Zaloguj się, aby obserwować  
robert983

wibracje kombajnu na róznyh obrotach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robert983    37

witam mam takie pytanie jak zalącze maszyne i dam na duze obroty to na calej obudowie kombajnu czuc wibracje jak wylącze maszyne to da sie wyczuc wibracje od silnika. nie wiem od czego morze sie tak dziac moze ktos mial taki problem lub wie jak sprwdzic jakiego podzespolu to jest wina z góry dziekuje pozdrawiam

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1130

Któraś z szajb może być zwichrowana, na wale możesz mieć bicie i stąd tego typu wibracje


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amfipterus    1

Owszem,drgania mogą pochodzić od nie wyważenia dynamicznego. Sprawdź jakie łożyska są na wale - jeśli igiełkowe lub stożkowe( tego typu łożyska są odporne na obciążenia tak zwane ,,tętniące") i wibracje są nie duże to nie przejmowałbym się. Jeśli kulkowe, to w niedługim czasie się rozlecą i może z tego powodu wyniknąć sporo nieprzyjemności.


1)Take it ALL on your stride!!!
2) Liczby są cierpliwe, zawsze jakiś wynik dadzą....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

benio1967    129

sprawdż czy silnik jest osadzony na sztywno,bo powinien mieć gumowe krążki jato miałem kiedyś w fergusonie 487

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    11

Sprawdziłbym przede wszystkim bęben młócący. Przy ok. 1000 obr/min jakie może osiągać wystarczy stary zaklejony brud zbierający się na wewn. stronie cepów. Sam z tym problemem niedawno walczyłem i zdziwiłem się jaką kupkę śmiecia stamtąd wydrapałem, poprawa była wyraźnie odczuwalna.

Jeśli czysty bęben dalej powoduje drgania (uszkodzenie, wygięcie, nierówne zużycie cepa) trzeba przeprowadzić wyważanie statyczne, efekty daje bardzo dobre. Rozpina się całkowicie napędy (także odrzutnik jeśli ma napęd od bębna głównego), smaruje łożyska i jak już bęben pracuje z minimalnym oporem (dosłownie małym paluszkiem można go dotknąć aby obrócić) obracając o pewien kąt szuka się miejsc z którego sam z siebie będzie wracał do pewnej pozycji. Oczywiście sprawdzając uprzednio jakość ułożyskowania bo każdy luz będzie potęgował wibracje od nawet drobnego niewyważenia. Gdy tę pozycję się ustali trzeba dociążyć miejsce znajdujące się na samej górze bębna w tym położeniu. U mnie akurat robi się to poprzez założenie odpowiednio dobranych śrub z podkładkami w otwory znajdujące się na obwodzie skrajnych "gwiazd" trzymających cepy. Oczywiście jednakowe zestawy po obu stronach. Jeśli już są jakieś śruby wyważające najlepiej je usunąć przed rozpoczęciem. Dąży się do sytuacji w której z żadnego położenia (najlepiej obracać o kąt zawarty między sąsiednimi cepami) bęben samoistnie nie zacznie się obracać. Przy minimalnych oporach tocznych da się to bardzo dobrze wyczuć.

U mnie to dało bardzo dobre efekty, procedura wzięta zresztą z manuala, jeśli ktoś ma wątpliwości co do skuteczności wyważania statycznego dodam tylko, że np. w podobny sposób wyważa się koła w wyścigach motocyklowych. Z prostego powodu - grawitacja nie oszukuje natomiast wyważarka i owszem - może. Właściciele serwisów oponiarskich mogą mieć trochę odmienne zdanie ale tam chodzi głównie o czas :)

Jeśli to nie bęben w drugiej kolejności sprawdziłbym łożyska wytrząsaczy, jakość tulei w podwieszaczach sit. Generalnie najlepsza droga to zdjąć wszystkie napędy (pasy, łańcuchy) i po kolei je montować sprawdzając po dołączeniu którego elementu pojawią się opisywane drgania.

Edytowano przez kristofus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    37

witam kolegow jesli chodzi o silnik to jest osadzony na 4 poduszkach gumowych wiec to hyba nie od niego te drgania...................... jesli o lozyska nie mam pojecia jakie sa nie rozbieralem wiec nie wiem bede sprawdzal jesli nie znajde innej przyczyny. co do wialni wymienilem juz tylne podwieszenie mam zamiar rozebrac przednie i sprawdzic stan tych symerblokuw gumowyh ale za tydzien jak bede mial wolne z roboty. jesli hodzi o szajby to szajba od przyspieszacza ma troche luzu to droga rzecz wiec wolal bym zeby to nie bylo to ale jak sprawdzic czy to powoduje drgania. co do wywazenia walu mlocarni to dobry pomysl u mnie maszyna nie ma plynnej regulacji obrotow jest na tryby i ma 1260 obr/min to duze obroty.co do wywarzania tak sie robi w motocyklach sam pracuje w warsztacie oponiarskim wiec trohe cos o tym wiem no cuz sprawdze wszyst6kie mozliwosci kture mi podaliscie dzieki za odpowiedzi pozdrawiam

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez arion650
      Witam zakupuje motopompe do nalewania wody do opryskiwacza ze stawu lub z innego ujęcia wody,przepływ jej to około 300 litrów na minutę więc wystarczająco, co myślicie o tym ?
    • Przez arion650
      Czy ktoś przerabiał układ dolotowy w ciągniku? Mam w swoim filtr powietrza olejowy,dodam że silnik z turbosprężarką, i słabo mi się podoba rozwiązanie z tym olejowym,i chce przerobić to na jakiś fajny filtr powietrza, lub na stożkowy filtr powietrza,robił ktoś takie coś, może ktoś ma jakąś wiedzę lub coś mi doradzi
      Z góry dziękuję:)
    • Przez Stojgniew
      Czy orientuje się może ktoś z was, czy jest obecnie możliwość zarejestrowania nowego traktora wyprodukowanego poza EU i spełniającego normę euro IIIa? Jeżeli tak, to jak wyglądają formalności, jakie dokumenty są potrzebne?
    • Przez panmino
      Cześć, czy ma ktoś z Was fotel Uniteseats? Cena jest zdecydowanie przystępniejsza niż w przypadku Grammera i zastanawiam się nad założeniem takiego fotela. Mam na myśli fotel pneumatyczny.
       Uniteseats jest to to holenderska marka a fotel produkowany jest w Chinach, no ale czego nie mamy dzisiaj z Chin...
      Tylko nie piszcie, że można z busa albo z ciężarówki, bo mnie taki rozwiązania nie interesują...;-)
    • Przez AroniowyLiść
      Panowie poradźcie, jaka jest minimalna szerokość hedera, żeby potem dało się wjechać Z224 i po kostkach nie jeździć?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj