Zaloguj się, aby obserwować  
pablos292

Przyczyny braku napędu WOM w MTZ 82?

Polecane posty

Jesush    1

Albo podciągnąć albo wymienić na nowe. Inna przyczyna praktycznie nie możliwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turas20    8

Kiedyś jak miałem MTZ-a i nie chodził mi WOM...To gdy kupiec przyjechał go oglądać to kręcił jakąś śrubą pod skrzynią i WOM zaczął chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

Acha całkiem możliwe że w tym tkwi diabeł pogrzebany, no bo jak włanczałem Wom to często mi się samoistnie sam wyłanczał jak by coś się ślizgało. Jak trzeba to wymienić, trzeba kabinę zdjąć?? rozpołowić ciągnik?? czy też rozebrać skrzynie, gdzie te taśmy się znajdują i jak to zdemontować, bardzo bym prosił o szybką odpowiedz no bo ciagnik mi potrzebny jest i to bardzo szybko :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

a jak wogóle naciągnąć te taśmy??? inf. przyda się na przyszłość a tak wogóle to lepsze było by załączanie wałkami a nie taśmami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

taśmy jak wymieniłem na kostkową z tej przeplatanki to silnik jęczał a nie popuściła taśma ;)

 

więc w starym mtz regulacji dokonuje się poprzez okienko pod siłownikiem na się znajduje (a dokładniej pod wałem od ramion) z boku w dźwigienkę co jest na samym tyle-mostu z prawej wkręca sie śrubkę by zablokowac i ręką do oporu wkreca się śruby naciągające taśmę

 

Co do rozbiórki dość proste by dostać się do taśm spuścić olej wykęcić i wyjąć te 2 śruby do regulacji i na wykęcic tę obudowę z tyłu co w niej jest końcówka WOM (te małe śrubki używa się jako ściągacz sa 2 nagwintowane otwory)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

Jak ja kiedyś podciągnąłem taśmy to aż mi jeden bęben co po nim taśma chodzi pękł w pół i musiałem kupić cały nowy wom 2 lata temu ok 750 zł i do tej pory śmiga w tym roku też podciągałem taśmy, trochę zabawy jest z regulacją tych taśm i dostęp do nich kiepski ale da się zrobić bo ze 2 obroty jedną taśmą i już nie chce się włączyć wajcha od WOM. U mnie MTZ praktycznie cały czas na wałku chodzi kiedyś ciągał Krone turbo 5000 8t i belarkę , teraz tylko w kosiarce 2,1m.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

No podciągnołem te taśmy, jednak nie w tym tkwił problem, tylko przełacznik pod skrzynią głowną był rozłaczony, to jest ten przełącznik co się ustawia 540/1000 obrotów, a ten co jest blisko siłownika to jest tylko do ustawiania zeleznego i niezaleznego, natomiast ta śróba na 13 klucz jest pod spodem tej skrzyni, czasem jak się od spodu o cos zachaczy to samoo się przełączy, ale i tak muszę kupić taką specjalną podkładkę która zabezpiecza srubę przed zakrećeniem. a to podkręcenie taśm też dużo dało :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj