Polecane posty

kravter    39

na jakiej zasadzie one sie zmieniaja ?? jak obroty spadna do xx to wtedy mi go zmniejszy czy sam musze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Chodzi Ci o dynashift, tak? bynajmniej u mnie w 3085 są 4 półbiegi w gałce przy kierownicy i to samemu się zmienia, nie wydaje mi się żeby to zmienili ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

tak dynashift 4 polbiegi ale cos na aukcjach o tym mf pisze ze ma zmieniane pod obciazeniem to wlasnie nie wiem czy on sam ma zmieniac czy ja musze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Biegi zmieniane pod obciążeniem -> biegi zmieniasz sam bez użycia sprzęgła, chyba że masz automatykę zmiany, ale w tych MF jej nie było.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    3

Dopiero seria 62XX miała automatykę. Teraz trochę żałuje że nie wzięliśmy jakiegoś z tej serii zamiast 61XX.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

a ja mam 8120 i nie zaluje ;p (wiecej bajerow wieksze prawdopodobienstwo awari) wole sam pilnowac kiedy zmienic niz ma to robic za mnie koputer i bedzie mi szarpal bo akurat ustawi sie obciazenie na granicy jakiegos biegu i bedzie mi szarpal wyzszy nizszy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

zgadza się, 4 półbiegi w Dynashifcie super sprawa i mało awaryjna skrzynia. Żadnych powershiftów w używkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

jezdzilem z pracownikiem takim na NH automat na prasie i wlasnie on ma kompa nie? i jjak tlok udeza to jest przeciazenie i schodzi bieg tlok wroci to on podnosi bieg i tak w kolko az obiad wraca tak szarpie :D caly dzien pojezdzic i przod tyl przod tyl :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszz566    16

Właśnie w sprawie skrzyni Dynashift chciałem się zapytać czy to dobre skrzynie. Czy często ulegają awariom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2795x    1

Witam mam pewien problem w moim MF, otóż od pewnego czasu zaczęły mi znikać półbiegi(głownie A i B ) i na miejscu półbieg A mam D a na półbiegu B mam C czyli w czasie jazdy to wygląda tak D-C-C-D. Możecie mi poradzić gdzie szukać przyczyny ? Problem ten występował stopniowo najpierw półbiegi znikały jak był ciągnik rozgrzany teraz nawet jak jest zimny. Dodam że to model 8130.

Edytowano przez dawid2795x

Sprzedam przyczepkę gospodarczą. Proszę pisać na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Witaj:) jakim olejem go zalales?? Musisz popatrzec czy przy elektromagnesach te wtyczki nie zasniedzialy, rowniez jeszcze zobaczyc polaczenia przy komputerze co jest pod kabina, jak sprawdzisz i okaze sie ze jest w porzadku to sprobuj jeszcze elektromagnesy po zamieniac wez na chwile np od wom i od blokady i zaloz je zamiast tamtych, wtedy znow sprawdz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz82    3

Jeśli jest wersja z jednym półbiegiem to np. podczas orki jak już zaczyna ostro schodzić z obrotów czyli występuje pełne obciążenie mogę włączyć? Niby po to jest ale jak zaleca się używanie według instrukcji? mf 3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

ja mam z 1 polbiegiem jak jade na pustio i daje zeby jechal szybciej to bez sprzegla ale w dol ze sprzeglem bo szarpie ale w transporcie np pod gore tez daje bez bo zdazy go juz wychamowac i nie szarpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    3

A nie jest czasem tak że półbieg sie zmienia zależnie od ciśnienia hydraulicznego i tak np D jest zupełnie bez cisnienia C z małym B z wiekszym a A z najwiekszym? Bo to wyglada tak jakbyś miał słabą pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1hej mam problem mały z mf 3080 jak włóczę wałek pochodzi chwile i przestaje wszystko chodzi mi oprócz womu dodam do tego ze przedni napęd blokada Mstów i półbiegi chodzą jak zegarek ? co moze być i jak to naprawić ? 

 
Edytowano przez kris14
Pkt. 1.4 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj