czaro411

Case JX 90 czy Zetor Proxima Plus 85

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wiesmag    54

@adikpl1-wciskasz i zwalnia,puszczasz i przyśpiesza,wtedy nie używasz sprzęgła-i dlatego jest to na pedale obok sprzęgła,sterowanie elektryczne pedału-również dobrze mogło by być na przełącznik w gałce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikursus    21

Zetor był dobry ale 10 lat temu gdzy jeszcze ludzie bali się zachodnich. Zetor co zmienił przez te 10 lat tylko kabine i maskę, nie wprowadził żadnego nowego modelu o mocy 120km i wyżej. Teraz nr. w polsce to NH a zetor spada coraz niżej i jeszcze będzie spadał jak nic nie udoskonali albo nie wprowadzi nowych modeli to może upaść tak jak ursus nic nowego niezrobił i padł całkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

mister co z tobą nie tak-jak sie ośmieszyłem z olejem bo mi sie wydaje ze miałem racje bo on teraz kosztuje 30zł za litr i jeśli myslisz ze sie myle to zadzwoń i sie dopytaj a co do porównania to moj td5050 w pługu tur z UG 4*40 pali około 12-14 na godzine i w tym czasie zaorze 1 ha ale ja mam gline bo na piasku wychodzi dużo mniej a w agregacie uprawowo-siewnym 3m ares lz plus poznaniak spala czasem 6l na godzine bo ma lekko i ze stabilnością nie ma proglemu i na końcu pola naciskam tylko lift i do góry tak więc wydaje mi sie ze mój td jest dużo stabilniejszy od proximy.ps a mister ile pali twoja proxa na pusto bo moj td to spala 4 l i można nawet ostro pojeżdzić na tych 4 litrach więc jak jest u ciebie?

Edytowano przez PRZEMEK321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Zetor był dobry ale 10 lat temu gdzy jeszcze ludzie bali się zachodnich. Zetor co zmienił przez te 10 lat tylko kabine i maskę, nie wprowadził żadnego nowego modelu o mocy 120km i wyżej. Teraz nr. w polsce to NH a zetor spada coraz niżej i jeszcze będzie spadał jak nic nie udoskonali albo nie wprowadzi nowych modeli to może upaść tak jak ursus nic nowego niezrobił i padł całkiem.

 

W ciągu 10 ostatnich lat to będzie tak ogólnie tak:

- wprowadzenie do produkcji rodziny JRL czyli Proximy

- Proxima Plus z nową przekładnią 16x16, wzmocnionymi zwolnicami zintegrowanymi z pochwami tylnymi oraz elektrohydrauliczny WOM

- Proxima Power ze skrzynią 24x24 rewersem EH

- i jak na złość dość niedawno Forterrę 135 z głowicą 16 zaworową o mocy 129 KM moc oczywiście w porządniejszej normie ECE-R24 a nie "pseudooszczędnym" ISO :P

 

Następnym razem proszę nie rzucać pustych słów na wiatr <_<

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    754

w top agrar pisali że zetor ma wprowadzić maxtere czy jakoś tak 180KM i jeszcze jakieś nowe modele. no i nh ma na jesień przedstawić zmodernizowane td ale nie wiem w jakim sensie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczko0    25

Przemek321 : po pierwsze nigdy nie odtworzysz takich samych warunków pracy dla ciągników, nie można jednoznacznie stwierdzić, że ten spali tyle a ten tyle do tego służa suche testy laboratoryjne.

 

Każde pole jest inne, każda ziemia jest inna. Jednemu przy czterech skibach spali 12l a innemu przy trzech spali 22l bo ma ciężką ziemię i pod górkę. Spalanie różni się też on nogi operatora.

Nawet poszczególne ciągniki mogą różnić się spalaniem.

Nie skłamie jeśli napiszę, że spalanie Zetora waha się w granicach od 10l do 22l podczas orki, czy tak ?

 

Testy jako takie też nie są miarodajne z powodów tych co napisałem.

 

Pozatym daj mi swojego NH na test a udowodnie Ci, że spali 20l ropy na mth i czy w tym momencie powiesz, że jest oszczędny ?

 

ChiquitaB : na Maxterre jeszcze trochę poczekamy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

dyczko ale z ciebie dziecko-daj mi zetora a ci udowodnie ze spali 25 na mtg , takie gadanie to dziecinada i widze ze nie masz pojęcia o spalaniu ciągników.Powiem ci tak i wielu obiektywnych użytkowników ci to powie -zetor pali więcej od przeciętnych ciągników i tylko john deere ma większe spalanie a reszta jest o wiele lepsza. jeśli mieszkasz w okolicy bogatej o nowe ciągniki to ci to każdy powie a ty sobie myl co chcesz . a i nie podniecajcie sie tą niby wielką modernizacią zetora bo to co oni teraz wprowadzają to inne firmy miały to już 20 lat temu a z rewersem hydraulicznym to sie ładnie pohańbili -kto ma troszkę wiedzy to wie co jest z nim nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6891

Ty Przemek chyba nie zrozumiałeś @dyczko. Nie myśl że twój NH najwięcej Ci 14 litrów spali bo jak mu dasz ciężką robotę to spali tyle co @dyczko powiedział. Te 14 litrów to nie jest już max co możesz z niego wyciągnąć. <_<

I tak samo usłyszałeś że JD więcej pali od konkurencji a później opowiadasz tak dalej bo ktoś na forum pogłoskę puścił. A NH jest oczywiście The best. Światowy lider beż ani jednej wady. Ciągnik przyszłości po rostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

w top agrar pisali że zetor ma wprowadzić maxtere czy jakoś tak 180KM i jeszcze jakieś nowe modele. no i nh ma na jesień przedstawić zmodernizowane td ale nie wiem w jakim sensie

 

Ogólnie z dostępnych informacji plany są takie:

2012 - Forterra Power 4C

2013 - Forterra Power 6C

2014 - Maxterra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

dyczko ale z ciebie dziecko-daj mi zetora a ci udowodnie ze spali 25 na mtg , takie gadanie to dziecinada i widze ze nie masz pojęcia o spalaniu ciągników.Powiem ci tak i wielu obiektywnych użytkowników ci to powie -zetor pali więcej od przeciętnych ciągników i tylko john deere ma większe spalanie a reszta jest o wiele lepsza. jeśli mieszkasz w okolicy bogatej o nowe ciągniki to ci to każdy powie a ty sobie myl co chcesz . a i nie podniecajcie sie tą niby wielką modernizacią zetora bo to co oni teraz wprowadzają to inne firmy miały to już 20 lat temu a z rewersem hydraulicznym to sie ładnie pohańbili -kto ma troszkę wiedzy to wie co jest z nim nie tak.

A może i mnie nazwiesz dzieckiem ?:D -wiesz mam JD i Zetora a na dodatek wypowiadam się o ich spalaniu prawie że w superlatywach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMEK321    2

jaro już z tobą kiedyś rozmawiałem na temat spalania JD i dałem sobie spokuj-wiesz JD bedzie trwały i bedziesz miał duży komfort-jest to naprawde dobry traktor ale jeśli chodzi o spalanie to jest tragedia i nikt na tym forum mnie nie przekona ze tak nie jest a ty mając zetora i JD i wypowiadasz sie o ich spalaniu w superlatywach to znaczy ze nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz i nie miałeś styczności z ich konkurencia która spala o wiele mniej-kup sobie deutza,fenda lub NH to zobaczysz co to jest oszczednośc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Zawsze mógłbym powiedzieć żebyś kupił sobie JD lub Zetora i sam sprawdził...ale ,ale Ty chyba jesteś z tych którzy zawsze mają rację i ostatnie słowo ?Dobra-teraz coś z cyklu "ty masz rację ja mam spokój"-przyznaję się że cały czas kłamałem-Zetor to takie bydlę że spala na pusto więcej niż 120 konny NH w ciężkiej orce-ba jak ropę poczuje to rży o JD to chyba nawet nie ma co wspominać-Bogu dzięki ma się te udziały w Rafinerii Gdańskiej :D -zadowolony ?

Chłopie czy Ty naprawdę myślisz że wszyscy Twoi tu na AF adwersarze urodzili się wczoraj ?-że nie mieli do czynienia z wieloma markami ciagników ?-że naprawdę są aż tak głupi że jedynie Ty nawiedzony stronnik logo NH musisz ich oświecić i nawrócić na jedynie słuszną markę-wrzuć na luz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

spalanie zetora jest większe(chociaż byście się zaklinali jak nie wiem co)od NH-podaje dane z instrukcji obsługi:zetor 7341-263 gram,a td80d 241 gram-są to wartości obliczeniowe-przekładają się na zużycie rzeczywiste.

w rzeczywistości różnica w spalaniu około litra(do litra)

iveco w tym modelu silnika osiągnęło bardzo dobrą wartość.

ciekaw jestem jaką wartość osiągnął zetor w nowszych modelach?(z czystej ciekawości-żeby było jasne)

jakie wartości osiągają inne silniki montowane w marce NH nie wiem-iveco w ostatnich latach wyszło na prowadzenie co do spalania-nawet przed perkinsa-może kosztem czegoś-to się okaże.

jako ciekawostka-podam spalanie kioti dk451c(moc 46 koni)-203 gram-w rzeczywistości pali około 2-2,5 litra-ciapek to przy nim żarłok- a ten już nie palił dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    513

Trochę przejżałem temat i nie wiem czy się śmiać czy płakać :lol:

PRZEMEK myślisz że jak z zetora da się wyciągnąć te 25l ( co jest możliwe tylko przy ciągniku ok. 120 km przy max obciążeniu ) to ten super oszczędny NH tego nie spali przy max obciążeniu, spalanie przy orce będzie podobne w każdym ciągniku o tej samej mocy przy takim samym pługu i tych samych warunkach, w lekkich pracach spalanie będzie się napewno różnić ale nie 5 czy 10 l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

spalanie zetora jest większe(chociaż byście się zaklinali jak nie wiem co)od NH-podaje dane z instrukcji obsługi:zetor 7341-263 gram,a td80d 241 gram-są to wartości obliczeniowe-przekładają się na zużycie rzeczywiste.w rzeczywistości różnica w spalaniu około litra(do litra)

 

tylko porównując spalanie w tych ciągnikach trzeba brać jeszcze poprawkę na normę w jakiej mają one podaną moc, zetor w tym przypadku ma w DIN a TDD w iso; 1KW z zetora jest silniejszy jak 1KW TDD więc i spalanie na KWh bedzie większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    754

ja powiem tak niech pali i więcej case od zetora bądź odwrotnie ale niech potencjał maszyny będzie wykorzystany w 100% Bo płakać mi się chce jak ludzie piszą że do 90konnego ciągnika trzeba 2.5m siewnik z agregatem bo sobie nie da rady :( kolega na forum ciąga zestaw nawet z aktywnym agregatem 3m tylko mądrze z wagą maszyn podchodzić a uciągnąć da radę chociaż masą nie grzeszy. Postawił bym najlepszą wódkę temu co by mi powiedział jak w JX zwiększyć udźwig do takiego jak w JXU jest?? jeden serwisant mówił mi że jest takowa możliwość więc zamieniam się w słuch

 

I niech mi ktoś powie co to za Case tu na stronie JXN? http://www.rolkom.eu/ciagniki/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeno    13

zetor jaką masę przyczep może ciągnąć-nadal tylko 12 ton-jx będzie mógł założyć 24 tony(pojedziesz z pustymi i się można przyczepić)

 

 

Uuu widzę że pan nas oszukuje ;) . Dziś po zarejestrowaniu mojej proxy przejrzałem tę homologację no i łączna waga zestawu ciągnącego (w tym przypadku Zetor+przyczepy) może ważyć 38ton, natomiast same przyczepy 32 tony, więc kto tu zacofany :).

 

Co do konstrukcji to każda marka ma coś zaczerpnięta w sobie z jakiegoś starszego modelu, bo jest to np, dobre rozwiązanie. tak samo promy kosmiczne, fruwają po kosmosie z konstrukcją z lat 70-tych B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

spalanie zetora jest większe(chociaż byście się zaklinali jak nie wiem co)od NH-podaje dane z instrukcji obsługi:zetor 7341-263 gram,a td80d 241 gram-są to wartości obliczeniowe-przekładają się na zużycie rzeczywiste.w rzeczywistości różnica w spalaniu około litra(do litra)iveco w tym modelu silnika osiągnęło bardzo dobrą wartość.ciekaw jestem jaką wartość osiągnął zetor w nowszych modelach?(z czystej ciekawości-żeby było jasne)jakie wartości osiągają inne silniki montowane w marce NH nie wiem-iveco w ostatnich latach wyszło na prowadzenie co do spalania-nawet przed perkinsa-może kosztem czegoś-to się okaże.jako ciekawostka-podam spalanie kioti dk451c(moc 46 koni)-203 gram-w rzeczywistości pali około 2-2,5 litra-ciapek to przy nim żarłok- a ten już nie palił dużo.

Twój nowszy , mój starszy Zetor i coś a'la ten NH coś podobnego-miłej lektury :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@qazi-ja podałem rzeczywistą różnice spalania też,bez względu na jakiej normie jest obliczany-i w rzeczywistości co ciekawe td jest mocniejszy niż 7341(moje odczucie nie dane producentów),pracując jednym czy drugim w obciążeniu na obrotach 2000-gdy potrzeba wcisnąć:to td jeszcze będzie szedł,zetor już nie che się zbierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

rzeczywiste spalanie to raczej w litrach/h a nie w gramach albo jak kto woli g/kWh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj