Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pablos292

Przyczyny braku napędu WOM w MTZ 82?

Polecane posty

Jesush    1

Albo podciągnąć albo wymienić na nowe. Inna przyczyna praktycznie nie możliwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

turas20    6

Kiedyś jak miałem MTZ-a i nie chodził mi WOM...To gdy kupiec przyjechał go oglądać to kręcił jakąś śrubą pod skrzynią i WOM zaczął chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

Acha całkiem możliwe że w tym tkwi diabeł pogrzebany, no bo jak włanczałem Wom to często mi się samoistnie sam wyłanczał jak by coś się ślizgało. Jak trzeba to wymienić, trzeba kabinę zdjąć?? rozpołowić ciągnik?? czy też rozebrać skrzynie, gdzie te taśmy się znajdują i jak to zdemontować, bardzo bym prosił o szybką odpowiedz no bo ciagnik mi potrzebny jest i to bardzo szybko :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

a jak wogóle naciągnąć te taśmy??? inf. przyda się na przyszłość a tak wogóle to lepsze było by załączanie wałkami a nie taśmami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

taśmy jak wymieniłem na kostkową z tej przeplatanki to silnik jęczał a nie popuściła taśma ;)

 

więc w starym mtz regulacji dokonuje się poprzez okienko pod siłownikiem na się znajduje (a dokładniej pod wałem od ramion) z boku w dźwigienkę co jest na samym tyle-mostu z prawej wkręca sie śrubkę by zablokowac i ręką do oporu wkreca się śruby naciągające taśmę

 

Co do rozbiórki dość proste by dostać się do taśm spuścić olej wykęcić i wyjąć te 2 śruby do regulacji i na wykęcic tę obudowę z tyłu co w niej jest końcówka WOM (te małe śrubki używa się jako ściągacz sa 2 nagwintowane otwory)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    8

Jak ja kiedyś podciągnąłem taśmy to aż mi jeden bęben co po nim taśma chodzi pękł w pół i musiałem kupić cały nowy wom 2 lata temu ok 750 zł i do tej pory śmiga w tym roku też podciągałem taśmy, trochę zabawy jest z regulacją tych taśm i dostęp do nich kiepski ale da się zrobić bo ze 2 obroty jedną taśmą i już nie chce się włączyć wajcha od WOM. U mnie MTZ praktycznie cały czas na wałku chodzi kiedyś ciągał Krone turbo 5000 8t i belarkę , teraz tylko w kosiarce 2,1m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

No podciągnołem te taśmy, jednak nie w tym tkwił problem, tylko przełacznik pod skrzynią głowną był rozłaczony, to jest ten przełącznik co się ustawia 540/1000 obrotów, a ten co jest blisko siłownika to jest tylko do ustawiania zeleznego i niezaleznego, natomiast ta śróba na 13 klucz jest pod spodem tej skrzyni, czasem jak się od spodu o cos zachaczy to samoo się przełączy, ale i tak muszę kupić taką specjalną podkładkę która zabezpiecza srubę przed zakrećeniem. a to podkręcenie taśm też dużo dało :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×