Skocz do zawartości
News
pablos292

Problem z szarpaniem i wyciem turbiuny podczas jazdy Belarusem 952.3

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pablos292    0

Witam Państwa. Posiadam Belarusa 952.3 od 3 lat. Mam z nim taki problem iż jeśli on się rozgrzeje tzn.przepracuje 6, 8 godzin to wtedy przy wysokich obrotach silnika dość często zaczyna szarpać jak oszalały i wyje turbina i wtedy gdy odejmę lekko nogę z gazu natychmiast przestaje to robić i chodzi prawidłowo dopóki nie depnę na gaz. Przy 30, 40 km/ha nie da się nim prawidłowo jechać, gdyż niesamowicie szarpie. Dla mnie zagadką jest to dlaczego on nie robi tego zaraz po odpaleniu silnika tylko po długim czasie dopiero. Sprawdzałem zawory i wszystko ok jest. Wymieniłem filtr powietrza i uszczelki pod kolektorem wydechowym. Dokręciłem zaciski przewodów od sprężarki do interccolera i dalej do kolektora ssącego. Ten podzespół raczej nie ma przecieków, a wcześniej wykonane zabiegi nic nie dały i dalej tak robi tylko że już nie tak mocno jak na początku. Myślałem nad tym że wał turbiny nie jest poprawnie chłodzony, aczkolwiek wykluczyłem to gdyż regularnie zmieniam olej w silniku oraz filtry oleju. Może turbina albo sprężarka ma winę? Być może pompa paliwowa źle zapodaje powietrze, ale dziwne że na początku dobrze chodzi silnik, albo inne małe pierdolniki co wprowadzają do cylindra sprężone powietrze z większą zawartością tlenu. To coś coo jest zepsute źle pracuje tylko wtedy gdy się rozgrzeje. Mi się już wszystkie pomysły wyczerpały więc proszę o rozwiązanie tej zagadki?? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

mam MTZ 952.3 i jego prędkość max to 30km/h.

Czy podkręcałeś dawkę paliwa na pompie, zwiększałeś obroty silnika powyżej 2000obr/min?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1967

moze byc cos z pompa paliwowa gdy sie nagrzeje nierowno podaje paliwo i silnik przerywa i szarpie turbina do pracy silnika tu chyba za duzo nie ma jak by nie dzialala to po prostu by nie mial takiej mocy mialby muła poprostu ale chodzilby normalnie nie przerywajac


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pablos292    0

No właśnie póki się nie nagrzeję to elegancko chodzi, moim zdaniem pompa nie ma winy bo tak by od razu nie chodził i nie miał mocy, albo może też być że w pompie jest mało oleju i gdy się nagrzeje po pewnym czasie to źle chłodzi sekcje i może dlatego przerywa na sekcjach, czort wie... albo też może być ten przewód oleju co chłodzi wał turbiny zapchany, ale wątpię w to bo od nowego dbam o silnik i nie powinno być tam brudu. Mam znajomego który ma ten sam problem i też nie wie co jest grane, normalnie z archiwum X hehe

 

Odnośnie Nikity benet to wszystkie belarusy fabrycznie nie mają podkęconą maksymalną dawkę paliwa, dlatego że jak kupujesz nowego belarusa to wtedy jest on na dotarciu i w czasie tego dotarcia nie może silnik pracować na pełnych obrotach. i jak trwa gwarancja to gwarancyjni zadbali o to aby jak najmniej się psuło i dlatego silnik nie pracuje na maksymalnych obrotach. Pod nożnym gazem odkręć śrubkę, oraz na pompie paliwowej też ustaw dawkę tzn od tego sprzęgełka popuść śrubkę żeby miał większy zasięg i zobaczysz jaką bedzie miał petarę :mellow: U mnie na liczniku normalnie idzie jechać 40 km/ha, ale to są ruskie liczniki więc jak sprawdzałem ile tak rzeczywiście idzie to z tyłu autem jechałem i wykazało o 20 km/ha więcej czyli 60 km/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Kolego a jak tam wtryski wyglądają sprawdzałeś może tu też być przyczyna i jeszcze może być tak że to sprzęgiełko które napędza pompę wtryskową może być walniete dopóki olej gesty to kasuje wszystkie luzy później jest coraz gorzej u nas na wsi tak było gościu już chciał pompę wymieniać wykręcił ją a tu psikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1967

jak by przewod smarujacy turbine sie zapchal to by sie turbinka zatarla a po za tym tam jest takie cisnienie oleju ze jest to raczej niemozliwe


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos292    0

No kolego chodzi Ci o to sprzęgełko co regulujesz dawkę gazu tak?? i jak to sprzęgełko może mieć winę?? Mógłbyś jaśniej powiedzieć? :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1967

koledze chodzi o cale sprzeglo ktore napedza cala pompe paliwowa tego sprzegla nie widac dopiero jak sie zdemontuje pompe to je mozna zobaczyc i uwzgledznic czy to jego wina


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.