Skocz do zawartości
drajwer12

Remont spalonego Pronara 4x4 turbo

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont
drajwer12    0

Witam mam pytanie a mianowicie mam w sąsiedniej miejscowości do kupienie pronara po pożarze z 2003 r z papierami za 10 tyś zł , i chciał bym się dowiedzieć mniej wiece czy by mi się to opłacał kupić , może ktoś się orientuje co i jak z takimi wrakami,ile to roboty co i jak tu macie link : http://moto.allegro.pl/pronar-mtz-4x4-turbo-i1674977039.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

1) ogumienie

2) kabina ( duży koszt)

3) spalone przewody elektorniki

3) pewnie jakieś rozszczelnienia na silniku w wyniku wysokiej tmp.

4) elementy silnika typu przewody, chłodnica

 

 

 

koszta będą ogromne, nie wiem jak tam stan silnika czy będzie coś wart po takiej tmp.

 

myślę że około 30 tys będzie trzeba wydać tak lekko mówiąc

 

już licząc że z kupnem ciągnika razem wydasz 50 tys to za tą kwotę można kupić już coś w bardzo dobrym stanie.

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebau1212    19

Jak dla mnie to się nie opłaca takiego kupic bo nie wiadomo ile w niego trzeba będzie włożyc po tym co widac to można się domyślic że nie mało :mellow: Jeszcze za taką kase a jak się zrobi to też nie wiadomo jak będzie chodził ;) Tam w sumie wszystko jest do wymiany no nie wiadomo tylko może faktycznie jest silnik w nie najgorszym stanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomko1112    0

tak jak koledzy powyżej, nie kupowałbym tego. U znajomego podobnie spalił się Farmer, to jedyną rzeczą która się nadawała do wykorzystania był tylny most. Na silnik też bym nie liczył bo aluminiowa głowica też mogła się naruszyć. W tamtym Farmerze była zwyczajnie w dużej części stopiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

ogłoszenie ciekawe i opłaci to się komuś kto ma mtz bez papierów a tego weźmie na części - wybierze co się da a resztę odda na złom. Z części to może da się sporo wybrać ale wszystko co jest gumowe, aluminiowe idzie do kosza lub na złom.

Wyrazy współczucia właścicielowi ale naprawa jest nieopłacalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

to jest ciągnik ? chyba kupa złomu, już mój ciapek jest w dużo lepszym stanie

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi1910    6

Tylko, że ten ciągnik jest po pożarze jakbyś nie zauważył. Ciekawe jakby twój ciapek wyglądał jakby się zjarał??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    50

ten spalony ciągnik ma wartość złomu i nic więcej według mnie. Wszystko przegrzane itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzynia662    3

Szkoda gadać lepiej tego nie kupować a lepiej dołozyć na coś lepszego nie zjaranego jak go odnowisz a wiedziesz w łake to sie nie żdziwie jak sie coś bedzie gieło albo felgi albo skrzynia bo wszystko jest przegrzane śruby od skrzyni tego juz nie odkręcisz jedynie użniesz a to kupa złomu i nie warto w to pakopać forsy bo naprawa dużo wyniesie butla od spręzarki zbiornik paliwa siedzenie wspomaganie wszystkie zegary wajchy od biuegów podfnośnika nie wiedomo czy to kupisz to więcej wyniesie niż nowy byś kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

material poddany dzialaniu wysokiej temperatury sie rozszerza i mysle ze silnik na 99% do remontu poszly wszystkie uszczelniacze tloki spuchly napewno a co do skrzyni to tez napewno do remontu

ogolnie moim zadniem trezeba by bylo dokladnie obejrzec i zobaczyc moze na czesci sie nada komus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jeżeli kupisz go za 10 tys to się opłaci jak sam będziesz go robił zajmie ci to z rok mechanik odpada bo za duży koszt robocizny

albo sprzedaż go na części sam przedni most nienaruszony z 7 tyś wart

 

Mało zdjęć ale aż tak mocno sie nie spalił z przodu silnk ma jeszcze farbę więc raczej cały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek71    0

tak jak koledzy powyżej, nie kupowałbym tego. U znajomego podobnie spalił się Farmer, to jedyną rzeczą która się nadawała do wykorzystania był tylny most. Na silnik też bym nie liczył bo aluminiowa głowica też mogła się naruszyć. W tamtym Farmerze była zwyczajnie w dużej części stopiona.

 

witam.Mam pytanie do Nowicjusza.Jestem użytkownikiem Farmera C2-Pękł mi kadłub skrzyni biegów.Poszukuję jakiegoś spalonego,rozbitego Farmera ze skrzynią Carraro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marek jakiś czas temu na Allegro był most i skrzynia do C2, ale części do Farmerów to towar chodliwy. :) On Ci pękł między skrzynią biegów a sprzęgłem? I lepiej poszukaj mechanika bo do Sokółki to strach oddawać, mają robić obudowę i skrzynię a psują i nieudolnie naprawiają sprzęgło WOMu. :) Nie wiem co oni naszym tam robili z WOM, ale coś porozrywali i nieudolnie pospawali, do tego założyli inną linkę sprzęgło, która wytrzymała jakieś 8-10 ruchów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek71    0

Witam.Pekł mi przy tylnym moscie,podczas orki.Prawdopodobnie bubel,wada fabryczna.Sokolka twierdzi ze przod mi sie podniosl i dlatego pekl,ciekawe jak?Pekaja na sprzegle a nie przy moscie.Od gory pokrywa jest w calosci,od dolu przystawka napedu takze.Awaria na poczatku wrzesnia,wszyscy umywaja rece a to moj jedyny ciagnik oprocz leciwej c-360.Moge napisac ksiazke o awaryjnosci C2.Dla zainteresowanych moj tel 607819564.Pozdrawiam.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×