szymek85

Wskaźnik ciśnienia oleju

Polecane posty

szymek85    18

Witam mam problem z instalacją a mianowicie wskaźnik ciśnienia pokazuje że jest około 1,5 bara po sprawdzeniu zegarem na silniku jest prawie 4 bary dodam iż kontrola od oleju cały czas też świeci. Pierwsze co to wymieniłem oba czujnik ale to nic nie pomogło. Może macie jakieś sugestie co można jeszcze zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Sprawdzałeś jednym czy dwoma zegarami może jest wadliwy ten którym sprawdzasz? I wskaźnik pokazuje dobrze. Skoro wymieniłeś czujniki a kontrolka nadal się świeci i wskaźnik też pokazuje zbyt małe ciśnienie to raczej tak jest.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dziwne bo 1,5 bara to jeszcze kontrolka nie powinna się świecić.Wyjmij kabel od czujnika zaniku, lampka powinna się nie świecić, wyjmij kabel od czujnika oleju i dotknij go do masy powinien pokazywać 6 barów, napisz czy tak jest.A sygnał trąbi?

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

Dziwne bo 1,5 bara to jeszcze kontrolka nie powinna się świecić.Wyjmij kabel od czujnika zaniku, lampka powinna się nie świecić, wyjmij kabel od czujnika oleju i dotknij go do masy powinien pokazywać 6 barów, napisz czy tak jest.A sygnał trąbi?

 

 

Gdy ściągnę kabel kontrolka i tak świeci. A gdy zmasuje kabel od czujnika ciśnienia to rośnie do maxa, a sygnał nie trąbi. Wszystko jest w oryginale kombajn jest z 1998r i już sam nie wiem co się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

To jedno mamy rozwiązane, problem lampki prawdopodobnie jest gdzieś przetarty przewód jeżeli świeci się lampka to sygnał powinien trąbić (pytanie czy wcześniej trąbił?).

Jeżeli czujnik ciśnienia wymieniony to pozostaje wina zegara lub instalacji (można podciągnąć bezpośrednio przewód od czujnika do zegara pod zacisk "M") do zegara dochodzi napięcie 24V, pozostałe zegary działają prawidłowo?

A jak tylko włączysz kluczyk to jak się zachowuje zegar???

 

Schemat instalacji: http://chomikuj.pl/SadekMB/Galeria/Schemat+Bizon+Rekord


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

Jutro podciągnę bezpośrednio kabel z czujnika do zegara. Pozostałe wskaźniki działają prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Łapie gdzieś lewą masę na kontrolkę, a szczurki coś nie narozrabiały?może gdzieś jest przetarty kabel, trochę dziwne dlaczego jak świeci się kontrolka to sygnał nie trąbi, być może kabel masowy jest gdzieś przegryziony i jedna strona dotyka do masy i dla tego świeci kontrolka a druga nie i sygnał nie trąbi to że ten drugi pokazuje małe ciśnienie to może też i zegar coś knocić bo z czujnikiem zaniku nie powinien mieć nic wspólnego. Jak masz jakąś PROBÓWKĘ - to dotknij do czujnika zaniku i do zasilania przy rozruszniku, jak jest sprawny to na uruchomionym silniku nie powinna się świecić,trzeba po prostu wszystko posprawdzać na odległość to co ja mogę powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

Jutro rano wymianami olej i biorę się za te czujniku możne do żniw uda mi się uporać z tym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

Dziś podłączyłem bezpośrednio przewód do kontrolki i działa ok ale przy zegarze jak podłączę dalej pokazuje za małe ciśnienie ( można wnioskować cze wina zegara??) Przy kontrolce są 3 przewody 1 prądowy 2 od czujnika a ten 3?? jest podłączony do diody z boku na obudowie od czego jest ten przewód??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Te diody są od tego aby sygnał trąbił też na przenośniku, zapchaniu sieczkarni jak i zaniku ciśnienia. Mam rozumieć że jak podłączyłeś bezpośrednio to zegar pokazuje odpowiednie ciśnienie 4 bary?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    18

