Zaloguj się, aby obserwować  
pablos292

Przyczyny braku napędu WOM w MTZ 82?

Polecane posty

Jesush    1

Albo podciągnąć albo wymienić na nowe. Inna przyczyna praktycznie nie możliwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

turas20    8

Kiedyś jak miałem MTZ-a i nie chodził mi WOM...To gdy kupiec przyjechał go oglądać to kręcił jakąś śrubą pod skrzynią i WOM zaczął chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

Acha całkiem możliwe że w tym tkwi diabeł pogrzebany, no bo jak włanczałem Wom to często mi się samoistnie sam wyłanczał jak by coś się ślizgało. Jak trzeba to wymienić, trzeba kabinę zdjąć?? rozpołowić ciągnik?? czy też rozebrać skrzynie, gdzie te taśmy się znajdują i jak to zdemontować, bardzo bym prosił o szybką odpowiedz no bo ciagnik mi potrzebny jest i to bardzo szybko :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

a jak wogóle naciągnąć te taśmy??? inf. przyda się na przyszłość a tak wogóle to lepsze było by załączanie wałkami a nie taśmami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    314

taśmy jak wymieniłem na kostkową z tej przeplatanki to silnik jęczał a nie popuściła taśma ;)

 

więc w starym mtz regulacji dokonuje się poprzez okienko pod siłownikiem na się znajduje (a dokładniej pod wałem od ramion) z boku w dźwigienkę co jest na samym tyle-mostu z prawej wkręca sie śrubkę by zablokowac i ręką do oporu wkreca się śruby naciągające taśmę

 

Co do rozbiórki dość proste by dostać się do taśm spuścić olej wykęcić i wyjąć te 2 śruby do regulacji i na wykęcic tę obudowę z tyłu co w niej jest końcówka WOM (te małe śrubki używa się jako ściągacz sa 2 nagwintowane otwory)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    9

Jak ja kiedyś podciągnąłem taśmy to aż mi jeden bęben co po nim taśma chodzi pękł w pół i musiałem kupić cały nowy wom 2 lata temu ok 750 zł i do tej pory śmiga w tym roku też podciągałem taśmy, trochę zabawy jest z regulacją tych taśm i dostęp do nich kiepski ale da się zrobić bo ze 2 obroty jedną taśmą i już nie chce się włączyć wajcha od WOM. U mnie MTZ praktycznie cały czas na wałku chodzi kiedyś ciągał Krone turbo 5000 8t i belarkę , teraz tylko w kosiarce 2,1m.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

No podciągnołem te taśmy, jednak nie w tym tkwił problem, tylko przełacznik pod skrzynią głowną był rozłaczony, to jest ten przełącznik co się ustawia 540/1000 obrotów, a ten co jest blisko siłownika to jest tylko do ustawiania zeleznego i niezaleznego, natomiast ta śróba na 13 klucz jest pod spodem tej skrzyni, czasem jak się od spodu o cos zachaczy to samoo się przełączy, ale i tak muszę kupić taką specjalną podkładkę która zabezpiecza srubę przed zakrećeniem. a to podkręcenie taśm też dużo dało :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj