Zaloguj się, aby obserwować  
toof

Sterowanie podnośnikiem w belarusie 820

Polecane posty

toof    5

Witam

Panowie mam pytanie jak poprawnie powinien pracować tylni TUZ, tzn. u mnie działa to następująco:

Po przestawieniu dźwigni w pozycję podnoszenie muszę zaczekać kilka sekund aż zacznie podnosić. Jak już podniesie do samego końca jest taki moment, że silnik tak jakby zostanie lekko "przyduszony". I tu moje pierwsze pytanie czy to normalne działanie, czy coś jest nie tak, a jak tak to co?

Druga sprawa to opuszczanie TUZ sytuacja wygląda dokładnie tak samo. daje opuszczanie i znowu kilka sekund i idzie w dół oczywiście z obciążeniem. Jak nie ma nic podpiętego trzeba się na cięgnach "powiesić" żeby zeszły w dół - czy to normalne, czy praca taka jest niewłaściwa.

No i wreszcie dociążanie. Jak dźwignie ustawie max do przodu to ramiona zaczynają schodzić w dół bez obciążenia co jest chyba działaniem właściwym, ale siła z jaką tłok je pcha na dół jest o takie wartości że mogę je utrzymać rękami. Zastanawiam się czy skoro dociążanie ma "wbijać" pług w ziemie a ja to utrzymuję rękami to czy tu jest wszystko ok. Dźwignie pod podłogą ma ustawioną w pozycję neutralną czyli teoretycznie wszystko w porządku.

Proszę Was o pomoc, czy to poprawna praca a jak nie to czy błąd tkwi po mojej stronie czy może co jest popsute.

Z góry dzięki -pozdrawiam[/center][/center][/center]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

U mnie dzwignia koło fotela całkiem do tyłu, jak podniesie na maxa to przumuli silnik. Podobno ma się sama dzwignia przełączyć w pozycję neutralną ale nie za bardzo to u mnie działa, muszę ręką. Im bardziej dajesz do przodu to podnośnik opada coraz niżej. Całkiem do przodu powinno być siłowe dociśnięcie ramion do ziemi ale to u mnie też nie chodzi. Dociążenie działa tylko na dzwigni koło kierownicy. Gdy dasz tą koło fotela w pozycją neutralną to dzwignia koło kierownicy do siebie podnoszenie, do przodu dociążenie, jeszcze bardziej do przodu pływające. Dużo zależy od stanu rozdzielacza pod fotelem, regulacji dzwigni i luzów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabi6666    0

Ja też mam problem z podnośnikiem. Jak olej jest nie rozgrzany to podnosi normalnie, ale jak już się rozgrzeje to nie ma siły podnieść,proszę o pomoc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomko1112    0

To mój pierwszy post na forum więc witam serdecznie:)

Po pierwsze hydraulika w nowych belarusach różni się trochę od MTZ, na przykład w belarusach nie obsługuje się już podnośnika dźwigniami przy kierownicy.

Po drugie to opóźnienie w podnoszeniu i opuszczaniu jest dość dziwne, u mnie to maks pół sekundy. Przygasanie to norma:) Ale z dociskiem to według mnie jest coś nie tak, bo u mnie co prawda nie unosi tylnych kół do góry ale widać po ciągniku że ma ochotę się unieść, w orce też to bardzo dobrze czuć. O podnoszeniu ramion ręką nie ma mowy.

Jak dla mnie możesz mieć albo za mało oleju, albo coś z rozdzielaczem pod siedzeniem. Może zaworek przeciążeniowy, może ciśnienie za małe.

Mam Belarusa 820 z 2007r. Pozdrawiam:)

EDIT: Powolne opuszczanie podnośnika bez obciążenia to norma w tym ciągniku:) I rozumiem że Twój ciągnik jest nowy?

Edytowano przez tomko1112

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

To szukaj we wszystkich miejscach gdzie może puszczać olej. Kiepska już pompa, przeciek z jednej strony tłoka siłownika na drugą. To ubytek ciśnienia którego nie widać bo nie cieknie na zewnątrz. Rozdzielacz i regulator pod siedzeniem. Z tym jest różnie.

 

Fakt kolego tomko1112 . Nie wziąłem tego pod uwagę.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    5

Tak mój traktor jest nowy, więc zanim wezwę serwis wolę się upewnić czy wszystko z mojej strony zrobiłem poprawnie, a jak tak to ich wezwę. Olej mam na odpowiednim poziomie. Jak już wspomniałem dźwignia pod siedzeniem jest w pozycji neutralnej, ale jest tam jeszcze pokrętło czasu reakcji, czy przy neutralnej pozycji ww dźwigni ono będzie działać i czy może mieć wpływ na opóźnienie w działaniu mojego TUZ-a? Czy ten zaworek przeciążeniowy to coś do czego można mieć normalny dostęp i da się to przestawić samemu czy tylko serwis i czy podobnie sprawa się ma z ciśnieniem pompy? A czy rozdzielacz pod siedzeniem to ten element przy którym znajduje się wspomniane pokrętło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Nie mylcie pojęcia 820 podniesiesz się jeżeli masz siłownik poziomy tak jak w MTZ to jest dwustronnego. Nie podniesiesz sie na monobloku !


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomko1112    0

Kolego toof, możesz spróbować zobaczyć czy będzie jakaś różnica po ruszeniu pokrętłem szybkości reakcji. Co do zaworka to uważam że skoro ciągnik jest na gwarancji to myślę że powinien się nim zajmować serwis:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez I_LOVE_MTZ
      witam co może być przyczyną słabo świecą lampy na wyjściu przy lampie ma 9v
    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.