Właśnie nie zegar pokazuje tak jak pokazywał tylko kontrolka gaśnie jak podłącze bezpośrednio. To może te diody są uszkodzone że sygnał nie chodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Trzeba sprawdzić diody, bo uważam że sygnał powinien działać bo liczą się sekundy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Im więcej pierdół tym częściej się knoci, ja mam kontrolkę i sygnał podłączony bez diod i przekaźników i wszystko działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

Witam mam problem z instalacją a mianowicie wskaźnik ciśnienia pokazuje że jest około 1,5 bara po sprawdzeniu zegarem na silniku jest prawie 4 bary dodam iż kontrola od oleju cały czas też świeci. Pierwsze co to wymieniłem oba czujnik ale to nic nie pomogło. Może macie jakieś sugestie co można jeszcze zrobić?

panowie są dwa rodzaje czujników z końcówką numeru 03 lub 13 jaki masz ??? zmień na ten z nr odwrotnym i wszystko bedzie oki ja TAK Miałem już przy dwóch kombajnach na 100% to bedzie to :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco7394    0

witam podpinam sie do tematu . w rekodzie 2001 r gdy go odpale to cisnienie rosnie dojdzie do 3 i nagle skacze na 10 i nie wiem co jest tego powodem przeciez niemozliwe jest zeby cisnienie w silniku tak nagle moglo wzrosnac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Prawdopodobnie czujnik do wymiany (przetarły się druciki na potencjometrze w czujniku).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

Witam mam problem ze wskaźnikiem ciśnienia oleju. Gdy włączę stacyjke to wskaźnik normalnie wskakuje na "0", ale gdy odpalę to rośnie na max. Gdy gaszę i ciśnienie spada to już przy 3 barach sygnal trąbi.  Kombajn niedawno kupiłem, więc nie wiem jak wskaźnik działał  wcześniej, ale przez całą drogę  jak go prowadziłem (80km) to ciśnienie nic nie zmalało. Dzisiaj wymieniłem czujnik ciśnienia na nowy i dalej to samo. Co może być przyczyną?

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    432

Hmm 80km to sporo i czym bardziej sie silnik nagrzewa olejj to ciśnienie maleje wraz z zwiekszeniem temperatury np po odpaleniu w ciadniku mam 4 a po rozgrzaniu 2,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Po pierwsze za sygnał jest odpowiedzialny inny czujnik niż za zegar, a najlepiej dla pewności podłącz manometr i będziesz wiedział jak sytuacja wygląda w realu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

wiem, że za sygnał odpowiada inny czujnik, ale chodziło mi o pokazanie, że coś mi źle wskazuje ciśnienie, jeśli sygnał zaczyna trąbic juz przy 3 to raczej niema w tym momencie 3 bar. Chciałem sprawdzić ciśnienie, ale miałem manometr z gwintem takim jak w c-360 i brakowało mi redukcji. Dzisiaj sprawdziłem ciśnienie i okazało się, że trzyma 3,5 bar na niskich i wysokich obrotach. wynika z tego, że wskaźnik w kabinie jest uszkodzony. Czy w ogóle jest to naprawialne, czy trzeba nowy zakupić?

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie naprawisz tego. A zlecanie komuś mija się z celem ze względów ekonomicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    216

Witam

Tydzień temu przyprowadziliśmy bizona i jest taki o to problem iż wskaźnik ciśnienia oleju po włożeniu kluczyka od razu pokazuje 6 atm i przeciągłem przewód bezpośrednio od czujnika ale to nic nie daje przewód od czujnika nie podłączony a on cały czas 6 atm pokazuje macie może jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Bizon_Ursus
      Witam. Koledzy może mi ktos podesłać zdjęcia jak ma podłączony wskaźnik paliwa jaki kolor kabla pod wskaźnik podłączyć. później zdiagnozuje czy pływak działa czy nie w zbiorniku z tego co widziałem są podłączone kable . Pozdrawiam
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
    • Przez Darek914
      Witam czy jak wyjąć pompe wtryskową w bizonie trzeba ja ustawiać na jakieś znaki  czy nie bo nigdy nie wyjmowałem  a musze wyjąć 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj