qwedffgdsxdfs

Prędkość WOM

Polecane posty

kris14    266

1. Tuleja ustalająca WOM- 532 968 M91

2. Pierścień uszczelniający- 834 216 M1

3. Osłonka pierścienia uszczelniającego- 533 183 M1

4. Pierścień uszczelniający okrągły- 1004 633 M1

10. i 11. Wałek odbioru mocy- 1160 288 M91- skan jest od 4512 gdzie są mogą być 2 różne wałki, ale do 3512/MF 255 jest tylko jeden i podaje jego numer z katalogu MF 255

12. Pierścień ustalający WOM- 1662 726 M1 [4512] lub 377 602 X1 [MF 255]- w obydwóch ciągnikach [4512/14 i MF255/3512 te elementy są takie same, ale posiadają różne numery :rolleyes: ]

 

Wszystkie numery katalogowe podałem z katalogu MF 255.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rallyfan    15

Witam, spotkalem sie dzis z takim przypadkiem, otoz w MF 255 z 1990r nie ma włączania WOM`u zaleznego od predkosci jazdy. Tak podobno jest we wszystkich ursusach 3512, a naped walka zalezny od predkosci jazdy jest opcją. Wczesniej mialem do czynienia z mf 255 z 1986r ktory mial 3 polozenia włączania WOM`u: zalezne-luz-niezalezne. Jak z tym jest tak naprawde?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kyristo    0

Ja mam MF 255 z 86 roku i mam dwie prędkości wałka, wajcha w dól obroty zależne od prędkości jazdy, wajcha w górę, zależne od obrotów silnika.

Tylko u mnie jest jeden defekt, bo między luzem a obrotami zależnymi od prędkości jazdy mam jeszcze jedno położenie na którym słychac tylko lekkie chrobotanie trybów. Po prostu jak jadę po dołach lub ciągnę coś na dolnym zaczepie (bo zależy to od drgań) to wajcha co jakiś czas opada w to położenie i słychac to chrobotanie, jeżdzę już tak kilka ładnych lat ale czasem to jest wkurzające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rallyfan    15

Dokladnie tak jest w roczniku 86. W tym z 90`ego - wajcha w dół-obroty zalezne od obrotow silnika, wajcha w górę- WOM wyłączony... i tylko te dwa polozenia posiada. Chyba ze cos bylo grzebane i dlatego nie wchodzi w poloznie obrotów zaleznych. Prosze o wypowiedz posiadaczy roznych rocznikow MF255/Ursus 3512. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam ursusa 3512 z 96r jest tylko WOM zależny od obrotów silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rallyfan    15

Tyle ferdkow na AF, a konkretow brak co do tego jak sie sprawy maja :) ...moze forumowicz MECHANIZATOR podpowie? :rolleyes:

Edytowano przez Rallyfan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Ale o jakie konkrety ci chodzi??

 

W MF255/URSUSIE 3512 był montowany napęd WOM tzw. zależny i niezależny (oczywiście opcja). Zależny wiadomo od obrotów silnika, standardowo 540obr/min osiągane przy 1893 obr/min na silniku, załączany wajcha w dół. Niezależny - "napędzany" prędkością jazdy ciągnika - załączany wajcha w górę (przydatna opcja, np. w uprawach warzyw).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

@Wsk

WOM przy 17XX niecałe 1800 ;)

 

Mój 255 88 rocznik, ma wałek zależny i niezależny. Wajcha w dół od prędkości jazdy, po środku luz, w górę od obrotów silnika :)

Edytowano przez samczyk1991

Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dylek    2

ja mam mf 255 89rok mam zależny i niezależny wom i 3512 jest tylko niezależny i są na odwrót włączane ;)

Edytowano przez Dylek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Na tabliczce obok filtra powietrza, dostaniesz się tam otwierając maskę z przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miturskir    4

o tabliczce wiem ale zginęła / gdzieś podobno bite są numery na korpusie ale gzie ? wdzięczny będę bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

Jak wymienić simering mf 235 bo ja tam żadnego zabezpieczenia nie widzę. Odkręciłem tą blachę i co dalej?post-145909-0-04675200-1421489274_thumb.jpg

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Wyciągnij wałek (powinno być na nim zabezpieczenie). I obudowa z simeringiem wyjdzie sama (może iść ciężko, ponieważ siedzi na oringu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Kolega, który stwierdził że suwakiem po prawej zmienia przełożenie 540/1000obr zapomniał dodać że bezstopniowo :lol:  ludzie to mają fantazje. To jest szybkość opadania podnośnika !!! 

