Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mustang261

Nadajnik obrotów młocarni

Polecane posty


mustang261    0

Witam po 23 latach znikly mi obroty mlocarni , z tego co sie dowiedzialem za obroty odpowiada nadajnik zamontowany z lewej strony , nowy to 230zl , rozebralem wiec stary i okazalo sie ze w srodku przepalil sie przewód po wlutowniu nowego i zlozeniu na nowo (owinieciu izolacja ) podlonczylem nadajnik pod wiertarke i okazalo sie ze dziala . na pelnych obrotach wiertarki daje 27v pradu zmiennego tak pokazal miernik po zalozeniu na miejsce obroty wrucily . licznik obrotow zapewne przelicza napiecie z nadajnika na obroty . moze komus sie to przyda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

Wielkie dzięki kolego, mi się przyda na pewno, bo też mi nie pokazuje, jak rozbiorę to powiem co było.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bizonek1    1

A ja mam taki problem, że pokazuje, ale zbyt mało.... Nie wiecie co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Junkers    42

Rozebrałem ten nadajnik, przedmuchałem dokładnie sprężarką, urwane są tylko te 2 trzymaki blaszkowe (z czterech) tej panewki zewnętrznej na plastikowej ściance, innych uszkodzeń nie zauważyłem, mimo to nie pokazuje obrotów, a da się dokupić do tego części? 200zł za takie dziadostwo to raczej sporo, budowa jak od dynama od roweru za 15zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafalfalk1    4

kupiłem nowy nadajnik za 190zł made in hungary i na pełnych obrotach wiertarki pokazuje 11,5v.czy tak ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

Za mało, z resztą masz napisane w pierwszym poście ile powinno być.

 

Jeszcze powiedz czym mierzyłeś?, bo pewnie nadajnik masz dobry, jeśli miernikiem czy tam multimetrem to ustaw go na napięcie przemienne "~" to wtedy ci pokaże więcej jeśli mierzyłeś na stałym. A co się stało ze starym nadajnikiem?

 

A co do tej sprężynki to najlepiej jest ją wkładać na tawot, tzn. nałożyć kapkę tawotu i przykleić sprężynę do kombajnu i dopiero nadajnik założyć. I od dzisiaj mam obroty pokazane, bo tak na sucho to myślałem że założyłem ale sprężynka musiała spadać i obrotów nie było.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafalfalk1    4

no właśnie ustawiłem miernik na prąd przemienny.a w starym pękł bolec wychodzący z nadajnika.pewnie zmęczenie materiału(74r.prod).

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

Jeśli pękł bolec w starym to wyjmij resztę bolca i włóż śrubkę, skoro nadajnik mimo to był dobry. Tylko musisz zdjąć ten aluminiowy kołnierz i później aby na izolację dobrze zakręcić. A nowy oddaj z powrotem do sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×