą skierowania sprawy do sądu udało mi się wymienić wadliwy element jakim była sieczkarnia, cały proces trwał od lipca 2013 do stycznia 2014. Także szanowni forumowicze uważajcie i sprawdzajcie bo dużo jest nieuczciwych handlarzy, którzy tylko czekają.Sprawa zakończyła się mam nadzieję pozytywnie chociaż ostateczna próba maszyny odbędzie się w te żniwa i to zadecyduje czy zostanie w moim gospodarstwie.
    • Przez wiskitek
      Witam wszystkich posiadam new hollanda tc 5070 o mocy 220km mam już przezbrojenie do kombajnu i nie wiem jaką przystawkę do kukurydzy wybrać jakiej firmy bo nie mam zielonego pojęcia o tym czy 5 czy 6 składana proszę o pomoc. z góry dziękuje i pozdrawiam.
×