 

Jeśli chce się mieć zależny wom trzeba odjechać mostem od skrzyni i  dołożyć tryb na wałek ataku. Dla niedoświadczonych nakrętka ataku jest zabezpieczona kołkiem, który znajduje się między nakrętką a gwintem wałka. Chyba nawet 3 kołkami nie pamiętam dokładnie robiłem to z 5 lat temu.

 

Piotr szarpnij za wałek musi wyjść. Zabezpieczeniem całości przed wysunięciem jest blacha którą odkręciłeś nakładana na te 4 szpilki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek2203    11

Ta wajcha żółw-zając jest od szybkości reakcji podnośnika ( dźwiganie ) a nie opadanie, opada samoczynnie. Raz przypadkiem w orce chyba jak używałem blokady to ją musiałem przesunąć na żółwia i podnośnik tak wolno podnosił że szok. Myślałem że się podnośnik popsuł ale po pewnym czasie zauważyłem to i przełożyłem na zająca i z powrotem śmigał jak zawsze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Szybkość reakcji to nie podnoszenie czy opadania a reakcja podnośnika. Szybciej będzie i opadał i podnosił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roman05    10

Witam

Mam taki problem w Ursusie 3512, nagle podczas wywożenia gnojówki przestał działać WOM i podnośnik/hydraulika. Czy padło sprzęgło 2 stopień czy coś innego czy trzeba rozpóławiać  żeby zrobić te sprzęgło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

bez rozpoławiania się nie obędzie jak by 2 stopień padł to by pompa chodziła od podnośnika tylko by wałek trzeszczał bo by nie wysprzęglało chyba że gdzieś frezy na wałku ścieło bo wom bodajże z górnego wałka jest napedzany a pompa z dolnego ale dokładnie nie wiem dopytaj kogoś  jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    6

Są jakieś przystawki na wom do przyspieszenia wom?
Od szybszego wom maszyna się rozleci czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Każda maszyna ma fabrycznie przewidziane obroty i nie wolno wedle własnego widzi mi się zwiększać jej obrotów, jaką maszynę chcesz napędzać większymi obrotami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1439

@Sadownikx2 wrócił. Kosą skoś, a nie chcesz kosiarkę sadowniczą w częściach w kosmos wysłać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pająk3050
      Witam poszukuje tylnego korpusu mostu (obudowy) do ursus 3512/5314 może ma ktoś na zbyciu lub posiada kontakt na taki temat ? Najlepiej na terenie województwa Małopolskiego 
    • Przez kris14
      Zauważyłem, że w moim 4514 z wałka WOM'u zaczął wydostawać się olej z tylniego mostu.
      Co może być tego przyczyną, czy wystarczy że założę nowe uszczelniacze?
    • Przez warlok20
      Witam!
      Poruszam temat cieknącego oleju z WOM. Dziś zacząłem rozbierać wszystkie osłony i mocowania wieszaków etc. Problem napotkałem już na starcie kiedy to nie mogłem wybić wałka[1]. Chciałem to obejść i zdjąć jedną ze stron mocowania górnego zaczepu ale jedna ze śrub jest w takim miejscu że musiałbym najpierw odczepić mocowanie dolnego zaczepu... Dopiero przy rozkręcaniu mocowania łańcuchów wieszaków[2] zauważyłem, że śruby[3] mają dwustronny gwint i wykręcałem je całe aby uchylić całe mocowanie. Problem w tym, że jedna ze śrub[3.1] nie chciała się wykręcić z bloku mostu. Teraz pytanie czy ona może jest tam na stałe czy po prostu zapiekła się i trzeba użyć większej siły i pójdzie?

      Druga sprawa to zauważyłem, że za tym mocowaniem jest kwadratowa podkładka, a za nią wałek wom z dwoma ścięciami po bokach na klucz? Żeby dostać się do uszczelniacza mam wykręcić tą "śrubę ze ścięciami"?


       


       
       
       


       
       
       


       
      Znalezione w internecie przykładowe zdjęcie tych "ścięć".




    • Przez Bonex157
      Poszukuję obudowy pochwy lewa albo prawa, ta ktora jest z blokada
    • Przez lesio321123
      Witam szukam.na szybko pomocy otóż. Po zamatowaniu zwolnicy do obudowy mechanizmu roznicowego na górze wystąpiły minimalne luzy po dociagnieciu śrub już mocno na dole wszystko dolega fajnie A na górze jest szpara maucieńka... to przez oringi mogą być za grube?... dodam że śrubki na wkretak płaski którymi przykreca się pierwsza część obudowy zostały dokręcone  Bardzo proszę o szybką pomoc

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj