Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

mani51    373

Patrząc na zdjęcia wygląda na to że wszystko jest jak trzeba. Jeśli jesteś pewien że to idzie olej z dołu to trudno w tym przypadku coś sensownego wymyślić :/

 

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wyciek jest między tulejami ,wytrzesz i za chwilę znów leci ,dzisiaj trochę tym jechałem parę km i wylatywało ,trochę mniej zaczęło lecieć jak popusciłem korek wlewu oleju do zwolnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czyli wyciek nie jest pomiędzy tulejami zewnętrzna wewnętrzna tylko pomiędzy zewnętrzną a korpusem zwolnicy?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wyciek jest pomiędzy tulejami ,bo jak wytrzesz to leci z góry ,miałem przez noc prawie odkręcony korek wlewu oleju do zwolnicy ,to niby nic górą nie wyciekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powietrze ma wydostawać się ze zwolnicy przez łożysko wałeczkowe do otworka i pomiędzy tulejami na zewnątrz. To wygląda jak by u ciebie nie mogło przecisnąc się przez łożysko tylko dołem pcha olej do góry. Ciężko coś wydedukować nie będąc przy tym.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Może trochę odbiegnę od tematu , ale mam pytanie czy tulejował ktoś przedni wspornik i zwrotnice w mtz 80 innym materiałem niż oryginalne tulejki chyba żeliwne? Mógłby ktoś się wypowiedzieć jaki najlepiej byłoby tam użyć materiał ( brąz , terflon, może jakiś inny) , jeśli brąz to o jakim symbolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

witam, ostatnio przeprowadzam remont przedniego mostu w moim mtz i chciałem sie spytać czy możliwa jest zamiana zwrotnic z prawej na lewą i odwrotnie bo drążek poprzeczny krzywi mi sie o rame, a gdy bym przełożył to by było wszystko z przodu i by grało, tylko czy napęd bedzie prawidłowo pracował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz. Ale jak założysz siłownik?

Same wąsy też da się trochę obniżyć trzeba by tylko na frezarkę z nimi wpaść. Możesz też podłożyć pod ogranicznik wahania sie przedniej osi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

pod ograniczniki mam już podspawane kawałki drutu ale jak załaduje tura to i tak sie zaczepia, wspornik od siłownika sobie przespawam w drugą strone, tylko mi chodzi o to czy przekładnie nie będą źle pracować czy coś w tym stylu i o nic sie innego nie martwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz obrócić. Nic się nie zmieni geometria, mechanicznie pasuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

a po co na piaście są założone podkładki dystansowe między łożyskami stożkowymi przecież one sie i tak nie zsuną do siebie w ogule je wyjąłem stanie sie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli nie będzie tych pierścionków skręcając elementy na półosi tak ściśniesz łożyska że je zniszczysz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

ale skręciłem je i ładnie gładko chodzą,  jak są pierścionki to łożyska mają luzy i piasta bedzie miała bicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo trzeba dobrać odpowiednio ich grubość. Szele wewnętrzne maja być zaciśnięte na tych pierścionkach tak by nie było luzu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

czyli musze znowu rozebrać zwolnice i pozakładać podkładki czy nie jest to aż tak ważne i darować sobie, bo troche z tym sie schodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie też był luz na obu kołach, na jednym wystarczyło dokręcić te dwie śruby a na drugim musialem delikatnie zeszlifować z grubiści ten pierścien między łożyskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Instrukcja podaje, że ten luz jest regulowany szlifowaniem pierścieni.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Ja nie chciałem go szlifować a miałem luz to wyciąłem z blachy stalowej 0,2 mm podkładkę i podłożyłem pod zewnętrzną szelę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

tak więc jak mówiłem przy remoncie napędu przełożyliśmy zwrotnice, cały dzień dzisiaj orałem i wszystko gra, wywierciłem też otwory w tulei za łożyskiem tak jak pisaliście i pozakładałem kalamitki w obudowie, jak narazie wszystko suchutkie.

 

[galleryimg=671213]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz fajnie. A co z balastem?


 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam MTZ i tak jak w poprzednich postach zaczął mi lecieć z prawej zwolnicy. Czy można za miast oleju zastosować smar półpłynny do smarowania zwolnicy i przekładni kątowej? Dodam że wyciek nastąpił po dolaniu olej do pełnego stanu w zwolnicy przedniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest opisane jak poprawić fabrykę. Poświęć trzy godziny, zrób to i zalej olejem a nie kombinuj z wynalazkami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj