Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
Jacek62

Deutz Fahr M 1300 - Wolno działająca hydraulika

Polecane posty

Jacek62    4

Kupiłem ten kombajn wiosną /rok produkcji 1978/ i zupełnie nie wiem jak się do niego zabrać.Szczególnie martwi mnie podnoszenie hederu.na zimnym silniku trzeba dawać duże obroty aby dzwignął dopiero jak się olej rozgrzeje jest lepiej.
Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym typem może jakieś instrukcje,katalogi.Jeśli tak to bardzo bym prosił o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    281

Mam M922, rocznikowo podobnie i jest tak, że jak masz małe obroty silnika to nie podniesiesz ani nie opuścisz hedera, tak samo jak masz podniesiony heder, zgaszony silnik to go nie opuścisz.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    3

A może ktoś coś więcej napisać o samym napędzie hydrostatycznym w tym kombajnie? Jaki olej, jak z trwałością i niezawodnością oraz jak tam wchodzą biegi te mechaniczne? Silnik ma 140 KM. Daje radę z sieczkarnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jacek62    4
(edytowany)

Dzięki za odpowiedz panowie.Olej w instalacji jest już polski-typowo hydrauliczny jak w Bizonie /którego miałem poprzednio/Sama maszyna narazie oprócz tego problemu z tą hydrauliką nie sprawuje się źle,biegi wchodzą płynnie trochę regulowałem hamulce zasadnicze.Bardzo podatna na korozję konstrukcja a sieczkarnia z tym silnikiem nie robi żadnych problemów widziałem go w akcji w ubiegłe żniwa u sąsiada /od którego go kupiłem/jeździł 2-jką w gęstej pszenicy na zwolnionym przyspieszaczu , 1-nkę włączał tylko na żytku.Nie mam do niego żadnej literatury szukałem i pisałem nawet do różnych handlarzy nic nikt nie ma do tego typu więc poznaję go tzw. metodą "rozbieralną poglądową" czyli co rozbiorę -to potrafię na przyszłość.Konstrukcja zupełnie inna jak poprzednia maszyna,gałkologia również,nastawy,części itp.Co jest wart naprawdę zobaczę w te żniwa oby nie zawiódł.

A napęd nie jest hydro bo to wersja M1300 a nie M1300H.W hydraulice pompa główna,orbitrol,rozdzielacz .Czytałem post kolegi Marcin91

i na różnych forach że ten typ tak ma ale jakoś nie mogę w to uwierzyć gdzieś musi być przyczyna tego problemu może kiedyś samo wyjdzie.Pompa hydrauliki po regeneracj w ubiegłym roku w Tucholi.

Edytowano przez Jacek62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    3

U mnie jest tak samo. Dopiero na wyższych obrotach działa hydraulika. Tam jest tak skonstruowany zawór przed rozdzielaczem, że potrzebuje odpowiedniego ciśnienia oleju, żeby w ogóle podał go na właściwy rozdzielacz hydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
argoz    0

U mnie na małych podniesie ale muszę dac troche gazu na początku, a puźniej idzie na małych obrotach. Do opuszczania to jóż muszą byc większe obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

Dzięki za odpowiedz panowie.Olej w instalacji jest już polski-typowo hydrauliczny jak w Bizonie /którego miałem poprzednio/Sama maszyna narazie oprócz tego problemu z tą hydrauliką nie sprawuje się źle,biegi wchodzą płynnie trochę regulowałem hamulce zasadnicze.Bardzo podatna na korozję konstrukcja a sieczkarnia z tym silnikiem nie robi żadnych problemów widziałem go w akcji w ubiegłe żniwa u sąsiada /od którego go kupiłem/jeździł 2-jką w gęstej pszenicy na zwolnionym przyspieszaczu , 1-nkę włączał tylko na żytku.Nie mam do niego żadnej literatury szukałem i pisałem nawet do różnych handlarzy nic nikt nie ma do tego typu więc poznaję go tzw. metodą "rozbieralną poglądową" czyli co rozbiorę -to potrafię na przyszłość.Konstrukcja zupełnie inna jak poprzednia maszyna,gałkologia również,nastawy,części itp.Co jest wart naprawdę zobaczę w te żniwa oby nie zawiódł.

A napęd nie jest hydro bo to wersja M1300 a nie M1300H.W hydraulice pompa główna,orbitrol,rozdzielacz .Czytałem post kolegi Marcin91

i na różnych forach że ten typ tak ma ale jakoś nie mogę w to uwierzyć gdzieś musi być przyczyna tego problemu może kiedyś samo wyjdzie.Pompa hydrauliki po regeneracj w ubiegłym roku w Tucholi.

 

I koledzy mają rację bo nawet są wzmianki w instrukcji obsługi że do działania hydrauliki ( oczywiście między innymi) trzeba dzwignię gazu przekręcić w pierwsze wycięcie. U mnie też nie działa innaczej jak kolega pisze, na zimnym wogóle nie podniesie a na ciepłym powoli za to nie opuści, albo zawór zawarczy, jak Ci to przeszkadza to przerób zawór:) Dla mnie to zupełnie nieważne ponieważ w pracy w polu i tak używam dużych obrotów ( przy koszeniu max.) to nic mi nie przeszkadza że na małych nie podnosi i nie opuści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aderus    7

z podnoszenie i opuszczaniem jest dokladnie tak jak pisza koledzy ja fahrem 1102m kosze 10 lat i zawsze tak mial na malych obrotach nie podnosil ani nie opuscil poza tym jak do tej pory nie do zdarcia ma 6 cyl bez turbo pali tyle ze nikt nie chce w to wiezyc tzn.malo pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trawek13    2
(edytowany)

mój 1302 hydromat ma 6 turbo 195km i też tak jest że trzeba troche wieksze obroty aby podniósł cheder a jak go zgasisz to ten heder nie opadnie

Edytowano przez Marcin91
ortografia, literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLMKOIJNBHU    0

mam kombjan fahr m 1300 hydromat i kombajn gubi mi cisnienie na motowidłach,czyli gdy jest zimnny ma 170 atmosfer a gdy sie rozgrzeje spada do 100 co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek62    4

Sam mam M 1300 ale nie hydromata i wiem że jest różnica w budowie i zasadzie działania instalacji hydraulicznej gdyż wyniki to z książki instrukcji i budowy.Oddzielnie jest rozrysowany schemat hydrauliki dla M1300 i odddzielnie dla M1300H i są tam zasadnicze różnice.Gdyby taka sytuacja działa się przy moim stawiał bym na:stan filtrów i sitek i samego oleju czy nie jest już bezwartościową cieczą i nie czas na wymianę,stan rozdzielacza /czy nie puszcza rozgrzanego oleju/,oraz zaworu trójdrożnego pod mostkiem -miałem taką sytuację w zeszłym sezonie /pierwszy post/ i poprawiłem sobie delikatnie "kondycję" podnoszenia hederu i motowideł włożeniem jednej podkładki pod sprężynę w tym zaworze.A kręcenie rożnymi śrubami do regulacji hydrauliki odradzał bym bo to może być kosztowne w naprawie .Śledząc instalacje w/g schematu to jest tam po drodze mnóstwo różnych zaworów,dławików które zwiększają lub zmniejszają ciśnienie w i instalacji hydraulicznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek62    4

Chciałem się podzielić przypadkiem który dzisiaj miałem .Po zimie kombajn był odpalany przeglądany ,smarowany ,wymieniane masę różnych drobnych części -ale dziś po raz pierwszy chciałem go przemieścić w inne miejsce a tu szok...nie wysprzęgla .Wduszam sprzęgło a tu kicha nie mogę biegu włączyć i basta. Regulacje dźwigniami na dole na niewiele się zdały. Dopiero po wyjeździe na polną drogę manewrując biegami i sprzęgłem -"wróciło" .Okazało się że tarcza po zimie chyba za bardzo przylgła i bardzo ciężko było jej się odkleić .Strach pomyśleć co by było jak trzeba by to wszystko rozbierać za pięć dwunasta kiedy jutro wybieram się na żyto .Kolejna uwaga co należy zrobić po zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

Nasmarować:) Najlepiej zabezpieczyć jakimś preparatem antykorozyjnym widoczną powierzchnię tulei wariatora przy sprzęgle szczególnie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marekg180913
      Witam
      Gdzie mogę znależć numer VIN w deutz agrotron 120 z 2000 roku ?
      Wie ktoś może ?
       
    • Przez AdrianWasiak
      Poszukuje atrape/gril do deutza dx90 pasuje od dx80,110,120itp A tak ze od 6,10
    • Przez sbastian19891411
      Witam mam problem Z hamulcem w deutz dx 85 lewe koło  ciągle  hamuje klocek hamulcowy  nie odbija jak to zrobic jak odpowietrzyc itp za wszystkie rady dziękuję 
    • Przez dzikitadzik94
      Witam wziąłem się za remont mojego mf 255. Okazało się że stary oryginalny rozdzielacz nigdy nie był używany (zapiekł się), więc postanowiłem go wymienić na trójdrożny. Oglądałem trochę zdjęć podłączenia i każdy inaczej podłącza przewody hydrauliczne do zaworu rozdzielacza głównego 
      Moje pytanie jest takie czy pozycja zaznaczona 1 to wyście płyny, a 2 to wejście i czy tak mogę podłączyć. Dodam że mam taki sam rozdzielacz 3 drożny zamontowany już w tym samym miejscu. Drugą stronę zaworu rozdzielacza głównego zostawiam na tura

    • Przez BartoszWitusik
      Mik problem polega na tym iż pewnego dnia podczas belowania swoim deutzem dx 6.05 na wyświetlaczu pokazywało mi ok. 4600 obrotów na wałku więc stuknołem pięścią w ten wyświetlacz (zawsze to pomagało)i nagle wyświetlało mi tak jak powinno tylko że na środku nic nie było widać po wyłączeniu ciągnika i włączenia go od nowa pokazywało mi na 2300 obrotów (pasek od obrotów jest w prawej części wyświetlacza). I na tym polega muj problem i mam pytanie czy da się coś z tym zrobić. (Jutro wżucę zdjęcie ja to wygląda po przekręceniu stacyjki
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.