pablos292

Problem z szarpaniem i wyciem turbiuny podczas jazdy Belarusem 952.3

Polecane posty

pablos292    0

Witam Państwa. Posiadam Belarusa 952.3 od 3 lat. Mam z nim taki problem iż jeśli on się rozgrzeje tzn.przepracuje 6, 8 godzin to wtedy przy wysokich obrotach silnika dość często zaczyna szarpać jak oszalały i wyje turbina i wtedy gdy odejmę lekko nogę z gazu natychmiast przestaje to robić i chodzi prawidłowo dopóki nie depnę na gaz. Przy 30, 40 km/ha nie da się nim prawidłowo jechać, gdyż niesamowicie szarpie. Dla mnie zagadką jest to dlaczego on nie robi tego zaraz po odpaleniu silnika tylko po długim czasie dopiero. Sprawdzałem zawory i wszystko ok jest. Wymieniłem filtr powietrza i uszczelki pod kolektorem wydechowym. Dokręciłem zaciski przewodów od sprężarki do interccolera i dalej do kolektora ssącego. Ten podzespół raczej nie ma przecieków, a wcześniej wykonane zabiegi nic nie dały i dalej tak robi tylko że już nie tak mocno jak na początku. Myślałem nad tym że wał turbiny nie jest poprawnie chłodzony, aczkolwiek wykluczyłem to gdyż regularnie zmieniam olej w silniku oraz filtry oleju. Może turbina albo sprężarka ma winę? Być może pompa paliwowa źle zapodaje powietrze, ale dziwne że na początku dobrze chodzi silnik, albo inne małe pierdolniki co wprowadzają do cylindra sprężone powietrze z większą zawartością tlenu. To coś coo jest zepsute źle pracuje tylko wtedy gdy się rozgrzeje. Mi się już wszystkie pomysły wyczerpały więc proszę o rozwiązanie tej zagadki?? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

mam MTZ 952.3 i jego prędkość max to 30km/h.

Czy podkręcałeś dawkę paliwa na pompie, zwiększałeś obroty silnika powyżej 2000obr/min?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7953

moze byc cos z pompa paliwowa gdy sie nagrzeje nierowno podaje paliwo i silnik przerywa i szarpie turbina do pracy silnika tu chyba za duzo nie ma jak by nie dzialala to po prostu by nie mial takiej mocy mialby muła poprostu ale chodzilby normalnie nie przerywajac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

No właśnie póki się nie nagrzeję to elegancko chodzi, moim zdaniem pompa nie ma winy bo tak by od razu nie chodził i nie miał mocy, albo może też być że w pompie jest mało oleju i gdy się nagrzeje po pewnym czasie to źle chłodzi sekcje i może dlatego przerywa na sekcjach, czort wie... albo też może być ten przewód oleju co chłodzi wał turbiny zapchany, ale wątpię w to bo od nowego dbam o silnik i nie powinno być tam brudu. Mam znajomego który ma ten sam problem i też nie wie co jest grane, normalnie z archiwum X hehe

 

Odnośnie Nikity benet to wszystkie belarusy fabrycznie nie mają podkęconą maksymalną dawkę paliwa, dlatego że jak kupujesz nowego belarusa to wtedy jest on na dotarciu i w czasie tego dotarcia nie może silnik pracować na pełnych obrotach. i jak trwa gwarancja to gwarancyjni zadbali o to aby jak najmniej się psuło i dlatego silnik nie pracuje na maksymalnych obrotach. Pod nożnym gazem odkręć śrubkę, oraz na pompie paliwowej też ustaw dawkę tzn od tego sprzęgełka popuść śrubkę żeby miał większy zasięg i zobaczysz jaką bedzie miał petarę :mellow: U mnie na liczniku normalnie idzie jechać 40 km/ha, ale to są ruskie liczniki więc jak sprawdzałem ile tak rzeczywiście idzie to z tyłu autem jechałem i wykazało o 20 km/ha więcej czyli 60 km/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kolego a jak tam wtryski wyglądają sprawdzałeś może tu też być przyczyna i jeszcze może być tak że to sprzęgiełko które napędza pompę wtryskową może być walniete dopóki olej gesty to kasuje wszystkie luzy później jest coraz gorzej u nas na wsi tak było gościu już chciał pompę wymieniać wykręcił ją a tu psikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7953

jak by przewod smarujacy turbine sie zapchal to by sie turbinka zatarla a po za tym tam jest takie cisnienie oleju ze jest to raczej niemozliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

No kolego chodzi Ci o to sprzęgełko co regulujesz dawkę gazu tak?? i jak to sprzęgełko może mieć winę?? Mógłbyś jaśniej powiedzieć? :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7953

koledze chodzi o cale sprzeglo ktore napedza cala pompe paliwowa tego sprzegla nie widac dopiero jak sie zdemontuje pompe to je mozna zobaczyc i uwzgledznic czy to jego wina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj