michalos514

John Deere 1075 -Serwis klimatyzacji

Polecane posty

michalos514    1

chcę napełnić klime w kombajnie jd 1075 bo nie chodzi lecz kazali mi się dowiedziec jaki odczynnik oraz jaka ilość jest wskazana do nich oraz jaki rodzaj oleju i ilość wie ktos może co i ile czego potrzeba do john deere 1075

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Czynnik to raczej R134a ,co ilości w układzie to dobry fachowiec potrafi to określić gdy niema dostępu to tabelek. olej to PAG 100 (uniwersalny).


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalos514    1

Do mojego 1177 czynnika poszło 1500 gram, czyli dość dużo ;)

 

to pewnie wilekośc i pojemność klimy są podobne w naszych kombajnach a wiecie może czy w instrukcji może cos jest o pojemności klimy? bo firma która ma to mi zrobić powiedziała zeby dowiedzieć sie o pojemności bo jak wstrzelą za dużo to moą węże popękać co jest dla mnie troche a cofane że nie ma jakiegoś czujnika że starczy i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

Zmień firmę - tak jak koledzy pisali wcześniej, ilość czynnika i oleju da się określić doświadczalnie ale lepiej i wygodniej wiedzieć ile zaleca producent. Czasem jest naklejka w pobliżu osuszacza informująca o rodzaju i ilości. Ustaliłeś z jakiego powodu czynnik udał się do naszej warstwy ozonowej? Ustalono rodzaj czynnika? Czy fachowcy również tego nie potrafią? Zadzwoń do serwisu JD powinni podać takie informacje.


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalos514    1

Zmień firmę - tak jak koledzy pisali wcześniej, ilość czynnika i oleju da się określić doświadczalnie ale lepiej i wygodniej wiedzieć ile zaleca producent. Czasem jest naklejka w pobliżu osuszacza informująca o rodzaju i ilości. Ustaliłeś z jakiego powodu czynnik udał się do naszej warstwy ozonowej? Ustalono rodzaj czynnika? Czy fachowcy również tego nie potrafią? Zadzwoń do serwisu JD powinni podać takie informacje.

 

szczelność mają sprawdzić jak przyjadą na dopełnienie do serwisu dzwoniłem ale mieli już weekend w poniedziałek będe dzwonił rano a wiecie może jakie to koszty sprawdzenie odgrzybienie i uzupełnienie oczywiście w przyblizeniu chociaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekJD1177    11

Jak ja nabijałem w tamtym roku to ten gość dzwonił do serwisu JD i mu powiedzieli że idzie 1600 gram, a nabił mi 1500 gram bo powiedział że to stara instalacja i żeby wytrzymała. Kosztowało mnie to 300zł i do dnia dzisiejszego jest wszystko ok. A moja instalacja nie jest na freon tylko na ten czynnik R-coś tam, bo freon wycofali chyba w latach 90-tych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalos514    1

Jak ja nabijałem w tamtym roku to ten gość dzwonił do serwisu JD i mu powiedzieli że idzie 1600 gram, a nabił mi 1500 gram bo powiedział że to stara instalacja i żeby wytrzymała. Kosztowało mnie to 300zł i do dnia dzisiejszego jest wszystko ok. A moja instalacja nie jest na freon tylko na ten czynnik R-coś tam, bo freon wycofali chyba w latach 90-tych.

 

ok dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

A ten kombajn to jest z lat 80-tych? To zapewne chodzi to jeszcze na R12 o ile nikt jej nie przerobił. Uważaj, żeby Ci nie wpuścili R134a bez wcześniejszej modyfikacji układu. A najlepiej zostać przy R12 niby nie dostępnym ;) .


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalos514    1

A ten kombajn to jest z lat 80-tych? To zapewne chodzi to jeszcze na R12 o ile nikt jej nie przerobił. Uważaj, żeby Ci nie wpuścili R134a bez wcześniejszej modyfikacji układu. A najlepiej zostać przy R12 niby nie dostępnym ;) .

Modyfikacji? kombajn jest z 88roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

W Twoim kombajnie na 99% fabrycznie jest instalacja na czynnik R12 który w latach 90-tych został wycofany (podobno szkodził warstwie ozonowej). Nowsze instalacje są przystosowane do pracy z R134a. Nie można napełniać starej instalacji na R12 czynnikiem R134a bez modyfikacji układu /wymiana węży, uszczelnień, osuszacza, oleju/. Są gazy które zastępują stary R12 ale "klimatyzatorzy" różnie o nich mówią :( Przy starszej instalacji najlepiej pozostać przy R12. To co napisałem to są najprostsze zagadnienia, jeżeli przyjadą fachowcy to bez trudu określą ile, czego i za ile.


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Rozmawiałem z gościem od klimy,fakt do układy z R12 nie można dać R134a.Ale po dokładnym wypłukaniu instalacji z R12 można bez dodatkowych modyfikacji zapodać R134a. Ponoć umycie tej instalacji jest bardzo uciążliwe,i najlepiej ją zdemontować i taką myć. Niema zamiennika lub przejściówki z czynnika R12 na R134a,a pomieszane mogą się zważyć.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszE38    25

Ja stwierdziłem, że kupię samą sprężarkę nową i ją założę, ale jednak zdecydowałem się na cały układ i teraz sprężarka leży niepotrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja do swojego dżona tez załadowałem r134a no bo jak nie ma starego czynnika to co dam?Klima chodziła całe żniwa,zobaczymy co bedzie w nastepnym sezonie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdzichu124    9

Witam, odkopuje temat , żeby nie zakładać nowego. Chodzi o klimatyzację w John Deere 1075, spaliło mi cewkę od załączania klimatyzacji, sprężarka jest już rozebrana , w poniedziałek będzie założony nowy elektromagnes, i będziemy przystępować do sprawdzania szczelności i nabijania układu. 

 

Jest jeden problem dodatkowy, to regulatora temperatury w kabinie nie dochodzi mi prąd, i mam pytanie , czy do tego termostatu w kabinie którym włączam klimę ma być prad czy nie ? Bo to pokrętło połączone jest z czujnikiem ciśnienia w układzie a nie z elektromagnesem dlatego zgłupiałem. Wie ktoś może gdzie powinno iść zasilanie do klimy w tym kombajnie ? Czy do włącznika w kabinie czy może bezpośrednio do elektromagnesu ? Jak to jest zazwyczaj w układach klimy ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

Witam odkopię temat    , bo też  napełniałem i  naprawiałem rozsczelnioną klimę .

Dla potomnych czynnika  starego R12  idzie  dokładnie  2150g, oczywiście jak układ jest pusty,   a oleju 330ml.

Dane  z  serwisówki jd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Napelnial ktoś sam w swoim jd 1075 klime?. Zawór przy sprężarce to niskie ciśnienie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    10

ja przerobiłem na czynnik r134a weszło 1600 gram czynnika, wczesniej usszczelnienie sprężarki i test szczelności układu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaseton    10

Wymienione uszczelnienie sprężarki, płukanie calego układu I wymiana parownika bo był nieszczelny, i osuszacz też musi być nowy I  w sumie wszysstko wyszło 1600 z robota I nabiciem czynnika

Edytowano przez kaseton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Acech
      Witam, 
      W w/w ciągniku mam problem z wałkiem WOM, zaraz po załączeniu stacyjki wyskakują poniższe błędy (oraz nie działa wałek WOM):
      BCU: 
      523813.01
      523811.01
      523812.01
      523814.01
      523806.01
      523815.01
      Znalazłem w sieci opis błędów i aby sprawdzić bezpiecznik F02 PLB/01 i 02 - za niskie napięcie na module mocy PC5. Wszystkie bezpieczniki w kabinie sa ok (natomiast bezpieczników o takich oznaczeniach nie znalazłem. Czy ktoś miał podobny problem lub ma dostęp do schematu? Na który pin sterownika ma wchodzić to napięcie? Czy to może jest uszkodzony sterownik BCU?  
      Z góry dziękuję za pomoc.
      GT
    • Przez Slavan
      Witam. Przymierzam się do zakupu john deera w540 z 2009r. Posiada ktoś taki i jest w stanie się wypowiedzieć na jago temat? Czy lepiej go odpuścić i wziąć 2256? Areał 110ha zbóż i 70ha qq.

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez Bartusek2
      Witam mam pytanko jak oceniacie jd 6506 mam do kupienia takiego https://www.olx.pl/d/oferta/john-deere-6506-6510-szwecja-pewny-po-serwise-w-wanickim-piekny-opis-CID757-IDWIskM.html?search[filter_float_motor_hours%3Ato]=7000&search[filter_float_power%3Afrom]=90&search[filter_float_price%3Ato]=140000&search[order]=filter_float_price%3Adesc   i nie wiem co zrobić Z góry dzięki Pozdrawiam 
    • Przez Highlander54
      Witam
      Wie ktoś może jak kalibruje sie czujnik poziomu paliwa w john deere 1470? Wymieniłem go i teraz ciągle pokazuje minimalną ilość w zbiorniku i pokazuje się błąd z kalibracją czujnika
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj