Skocz do zawartości
Agrotron155

Deutz-Fahr 6040 vs FEndt 5180 E vs New Holland TC 5070

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
danield28    33
Albo ciekawe jak by wody zamiast blue lać

 

Destylowaną jak najbardziej można w końcu adblue to 32,5 % r-r mocznika... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podpucha    0

Przelicz cene Wody destylowanej i mocznika AdBlue to zobaczysz ze chyba jednak taniej wychodzi AdBlue, do tego o wode destylowana nie tak latwo bo wszystkie te co sa to raczej demineralizowane, a to lekka roznica.

 

Co do JD to u mnie dealer powiedzial ze przy tym stanie EURO my mozemy sie z ich cen kombajnow smiac w nieboglosy a oni sie chetnie przylacza, jasno i wyraznie na wstepie powiedzieli nam ze jesli Euro bedzie po okolo 3.50 do 3.70 beda mogli konkurowac cenowo z Claasem czy tez MF lub Fendem.

 

Wszystko co pierwsze kiedys bylo zawodne, kiedys silniki comonrail, pierwsze AdBlue itp itd, wszystko jest udoskonalane ciezarowki juz spory kawalek czasu jezdza na AdBlue, kombajn az tak intensywnie nie bedzie uzytkowany przez tak dlugi okres czasu kombajn bez kukurydzy robi praktycznie przez 2 tyg potem stoi a AdBlue to nic wiecej jak tylko dozowanie mocznika do ukladu wydechowego, niema to wplywu na spalanie, cisnienie itp w silniku. W Fendach kombajn z AdBlue chodzi tak samo z pelnym jak i pustym zbiornikem na ten mocznik, NH tez bedzie chodzil jak go zabraknie ale nie wskoczy na max obroty to takie zabezpieczenie tylko by na czas gwarancji chodzilo to tak ja ma chodzic, moge sie zalozyc ze predzej czy pozniej system ten i w NH bedzie do obejscia.

 

Gdyby AdBlue bylo az tak awaryjne to by tego nie robili to jest proste, wiadomo wszystko sie moze zepsuc nawet nowe i pierwszy raz uzywane taka jest poprostu ironia losu. Puki jeszcze sa mozecie brac i decydowac sie na silniki bez AdBlue za rok prawdopodobnie kazdy kombajn bedzie mial juz jakis system w sobie doczyszczajacy spaliny, to bedzie nieuniknione.

 

Co jeszcze do AdBlue ma on unikac promieni słonecznych to jest to czego najbardziej nie lubi ten mocznik czyli promienie UV, u mnie bedzie stal ten zbiornika pod dachem w zamknietym pomieszczeniu i mysle ze to wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Agrotron155    23

no tak ale co jeśli w tym krótkim okresie jednak dojdzie do awarii??? ja może i byłbym za adblue tylko niech go dobrze przetestują... bo jak mam wydać ponad 400 tys zł i martwić się czy nie padnie to wole jednak w tym przpadu normalny silnik... może i boję sie tej techniki ale ostatnio żniwa trwają góra tydzień a później leje i wole kosić niż czekać na serwiś żeby błąd skasował....

Edytowano przez Agrotron155

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podpucha    0

Szerszen

 

Ja bylem u Osadkowskiego w Oławie, mi tez mowili ze ceny ida w gore i i nie bujali bo patrzac na ceny ciagnikow rzeczywiscie poszly nieco w gore. Jak co roku ceny kombajnow systematycznie beda rosly do nastepnego sezonu żniwnego. Przez to tez Claas ma ten swoj program finansowania pazdziernik, listopad i grudzien szybka decyzja nizsza cena i platna pierwsza rata po zniwach roku 2012, wszystko fajnie tylko ta cena to jest 100tys roznicy od NH.

 

 

Agrotron155

 

Musisz wiedziec ze tylko Ty tego nie kupujesz a i ja tez pierwszy nie jestem, na agriaffairs juz widac pierwsze francuskie kombajny popokazowe, ja sie nowosci nie boje bo niewiem praktycznie co sie tam moze zaciac jest tam tylko pompka kilka rurek do rury wydechowej i sterownik regulujacy dawke, w komputerze jak jest brak AdBlue wyskakuje tylko komunikat o uzupelnieniu i ze poziom jest niski. Silnik IVECO Fiatowskiej produkcji zle byc nie powinno a co bedzie to bedzie gdybym wiedzial co bedzie jutro obstawil bym lotto. CNH to tez nie taka najmniejsza marka i zabardzo sobie na wadliwy sprzet pozwolic nie moga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emilio    1

tak samo jak scania też nie powinno być problemów żadnych bo wiadomo scania to królowa szos he he. a jednak się to zacina.Trzeba przeczyścić układ wtryskujący ad blue to akurat można zrobić samemu ale scanowanie całego systemu najpierw trzeba przeprowadzić tę operację po czym następnie można dopiero usunąć błąd w komputerze. Nie sądzę żeby w new hollandzie było inaczej .... tak więc niestety trzeba wezwać serwis a w żniwa czas ucieka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen    0

no dobra powiedzmy ze ad blue sie zatnie. i czy bez tego tez sie pojedzie? jakie sa konsekwencje tego ze nic nie zrobie z tym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    15

no dobra powiedzmy ze ad blue sie zatnie. i czy bez tego tez sie pojedzie? jakie sa konsekwencje tego ze nic nie zrobie z tym??

Takie że obroty silnika spadną o połowe i nie da się młucić, to takie głupie rozwiązanie żeby nie pracować bez ad blue ;[ a w konsekwencji nie truć środowiska.

Wczoraj dzwoniłem do Szwagra mechanika który pracuje w serwisie ciężarówek, powiedział mi żeby ad blue omijać szerokim łukiem, awaryjność tego systemu i koszty naprawy, pompka do blue koszt 11 tys :blink:

i jeśli mam możliwość to mówił żebym brał bez ad blue, a tymbardziej jeśli mam dopłacać 10 tys do tego.

Mówił że da się to odłączyć, ale jest z tym sporo komplikacji, nie technicznych, ale elektronicznych, żeby bez blue wszystko grało i żeby ECU błędów nie łapał.

A co do zużycia paliwa to mówił że różnica jest tylko taka że ad blue trzeba lać :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podpucha    0

no to wyglada na to ze nikt juz nie kupi ciezarowki z adblue i kombajnow ktore juz zostaly wyprodukowane, ah no i jeszcze claas to wprowadzi taka renomowana firma i wprowadzi taki awaryjny system :) panowie bez zartow

 

Jesli ten mechanik taki madry to niech powie ile kosztuje wymiana filtra czastek stalych w ciezarowkach? :) bo w kombajnie JD wiem ze to kosztuje 30tys + :) czy to oznacza ze JD nie sprzeda juz zadnej maszyny ?

 

A wiadomo co jest przyczyna tego ze rurki wtryskujace adblue sie zacinaja ? moze ludzie leja byle co tam bo zobaczyli na jednym czy 2gim forum ze na wodzie moze jezdzic i lal kranowki :) Opcji jest wiele tak samo jak idiotow i użytkowników.

 

Co do roznicy w spalaniu to sam nie wiem dlaczego miala by byc jaka kolwiek roznica skoro adblue niema wplywu na spalanie tylko na reakcje chemiczna zachodzaca juz w spalinach.

Edytowano przez Podpucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emilio    1

tak na prawdę dywagacji jest wiele, zobaczymy jak to będzie się sprawdzać, fakt za rok będzie wszystko z ad blue. teraz jeśli jest taka opcja to najlepiej byłoby omijać to moim zdaniem

Edytowano przez Emilio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podpucha    0

trzeba wiedziec ze od 2006 roku system jest wprowadzony w zycie i do 2011 mieli chyba dosc czasu by system dopracowac,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podpucha    0

zsumowales to wedlug poglosek i domyslow, szeregujac wedlug cena i wydajnosc troszke inaczej by wygladala punktacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo324    5

Dlaczego cx 5080 na drugim miejscu skoro jest najwydajniejszy z tych wszystkich co podałeś a cena podobna do tucano? Wybrałeś Tucano bo to claas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podpucha    0

jak narazie idzie renoma przed rozsadkiem, gdyby ten tucano mial APS nic bym nie mowil :) i ze tak napomne NH to lancuchy ala bizon jesli o skok oczek chodzi, łozyska metryczne dostepne w kazdym sklepie o branży odpowiedniej. A Claas to łancuchy dostepne u dealera łozyska calowe dostepne u dealera :) Renoma ma swoje minusy :)

Edytowano przez Podpucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    23

gdybym sumował według pogłosek to fendt byłby najlepszy:P u nas w okolicy tak twierdzą że skoro fendt ma najlepsze traktory to kombajny tak samo co jest bzdurą nh ma drugie ze względu na zbyt dużą moc... nie moge umowy zaneksować z 185 na 238 km a claas ma 190 km według normy (ece r24) to tlylko 5 km różnicy poza tym ojciec che kombajn o klasycznej budowie...:/ osobiście mógłbym postawić je na równi jednak zdanie o kombajnach mam takie_ klawisze to claas a rotor tylko nh i case:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    15

 

Co do roznicy w spalaniu to sam nie wiem dlaczego miala by byc jaka kolwiek roznica skoro adblue niema wplywu na spalanie tylko na reakcje chemiczna zachodzaca juz w spalinach.

 

A no jednak teoretycznie ma to że silnik z adblue to tak jak by był euro2 nie ma EGR Czyli oddycha świeżym powietrzem i nie ma opóźnionego wtrysku, NH twierdzi że nawet 17% mniej ma palić z blue ale teoria teorią a praktyka praktyką

 

trzeba wiedziec ze od 2006 roku system jest wprowadzony w zycie i do 2011 mieli chyba dosc czasu by system dopracowac,

A jednak chyba nie mieli skoro się psuje :lol:

 

Agrotron155

 

Musisz wiedziec ze tylko Ty tego nie kupujesz a i ja tez pierwszy nie jestem, na agriaffairs juz widac pierwsze francuskie kombajny popokazowe, ja sie nowosci nie boje bo niewiem praktycznie co sie tam moze zaciac jest tam tylko pompka kilka rurek do rury wydechowej i sterownik regulujacy dawke, w komputerze jak jest brak AdBlue wyskakuje tylko komunikat o uzupelnieniu i ze poziom jest niski. Silnik IVECO Fiatowskiej produkcji zle byc nie powinno a co bedzie to bedzie gdybym wiedzial co bedzie jutro obstawil bym lotto. CNH to tez nie taka najmniejsza marka i zabardzo sobie na wadliwy sprzet pozwolic nie moga.

A jednak się mylisz bo nie wyskoczy tylko komunikat ale spadną obroty silnika o połowę i nie wiem jak w ten sposób będziesz młucił, to taki bajer żeby nie pracować bez adblue, bo jak nic by się nie działo to nikt by adblue nie lał bo po co miałby się w koszty pchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podpucha    0

A no jednak teoretycznie ma to że silnik z adblue to tak jak by był euro2 nie ma EGR Czyli oddycha świeżym powietrzem i nie ma opóźnionego wtrysku, NH twierdzi że nawet 17% mniej ma palić z blue ale teoria teorią a praktyka praktyką

 

 

A jednak chyba nie mieli skoro się psuje :lol:

 

 

A jednak się mylisz bo nie wyskoczy tylko komunikat ale spadną obroty silnika o połowę i nie wiem jak w ten sposób będziesz młucił, to taki bajer żeby nie pracować bez adblue, bo jak nic by się nie działo to nikt by adblue nie lał bo po co miałby się w koszty pchać.

jacek472

 

w przypadku braku adblue w zbiorniku kombajn zwalnia z obrotow, wiec logiczne ze trzeba dolac a jeszcze bardziej logiczne ze trzeba dolac przy tankowaniu, jesli zwalnia z obrotow mimo pelnego pojemnika to jest juz awaria, bez adblue masz na polowie obrotow bezproblemowo zajechac do domu i wezwac servis lub uzupelnic adblue. Nie wiem dlaczego zaraz mowicie o skrajnosciach, wyglada na to ze kazda "skania" ma ten problem bo adblue sie psuje trzymajcie sie od tego z daleka.

 

A teraz z innej mańki czym moga sie zapchac przewody z AdBLue ? ze trzeba je czyscic i kasowac bledy bo sie wiesza wtedy system ? Przecierz nic sie tam nie odtraca, nie powstaje zadna zawiesina ani nic. Jak uzytkownik dba tak ma proste. Pozdro dla czlowieczka ktory dwa razy w miesiacu buli za problem zamiast go usunac :)

 

I jesli chodzi o zimno i te sprawy, pomysl z wypuszczeniem adblue w krajach gdzie mrozy po 20 stopni to pikus a ciezarowki jezdza, nieprawdopodobne spotkac w finlandii np ciezarowke z ad blue gdzie warunki sa trudne dla tych systemow. Polak ma zawsze najwiecej problemow ze wszystkim, jesli ciegla mu sie zatykaja przewody z adblue to niech sobie pomysli nad odstojnikiem w polowie przewodu lub dodatkowym filtrem i wtedy zobaczy w czym tkwi problem, bo jesli nie w pompce i sterowniku to napewno w uzytkowniku.

 

A o spadajacych obrotach pisalem juz wieki temu, chodzilo mi tylko o to ze niema zadnego bledu ktory jak w przypadku poduszki powietrznej w samochodzie trzeba kasowac przez zlacze diagnostyczne.

 

Agrotron155

 

Ale CX 5000 i 6000 to tez klawiszowe, jak to mowi Twoj ojciec rozwiazanie konwencjonalne, rozwiazanie takie samo jak TC tylko ze ma o jeden separator i odrzutnik wiecej, a jesli TC niema odrzutnika po bebnie młócącym to o dwa odrzutniki i jeden separator. A co do mocy silnika w biznes planach i umowach "na potrzeby wlasne + usługi" i magicznie moc zwieksza sie do maximum, jak juz wczesniej pisalem i chyba w innym temacie sasiad tak zrobil na 200ha swojego kupil na dotacje i biznes plan Fenda 936 w pelnej opcji, papier wszystko wytrzyma a od 3 lat ten ciagnik nie byl na innym polu jak ich wlasne.

 

 

Co jeszcze na temat adblue w CX 5000 i 6000 to takie udogodnienie ze po wylaczeniu silnika pompka z adblue yciaga wszystkien plyn co jest w przewodach spowrotem do zbiornika by zapobiec wlansie zamarzaniu w przewodach, a no i jednak silniki z adblue sa oszczedniejsze od normalnych i to nie dzieki adblue a przez ominiecie intercoolera i wyeliminowaniu w doladowanym powietrzu spalin ktore potrafia do 15 koni zdławic silnik, jak mi to tlumaczyl handlowiec powietrze jest w 100% czyste z zewnatrz co pozwala ominac intercooler.

 

Proponuje pogadac z mechanikami z NH zamiast sluchac mechanikow od samochodow ciezarowych gdzie rozwiazania sa inne a silniki nie identyczne jak w tych kombajnach.

Edytowano przez Podpucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

5070 340 tys. netto hydro silnik 200 pare km, zbiornik 6000l, separator, siedzenie pneumat itd.

5070 adblue 350 tys. netto wyposażenie jw.+ 3 sita zaraz za podsiewaczem jak w cx i cośtam na wytrząsaczach inaczej.

opony 650 +2000

controlfloat +5000

 

 

5070 tier 4, separator, sita kaskadowe, heder 4,5m, opopny 650 i controlfloat można dostać za 350 netto :)

 

Silniki z adblue powinny palić mniej bo nie ma tego durnego egr i powrotu gorących spalin do silnika. Silnik oddycha zimnym świeżym powietrzem przez co pali mniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    23

wybrałem claasa bo też był później brany pod uwage:) ze względu na części i serwis:) oraz trwałość jakość i komfort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paollo22    0

A duża była różnica cen między tymi kombajnami w temacie a claasem?

Edytowano przez paollo22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×