Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
toof

Sterowanie podnośnikiem w belarusie 820

Polecane posty

toof    5

Witam

Panowie mam pytanie jak poprawnie powinien pracować tylni TUZ, tzn. u mnie działa to następująco:

Po przestawieniu dźwigni w pozycję podnoszenie muszę zaczekać kilka sekund aż zacznie podnosić. Jak już podniesie do samego końca jest taki moment, że silnik tak jakby zostanie lekko "przyduszony". I tu moje pierwsze pytanie czy to normalne działanie, czy coś jest nie tak, a jak tak to co?

Druga sprawa to opuszczanie TUZ sytuacja wygląda dokładnie tak samo. daje opuszczanie i znowu kilka sekund i idzie w dół oczywiście z obciążeniem. Jak nie ma nic podpiętego trzeba się na cięgnach "powiesić" żeby zeszły w dół - czy to normalne, czy praca taka jest niewłaściwa.

No i wreszcie dociążanie. Jak dźwignie ustawie max do przodu to ramiona zaczynają schodzić w dół bez obciążenia co jest chyba działaniem właściwym, ale siła z jaką tłok je pcha na dół jest o takie wartości że mogę je utrzymać rękami. Zastanawiam się czy skoro dociążanie ma "wbijać" pług w ziemie a ja to utrzymuję rękami to czy tu jest wszystko ok. Dźwignie pod podłogą ma ustawioną w pozycję neutralną czyli teoretycznie wszystko w porządku.

Proszę Was o pomoc, czy to poprawna praca a jak nie to czy błąd tkwi po mojej stronie czy może co jest popsute.

Z góry dzięki -pozdrawiam[/center][/center][/center]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

U mnie dzwignia koło fotela całkiem do tyłu, jak podniesie na maxa to przumuli silnik. Podobno ma się sama dzwignia przełączyć w pozycję neutralną ale nie za bardzo to u mnie działa, muszę ręką. Im bardziej dajesz do przodu to podnośnik opada coraz niżej. Całkiem do przodu powinno być siłowe dociśnięcie ramion do ziemi ale to u mnie też nie chodzi. Dociążenie działa tylko na dzwigni koło kierownicy. Gdy dasz tą koło fotela w pozycją neutralną to dzwignia koło kierownicy do siebie podnoszenie, do przodu dociążenie, jeszcze bardziej do przodu pływające. Dużo zależy od stanu rozdzielacza pod fotelem, regulacji dzwigni i luzów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabi6666    0

Ja też mam problem z podnośnikiem. Jak olej jest nie rozgrzany to podnosi normalnie, ale jak już się rozgrzeje to nie ma siły podnieść,proszę o pomoc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomko1112    0

To mój pierwszy post na forum więc witam serdecznie:)

Po pierwsze hydraulika w nowych belarusach różni się trochę od MTZ, na przykład w belarusach nie obsługuje się już podnośnika dźwigniami przy kierownicy.

Po drugie to opóźnienie w podnoszeniu i opuszczaniu jest dość dziwne, u mnie to maks pół sekundy. Przygasanie to norma:) Ale z dociskiem to według mnie jest coś nie tak, bo u mnie co prawda nie unosi tylnych kół do góry ale widać po ciągniku że ma ochotę się unieść, w orce też to bardzo dobrze czuć. O podnoszeniu ramion ręką nie ma mowy.

Jak dla mnie możesz mieć albo za mało oleju, albo coś z rozdzielaczem pod siedzeniem. Może zaworek przeciążeniowy, może ciśnienie za małe.

Mam Belarusa 820 z 2007r. Pozdrawiam:)

EDIT: Powolne opuszczanie podnośnika bez obciążenia to norma w tym ciągniku:) I rozumiem że Twój ciągnik jest nowy?

Edytowano przez tomko1112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

To szukaj we wszystkich miejscach gdzie może puszczać olej. Kiepska już pompa, przeciek z jednej strony tłoka siłownika na drugą. To ubytek ciśnienia którego nie widać bo nie cieknie na zewnątrz. Rozdzielacz i regulator pod siedzeniem. Z tym jest różnie.

 

Fakt kolego tomko1112 . Nie wziąłem tego pod uwagę.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    5

Tak mój traktor jest nowy, więc zanim wezwę serwis wolę się upewnić czy wszystko z mojej strony zrobiłem poprawnie, a jak tak to ich wezwę. Olej mam na odpowiednim poziomie. Jak już wspomniałem dźwignia pod siedzeniem jest w pozycji neutralnej, ale jest tam jeszcze pokrętło czasu reakcji, czy przy neutralnej pozycji ww dźwigni ono będzie działać i czy może mieć wpływ na opóźnienie w działaniu mojego TUZ-a? Czy ten zaworek przeciążeniowy to coś do czego można mieć normalny dostęp i da się to przestawić samemu czy tylko serwis i czy podobnie sprawa się ma z ciśnieniem pompy? A czy rozdzielacz pod siedzeniem to ten element przy którym znajduje się wspomniane pokrętło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Nie mylcie pojęcia 820 podniesiesz się jeżeli masz siłownik poziomy tak jak w MTZ to jest dwustronnego. Nie podniesiesz sie na monobloku !


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomko1112    0

Kolego toof, możesz spróbować zobaczyć czy będzie jakaś różnica po ruszeniu pokrętłem szybkości reakcji. Co do zaworka to uważam że skoro ciągnik jest na gwarancji to myślę że powinien się nim zajmować serwis:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.